Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

St Augustine

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
MrAmerica
Amerika-ontdekker

St Augustine

Bericht door MrAmerica »

Ik heb hier eens even rondgeneusd, maar ik zag zo gauw nog geen topic over plaatsen zoals St Augustine. Zo ik begrepen heb is deze oude Spaanse nederzetting ook erg interressant om te bezoeken. Voor dit jaar ga ik mijn reis daar zeker langs plannen. Maar nu vraag ik me af... zijn er behalve St Augustine nog meer (kleine) plaatsen die ik ook in mijn route zou moeten opnemen?

Mijn plan is om te starten in Jacksonville, en dan via de oostkust af te zakken tot aan Fort Pierce om daarna langs lake Okeechobee richting Fort Myers te rijden. Van daaruit via Everglades City naar Key West te rijden om te eindigen in Miami (Beach).

Mijn idee van een (rond)reis door Amerika is in ieder geval geen bezoek te brengen aan Pretparken zoals die in de buurt van Orlando.

Dus jullie suggesties zijn van harte welkom! :lol:

Greetz... MrAmerica
Travel my way, take the scenic byway!
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik ben veel aan de oostkust geweest, Brevard County of te wel Space Coast, ga er medio april ook wonen en vind het daar heerlijk rustig..

Er is een mooi State park waar we veel vissen( mijn man :wink: )
hier is de link:
http://floridaparks.com/stprks/central/ ... tepark.htm

Verder is er natuurlijk Cape Canaveral en Cocoa beach, bij Vero Beach zijn veel outlets van de bekende Amerikaanse merken.
Als je nog een hotel daar zoekt, RonJons heeft een nieuw resort in Cape Canaveral, veel luxe..
http://www.ronjons.com

Zoek ook een op google op Space Coast, veel info.

Verder vind ik het heel mooi om naar het zuiden te rijden via de A1A, veel te zien, de zee, Indianriver en dichter bij het zuiden mooie huizen.

Misschien heb je hier wat aan en veel plezier alvast.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: St Augustine

Bericht door hekkie »

MrAmerica schreef:Ik heb hier eens even rondgeneusd, maar ik zag zo gauw nog geen topic over plaatsen zoals St Augustine. Zo ik begrepen heb is deze oude Spaanse nederzetting ook erg interressant om te bezoeken. Voor dit jaar ga ik mijn reis daar zeker langs plannen. Maar nu vraag ik me af... zijn er behalve St Augustine nog meer (kleine) plaatsen die ik ook in mijn route zou moeten opnemen?
Mijn plan is om te starten in Jacksonville,
St Augustine is zeker erg leuk om te bezoeken en het fort is interessant. Verder zuidwaarts heb je dan nog Daytona. Een keer met je auto over het strand rijden is ook weer wat anders.

Verder weet ik niet wat je aanvlieghaven is, maar 2 uur rijden van Jacksonville naar het noordoosten ligt Savannah, wat zeer zeker een bezoek waard is.

Succes met je planning

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
MrAmerica
Amerika-ontdekker

Bericht door MrAmerica »

Verder weet ik niet wat je aanvlieghaven is, maar 2 uur rijden van Jacksonville naar het noordoosten ligt Savannah, wat zeer zeker een bezoek waard is.
Mijn aanvlieghaven is Jacksonville, en mijn route die ik ga rijden is zuidwaarts gepland, dus Savannah valt daar helaas niet in te plannen.

Maar in ieder geval bedankt voor de suggestie.

Wat Daytona Beach betreft... dat heb ik overwogen, alleen denk ik dat ik Daytona ga omzeilen om via Ocala National Forest te kunnen rijden.
Travel my way, take the scenic byway!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer