donut schreef:In totaal heeft het ons $ 18.000 gekost (alleen de ruggenprik was al $ 1000).
Bij ons waren de kosten afgelopen jaar, voor de bevalling alleen, bijna $16,000. De verdoving (ben niet zeker of het bij haar ook een ruggeprik was, zal wel denk ik) kostte $1200.
Overigens heb je nog het risico dat je kind te vroeg geboren wordt, of andere complicaties heeft. Bij ons was onze dochter te vroeg geboren en moest ze in het ziekenhuis blijven. De totale kosten hiervoor waren $52,000. Als je deze kosten bij de $16,000 optelt kom je dus op $68,000 en dat is een behoorlijk bedrag.
Daarnaast heb je trouwens ook de kosten tijdens de zwangerschap zelf. Je zal toch naar een gynaecoloog moeten gaan voor controle bijvoorbeeld, en er zullen allerlei testen moeten plaats vinden, die kunnen ook in de papieren lopen, bij ons waren ze in ieder geval enkele duizenden dollars. En ook na de bevalling, als alles goed is gegaan, zal je nog regelmatig naar een dokter moeten gaan, ook hier ben je veel geld kwijt.
Ik ben echt dolgelukkig dat wij verzekerd waren, we hebben vrijwel alles (op een erg kleine eigen bijdrage na) vergoed gekregen. Ik zou het niet graag zonder verzekering gedaan hebben. Sowieso niet omdat de rest eromheen ook zo ontzettend duur is (kleertjes, kinderkamer en alle andere dingen).
Aan de TS: Ik weet niet wat je mogelijkheden zijn, maar ik zou als ik jou was echt proberen z.s.m. een soc.sec. nummer te krijgen (die kan je, na aanvraag, met een paar dagen hebben), en je man zal het beste proberen om werk te vinden via een werkgever die een zorgverzekeraar aanbiedt voor jullie samen. De overheid zal je niet helpen, en als je de rekeningen niet kunt betalen, dan zullen ze die mogelijk kunnen verhalen op degene die jouw 'Affidavit of Support' ondertekende(n).
donut schreef:Ik moest overigens van Blue Cross 6 maanden in het bezit zijn van mijn GC voordat ik werd toegelaten tot de verzekering van mijn man.
Dit was bij mij geen vereiste. Ik mocht gelijk bij mijn vrouw op de verzekering, ook al had ik nog geen GC (die kreeg ik pas een maand of zo later). De enige vereiste was een soc.sec. nummer.