Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke Amerikaanse sport kijk je graag?
Re: Welke Amerikaanse sport kijk je graag?
Op TV helemaal niks eigenlijk, maar ik vind het wel leuk om af en toe naar baseball wedstrijd te gaan. De NFL kijk ik nooit, maar ik doe wel mee met een "voorspel de winnaars" tournament elk jaar. Zal je net zien dat ik het vaak heel goed doe, terwijl ik echt geen idee heb wie er goed is enzo. 
- Lezolas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Arena football is terug dit seizoen!HyperBart schreef:Football baby! Ben er helemaal gek van. Ben laatste jaren dat Amsterdam Admirals nog bestonden naar vrijwel iedere wedstrijd geweest. Nu is er dus weinig live meer mee te maken, maar ik kijk veel NFL met vrienden. Steeds gemakkelijker eigenlijk met ESPN America en diverse torrent sites waar mensen sportwedstrijden cappen en online gooien. We doen ook aan fantasy football, wat een geweldige aanvulling is. Ik denk dat ik tijdens NFL seizoen zeker 3 wedstrijden per week kijk.
Het NFL seizoen is net afgelopen en ik ga dan ook een echte afkickperiode in, nu kijk ik wat college games en basketbal, voornl NBA maar ook March Madness (college finales) komt er weer aan! Honkbal vind ik z'n charme hebben maar wedstrijd duurt erg lang. NHL gaat mij allemaal wat te snel en zit te weinig tactiek in voor mijn gevoel.
Football is ook mijn favo sport.
NHL op de tweede plaats, en NBA derde plek.
Nu NFl season gedaan is probeer ik me bezig te houden met de collegeplayers die met 1 been in de NFL staan te leren kennen.
Ook fantasy games (goalline blitz en my football sim, beide gratis) en Madden NFL vullen dat gat een beetje op.
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
Leuk om te lezen ... lijkt me geweldig om een wedstrijd mee te maken. Ik wil eigenlijk hier ook wel vaker naar thuiswedstrijden van de Eiffeltowers (basketbal).
Sandy
-
Remco_1980
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
IJshockey en honkbal zijn mijn favorieten. American Football is wel aardig en basketbal vind ik helemaal niks.
IJshockey is natuurlijk een Canadese sport die in de meeste delen van USA helemaal niet leeft. Alleen Minnesota en het Noordoosten (rond Boston) kent een echte ijshockeycultuur. Ik heb al een aantal NHL-wedstrijden mogen meemaken in Toronto, Ottawa en Montreal. Fantastische ervaring en het liefst zou ik elk jaar willen gaan. Gezien het feit dat een aantal Nederlandse talenten in de NCAA spelen, zou ik ook graag een rondreis langs die Amerikaanse universiteiten maken om de jongens te zien spelen en er een leuke reportage van te maken.
Tsja en dan honkbal. Boston Red Sox is heel belangrijk voor mij. Er gaat geen dag voorbij zonder het uitpluizen van de internetpagina's over de BoSox. Tijdens het seizoen bezorgt de ploeg me letterlijke en figuurlijk slapeloze nachten
IJshockey is natuurlijk een Canadese sport die in de meeste delen van USA helemaal niet leeft. Alleen Minnesota en het Noordoosten (rond Boston) kent een echte ijshockeycultuur. Ik heb al een aantal NHL-wedstrijden mogen meemaken in Toronto, Ottawa en Montreal. Fantastische ervaring en het liefst zou ik elk jaar willen gaan. Gezien het feit dat een aantal Nederlandse talenten in de NCAA spelen, zou ik ook graag een rondreis langs die Amerikaanse universiteiten maken om de jongens te zien spelen en er een leuke reportage van te maken.
Tsja en dan honkbal. Boston Red Sox is heel belangrijk voor mij. Er gaat geen dag voorbij zonder het uitpluizen van de internetpagina's over de BoSox. Tijdens het seizoen bezorgt de ploeg me letterlijke en figuurlijk slapeloze nachten
-
Remco_1980
- Amerikafan
Probeer ook eens naar Nijmegen Devils te gaan. De Nederlandse ijshockeycompetitie is heel aantrekkelijk om te zien. Zeker nu de playoff's op het punt van beginnen staan. Dat zorgt altijd voor spektakel!Sandy schreef:Leuk om te lezen ... lijkt me geweldig om een wedstrijd mee te maken. Ik wil eigenlijk hier ook wel vaker naar thuiswedstrijden van de Eiffeltowers (basketbal).
Ben ik het niet mee eens. MI heeft bv ook een grote 'ijshockeycultuur' en er zijn genoeg kleinere leagues over het hele land die flink populair zijn. Zo is er onlangs in Independence, MO een ijshockey team (in de CHL) gestart. Elke week uitverkocht. Amerikanen houden nou eenmaal van sport.Remco_1980 schreef: IJshockey is natuurlijk een Canadese sport die in de meeste delen van USA helemaal niet leeft. Alleen Minnesota en het Noordoosten (rond Boston) kent een echte ijshockeycultuur
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
Remco_1980
- Amerikafan
Daar heb je wel een punt. Ook de AHL is steeds populairder aan het worden. Helaas is de ECHL niet meer wat het geweest is.
