Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite tijdgebrek?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Yosemite tijdgebrek?

Bericht door mvangils27 »

Wij komen savonds aan in Bishop en willen de volgende morgen vroeg vertrekken door Yosemite en aan het einde van de dag arriveren in mariposa. Zonder stops rekent googlemaps hier 4 uur voor. Wij reizen met onze dochter van 1.5 dus hiken en lange wandelingen maken gaan het niet worden dit jaar. We willen dus de hele dag gebruiken voor Yosemite en eventueel de volgende dag vanuit Mariposa nog een dagdeel Yosemite doen alvorens naar SF (3 uur) te rijden hier blijven we nl 3 nachten.
Zouden we genoeg hebben aan dit ene dagje Yosemite en is het te doen om vanit mariposa weer het park in te gaan? Wat zijn de mooie stukjes die goed bereikbaar zijn in Yosemite?

TNX voor jullie reacties
1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yosemite tijdgebrek?

Bericht door Martin & Marianne »

Wanneer zijn jullie er (in verband met wel of geen tioga Pass, watervallen etc)? En zijn jullie met een camper of auto?
Willen jullie helemaal niet gaan wandelen? Met een rugdrager zou je wel iets kunnen doen. Of overweeg om fietsen te huren om de vallei te bekijken.

Marianne
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Dank je voor de reactie.....

Wij reizen met de auto en reizen eind juli begin augustus dus via de Tioga Pass. We willen wel stukjes gaan wandelen maar niet hele tochten, en fietsen met een kleintje?? We zijn dan wel hollanders maar of ik dat wel zie zitten??
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik begrijp dat jullie dan vooral met de auto willen rondrijden? Hou rekening met drukte en parkeerproblemen, met name in de vallei.
En waarom niet fietsen met een kleintje? Ik heb het niet over mountain biken, maar met een gewone fiets, over vlak terrein, met een karretje erachter voor de kleine. Zie hier voor meer info.
Als je vanuit Bishop komt zou ik eerst nog een korte stop maken bij Mono Lake (South Tufa), en dan naar Yosemite. Langs de Tioga Road heb je wat uitzichtpunten en ook geweldige picknickplaatsen bijvoorbeeld aan Tenaya Lake, of langs de Dana River.
Verder is Olmsted Point een prachtig uitzichtpunt.
Je zou daarna eerst naar je hotel kunnen gaan maar dan rij je wel veel heen en weer als je daarna nog iets in het park wilt doen. Je kunt ook eerst een kijkje nemen in de vallei. Het beste kun je dan de auto parkeren en de shuttlebus nemen. Eind juli zal de Yosemite Fall nagenoeg droog staan, maar soms valt het mee, en dan is het aardig om de korte wandeling naar de Lower Fall te maken.
Vind je het niet erg om nog veel te rijden dan kun je ook naar Glacier Point rijden of naar de Mariposa Grove. In alle gevallen ben je nog ongeveer 1 tot 1,5 uur onderweg naar Mariposa.
Als je de volgende dag vanuit Mariposa nog het park in gaat reken dan op ongeveer 1,5 uur extra reistijd naar SF.
Is een overnachting in het park of in El Portal net een optie om wat minder heen en weer te hoeven rijden?

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Staat jullie route al helemaal vast?
Wij hadden al eens gereageerd op een eerdere topic van jullie.: viewtopic.php?f=7&t=26505
Ik vind dat jullie wel erg weinig tijd hebben voor Yosemite.
Het is niet erg logisch om eerst van Bishop via Yosemite naar Mariposa te rijden om de dag erna van Mariposa weer naar Yosemite te rijden en daarna naar San Francisco. Is het niet mogelijk om na die nacht Bishop een nachtje in het park te boeken? Dat scheelt heen en weer rijden.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Bedankt voor al jullie reacties,

@ Rene: ik heb al die tijd gedacht dat ik geen reacties had gekregen, dacht dat ik een mailtje zou ontvangen wanneer er gereageerd was, alsnog bedankt dus! :roll:

Wij zouden heel graag in het park willen slapen maar konden niets geschikts vinden, wij zijn nl echt geen tent-mensen..
Wij dachten dat Bishop wel het maximale zou zijn om te rijden in 1 dag vanuit Las Vegas..... maar tips zijn uiteraard welkom. De keuze voor Mariposa is gemaakt omdat wij dachen zo de volgende dag makkelijk nog de mariposa grove te kunnen bezoeken..
grtjs mariska
2008 Florida rondreis
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Nou zie ik ook ng dat we onze nacht in bishop niet kunnen cancellen: was ten tijde van het boeken bang dat er sraks niets meer zou zijn omdat vele accommodaties in het park al vol zaten....pfffff :cry:
Maiposa: BW Yosemite Way stayion Motel, geboekt op de BW sie dus deze kan ik evt nog wel cancellen. Waar kan ik dan het beste zoeen naar een onderkomen? Of is dit motel toch centraal genoeg?
2008 Florida rondreis
Annouk
Amerikafan

Bericht door Annouk »

Als je niet in het park wilt/kunt overnachten is El Portal de beste optie. Dit ligt het dichtst bij de vallei.
Voor het bezoeken van de Mariposa Grove is niet Mariposa, maar Oakhurst het handigst. Maar omdat je maar 1 nacht hebt, zou ik toch proberen iets in El Portal te boeken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mariposa ligt inderdaad niet handig voor de Mariposa Grove, dan kun je beter in Oakhurst overnachten. Of in het park.

Zie hier voor een kaartje en de afstand.

Marianne
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Nou het is gelukt om ons verblijf in Mariposa te cancellen en Wawona te boeken; hoop dat het een goede set is en dat we wat meer rust in Yosemite hebben...
2008 Florida rondreis
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Wawona? :roll:
Slechte ervaringen mee, maar wie weet vinden jullie het wel wat. Let er op dat het hotel een 'historic landmark' is. Dit wil zeggen dat alles nog in de historische stijl is gelaten. Geen TV, geen internet. Ik hoop dat jullie wel een kamer met eigen badkamer hebben?

Wij sliepen er met 4 personen op een te kleine kamer zonder badkamer en hadden niet de mogelijkheid om kamers te wisselen. 's Avonds is er ook niets te beleven. Enige pluspunt is dat het eten wel lekker smaakte.
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

@ Michel: Wij liggen in een deuk hier...... :lol: We hebben zelfs een gedeelde badkamer!!!! er was ook niets anders meer.
Denk jij dat overnachten in Mariposa beter zal zijn? In oakhurst zijn enkel nog dure acc te vinden en El Portal was ook its mee, al weet ik niet meer wat
2008 Florida rondreis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nee hoor, Mariposa is niet beter, of misschien wel beter qua accommodatie, maar niet qua ligging. Gewoon houden zo, of iets in de vallei zien te vinden. Ik weet niet wanneer je er zit, maar op 1 augustus heb je in Curry Village nog een Stoneman Room beschikbaar, en op 2 augustus nog een Lodge Room in Yosemite Lodge.
En vaak komt er ook nog wel iets vrij op het laatste moment, dus je kunt altijd nog eens kijken wat er vrij is/komt.

Marianne
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Marianne, waar vind je beide accommodaties?
2008 Florida rondreis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Via www.yosemitepark.com , datum invoeren, dan hotel kiezen (Yosemite Lodge, of Curry Village) en dan select room type.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer