Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Is een Tom Tom absoluut noodzakelijk ?
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Is een Tom Tom absoluut noodzakelijk ?
Alleen in Californië is het officieel verboden je navigatiesysteem op de voorruit te plakken. In andere staten geldt deze regel niet. Je kan echter aannemen dat hierop niet of nauwelijks wordt gecontroleerd en ik weet dat praktisch alle toeristen die hun eigenTomTom gebruiken in Amerika, gewoon de zuignap op de voorruit hebben geplakt, ook in Californië. Wij doen dat zelf ook altijd.
Je neemt echter in Californië een bepaald risico en je moet daarin zelf je keus maken of je die wilt nemen of niet. Een andere optie is de navigatie niet op de voorruit te plakken maar "los" neer te leggen voor de time being, of ergens op het dashboard plakken, of rechts vooraan op de zijruit van de passagier.
Marjan
Je neemt echter in Californië een bepaald risico en je moet daarin zelf je keus maken of je die wilt nemen of niet. Een andere optie is de navigatie niet op de voorruit te plakken maar "los" neer te leggen voor de time being, of ergens op het dashboard plakken, of rechts vooraan op de zijruit van de passagier.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
WIj hebben onze TomTom deze keer met van die plakstrips van Bizon vastgezet (die je zonder lijmresten kan verwijderen) op het dashboard van de camper. De voorruit zit gewoon veel te ver weg om het nog te kunnen zien. Misschien is dat ook een optie in een huurauto?
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Wij hebben 3 weken met Tomtom door Californië aan de vooruit geplakt, voordeel als je dingen niet weet is dat je je er niet druk om kunt maken
We zijn daar in ieder geval niet op aangesproken maar ervaringen uit het verleden geven geen garanties voor de toekomst.
We zijn daar in ieder geval niet op aangesproken maar ervaringen uit het verleden geven geen garanties voor de toekomst.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Alles is al zo'n beetje gezegd zie ik.
Een TomTom of ander navigatiemiddel is niet noodzakelijk maar wel verdomd handig. Ik zou er niet meer zonder willen.
Overigens zou ik niet alleen op een TomTom vertrouwen. Ik heb ook altijd de Rand McNally bij me.
Laat ik het dan nog aanvullen met het volgende. Ik zou zorgen dat je hier in Nederland al een TomTom op de kop kon tikken (hetzij nieuw, hetzij via Marktplaats). Vooraf kun je dan via een leuk en handig programma Tyre, je route maken en exact aangeven waar je langs wilt. Zie dit topic voor meer uitleg.
Roland
Een TomTom of ander navigatiemiddel is niet noodzakelijk maar wel verdomd handig. Ik zou er niet meer zonder willen.
Overigens zou ik niet alleen op een TomTom vertrouwen. Ik heb ook altijd de Rand McNally bij me.
Laat ik het dan nog aanvullen met het volgende. Ik zou zorgen dat je hier in Nederland al een TomTom op de kop kon tikken (hetzij nieuw, hetzij via Marktplaats). Vooraf kun je dan via een leuk en handig programma Tyre, je route maken en exact aangeven waar je langs wilt. Zie dit topic voor meer uitleg.
Roland
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Weer wat geleerd.schellie schreef:Alle grote wegen van oost naar west en omgekeerd hebben even nummers en van noord naar zuid en omgekeerd oneven.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lees hier maar eens op Wikipedia - best interessant!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
Sophieke
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Colin Andries
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Noodzakelijk niet, gemakkelijk wel !!!! Toch gemakkelijk wanneer je op drukke kruispunten, snelwegen bent en meteen een beslissing moet nemen zonder al te veel te moeten omrijden...
Ook handig als je in de buurt een bepaalde winkel, supermarkt, hotel, post en dergelijke moet vinden.
Ook handig als je in de buurt een bepaalde winkel, supermarkt, hotel, post en dergelijke moet vinden.
Hallo,
ALS je al een Tomtom gebruikt... hoe zit dat dan in USA zelf. Moet je die dan DAAR kopen of juist hier?
We hebben er al 1 voor Europa dusssss
Graag jullie advies.
Groeten
HJ
ALS je al een Tomtom gebruikt... hoe zit dat dan in USA zelf. Moet je die dan DAAR kopen of juist hier?
We hebben er al 1 voor Europa dusssss
Graag jullie advies.
Groeten
HJ
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Contacteer:
Je zou ook de Amerikaanse kaart kunnen kopen en die op je TT zetten als dat mogelijk is.
Misschien staat er wel een TT met de Amerikaanse kaart op marktplaats o.i.d.
Misschien staat er wel een TT met de Amerikaanse kaart op marktplaats o.i.d.
