Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tourist naar VS en Canada, meer dan 90 dagen
-
Aquamaniac
- Amerika-newbie
Tourist naar VS en Canada, meer dan 90 dagen
Hallo allemaal,
volgend jaar willen mijn vrouw en ik voor ongeveer 6 maanden door de VS en Canada reizen. Onder het Visa Waiver Program kan je maar 90 dagen blijven, dus dat is (als ik het goed begrijp) voor ons geen optie. Nu willen we eigenlijk eerst 3-4 maanden in de VS doorbrengen, dan een maand in Canada en dan weer 1-2 maanden in de VS. Eerst dachten we gewoon een touristenvisum B1 aan te vragen, maar nu twijfelen we of dat niet zal verlopen als we tussentijds naar Canada gaan.
Zijn hier oplossingen voor of maken we ons zorgen om niets? Of moeten we toch ons reisplan herzien misschien?
Alvast bedankt,
Willem
volgend jaar willen mijn vrouw en ik voor ongeveer 6 maanden door de VS en Canada reizen. Onder het Visa Waiver Program kan je maar 90 dagen blijven, dus dat is (als ik het goed begrijp) voor ons geen optie. Nu willen we eigenlijk eerst 3-4 maanden in de VS doorbrengen, dan een maand in Canada en dan weer 1-2 maanden in de VS. Eerst dachten we gewoon een touristenvisum B1 aan te vragen, maar nu twijfelen we of dat niet zal verlopen als we tussentijds naar Canada gaan.
Zijn hier oplossingen voor of maken we ons zorgen om niets? Of moeten we toch ons reisplan herzien misschien?
Alvast bedankt,
Willem
-
Verelle
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Tourist naar VS en Canada, meer dan 90 dagen
Je kan op je toeristenvisum naar Canada gaan en daarna weer terugkomen tot het moment dat je visum verloopt. In principe wordt het toeristenvisum in eerste instantie voor 6 maanden afgegeven. Wij zijn tijdens ons jaar meerdere keren Canada in en uitgegaan om daarna zonder problemen Amerika weer in te gaan.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
-
Aquamaniac
- Amerika-newbie
Re: Tourist naar VS en Canada, meer dan 90 dagen
Oh geweldig! Dan maakten we ons inderdaad zorgen om niets.
Bedankt voor de info Verelle!
Bedankt voor de info Verelle!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 8745 Weergaves
-
Laatste bericht door roelb