Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Midsize SUV / Equinox groot genoeg voor 4 pers?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
MaJa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Midsize SUV / Equinox groot genoeg voor 4 pers?

Bericht door MaJa »

Weet het even niet meer...

op onze vakantie 4 jaar geleden in Florida hadden wij via Alamo een intermediate auto gehuurd.
Hier kon de bagage én de koelbox royaal in.
Ben nu aan het kijken om een midsuze SUV te boeken.
Bij het lezen op dit forum, zie ik steeds dat iedereen een nog groter type pakt ivm de bagegruimte.
Dacht zelf eigenlijk dat de midsize SUV toch voldoende moest zijn.
Zelf rijden we een Ford Focus Wagon. Heb met vakanties hier altijd meer dan voldoende bagageruimte. Zelfs met het afdekzeil er nog overheen!
Van buiten zie je dus er dus niets van dat wij op vakanite gaan.
Alleen aan onze gezichten :D :D

Wat denken jullie?

Wij zijn met 2 volwassenen en 2 tieners ( 15 en 13 jaar).
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Midsize SUV / Equinox groot genoeg voor 4 pers?

Bericht door Old Faithful »

Bij usareisen.de staat bij een midsize suv: aanbevolen voor 4 volwassenen en een kind, 2 grote en 2 kleine koffers/tassen.
Groet,

Old Faithful
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Als je focus bagageruimte gewend bent dan heb je niets om je zorgen over te maken denk ik.
De enige auto waarbij je op moet passen met bagage is de ford Mustang.
Die is gewoon klein\. Een grote harde koffer krijg je er al niet in.

Twee pers en duffelbags is geen probleem
MaJa
Amerikafan

Bericht door MaJa »

Oké. Bedankt voor jullie reacties.
Onze Focus is overigens wel een Wagonuitvoering; dus met een grotere bagageruimte.

De midsize SUV zou dus voldoende bagageruimte moeten bieden.
We nemen waarschijnlijk 4 niet al te grote( maar zeker ook niet te kleine :lol: !) reistassen mee en natuurlijk de handbagage.
We mogen tenslotte ook maar 1 koffer pp meenemen!! :(
ostr
Amerika-newbie

Bericht door ostr »

Wij zijn vorig jaar oktober met zijn vieren op vakantie geweest met een standard SUV, een Jeep Grand Cherokee. Onze bagage, 2 koffers en twee tassen plus handbagage, ging er maar net in. De Cherokee heeft in zijn klasse één van de grootste kofferruimtes. Ik zou niet gaan voor een Equinox. Dat scheelt veel in ruimte en is bij Alamo via USAreisen.de bijna niet goedkoper dan de standard SUV. Ik zou minimaal een standard SUV adviseren. Wij nemen volgende keer zelfs een full-size suv
1997 SF - LV -LA - SF
2000 LA
2009 LA - LV - SF
2010 Boston- NF - NY/Vegas - Monument Valley
2011 Florida
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door A3 »

ostr schreef:Wij zijn vorig jaar oktober met zijn vieren op vakantie geweest met een standard SUV, een Jeep Grand Cherokee. Onze bagage, 2 koffers en twee tassen plus handbagage, ging er maar net in. De Cherokee heeft in zijn klasse één van de grootste kofferruimtes. Ik zou niet gaan voor een Equinox. Dat scheelt veel in ruimte en is bij Alamo via USAreisen.de bijna niet goedkoper dan de standard SUV. Ik zou minimaal een standard SUV adviseren. Wij nemen volgende keer zelfs een full-size suv
Als er niet meer in je Cherokee ging, dan heeft ie zeker niet een van de ruimste kofferruimtes......

Wij hebben gereden in een aantal Equinox en Equinoz alternatieven in dezelfde klasse en allen waren meer dan ruim genoeg voor 4 personen en bijbehorende bagage (and we do not travel '' light'' ).

* Chey Equinox
* Ford escape
* Dodge Nitro
* Jeep Compass
* Toyota (ben even het type kwijt)
* Toyota RAV4

Zou me dus geen zorgen maken.

MVG

A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Volgens mij wordt het erg krap met een midsize SUV.

Er staat op de site dat je 2 grote en 2 kleine koffers kwijt kunt. Maar er staat ook dit:
Wichtig: Die angegebenen empfehlungen zur Personenbelegung und zum möglichen Fassungsvermögen des Kofferraumes entsprechen jeweils den maximalen Werten. Um angenehm zu reisen, empfehlen wir Ihnen, ein möglichst grosses Fahrzeug aus zu wählen.

Wij hebben zowel als we reisden met zijn vieren als met zijn drieëen altijd een Standard SUV gehuurd. We nemen altijd maar drie grote slappe reistassen mee en toch zat na enkele dagen de kofferruimte aardig vol.
Er moet ook nog een koelbox staan, flessen water en je doet nog boodschappen (en dan heb ik het niet eens over de kleding aankopen in de outlets) en jullie handbage zul je ook kwijt moeten.
Jullie hebben nog één koffer meer, dus een MId size SUV wordt naar mijn idee vrij krap.

Marjon
Legpuzzel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Legpuzzel »

Is de Equinox gelijk aan mid-size SUV? Ik kan niet goed vinden wat de verschillen zijn.
MaJa
Amerikafan

Bericht door MaJa »

Nogal verschillende meningen dus. Misschien draait het allemaal ook om persoonlijke voorkeuren.

@ OldFaithful : Als ik de site van USAreisen uitpluis kom ik zelfs bij de minivan (7 pers.!) op maar 3 grote koffers en 1 kleine. :shock:

@ Ostr: ik vind het prijsverschil van een MIdsizeSUV en een standaard toch niet zó gering, zijn toch weer € 350,00!

@ A3: ik denk dat ik dan ook maar op jouw reactie af ga en inderdaad voor die Midsize SUV ga. En dan hopen dat we hem im Phoenix zelf mogen uitzoeken. :D

Overigens heb ik tijdens onze autovakanties toch vaak het idee gehad dat (i.t.t. A3) 'we do travel light'.
We hebben dan wel een stationwagon maar alle bagage ligt altijd onder het afdekzeil :!:
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door A3 »

MaJa schreef: @ A3: ik denk dat ik dan ook maar op jouw reactie af ga en inderdaad voor die Midsize SUV ga. En dan hopen dat we hem im Phoenix zelf mogen uitzoeken. :D

Zelf uitzoeken in Phoenix? Wij maakten vorig jaar dit mee (lees maar 'ns bij dag 1 en 2.....)

viewtopic.php?f=7&t=24258

MVG

A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
MaJa
Amerikafan

Bericht door MaJa »

Tja, A3, dat valt dan idd effe tegen.

Wij gaan er van uit dat het niet erger kan worden dan dat we in Orlando hebben meegemaakt.
Na een goede vlucht met AirBerlin geland om 17.00 uur.
We konden tegelijk met alle Martinair-passagiers uit Amsterdam aansluiten in de rij voor de Customs.
Meer dan een uur later konden we zelf dan langs die vriendelijke meneer !
Om vervolgens wéér in de rij aan de sluiten voor de Alamo-balie.
Zijn we eindelijk aan de beurt, kunnen ze onze reservering niet vinden. Ook niet a.d.v de voucher die we bij ons hebben. :evil:
Uiteindelijk een nieuwe reservering in systeem gezet, willen ze ons natuurlijk toch weer alle verz. 'verkopen'.
Maar we hadden toch fully-incl. geboekt?
Na een flinke woordenwisseling stonden we tenslotte 4 uur na de landing in de parkeergarage. :!:

Dus, voor ons zal het in Phoenix zowiezo spannend worden.
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

Eén ding is zeker, de baliepersoon bij Alamo gaat zeggen dat ie te klein is.... :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
[/url]
MaJa
Amerikafan

Bericht door MaJa »

Sinds Florida is ons motto:

Everything is BIG in America. :lol: :lol:
bompa
Amerikafan

Bericht door bompa »

Wij waren met 4 volwassenen - 2 harde koffers - 2 grote sportzakken en 2 rugzakken
terplaatse ook nog een frigobox gekocht

... meer dan tevreden dat we een full size SUV - Chevrolet Tahoe - hadden gehuurd

genoeg plaats en een krachtige motor
maar als je 5000 km rijd waardeer je dat wel
benzinekostprijs ... 350 euro voor de 5000 km
didierc
Amerika-ontdekker

Bericht door didierc »

Hoi

Laatste keer een kia sportage meegekregen, i.pv. een equinox.
Waren met 3 volw en 2 kids, hadden achterin genoeg ruimte om te zitten.
Bagage ruimte was vol en passen en meten zeker op het eind na alle aankopen.
Hebben ook een koelbox achterin staan gedurende de hele reis.
Wil je veel extra ruimte hebben en dus ook de extra kosten dan zou ik voor groter gaan.
Wij vonden dit echter prima en de praktijk is vaak als je meer ruimte hebt dan gooi je het er vaak ook zomaar achterin zodat
je toch weer moet passen en meten.
succes
Didier
kimster82
Amerika-ontdekker

Bericht door kimster82 »

vraagje:

wij willen graag een auto waarin je hoog op de weg zit (dus hoger dan in een normale auto), een soort jeep dus. Kunnen we dan beter de equinox of de midsize suv kiezen bij Alamo? Misschien een domme vraag maar ik heb zelf nooit eerder zo'n soort auto gehuurd. Zit je bij een equinox ook hoger dan in een normale personenauto?

Alvast bedankt!

groetjes Kimm
kimster82
Amerika-ontdekker

Bericht door kimster82 »

Ter aanvulling

de midsize suv is maar 8 euro duurder in ons geval. We zijn maar met z'n tweeën dus een heel grote auto hebben we niet nodig, als er maar twee koffers en twee tassen achterin kunnen. Dit wetende (plus bovenstaande), wat raden jullie ons dan aan, de equinox of midsize suv?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

De Equinox is een midsize suv. De kans is groot dat je een andere midsize suv meekrijgt als je een Equinox huurt.
Groet,

Old Faithful
lasve_gas
Amerika-ontdekker

Bericht door lasve_gas »

Hallo allemaal,

Ik ga deze zomer samen met 3 vrienden een reis maken in West USA van 21 dagen. Wij hebben een standaard SUV gehuurd en lees hier nu dat sommigen deze auto te klein vinden. Heb laatst even bij een Toyota RAV4 staan kijken hier in Nederland en kon eigelijk niet voorstellen dat het niet gaat passen met z'n 4en. Er zit toch redelijk veel bagageruimte in, en met z'n 2en achterin moet toch ook makkelijk passen. Snap eigelijk niet zo goed dat mensen een standaard of fullsize SUV aanraden?! Moet wel vertellen dat wij alle 4 redelijk groot zijn (1,85). Kan iemand mij vertellen waarom veel mensen de standaard of fullsize SUV aanbevelen terwijl deze zoveel duurder is?

Bedankt!
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Hebben jullie nu een Standard SUV gehuurd of een Midsize?
Volgens mij vinden namelijk niet veel mensen de Standard SUV te klein.

Marjon
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer