Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vanaf binnenkort: $10 betalen via ESTA
Re: Vanaf binnenkort: $10 betalen via ESTA
En waarom vraag je het paspoort nu niet aan? Het is aanbevolen ESTA aan te vragen voor je reis boek, dan weet je of je met of zonder visa kan reizen.
Als je toch visa nodig hebt, kan het tijd duren.
En het is 10 dollar niet Euro, vooral in de US heb je voor 10 dollar geen 5 pintjes, lol.
Als je toch visa nodig hebt, kan het tijd duren.
En het is 10 dollar niet Euro, vooral in de US heb je voor 10 dollar geen 5 pintjes, lol.
Pintje of 5.... in Amerika heb je voor $10 maximaal 2 pint...Lezolas schreef:Bah, dan zal het ons 10euro per persoon extra kosten. Jammer, maarja een pintje of 5 minder drinken dan
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Lezolas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
paspoort wordt aangevraagd ergens in maart.
En als ik praat over pintjes, dan is dat in Antwerpen/Vlaanderen/thuis.
In het buitenland drink ik geen alcohol.
En ik verwacht niet echt problemen met die esta.
Nog nooit buiten Europa geweest, behalve 1x in Marokko 3jaar geleden.
Ik ben geen "Chemical Ali", mijn naam klinkt ook zo niet, en ik zie er ook niet zo uit.
'k Zou het maar vreemd vinden moesten er problemen zijn.
En als ik praat over pintjes, dan is dat in Antwerpen/Vlaanderen/thuis.
In het buitenland drink ik geen alcohol.
En ik verwacht niet echt problemen met die esta.
Nog nooit buiten Europa geweest, behalve 1x in Marokko 3jaar geleden.
Ik ben geen "Chemical Ali", mijn naam klinkt ook zo niet, en ik zie er ook niet zo uit.
'k Zou het maar vreemd vinden moesten er problemen zijn.
Laatst gewijzigd door Lezolas op 27 feb 2010, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
Mijn definitie van een pint is .5 L, waarmee je in NL ook maar een stuk of 2 uit 10 euro krijgt
Gewone biertjes een stuk of 4.. (bier kost in DH gewoon 2.20 per glas
).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Lezolas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
1,80 gemiddeld voor 25cl, 2,00 voor 33cl en 3,00 voor 50cl
toch waar ik ga
Maar dat is offtopic vermoed ik
toch waar ik ga
Maar dat is offtopic vermoed ik
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
Om 10 piek niet naar de US gaan ??????? Kan me het niet voorstellen.SonjaV schreef:Tja, dat had je al op je 10 geboden kunnen uittellen dat betalen voor ESTA de volgende stap zou zijn.
Eigenlijk van de zotte dat je moet gaan betalen om een land binnen te mogen komen.
Domme zet in mijn ogen.
De toeristische industrie zorgt er toch voor dat de Amerikaanse economie er beter van wordt.
Voor ons Amerika-verslaafden is het al te laat, maar voor mensen die nog nooit in Amerika zijn geweest kan dit wel een rede zijn om toch maar een andere vakantiebestemming te kiezen.
Niet zo zeer om het bedrag, maar uit principe.
Bovendien betaal ik al dik om het land in te mogen:
Airport passenger facility tax
September 11 Security charge
Excise tax
En er zullen er nog wel veel meer zijn
Ik vind persoonlijk de verborgen prijsverhoging van tot 100$ per ticket om 2 tassen mee te mogen nemen veel erger.
Je betaalt volgens mij ook al iets van $6 voor het I-94W papiertje
Dat wordt alleen al meegenomen in de ticketprijs..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Die 10 dollar moet uiteindelijk dienen om het toerisme (Travel Promotion Act) in de US te promoten, hopelijk houd dit in dat er een behoorlijke dienst van toerisme komt in alle landen, want in Belgie stelt die echt niet veel voor.
-
RoyBergen
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ja al die papiermassa moet toch betaald worden....... Dat kost geld, en moet ergens vandaan komen, de gebruiker betaald....
Maar wanneer gaat het nu in dat betalen voor ESTA???
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Er is nog geen datum aan gegeven.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Volgens de openingspost van Dennis zou de ondertekening (ingangsdatum?) door Obama de komende week plaats moeten vinden.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Dat vraag ik mij dus ook af.. hier is het vaak zo dat iets ondertekend wordt en dat het daarna per 1 januari/1 sept. ingaat.. Het lijkt me dat ze hun systeem ook nog 'even' moeten aanpassen..hekkie schreef:de ondertekening (ingangsdatum?)
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
@Dennis: Jij geeft een linkje aan. Zou ik als ik me nu al zou registreren niet die $10 hoeven betalen? (wat niet kan want ik moet nog een paspoort van zoonlief 11 jr later maken).
Hoe kan dat dan? Omdat ik me dan al als reiziger heb geregistreerd oid? Moet ik toch ff snel een paspoort aanvragen.
Overigens konden wij wel een reis boeken zonder dat de kids een paspoort hadden. Dat wordt later toegevoegd. Maar wellicht is dat omdat ze minderjarig zijn. Wij zijn de boekers en hebben wel een geldig paspoort.
En even reagerend op wat boven mij staat: in NL gaat een wet in 30 dagen (toch?) na publicatie in de Staatscourant. Misschien dat dat ook voor deze wet in USA geldt. Ik weet het niet..
Hoe kan dat dan? Omdat ik me dan al als reiziger heb geregistreerd oid? Moet ik toch ff snel een paspoort aanvragen.
Overigens konden wij wel een reis boeken zonder dat de kids een paspoort hadden. Dat wordt later toegevoegd. Maar wellicht is dat omdat ze minderjarig zijn. Wij zijn de boekers en hebben wel een geldig paspoort.
En even reagerend op wat boven mij staat: in NL gaat een wet in 30 dagen (toch?) na publicatie in de Staatscourant. Misschien dat dat ook voor deze wet in USA geldt. Ik weet het niet..
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Die bestaat niet meer.. ik werkte bij de uitgever van de StaatsCourant, en de overheid vond het te duur worden, dus hebben ze nu een kopje op overheid.nl oid..Isis schreef: En even reagerend op wat boven mij staat: in NL gaat een wet in 30 dagen (toch?) na publicatie in de Staatscourant.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
@Clint.. beetje off topic: maar er is nog wel een periode na tekening van een wet?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Volgens mij wel.. er zal niets veranderd zijn, ipv de staatscourant wordt nu een website gebruikt 
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het was ergens wel te verwachten..
Ik vraag me alleen wel af hoe ze die 10 dollar gaan incasseren, wordt dat in het ticket verwerkt? ( lijkt me niet aangezien je het maar 1 keer in de 2 jaar hoef te betalen ).
Waar ik een beetje bang voor ben is dat je het alleen via creditcard kan betalen straks. Wordt lastig voor de mensen die geen creditcard hebben.
Ik vraag me alleen wel af hoe ze die 10 dollar gaan incasseren, wordt dat in het ticket verwerkt? ( lijkt me niet aangezien je het maar 1 keer in de 2 jaar hoef te betalen ).
Waar ik een beetje bang voor ben is dat je het alleen via creditcard kan betalen straks. Wordt lastig voor de mensen die geen creditcard hebben.
wellicht bieden ze ook PayPal aan.. Mede door die vraag denk ik dat het niet al volgende week in gaat..
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Misschien ook gewoon een ouderwetse cheque
.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht