Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar in de VS zou je willen wonen?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

rene.jager schreef:
Redneck schreef: Net als jij vind ik het geen overlast want ik ben erg geïnteresseerd in vliegtuigen.

gr. Redneck
Right on!! :D
En ik woon naast het grootste amerikaanse helicopter opleidings centrum van amerika, Ft Rucker Alabama, waar ook alle nederlandse heli vliegers opgeleid worden (hint :wink: )!!!!!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

rperre schreef:En ik woon naast het grootste amerikaanse helicopter opleidings centrum van amerika, Ft Rucker Alabama, waar ook alle nederlandse heli vliegers opgeleid worden (hint :wink: )!!!!!

Richard
Nou word ik echt lekker gemaakt. :D Ik wil ook in de States wonen. (Iedere bezoeker die hier over Las Vegas schrijft is lyrisch over de Stratosphere, vanwege het uitzicht. Ik bewaar er echter slechte herinneringen aan. Toen ik boven was en niet in de richting van de
Strip keek, maar de andere kant op zag ik Nellis AFB (red Flag) liggen met de "flight" zwart van de vliegtuigen. Ik denk wel een stuk of 200. :D ................. en ik kon er niet bij :( :( )
Had jij niet overigens ook een luchtmacht achtergrond, Richard?

Groeten René
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

rperre schreef:(hint :wink: )!!!!!
maar natuurlijk, ondanks dat ik het geweldig vond, ben ik toch blij nu samen met mijn vrouw in de states te wonen, mijn volgende baantje heeft hopenlijk ook iets met vliegen te maken!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Op welke heli heb je gevlogen?

Ik zie trouwens dat je vlak bij Redneck woont. In elk geval, als het het tegen de enorme afstanden in Amerika afzet..... maar ook redelijk in de buurt bij Pensacola (= Eglin A.F.B. = F15's) en wat verder weg, Jacksonville (N.A.S.= F14's) :wink: :wink:

Gr. René
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

yeah baby

en trouwens mijn icoontje zou jouw al wat moeten zeggen :roll:

Afbeelding
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Dit is echt "super"cool zeg. Gevlogen op de UH64D Apache. :shock: :D
Nou je het zegt overigens, ik had je avatar nooit zo goed bestudeerd. Dacht vanwege de circel dat het iets te maken had met een CD of rockgroep. Zie nu pas dat het een vooraanzicht van een apache is, zo onder aan de avatar. Overigens klopt dat "rock" dan wel weer aardig.

Ken je overigens de Nederlandse "spotter"site http://www.scramble.nl. Allerlei wetenswaardigheden over luchtvaart, zoals movements, open dagen, squadroninfo en ga zo maar verder. Via de Scramble ben ik tijdens onze Amerikareis in '98 tijdens de tour op Vandenburg AFB geweest op de open dag. (Niet spectaculair, maar wel bijzonder)

Zo weet ik van kennissen dat dat het best mogelijk was (rond 1998) om een basis aan te schrijven en daar een basisbezoek te regelen.
Weet jij of zoiets op dit moment nog mogelijk zou zijn (met 11-9 in het achterhoofd)?

Gr. René
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

En wie is Richard op de mooie foto??? Nou willen we het weten ook! ;)

Blijft een indrukwekkende machine, zo'n Apache. Het moet wel een hele bijzondere ervaring zijn om er mee te vliegen. Ben een beetje jaloers! :twisted:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

rene.jager schreef:Zo weet ik van kennissen dat dat het best mogelijk was (rond 1998) om een basis aan te schrijven en daar een basisbezoek te regelen.
Weet jij of zoiets op dit moment nog mogelijk zou zijn (met 11-9 in het achterhoofd)?
Nooit naar gekeken hier, want ik kon altijd gewoon de basissen op met mijn militaire ID! Alleen op de meeste "posts" kun je gewoon rondrijden, maar dan heb je nog niets gezien! Een rondleiding is vast een hele andere zaak, sorry kan je niet helpen dus, tenzij je wilt dat ik even rondbel hier!

en redneck als je het echt wilt weten, een van de blonde, hehe 8) !

Ik moet zeggen dat het echt een hele gave baan 'was' en ik weet dat er vele mensen zijn die zoiets niet op zouden geven, maar ik voelde dat het tijd was voor mijn volgende stap, and here I am!!!

Richard
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

rene.jager schreef:Zo weet ik van kennissen dat dat het best mogelijk was (rond 1998) om een basis aan te schrijven en daar een basisbezoek te regelen. Weet jij of zoiets op dit moment nog mogelijk zou zijn (met 11-9 in het achterhoofd)?
Rene,

van een kennis hoorde ik kortgeleden dat hij een basis in Washington state aangeschreven had. Enkele maanden later kreeg hij het volgende bericht:

McChord Air Force Base is not currently allowing civilians on to the base without a Military sponsor (Active, Retired, Guard or Reserve). Base security has been at a high level since 9-11, there really is no end for these restrictions in sight.

In 2001 ben ik trouwens ook op Vandenberg AFB geweest. 8) Samen met mijn broer en zijn vrouw (die op dat moment militair was). Mijn broer en ik konden als "gast" mee. E.e.a. was wel voor 11 september.

Groet,

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Richard en Redneck,

Ik vind deze openbaring echt geweldig. Ik zal jullie berichten voortaan toch met een andere invalshoek lezen. Je bent als luchtvaartenthousiast toch een
beetje "soulmates". 8)

Overigens kan ik jullie toch echt de Scamble-site, waaraan ik al refereerde, aanbevelen. Aan de hand van de verschillende demo-teams als Blue Angels (Navy) en de Thunderbirds (Air Force) kan je bekijken of er er in de buurt een air show zal plaatsvinden. :lol:

Tevens interessant voor de luchtvaart-enthousiast die in een dergelijke periode in de buurt is van een Vliegbasis. Zo kon ik mijn vrouw meldden dat we "toevallig" net in de buurt van Vandenburg AFB waren tijdens onze tour. :wink:

By the way... welke tekst staat er eigenlijk in je avatar, Richard. Kan het moeilijk lezen!
Laatst gewijzigd door rene.jager op 30 mei 2004, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Coyote schreef:McChord Air Force Base is not currently allowing civilians on to the base without a Military sponsor (Active, Retired, Guard or Reserve). Base security has been at a high level since 9-11, there really is no end for these restrictions in sight.
Roland,

Dank voor je reactie. Ik was er inderdaad al een beetje bang voor. :( Tijdens een volgende trip naar de States ga ik het echter toch proberen. Wie weet kunnen de mannen van hierboven dan nog wat voor me betekenen. :wink:

Gr. René
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Hoi René,

Sorry voor de late reactie maar zoals je wellicht weet vierden we hier Memorial Day Weekend en dat hield in dat andere activiteiten de prioriteit hadden. :)

Ik heb uiteraard scramble.nl bezocht en moet zeggen dat het een goede bron van informatie is en dat er geweldige foto's te zien zijn. Dank je voor deze tip!

In Columbus wordt elk jaar in Maart een grote 2-daagse vliegshow gehouden op het burgervliegveld. Daar zie je van alles: WOII kisten, jets, stuntvliegers etc. De naam van het vliegfestijn is - heel toepasselijk - "Thunder in the Valley" (hoezo geluidsoverlast? ;)) en daar heb ik mijn eerste "live" kennismaking gehad met o.a. de P-51 Mustang, P-40 Warhawk, Corsair F4U en de legendarische P-38. Geweldig om die in actie te zien! 8)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Redneck schreef:Hoi René,

Sorry voor de late reactie maar zoals je wellicht weet vierden we hier Memorial Day Weekend en dat hield in dat andere activiteiten de prioriteit hadden. :)

Ik heb uiteraard scramble.nl bezocht en moet zeggen dat het een goede bron van informatie is en dat er geweldige foto's te zien zijn. Dank je voor deze tip!

In Columbus wordt elk jaar in Maart een grote 2-daagse vliegshow gehouden op het burgervliegveld. Daar zie je van alles: WOII kisten, jets, stuntvliegers etc. De naam van het vliegfestijn is - heel toepasselijk - "Thunder in the Valley" (hoezo geluidsoverlast? ;)) en daar heb ik mijn eerste "live" kennismaking gehad met o.a. de P-51 Mustang, P-40 Warhawk, Corsair F4U en de legendarische P-38. Geweldig om die in actie te zien! 8)

gr. Redneck
Nou moet ik zeggen dat mijn reactie ook niet echt snel is gekomen, maar ik wilde dit berichtje "opleuken" met een foto. Helaas weet ik tot op heden nog niet hoe ik dit moet doen, maar er is vast wel iemand die dit weet.

Ja, weergaloze foto's hè. :lol: Vooral in de fotogallery is een foto te vinden van een F18 van de Blue Angels die in de baai van San Fransisco onder de Golden Gate vliegt en een geweldige water-lucht-zuil met zich meetrekt.

Ongetwijfeld vind je de data van deze en anderevliegshows op de site van Scramble.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

hoi, om een foto te laten zien doe je het volgende,

upload de foto naar een stukje internet dat jij hebt, ik heb voor deze reden bv bij http://www.250free.com 250Mb webspace waar ik al mijn foto's etc... naar download. Ok mijn webspace heet http://rperre.250free.com

Nu doe je het volgende hier in het forum:

click op Img in de werkbalk of type [img] type dan het webadres inclusief foto naam en extensie bv http://rperre.250free.com/foto.jpg en click sluit tags hier bovenin de werkbalk (in blauw) of type [/img]

het zou er dan zo uit zien:

[img]http://rperre.250free.com/foto.jpg[/img]

de foto zou nu zichtbaar moeten zijn nadat je op OK hebt geclickt

hoop dat het helpt,

Richard
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Jazeker,
het heeft even geduurd, maar dit draadje nog eenmaal opgepakt (met dank aan de tip van Richard :wink: ) om de lang bejubelde foto aan een ieder te tonen. Op de achtergrond Golden Gate NRA. Deze F18 van de Blue Angeles (demo team Navy) staat op het punt onder de Golden Gate door te vliegen en wat dan water en luchtdruk bij bijna mach 1 kunnen doen met elkaar..... kijk en huiver.

Afbeelding

René
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

erg gave foto rene!

Richard
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Geweldige foto René! De combinatie van snelheid, water en lucht doet surrealistisch aan.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
USA fan
Amerikafan

Bericht door USA fan »

ik weet nog niet waar ik wil wonen ik denk in chicago of new york of LA 1 van die grote steden in ieder geval en waaroM? simpelweg ik vind het gewoon artstikke mooi daar en hele andere cultuur.
daarom.

groetjes
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Oh als ik geluk heb met werk, dan zou het nu Colorado worden :) Yay :)
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
peppercorn
Amerika-newbie

Bericht door peppercorn »

Ik heb zelf in Hallandale Florida gewoond voor 5 jaar. Maar als ik terug ga wordt het hoogswaarschijnlijk een suburb in Illinois. Mijn partner komt uit Chicago.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer