Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De beste en slechtste vliegvelden in de VS
Re: De beste en slechtste vliegvelden in de VS
Helemaal terecht dat DTW op 1 staat. Onwijs prettige terminals, mooi voor het oog en er is genoeg te doen. Buiten Schiphol om zeker het beste vliegveld waar ik ooit ben geweest.
In tegenstelling tot Jasmino vind ik ORD (Chicago) verschrikkelijk. Zeker als je vanuit T5 moet vertrekken. Absoluut geen voorzieningen na de security. Sowieso belachelijk dat er airside geen transportatie is tussen terminals. T5 welke 'internationale alure' zou moeten hebben wordt door het management compleet genegeerd.
In tegenstelling tot Jasmino vind ik ORD (Chicago) verschrikkelijk. Zeker als je vanuit T5 moet vertrekken. Absoluut geen voorzieningen na de security. Sowieso belachelijk dat er airside geen transportatie is tussen terminals. T5 welke 'internationale alure' zou moeten hebben wordt door het management compleet genegeerd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Bandido
- Amerika-expert
Ik heb inmiddels flink wat vliegvelden gezien in de VS en ook bij mij staat JFK met stip op 1. Verder is het wel zo dat er op veel vliegvelden plannen zijn om te renoveren. Zo krijgt Atlanta volgend jaar een internationale terminal, waardoor overstappen nog gemakkelijker moet worden.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ik weet niet hoe Boston er nu bij ligt maar dat was ook VRESELIJK!!! Verder heb ik met weinig vliegvelden problemen en Newark heb IK als heel prettig ervaren toen ik een paar jaar geleden met Singapore Airlines vloog.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Hier in RDU gaat ook op het internationale gedeelte de koffer naar de open bagage hal uiteindelijk. Je mag er niet mee door de immigratie. Net wat al eerder gezegd. In Nederland of Belgie zou dit denk ik helemaal niet goed gaan.Petra/VS schreef:Dat laatste is op veel vliegvelden het geval. Eigenlijk op alle vliegvelden, in het binnenlandse gedeelte. De enige reden, waarom het in het internationale gedeelte niet zo is, is, dat de bagage nog door de douane moet.
Voor het eerst heb ik er van gehoord dat er koffers verdwenen hier toen de recessie in Amerika begon. Toen is er pas speciale bewaking gekomen. En dan nog heb ik die nog nooit gezien. Je kan als wild vreemde echt elke willekeurige koffer mee nemen als je er zin in hebt.
Wij wonen het dichts bij Newark, snap ook niet helemaal waarom dat de slechtste is. Terminal B is wel wat beter dan Terminal C.
Dora
Dora
Inmiddels ervaring met O'Hare, Baltimore, Las Vegas, Newark, Phoenix, Dulles. Ik heb inderdaad ook een keer op O'Hare gezeten waar na de security bijna nix meer te eten of drinken was. Niet fijn als je 3 uur moet wachten. Newark heb ik eigenlijk ook alleen maar goeie ervaringen mee, behalve dan dat de toiletten nogal ver uit elkaar geplaatst zijn. Dulles alleen als overstapvliegveld gehad, deed wat oud en rommelig aan.
Op Schiphol begingen we de laatste keer de fout om meteen door de securitycheck te gaan. Je komt dan in 1 van de glazen hokjes bij een gate terecht en dan zit een snel toiletbezoek of even wat drinken er ook niet meer in
Op Schiphol begingen we de laatste keer de fout om meteen door de securitycheck te gaan. Je komt dan in 1 van de glazen hokjes bij een gate terecht en dan zit een snel toiletbezoek of even wat drinken er ook niet meer in
Dat is niet ongebruikelijk voor terminals met binnenlandse vluchten maar ik geef toe, vergeleken met andere luchthavens is het wel erg makkelijk om je auto te parkeren, 10 meter te lopen en de band leeg te roven.SteveHallemans schreef:Wat mij betreft mag SKYHARBOR INT. AIRPORT in Phoenix er best wel wezen... gratis Wifi in alle terminals en best wel gezellige sfeer ! Wat mij daarentegen steeds de wenkbrauwen doet fronsen is dat op deze luchthaven iedereen (dus ook personen die niet vliegen) toegang hebben tot de bagage-claim afdeling...
Onlangs hebben ze ook 2 verschillende personen opgepakt die hetzelfde idee hadden. Wel een bizar gezicht huizen die vol met koffers.
Ik begreep dat ze inmiddels wat meer bewaking hebben ingeschakeld om bij de banden te surveilleren.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoe kan dat dan? Inderdaad neem je je koffer niet door immigratie, maar haal je hem daarna op en loopt door de douane, toch? Anders zou je zo van alles mee het land in kunnen smokkelen (niet dat dat niet gebeurt). Dat gedeelte voor de douane is toch niet voor iedereen toegankelijk?Staceybeesie schreef:Hier in RDU gaat ook op het internationale gedeelte de koffer naar de open bagage hal uiteindelijk. Je mag er niet mee door de immigratie. Net wat al eerder gezegd. In Nederland of Belgie zou dit denk ik helemaal niet goed gaan.Petra/VS schreef:Dat laatste is op veel vliegvelden het geval. Eigenlijk op alle vliegvelden, in het binnenlandse gedeelte. De enige reden, waarom het in het internationale gedeelte niet zo is, is, dat de bagage nog door de douane moet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Op Newark krijg je de koffer ook voor de douane/customs. Bij binnenlandse vluchten kan wel iedereen erbij.
Dora
Dora
Hier in de buurt vind ik BWI het fijnst. Reagan is voor mij iets verder, maar het is een heel fijn (en mooi) vliegveld. Dulles heeft veel voorzieningen, maar het is druk, groot en als je er nog nooit geweest bent erg onoverzichtelijk. Immgrations duurt ook meestal verschrikkelijk lang, dus zeker voor internationale vluchten vind ik het geen aanrader.
Schiphol blijft mijn favoriet.
Schiphol blijft mijn favoriet.
- pimvdh
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik kan me nog een keer herinneren dat we op Newark een uur ofzo op een tas zaten te wachten. Ze holpen ons er ons daar niet echt mee.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht