Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

canada

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
joinke
Amerika-ontdekker

canada

Bericht door joinke »

Hallo,

Na vorige jaar Zuidwest-Amerika te hebben bezocht, willen we dit jaar Canada wagen!

Momenteel ben ik naarstig op zoek naar tickets en bijkomende autohuur. enkele vraagjes:

-Vliegen op Vancouver is redelijk duur in vergelijk met Seatlle (Amerika). Daarom, is het een goed idee om op seatlle te vliegen, daar ter plaatste een auto te huren en al zo canada te bezoeken... Geeft dit geen probleem met de huurwagen en/of de douane? Is het wel de moeite waart? Bedoeling is wel dat we de wagen ophalen en terugbrengen in seatlle.

- Tradtiegetrouw reizen wij met auto en tentje. Onze periode is eind augustus/begin september (3 weken). is dit een goed idee of is het dan al te koud? En zijn er veel motels of B&B in canada aanwezig?

-De reisroute: Seatlle, Vancouver, Whistler, Wells Gray, Jasper, Banff, Revelstoke, Kelowna, Seattle... Iemand opmerkingen, suggesties? entueel kunnen we montana erbij nemen, maar dat hangt af van tijdsdruk...

alvast bedankt!
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Nou in 2004 heb ik samen met mijn beste vriend Canada bezocht vanuit Seattle, zowel de huurauto als de vliegtickets waren goedkoper en Seattle is een mooie stad. Echter Vancouver is SUPER. Maar goed ik heb er ook veel familie wonen.... 8) Vanuit Seattle ben je zo in Canada dus dat kan geen probleem zijn, houdt alleen rekening met wachttijden bij de grens... Am. huurauto kan je makkelijk Canada mee inrijden. Wij gingen begin september naar Canada, erg mooi weer gehad en niet te koud maar zaten in hostels en motels....dus da's niet helemaal eerlijk vergeleken een tent. Daarnaast kan in Jasper in september al sneeuw liggen... Maar je kan mooi gebruik maken van de grote hoeveelheid motels, B&B en hostels. Hostels van SameSun zijn goed te vinden in Canada, goedkoop en schoon. Maar motels vind je overal. Echter bij pop. plaatsen, zoals Banff en Jasper op tijd in de plaats zijn want anders kan het lastiger worden....
3 weken heb je alleen voor Seattle+Canada nodig, tenzij je er door heen vliegt....

Voor foto's:
http://spaces.msn.com/members/gpj1973/P ... PhotoAlbum

SUCCES en ik ben jaloers.... :wink:
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
joinke
Amerika-ontdekker

Bericht door joinke »

Bedankt voor de info! Ondertussen heb ik toch tickets geboekt naar Vancouver heen en weer! We vetrekken op zo 20 aug en zijn terug op 6 september, een goeie twee weken dus. Waarschijnlijk gaan we de combinatie maken: kamperen en kleine motels. Als je een goede tip heb voor een eerste hotel in vancouver (liefst met gratis shuttle vanuit de luchthaven) dan hoor ik dan graag! Het eerste en het laatste hotel/mpotel leggen we immers graag vast.
De dag erna huren we een auto om daarna rond te trekken. Als je info heb om de auto te huren, graag. Naar analogie met ZW amerika denk ik dat we best een auto huren vanuit Belgie/nederland.
de voorpret kan starten! 8)
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

joinke schreef:Bedankt voor de info! Ondertussen heb ik toch tickets geboekt naar Vancouver heen en weer! We vetrekken op zo 20 aug en zijn terug op 6 september, een goeie twee weken dus. Waarschijnlijk gaan we de combinatie maken: kamperen en kleine motels. Als je een goede tip heb voor een eerste hotel in vancouver (liefst met gratis shuttle vanuit de luchthaven) dan hoor ik dan graag! Het eerste en het laatste hotel/mpotel leggen we immers graag vast.
De dag erna huren we een auto om daarna rond te trekken. Als je info heb om de auto te huren, graag. Naar analogie met ZW amerika denk ik dat we best een auto huren vanuit Belgie/nederland.
de voorpret kan starten! 8)
Tja met zoveel familie in Vancouver (de helft van mijn vader's kant is geemigreerd...) heb ik niet echt goede tips. Maar probeer bijv. Expedia, gebruiken wij meestal in grote steden en gaat erg makkelijk en betrouwbaar. Shuttles gaan vanaf elke grote luchthaven en zijn goed betaalbaar.
Autohuur hebben wij bij Alamo gedaan (via vliegwinkel) maar dat was vanuit Seattle. Boeken in eigen land is stukken goedkoper ja.
SUCCES!
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer