Ik had iemand nodig voor een loodgietersklusje en had aan Jonas (de oudste) gevraagd of hij mij op zaterdag eventjes wilde helpen. Dat wilde hij wel maar aangezien de amish alleen het paard hebben moest ik hem ophalen.
Ik had aanwijzingen gekregen hoe er te komen maar na een poosje volledig verdwaald natuurlijk en geen kip te bekennen op die zandwegen
Toen mijn builder maar gebeld die wist waar hij woonde omdat ie ze normaal toch elke dag ophaalt.
Bleek ik een weggetje gemist te hebben.
Toen spoedig daarna zijn huis gevonden. Na op de deur geklopt te hebben werd ik uitgenodigd om binnen te komen.
Ze waren net klaar met lunch en daar zaten 12
Allemaal in dezelfde kledij en elk kind was net weer een trapje groter.
Het huis zag er heel netjes uit en was comfortabel warm.
Toch ga je voor je gevoel veel terug in de tijd want geen electra, geen WC etc.
Ze hebben moeilijke tijden want ook zij zijn getroffen door de economische crisis (werken veel in de bouw)
heb leuke gesprekken met hem gevoerd. Ik heb hem geprobeerd uit te leggen wat ik voor werk doe. Hij heeft wel eens van internet gehoord maar weet niet hoe het werkt.
Ze willen ook graag voor mij werken. Het kan dus voor gaan komen dat ik ze in de toekomst aan het werk heb. Ze zijn niet duur maar je moet ze alleen ophalen en wegbrengen
Wie weet dus in de toekomst. Het was in ieder geval wel een leuke ervaring.