-
Sophieke
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Colin Andries
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Je kan inderdaad de kaart van USA kopen en die gewoon op je TOMTOM zetten. Wij hadden TOMTOM gekocht waar USA map al in zat.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Contacteer:
Wij hebben ook eenTT waar de Amerikaanse kaart al op zat, hebben ook een TT one in Amerika gekocht, omdat de onze niks meer deed.
Laatst deed hij het weer niet, vertrouw dat ding voor geen cent meer en dus gaat de TT one ook weer mee.
Laatst deed hij het weer niet, vertrouw dat ding voor geen cent meer en dus gaat de TT one ook weer mee.
Met kaart is het denk ik ook goed te doen en desgewenst kunnen we dus beter ter plaats (in USA?) een GPS kopen?
Groetjes
HJ
Groetjes
HJ
zal al wel gezegd zijn, maar ik doe het dan nog maals. Het is niet noodzakelijk, maar ik zou zonder niet meer gaan reizen. je kan eens een andere route nemen, alle gegevens staan erin, winkels, restaurants, ziekenhuizen, enz.
Met een kaart neem je nog wel eens sneller een verkeerde weg, kan met t t ook, maar die brengt je met een nieuwe instelling zo weer op het goede pad. Lekker dwalen kan beter met de tt.
Met een kaart neem je nog wel eens sneller een verkeerde weg, kan met t t ook, maar die brengt je met een nieuwe instelling zo weer op het goede pad. Lekker dwalen kan beter met de tt.
rijocaer
Om nog even terug te komen over een GPS aan de voorruit in California, het mag wel, maar niet in het midden van de ruit, enkel links van de passagier onderaan de ruit of aan de rechter kant onderaan. Wij hebben het uitgetest aan de kant van de chauffeur en het valt dus heus goed mee, alleen ziet die autolader wat af van het uitrekken.
Wij hadden dezelfde vraag, leve de zoekfunctiepbuyse1 schreef:Om nog even terug te komen over een GPS aan de voorruit in California, het mag wel, maar niet in het midden van de ruit, enkel links van de passagier onderaan de ruit of aan de rechter kant onderaan. Wij hebben het uitgetest aan de kant van de chauffeur en het valt dus heus goed mee, alleen ziet die autolader wat af van het uitrekken.
Anyway, hoe zit het nu, want ik snap bovenstaande niet helemaal. Het mag niet in het midden maar wel links van de passagier: dat is toch juist in het midden? En als het alleen daar mag of rechts onderaan, waarom hebben jullie het dan aan de kant van de chauffeur (links dus) geprobeerd?
Iemand enig idee? Alvast bedankt!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Een leuke discussie over het wel of niet mogen plaatsen van een TomTom op je vooruit in Californië is hier te volgen. Er wordt onder andere verwezen naar regels van de DMV van Californië, zie hier.
Voor zover ik de tekst in de discussie kan volgen mag je 'm gewoon op je vooruit plaatsen en dat hoeft niet één van de hoeken te zijn door het gebruik van het woord 'MAY' in de DMV regels.
Voor zover ik de tekst in de discussie kan volgen mag je 'm gewoon op je vooruit plaatsen en dat hoeft niet één van de hoeken te zijn door het gebruik van het woord 'MAY' in de DMV regels.
Hieronder de uitleg van het woord MAY in de regelgeving:(12) A portable Global Positioning System (GPS), which may be mounted in a 7-inch square in the lower corner of the windshield farthest removed from the driver or in a 5-inch square in the lower corner of the windshield nearest to the driver and outside of an airbag deployment zone, if the system is used only for door-to-door navigation while the motor vehicle is being operated ( )2.
Here's a link to California Vehicle Code 1-32 http://law.justia.com/california/codes/veh/1-32.html
(This is generally refered to as the "Rules of Construction" for the vehicle code.)
In paragraph 15 of the Rules of Construction the words "SHALL and "MAY" are defined as follows : "Shall" is mandatory and "may" is permissive.
Refering to the windscreen "corners", the use of the word "MAY", a permissive statement, is NOT imperative, mandatory or exclusionary. (You "may" mount your GPS in those corners, but - again because if the choice of the word "MAY" - it is not mandatory or imperative you mount the GPS ONLY in those spots on the windscreen.)
Had the bill's author used the word(s): "shall", "will" or "must" when describing the attachment position of the GPS to the windscreen then those described squares would be the ONLY "legal" positions to mount the GPS unit upon the windscreen.
As it is, applying the given definitions of "SHALL" and "MAY" to the vehicle code, you MAY attach your GPS to the windscreen squares as described, BUT it is not imperative or mandatory, if attached to the windscreen, it be attached in this manner.
Or, in other words, permission to do something does not imply you MUST do it, nor does permission (or permissive statements) exclude other actions. Permission is like an option; it never implies a limitation.
Enforceable regulations are required to be stated in the imperative (shall, will, or must). Permissive statements in civil code are more akin to recommendations and are NOT enforceable.
OK, thanx!