Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zorgen over reis naar Amerika
Zorgen over reis naar Amerika
Beste Amerika liefhebbers,
Ik zal jullie mijn zorgen even voorschetsen.
In het studiejaar 2008-2009 heb ik een meisje leren kennen in Tulsa, Okl. Ze is tijdens deze kerst periode naar Nederland geweest en komt binnenkort weer.
Nou kan ik pas deze zomer richting Amerika reizen (ivm mijn stage). Ons plan is dat ik 2 maanden in Amerika wil verblijven. Ik raak eerlijk gezegt gestressed door verhalen dat ik allemaal op het internet lees over Amerika ontzeggingen etc.
Ik zou graag willen weten welke problemen ik kan tegen komen als ik deze zomer Amerika wil binnenkomen. Ik weet dat ik vooral niet moet zeggen dat ik een vriendin heb. Maar welke dingen kan ik bij POE tegenkomen wat voor problemen kan zorgen mbt mijn 2 maanden verblijf? Waardoor kan ik in de problemen komen of vraagtekens laat ontstaan bij de officiers? Wat zouden ze allemaal willen weten? Ik heb geen specifieke plannen voor zomer daar.
Alvast bedankt voor de reacties en advies!!
Mvg,
Brian
Ik zal jullie mijn zorgen even voorschetsen.
In het studiejaar 2008-2009 heb ik een meisje leren kennen in Tulsa, Okl. Ze is tijdens deze kerst periode naar Nederland geweest en komt binnenkort weer.
Nou kan ik pas deze zomer richting Amerika reizen (ivm mijn stage). Ons plan is dat ik 2 maanden in Amerika wil verblijven. Ik raak eerlijk gezegt gestressed door verhalen dat ik allemaal op het internet lees over Amerika ontzeggingen etc.
Ik zou graag willen weten welke problemen ik kan tegen komen als ik deze zomer Amerika wil binnenkomen. Ik weet dat ik vooral niet moet zeggen dat ik een vriendin heb. Maar welke dingen kan ik bij POE tegenkomen wat voor problemen kan zorgen mbt mijn 2 maanden verblijf? Waardoor kan ik in de problemen komen of vraagtekens laat ontstaan bij de officiers? Wat zouden ze allemaal willen weten? Ik heb geen specifieke plannen voor zomer daar.
Alvast bedankt voor de reacties en advies!!
Mvg,
Brian
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Zorgen over reis naar Amerika
Zie eerlijk gezegd niet wat voor probleem er zou moeten/kunnen zijn, je komt op vakantie naar Amerika om vrienden te bezoeken tijdens je schoolvakantie je moet op een bepaalde datum weer terug zijn om je studie te hervatten en je hebt voldoende geld om die twee maanden door te komen.
Volgens mij ga je twee hele fijne maanden tegemoet
Volgens mij ga je twee hele fijne maanden tegemoet

Bedankt voor je snelle reactie rob!
Is er nog een minium bedrag dat ze willen dat je hebt, aangezien ik voor een iets langere tijd ga? En ik heb geen echte planning zorgt dat ook voor problemen?
Heb net Austrailian Borderline Security gekeken haha dat was niet zo slim!
Is er nog een minium bedrag dat ze willen dat je hebt, aangezien ik voor een iets langere tijd ga? En ik heb geen echte planning zorgt dat ook voor problemen?
Heb net Austrailian Borderline Security gekeken haha dat was niet zo slim!
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee daar zaten weer een paar slechte voorbeelden inHeb net Austrailian Borderline Security gekeken haha dat was niet zo slim!

Hoeveel geld men nodig vindt weet ik niet maar meestal is het aangeven dat je een creditkaart hebt al voldoende.
Geef het ook pas aan als men er naar vraagt, ga niet van te voren al aangeven hoeveel je bij je hebt dat kan alarmbellen doen afgaan, als men aangeeft het wat weinig te vinden kan je aangevan dat je veel bij vriende zal verblijven en dus geen hotel kosten hebt.
Voor de Amerikaanse border sercurity is dit echter geen probleem dat ik 2 maanden verbljf? Is natuurlijk langer dan de gemiddelde vakantie.
- Lezolas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
2 maanden? Dat zijn een dikke 60 dagen...
En je mag via ESTA 90dagen in de VS zijn als toerist?
Nouja, geen stress!
Je heen en terug vluchten zijn geboekt, je logeert bij vrienden en je hebt budget voor 2 maanden adhv je creditcard en cashgeld.
Veel plezier!
En je mag via ESTA 90dagen in de VS zijn als toerist?
Nouja, geen stress!
Je heen en terug vluchten zijn geboekt, je logeert bij vrienden en je hebt budget voor 2 maanden adhv je creditcard en cashgeld.
Veel plezier!
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat klopt niet, het ESTA formulier geeft je toestemming om naar Amerika te reizen en is twee jaar geldig.En je mag via ESTA 90dagen in de VS zijn als toerist?
Bij de incheckbalie of aan boord van het vliegtuig krijg te een VWP formulier wat je in moet vullen en dat is na afstempelen van de immigrationbeambte maximaal 90 dagen geldig.
Omdanks dat je een ESTA toestemming hebt om naar Amerika te reizen kan je aan de grens alsnog de toegang tot het land ontzegt worden, een en ander ter beoordeling van de immigrationbeambte.
Mijn vriendin is ook Amerikaanse en ik heb al 4 zomers 2 maanden in de VS verbleven. Altijd gewoon gezegd dat ik mijn vriendin kwam bezoeken, nooit problemen gehad. Eén keer is gevraagd hoe ik dit ging bekostigen, toen ik aangaf dat ik voldoende cash had (ook creditcard valt hier onder) mocht ik zo doorlopen.
Ik gaf wel altijd aan dat ik 'on school break' was en ik had altijd een bewijs van inschrijving (oid) bij me. Nog nooit naar gevraagd trouwens.
Ik gaf wel altijd aan dat ik 'on school break' was en ik had altijd een bewijs van inschrijving (oid) bij me. Nog nooit naar gevraagd trouwens.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Lezolas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
ok ja, dan was ik daar wel verkeerd in.Rob schreef:Dat klopt niet, het ESTA formulier geeft je toestemming om naar Amerika te reizen en is twee jaar geldig.En je mag via ESTA 90dagen in de VS zijn als toerist?
Bij de incheckbalie of aan boord van het vliegtuig krijg te een VWP formulier wat je in moet vullen en dat is na afstempelen van de immigrationbeambte maximaal 90 dagen geldig.
Omdanks dat je een ESTA toestemming hebt om naar Amerika te reizen kan je aan de grens alsnog de toegang tot het land ontzegt worden, een en ander ter beoordeling van de immigrationbeambte.
Maar je mag wel 90dagen de toerist uithangen zonder al die visumtoestanden?!
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
Normaal wel, maar je hebt nooit de garantie dat de CBP officer je inderdaad die 90 dagen toekent. Dat beslist hij ter plaatse.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik ben afgelopen zomer 89 dagen naar een kennis in Amerika geweest, had ook zwetende handjes vooraf (vooral toen de 4 mensen voor me allemaal meegenomen werden voor een nader gesprek) maar er was niks aan de hand, mocht zo doorlopen.
Zelf had ik ook wat bewijs bij me dat ik in NL een huis en man heb dat schijnt veel uit te maken als ze twijfels hebben.
Zelf had ik ook wat bewijs bij me dat ik in NL een huis en man heb dat schijnt veel uit te maken als ze twijfels hebben.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Je kunt rustig zeggen dat je een vriendin hebt. Liegen is het laatste wat je moet doen !
Ze zijn hoogstens geintereseert dat je je verblijf in de VS kunt betalen (Plastic, Cash) en dat je redenen/bewijs hebt om weer terug te gaan (terugreis ticket, school, familie, baan, etcetera).
Verder gewoon eerlijk zijn, de waarheid vertellen en zorgen dat alle papieren (ESTA, Paspoort, Return-Ticket, Itinerary, Visa Waiver, Customs Form etcetera) in orde zijn.
Ik weet niet of je een junkie/soft drugs gebruiker bent. Maar neem niets van dat allles mee. Zelf bezit van bv een waterpijp of vloei is veel al een probleem. Neem ook niets mee wat naar drugs kan ruiken (je favoriete blow trui dus thuis laten).
Neem de woorden "blijven", "trouwen", "samenwonen", "werken", etcetera ook niet in de mond.
Ze zijn hoogstens geintereseert dat je je verblijf in de VS kunt betalen (Plastic, Cash) en dat je redenen/bewijs hebt om weer terug te gaan (terugreis ticket, school, familie, baan, etcetera).
Verder gewoon eerlijk zijn, de waarheid vertellen en zorgen dat alle papieren (ESTA, Paspoort, Return-Ticket, Itinerary, Visa Waiver, Customs Form etcetera) in orde zijn.
Ik weet niet of je een junkie/soft drugs gebruiker bent. Maar neem niets van dat allles mee. Zelf bezit van bv een waterpijp of vloei is veel al een probleem. Neem ook niets mee wat naar drugs kan ruiken (je favoriete blow trui dus thuis laten).
Neem de woorden "blijven", "trouwen", "samenwonen", "werken", etcetera ook niet in de mond.
Beste Bramster,
Bedankt voor je reactie. Echter ga ik waarschijnlijk niets zeggen dat ik een vriendin heb. Just a friend.
Heb namelijk ook al in andere topics gelezen dat dit een grote DONT is.
Weet jij of er een minimum aan $ is dat je moet hebben of bestaat dat niet? Aangezien ze willen dat je je verblijf kan bekostigen. En voor een student als ik zwem ik niet in het geld.
En ben geen drugsgebruiker dus dat is gelukkig niet aan de orde! haha
Brian
Bedankt voor je reactie. Echter ga ik waarschijnlijk niets zeggen dat ik een vriendin heb. Just a friend.
Heb namelijk ook al in andere topics gelezen dat dit een grote DONT is.
Weet jij of er een minimum aan $ is dat je moet hebben of bestaat dat niet? Aangezien ze willen dat je je verblijf kan bekostigen. En voor een student als ik zwem ik niet in het geld.
En ben geen drugsgebruiker dus dat is gelukkig niet aan de orde! haha
Brian
Laatst gewijzigd door hekkie op 08 mar 2010, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Wat vroegen ze allemaal aan je? Moest je dat allemaal laten zien dat je een huis en een man hebt?Katja schreef:Ik ben afgelopen zomer 89 dagen naar een kennis in Amerika geweest, had ook zwetende handjes vooraf (vooral toen de 4 mensen voor me allemaal meegenomen werden voor een nader gesprek) maar er was niks aan de hand, mocht zo doorlopen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Aan mij vroegen ze nauwelijks iets, hoe lang ik verbleef en wat mijn verblijfplaats was. Daarna was het al klaar.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe lang verbleef jij toen ik Amerika?Katja schreef:Aan mij vroegen ze nauwelijks iets, hoe lang ik verbleef en wat mijn verblijfplaats was. Daarna was het al klaar.
Ik zou zeggen lees mijn post hierboven nog eens.brian89 schreef: Heb namelijk ook al in andere topics gelezen dat dit een grote DONT is.
Ik heb al 9 keer gezegd dat ik mijn vriendin kom bezoeken, elke keer wensen ze me veel plezier. Er zijn mensen die 90 dagen blijven, twee dagen terug gaan en dan weer voor 90 dagen komen etc etc. DAN moet je uitkijken. Als jij netjes eens in het half jaar voor een paar weken tot 2 maanden komt, je bewijs kan overleggen dat je terug moet dan is er niets aan het handje. 90% van die mensen die zeggen dat het een grote DONT is, weten dat niet, omdat ze het zelf niet hebben gezegd. Vergeet niet dat je op het internet alleen maar slechte ervaringen hoort, de goede worden meestal niet gepost.
Wat het geld betreft, nee daar is geen minimum voor. Zoals ik ook al aangaf is er bij mij in 9x slechts 1x naar gevraagd en toen voldeed ik door ze zeggen dat ik voldoende cash had. Zolang jij een returnticket hebt, moet het ze ook niet al te veel uitmaken. Je kan immers ophoepelen en als iemand zonder verblijfstatus heb je ook geen recht op financiële hulp van de Amerikaanse staat

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Eigelijk belachelijk dat zoiets bij zoveel mensen angst in boezemt. Nee, ik vind het niet belachelijk als je er gestrest/bang voor wordt (want ik vind t ook nooit een pretje) maar het is gewoon belachelijk dat ze zo streng zijn dat er mensen bang van worden.
Maar ik ga gewoon meedoen in de hype... ik ga met mn vriendin op vakantie voor 2 weken in de VS, alleen ze heeft geen creditcard. We leven dus samen op mijn creditcard. Kan dit voor haar problemen geven? Alle hotels e.d. zijn gewoon betaald.
Ook is mn vriendin niet zo goed in Engels, baal er zo van dat je niet gewoon samen naar customs mag (toch?), dan kan ik tenminste het woord doen....
Maar ik ga gewoon meedoen in de hype... ik ga met mn vriendin op vakantie voor 2 weken in de VS, alleen ze heeft geen creditcard. We leven dus samen op mijn creditcard. Kan dit voor haar problemen geven? Alle hotels e.d. zijn gewoon betaald.
Ook is mn vriendin niet zo goed in Engels, baal er zo van dat je niet gewoon samen naar customs mag (toch?), dan kan ik tenminste het woord doen....

Geen probleem.. ik heb ook 2 jaar geen credit card gehad. Nooit naar gevraagd.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je netjes uitleg geeft wat het probleem is heb je best kans dat je samen naar de immigrationbeambte mag.Ook is mn vriendin niet zo goed in Engels, baal er zo van dat je niet gewoon samen naar customs mag (toch?), dan kan ik tenminste het woord doen....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 2021 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 6 Reacties