Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat is het verschil tussen WU money transfer en money order?
-
Goliath
- Amerika-ontdekker
Wat is het verschil tussen WU money transfer en money order?
Ik koop wel eens iets online via ebay uit Amerika, ik verzamel namelijk de license plates. Maar wat is nu het verschil tussen een Western union money transfer en een money order, is dat niet hetzelfde? En waarom accepteren de Amerikanen die Western unions amper? Want ik dacht dat dat daar zo een populaire betalingsmethode was, en voor mij is het ook de makkelijkste manier.
Note mod (Marjan):
Titel is aangepast ter verduidelijking van het onderwerp.
Note mod (Marjan):
Ja en nee. Het handigste is inderdaad een creditcard. Als je dan betaalt wordt het bedrag van je creditcard afgeboekt.
Met een bankrekening werkt het ook. Je kunt nl. van je bank- of girorekening naar je PayPal account geld overmaken. Heb ik ook eens gedaan. Je krijgt dan het bankrekeningnummer waar je het naar moet overmaken en een of andere code die je moet vermelden. Zij "storten" het dan naar je PayPal-account. Het is gewoon een Nederlands nummer waarop je kunt storten dus niets moeilijks ofzo. Het geld staat binnen een paar dagen, 2 of 3 ik kan me niet meer zo goed herinneren hoe lang het bij mij duurde bijgeschreven. Op http://www.paypal.com kun je alle informatie vinden.
Voor wat betreft dat gedekt zijn als de verkoper niet levert geldt dat wel voor een verkoper met een bepaald percentage tevredenheid. Ik weet niet meer hoeveel maar dat kun je vast op de site vinden.
Western Union kost toch best wat geloof ik?
Met een bankrekening werkt het ook. Je kunt nl. van je bank- of girorekening naar je PayPal account geld overmaken. Heb ik ook eens gedaan. Je krijgt dan het bankrekeningnummer waar je het naar moet overmaken en een of andere code die je moet vermelden. Zij "storten" het dan naar je PayPal-account. Het is gewoon een Nederlands nummer waarop je kunt storten dus niets moeilijks ofzo. Het geld staat binnen een paar dagen, 2 of 3 ik kan me niet meer zo goed herinneren hoe lang het bij mij duurde bijgeschreven. Op http://www.paypal.com kun je alle informatie vinden.
Voor wat betreft dat gedekt zijn als de verkoper niet levert geldt dat wel voor een verkoper met een bepaald percentage tevredenheid. Ik weet niet meer hoeveel maar dat kun je vast op de site vinden.
Western Union kost toch best wat geloof ik?
Een money order is een gedekte cheque die je in de VS op de bank of het postkantoor kunt kopen. Je betaalt dan vooruit en stuurt dan de cheque naar de ontvanger die hem bij de bank inlevert, net als een gewone cheque.
Het voordeel van een money order boven een gewone cheque is dat het om een gedekt document gaat. Het is hier nl. zo dat als jij een cheque bij jou bank aanbied en de betaler heeft niet genoeg geld op de rekening staan zowel de betaler als de ontvanger door hun bank kosten berekent word. Dat kan erg duur worden als dat veel gebeurt. Bovendien gaan die kosten ook omhoog naarmate het vaker gebeurt. Zo'n bank kan dat 'check bouncing' ook bij de krediet buros aanmelden, en dan gaat je krediet score dus naar beneden.
Western Union is wel duur (vind ik persoonlijk), maar je kunt er makkelijk en veilig internationaal mee betalen omdat het ook om een gedekte transactie gaat. Het nadeel is dat je als ontvanger naar een Western Union kantoor moet om het geld op te halen. Het is voor de ontvanger dus makkelijker als jij met een money order of Paypal betaald want dan kunnen ze bij hun gewone bank de transactie afmaken.
Kun je met Western Union vanuit Nederland vanaf je PC betalen zonder kredietkaart? Ik vind dat namelijk zo fijn met Paypal, ik regel alles vanaf mijn burostoel.
Margaret
Het voordeel van een money order boven een gewone cheque is dat het om een gedekt document gaat. Het is hier nl. zo dat als jij een cheque bij jou bank aanbied en de betaler heeft niet genoeg geld op de rekening staan zowel de betaler als de ontvanger door hun bank kosten berekent word. Dat kan erg duur worden als dat veel gebeurt. Bovendien gaan die kosten ook omhoog naarmate het vaker gebeurt. Zo'n bank kan dat 'check bouncing' ook bij de krediet buros aanmelden, en dan gaat je krediet score dus naar beneden.
Western Union is wel duur (vind ik persoonlijk), maar je kunt er makkelijk en veilig internationaal mee betalen omdat het ook om een gedekte transactie gaat. Het nadeel is dat je als ontvanger naar een Western Union kantoor moet om het geld op te halen. Het is voor de ontvanger dus makkelijker als jij met een money order of Paypal betaald want dan kunnen ze bij hun gewone bank de transactie afmaken.
Kun je met Western Union vanuit Nederland vanaf je PC betalen zonder kredietkaart? Ik vind dat namelijk zo fijn met Paypal, ik regel alles vanaf mijn burostoel.
Margaret
Je moet enorm uitkijken met Western Union transfers, die methode is het meest fraude gevoelig! Paypal is eenvoudig op te zetten in Nederland en is veel beter beveiligd + geeft je een garantie (voor wanneer je het product niet binnen krijgt)
Richard
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
Flying_Circus
- Amerika-ontdekker
Ik gebruik Paypal ook al een tijdlang, ik verzamel namelijk safety cards van vliegtuigen. Ik heb nooit enig probleem gehad met transacties naar het buitenland. Ik heb vanuit de verste uithoeken van de wereld safety cards ontvangen, tot eilanden in de stille oceaan aan toe, altijd is het goed gegaan.
Wat is daar zo fraude gevoelig aan? Ik heb er zelf geen ervaring mee en ben nieuwsgierig. Ik weet wel dat als je de andere partij het geld met een wachtwoord laat ophalen dit van elke Western Union lokatie in de wereld kan gebeuren en er dan verder ook weinig aan identificatie word gevraagd. Zo is een kennis van mij eens gefraudeerd, maar zo is het systeem opgezet, werd haar uitgelegd. In theorie moet je tante Kaatje toch geld kunnen sturen in Bolivia, als haar portomonee en paspoort zijn gestolen. Het blijft nog steeds een misdrijf om iemand onder valse voorwendselen zo geld af te trommelen (tenminste in de VS, als tante Kaatje beweerd in Bolivia te zitten en dus eigenlijk van het postkantoor om de hoek belt, is dat wel zo), maar als het dus echt om tante Kaatje in Bolivia gaat is het toch fijn dat je haar het geld voor een vliegticket kan sturen.rperre schreef:Je moet enorm uitkijken met Western Union transfers, die methode is het meest fraude gevoelig! Paypal is eenvoudig op te zetten in Nederland en is veel beter beveiligd + geeft je een garantie (voor wanneer je het product niet binnen krijgt)
Richard
Margaret
Marby, ik doel ook alleen op transacties via de verschillende veiling-sites, oftewel met mensen die je niet kent. Als je een familielid of bekende ergens in de wereld wilt helpen is dit natuurlijk een hele goede oplossing.Marby schreef:Wat is daar zo fraude gevoelig aan? Ik heb er zelf geen ervaring mee en ben nieuwsgierig. Ik weet wel dat als je de andere partij het geld met een wachtwoord laat ophalen dit van elke Western Union lokatie in de wereld kan gebeuren en er dan verder ook weinig aan identificatie word gevraagd. Zo is een kennis van mij eens gefraudeerd, maar zo is het systeem opgezet, werd haar uitgelegd. In theorie moet je tante Kaatje toch geld kunnen sturen in Bolivia, als haar portomonee en paspoort zijn gestolen. Het blijft nog steeds een misdrijf om iemand onder valse voorwendselen zo geld af te trommelen (tenminste in de VS, als tante Kaatje beweerd in Bolivia te zitten en dus eigenlijk van het postkantoor om de hoek belt, is dat wel zo), maar als het dus echt om tante Kaatje in Bolivia gaat is het toch fijn dat je haar het geld voor een vliegticket kan sturen.rperre schreef:Je moet enorm uitkijken met Western Union transfers, die methode is het meest fraude gevoelig! Paypal is eenvoudig op te zetten in Nederland en is veel beter beveiligd + geeft je een garantie (voor wanneer je het product niet binnen krijgt)
Richard
Margaret
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik heb jarenlang dagelijks op het Postkantoor Western Union transacties uitgevoerd. In principe is het een veilig systeem, alleen zijn er altijd lieden die proberen de hand ermee te lichten. De veiligheidsmaatregelen zijn de laatste tijd daarom steeds meer aangescherpt. Een goede controle van de identificatie en transactiegegevens is essentieel. Maar ik weet ook dat hiermee niet overal in de wereld zorgvuldig wordt omgegaan.Western Union is wel duur (vind ik persoonlijk), maar je kunt er makkelijk en veilig internationaal mee betalen omdat het ook om een gedekte transactie gaat.
Het is ook een duur systeem (hoge transactiekosten en hoge koers) maar daar staat tegenover dat als iemand een storting doet, de ander binnen een kwartier, waar ook ter wereld, het geld op een WU kantoor kan afhalen.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Wat is het verschil?
Ik wil mijn zoon inschrijven in een community college in California. Hiervoor vragen ze een application fee die waarbij vermeld staat "make check or money order payable to San Jose City College"
Hoe kan ik dat doen van hieruit?
Hoe kan ik dat doen van hieruit?
Re: Wat is het verschil?
Ik deed dat vroeger bij de ABN bank(terwijl ik daar geen rekening heb). Weet niet of dat nog kan kun je niet vragen of het per creditcard kan?
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re:
Tegenwoordig wordt je paypal account aan je bankrekening gekoppeld en wordt het bedrag automatisch afgeschreven.Aïda schreef:Ja en nee. Het handigste is inderdaad een creditcard. Als je dan betaalt wordt het bedrag van je creditcard afgeboekt.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Wat is het verschil tussen WU money transfer en money order?
Ik heb de vraag ivm een credit card gesteld. Het antwoord was kort en duidelijk: check or money order. Ik veronderstel dat je bij een paypal betaling ook een rekeningnummer moet hebben? Ik heb enkel de adresgegevens van het college
Misschien dat het GWK (grenswisselkantoor) je kan helpen? Zij doen internationale betalingen.
Lekker kort trouwens check or money order!
Lekker kort trouwens check or money order!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het was wel iets beleefder geformuleerd. Er stond: "Credit card is not accepted. You can pay through personal check with an account in the United States or money order."
Ik vond het nog steeds redelijk kort :/
Ik vond het nog steeds redelijk kort :/
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is de Amerikaanse manier van emailcommunicatie... kort en bondig. 
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
texasdutch
- Amerika-ontdekker
Western Union is het populaire betalingsmiddel van Nigerianen. Stuur nooit, maar dan ook nooit, geld naar vreemden via Western Union. Je bent het gegarandeerd kwijt en hebt het alleeen aan jezelf te wijten.Goliath schreef:Ik koop wel eens iets online via ebay uit Amerika, ik verzamel namelijk de license plates. Maar wat is nu het verschil tussen een Western union money transfer en een money order, is dat niet hetzelfde? En waarom accepteren de Amerikanen die Western unions amper? Want ik dacht dat dat daar zo een populaire betalingsmethode was, en voor mij is het ook de makkelijkste manier.
Note mod (Marjan):
Wij regelen veel van dit soort betalingen voor onze klanten en de klant betaald ons via de Rabo in Nederland, Western Union gebruiken we zelden omdat het te duur is. Moeten we betalingen regelen stuur dan even een PM
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 7429 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 2 Reacties