- Bandido
- Amerika-expert
Het is ook hier in Atlanta eigenlijk best wel populair, al is honkbal en (college) football hier wel populairder. En de Thrashers hebben natuurlijk niet de bezoekersaantallen van de Bruins, maar het stadion zit toch vrij vol altijd. En het is juist in Canada waar steeds minder ijshockeyclubs zijn, vanwege teruglopende bezoekersaantallen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Hey wat leuk, een mede sox fan! Voor ons is het eigenlijk precies hetzelfde. We missen zelden een wedstrijd (de day games kijken we live, de avond games kijken we 's ochtend in de recap) en kunnen nu niet wachten tot de eerste spring training games weer beginnenRemco_1980 schreef: Tsja en dan honkbal. Boston Red Sox is heel belangrijk voor mij. Er gaat geen dag voorbij zonder het uitpluizen van de internetpagina's over de BoSox. Tijdens het seizoen bezorgt de ploeg me letterlijke en figuurlijk slapeloze nachten
-
Remco_1980
- Amerikafan
Een mede verslaafde!! Jullie kijken ook via MLB TV neem ik aan? Konden we maar NESN kijken hier.....
-
Remco_1980
- Amerikafan
Thrashers staan bekend om hun dramatische bezoekersaantallen. Dit jaar komen ze weer op een gemiddelde van 13.000 uit. Met een bezettingsgraad van 71% houden ze alleen Phoenix onder zich qua bezettingsgraad. Atlanta heeft misschien nog wel potentie maar Phoenix....tsja wie daar nog leven in krijgt, moet een standbeeld krijgen.Bandido schreef:Het is ook hier in Atlanta eigenlijk best wel populair, al is honkbal en (college) football hier wel populairder. En de Thrashers hebben natuurlijk niet de bezoekersaantallen van de Bruins, maar het stadion zit toch vrij vol altijd. En het is juist in Canada waar steeds minder ijshockeyclubs zijn, vanwege teruglopende bezoekersaantallen.
Even off-topic; Ja, MLB-tv. Maar er zijn ook andere manieren om wel een volledige wedstrijd via NESN te kijken (mocht je dit nog niet zelf ontdekt hebben, pm maar). Wel zo fijn om Don en Remy te kunnen horenRemco_1980 schreef: Een mede verslaafde!! Jullie kijken ook via MLB TV neem ik aan? Konden we maar NESN kijken hier.....
- pimvdh
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik vind Baseball echt een vette sfeer hebben. Als je dat vergelijkt met voetbal hier waar geen zak aan is. UFC is ook echt vet. De X games kijk ik ook graag.
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Remco_1980 schreef:Thrashers staan bekend om hun dramatische bezoekersaantallen. Dit jaar komen ze weer op een gemiddelde van 13.000 uit. Met een bezettingsgraad van 71% houden ze alleen Phoenix onder zich qua bezettingsgraad. Atlanta heeft misschien nog wel potentie maar Phoenix....tsja wie daar nog leven in krijgt, moet een standbeeld krijgen.Bandido schreef:Het is ook hier in Atlanta eigenlijk best wel populair, al is honkbal en (college) football hier wel populairder. En de Thrashers hebben natuurlijk niet de bezoekersaantallen van de Bruins, maar het stadion zit toch vrij vol altijd. En het is juist in Canada waar steeds minder ijshockeyclubs zijn, vanwege teruglopende bezoekersaantallen.
We kunnen wel stellen dat de Hurricanes hier in NC echt razend populair zijn. Zeker na het winnen van de Stanley Cup in 2005. Heb nog nooit zoveel mensen op de straat gezien voor hun team. Het was echt een super feest.Remco_1980 schreef:IJshockey is natuurlijk een Canadese sport die in de meeste delen van USA helemaal niet leeft. Alleen Minnesota en het Noordoosten (rond Boston) kent een echte ijshockeycultuur.
En volgens mij hebben meer niet Noordelijke staten de Stanley cup gewonnen de laatste jaren. (Anaheim, Tampa) Dus om te zeggen dat er alleen in Minnesota en het Noordoosten speelt is niet helemaal waar. Kom maar eens naar een play-off westrijd van de Canes en je zult verrast zijn van het aantal tailgaters en in Rood-wit gehulde supporters.
Detroit Redwings in 2008Staceybeesie schreef:En volgens mij hebben meer niet Noordelijke staten de Stanley cup gewonnen de laatste jaren. (Anaheim, Tampa) Dus om te zeggen dat er alleen in Minnesota en het Noordoosten speelt is niet helemaal waar.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht