Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De beste en slechtste vliegvelden in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

De beste en slechtste vliegvelden in de VS

Bericht door Dento »

J.D. Power and Associates heeft een studie uitgevoerd naar welke Amerikaanse vliegvelden door reizigers als het meest prettig worden ervaren.

Detroit Metropolitan Airport in Michigan eindigde als beste van de grote vliegvelden (meer dan 30 miljoen reizigers per jaar).
Denver International in Colorado en Minneapolis/St. Paul International in Minnesota eindigden op een gedeelde twee plaats. Orlando International in Florida en Phoenix Sky Harbor in Arizona volgden op drie en vier.

Onderaan de lijst bevinden zich de bekende grote luchthavens: Chicago O'Hare in Illinois, John F. Kennedy International in New York, Miami International in Florida en Los Angeles International in California, met op de laatste plaats Newark International in New Jersey.

Je kunt hier het persbericht lezen, en hier het hele rapport (5 pagina's) zien.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
jolanxyz
Amerika-expert

Re: De beste en slechtste vliegvelden in de VS

Bericht door jolanxyz »

Tja, ik ben nog niet op alle luchthavens geweest die genoemd worden. Maar ik vond Denver en Minnaepolis inderdaad fijn. Ook Washington/Dulles viel me niet tegen.

Chicago en Miami zijn niet favoriet vanwege de drukte en onoverzichtelijkheid. Memphis vonden we destijds een beetje versleten, maar dat kan goed anders zijn tegenwoordig.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik vind Chicago een heel fijn vliegveld, vanwege alle voorzieningen en de mooie inrichting. Ook Denver vind ik erg mooi en prettig.
Het meest vreselijke vliegveld in Amerika -van alle vliegvelden waar ik ben geweest- vind ik persoonlijk Washington DC. Vreselijk! Druk, vies, onoverzichtelijk, heel weinig goede voorzieningen en een heel gedoe met al die verschillende terminals.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Jasmino schreef: vind ik persoonlijk Washington DC. Vreselijk! Druk, vies, onoverzichtelijk, heel weinig goede voorzieningen en een heel gedoe met al die verschillende terminals.
En als ik de foto's mag geloven een rare en enorm lelijke terminaltransfer..

Ik ben zelf op JFK geweest en vond het een heel erg prettig vliegveld. Ik geef toe, toen we aankwamen liepen we door een gebouw dat er uit zag als een oud schoolgebouw maar alles verliep goed en het vliegveld was schoon met veel voorzieningen. De terugreis bood ons een hele grote moderne terminal (4 als ik me niet vergis. Het kan best zo zijn dat het boven de aankomstterminal ligt). Zelf heb ik niet zoveel ervaring met vliegvelden maar ik heb er wel voor de fun een paar bezocht (Parijs CDG, Parijs ORLY, Schiphol, ...) en Schiphol staat toch echt op #1. Schitterend vliegveld en volgensmij ergens bovenaan op de wereldranglijst!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jasmino schreef: vind ik persoonlijk Washington DC. Vreselijk! Druk, vies, onoverzichtelijk, heel weinig goede voorzieningen en een heel gedoe met al die verschillende terminals.
Er zijn twee vliegvelden hier in de buurt. Jij bedoelt Dulles (wat overigens hard aan het werk is te verbeteren, zo is net de Airtrain in gebruik genomen), Reagan Washington National daarentegen vind ik een heel fijn vliegveld, modern en makkelijk te navigeren.
Grandu schreef: En als ik de foto's mag geloven een rare en enorm lelijke terminaltransfer..
Als je daarmee de hoofdterminal bedoelt, is dat een van de redenen voor alle verschillende terminals. Die hoofdterminal is namelijk ontworpen door de gerenommeerde Finse architect Saarinen, die ook de beroemde St. Louis Arch heeft ontworpen.
Grandu schreef:Ik ben zelf op JFK geweest en vond het een heel erg prettig vliegveld. Ik geef toe, toen we aankwamen liepen we door een gebouw dat er uit zag als een oud schoolgebouw maar alles verliep goed en het vliegveld was schoon met veel voorzieningen.
JFK staat toch wel op mijn lijst van ergste vliegvelden, samen met Miami.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Grandu schreef:Ik ben zelf op JFK geweest en vond het een heel erg prettig vliegveld.
Ik ben inmiddels ook alweer op heel wat verschillende vliegvelden geweest, maar JFK staat toch echt wel bovenaan mijn lijst van meest verschrikkelijke vliegvelden.

Persoonlijk vond ik Newark juist wel meevallen. Oké, het is misschien niet allemaal even nieuw of ruim, en qua restaurant- en winkelaanbod staat het niet bovenaan, maar als overstapvliegveld vond ik het best prima.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Bij mij JFK ook. Mijn laatste ervaring was echt een ramp.
Er was na 8 uur 's avonds geen transfer meer van de ene naar de andere terminal.
Wat inhield dat je eerst de hele terminal uitmoest, met een metro en daarna opnieuw door alle security. Op zich is dat nog niet zo'n mega probleem, behalve dat het tijd kost.
Vervelende was dat personeel maar bleef volhouden "Het busje komt zo".
En zelf maar al te goed wetende dat er na 8 gewoon geen vervoer meer was.
Na bij de zoveelste balie gevraagd te hebben, kwam het hoge woord er uit en hebben we
echt moeten rennen om het vliegtuig te halen.

Bij Dulles vanuit Europa naar Amerika is door immigration komen echt een ramp. Heb daar meer dan 1,5 uur gewoon staan wachten. En heb deze klacht al vaker gehoord. Te veel internationale vluchten en geen goede doorstroming hiervan,

Atlanta vond ik een prettig en over zichtelijk vliegveld en zo ook Orlando.
Wel leuk om de uitslagen te lezen RDU (Raleigh/Durham) komt er gemiddeld uit. Terwijl ik, vooral de nieuwe terminal, dit echt een heel fijn vliegveld vind. Je kan echt om de hoek en goedkoop parkeren voor iemand op te halen bijvoorbeeld. En er zijn leuke restaurantjes achter de douane. Het feit dat de bagage oppik ruimte voor iedereen toegankelijk (ook voor niet reizigers) verbaasd me nog altijd en dat is wel een minpunt van RDU. Maar verder zeker een heel fijn vliegveld.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Staceybeesie schreef:Bij mij JFK ook. Mijn laatste ervaring was echt een ramp.
Er was na 8 uur 's avonds geen transfer meer van de ene naar de andere terminal.
Wat inhield dat je eerst de hele terminal uitmoest, met een metro en daarna opnieuw door alle security. Op zich is dat nog niet zo'n mega probleem, behalve dat het tijd kost.
Na bij de zoveelste balie gevraagd te hebben, kwam het hoge woord er uit en hebben we
Was dat toevallig met Delta? Dat is ons ongeveer precies hetzelfde overkomen, toen we uit Parijs kwamen. Leuk, met toen nog 3 kleine kinderen. Toen we hierheen verhuisden, wat natuurlijk al lang geleden is, maar het vliegveld is nog bar weinig veranderd, moesten we met twaalf koffers, twee honden en een kat van de internationale naar de binnenlandse terminal lopen door de hitte.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Dento schreef:
Grandu schreef:Ik ben zelf op JFK geweest en vond het een heel erg prettig vliegveld.
Ik ben inmiddels ook alweer op heel wat verschillende vliegvelden geweest, maar JFK staat toch echt wel bovenaan mijn lijst van meest verschrikkelijke vliegvelden.
Het zal liggen aan mijn geringe vliegveldenervaring 8)
Petra/VS schreef:
Grandu schreef: En als ik de foto's mag geloven een rare en enorm lelijke terminaltransfer..
Als je daarmee de hoofdterminal bedoelt, is dat een van de redenen voor alle verschillende terminals. Die hoofdterminal is namelijk ontworpen door de gerenommeerde Finse architect Saarinen, die ook de beroemde St. Louis Arch heeft ontworpen.
Ik bedoel eigenlijk de oude transfer, die, als ik het goed interpreteer, vernieuwd is.

Overigens mag New York zie ik wel eens de vliegvelden gaan aanpassen. Bij de medium airports staat La Guardia helemaal onderaan, samen met Dulles en Boston!
Heel interessant rapport, bedankt!

---Mark Twain
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Oh, je bedoelt de mobile lounges. Die worden inderdaad door de Aerotrein vervangen, althans voor het grootste gedeelte.

Een van de problemen van de vliegvelden, die slecht scoorden, is, dat ze vrijwel allemaal lang geleden gebouwd zijn in gebieden, die sindsdien een grote groei in bevolking meemaakten. Toen wij hierheen verhuisden was Dulles een prachtig vliegveld, dat met gemak het aantal passagiers aankon, bijvoorbeeld. Het aantal vluchten, vooral internationaal, is sindsdien zo snel gegroeid, dat het met bouwen niet bij te houden was. Reagan National is helemaal gemoderniseerd, maar was een aantal jaren geleden ook een ramp. Baltimore Washington Intl krijgt goede cijfers, maar is ook een stuk nieuwer.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

De AeroTrain lijkt erg op de CGDval en de ORLYval op de Parijse luchthavens. Ze worden daar veelvuldig gebruikt!

---Mark Twain
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Petra/VS schreef:
Staceybeesie schreef:Bij mij JFK ook. Mijn laatste ervaring was echt een ramp.
Was dat toevallig met Delta? Dat is ons ongeveer precies hetzelfde overkomen, toen we uit Parijs kwamen. Leuk, met toen nog 3 kleine kinderen. Toen we hierheen verhuisden, wat natuurlijk al lang geleden is, maar het vliegveld is nog bar weinig veranderd, moesten we met twaalf koffers, twee honden en een kat van de internationale naar de binnenlandse terminal lopen door de hitte.
Ja, van Delta naar KLM, nu partners. We moesten van Terminal 1 naar drie of andersom, dat weet ik niet meer precies.
Met ons stonden er veel mensen te wachten. En een groot aantal heeft daardoor gewoon hun aansluiting gemist.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Petra/VS schreef:Baltimore Washington Intl krijgt goede cijfers, maar is ook een stuk nieuwer.
Wel weer een enorm eind verder weg om naar DC downtown te gaan, toch? (Zoiets meen ik me te kunnen herinneren van de laatste keer dat ik op BWI ben gevlogen...)

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hangt ervanaf welke kant van DC, maar wij hebben er weleens drie uur over gedaan om daar te komen, waardoor ik mijn vlucht miste! Dat vliegveld ligt veel dichterbij Baltimore en meer discount carriers vliegen daarvandaan (zoals Southwest).
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Mijn zwager woonde destijds 4 blocks van Union Station af, dus we mochten vanaf BWI lekker het centrum in...

De (Indiase) taxichauffeur moest toen nog omrijden ook, want "is all backup on aygee street" :lol: (H Street :wink: )

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat wel heel fijn is aan BWI, komend uit Washington zelf, is, dat je er met de trein heenkan. Ze zijn nu eindelijk aan het werk aan treinservice naar Dulles!
SteveHallemans
Amerika-ontdekker

Bericht door SteveHallemans »

Wat mij betreft mag SKYHARBOR INT. AIRPORT in Phoenix er best wel wezen... gratis Wifi in alle terminals en best wel gezellige sfeer ! Wat mij daarentegen steeds de wenkbrauwen doet fronsen is dat op deze luchthaven iedereen (dus ook personen die niet vliegen) toegang hebben tot de bagage-claim afdeling... zoiets zou in België niet lang kunnen openblijven denk ik !!! :D
I have a dream... but first 'dinner' !
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat laatste is op veel vliegvelden het geval. Eigenlijk op alle vliegvelden, in het binnenlandse gedeelte. De enige reden, waarom het in het internationale gedeelte niet zo is, is, dat de bagage nog door de douane moet. Niemand weet dus ook, of het in Nederland of Belgie niet hetzelfde zou zijn, als er geen douane was.
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

Van de vliegvelden die hierboven genoemd worden ken ik Orlando, Los Angeles, Miami, Dulles en Newark.

Miami vind ik echt een vreselijke luchthaven, dat was onze eerste kennismaking met een Amerikaanse luchthaven, niet zo fijn dus. Orlando dit jaar was een stuk prettiger.
Dulles gaat wel, maar inderdaad weinig goede voorzieningen en erg druk. Los Angeles is ons reuze meegevallen.
Newark vond ik persoonlijk heel erg meevallen, het verbaast me wel dat ze helemaal onderaan staan.
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Ikzelf heb ervaring met LAX, Dulles, Ronald Raegan, JFK en Laguardia.

LAX: TBIT is echt een enorm achterhaalde terminal, werd ook helemaal verbouwd toen ik er was.

Dulles: Niets mis mee als je als eerste transatlantische vlucht binnenkomt :lol: , binnen no-time door de douane gelukkig (tip: de brussel vlucht is meestal de eerste aankomende vlucht). Die mobile lounges vond ik overigens wel vermakelijk, echt rare dingen! Op de terugweg (6:00pm departure) was het ongelofelijk druk op het vliegveld. Lange rijen om in te checken bij United, we waren er 1:45 uur van te voren maar hebben flink door moeten stappen om ons vliegtuig te halen. Niet echt helemaal van deze tijd dus.

Ronald Raegan: Fijn vliegveld! Leuke architectuur, voldoende winkeltjes. Gewoon helemaal prima.

JFK: Ik vind het een beetje lastig om over dit hele vliegveld te oordelen. Het hangt ook grotendeels af van welke terminal je gebruik maakt! De nieuwe terminal 8 van American Airlines was gewoon helemaal in orde. Terminal 7 van BA was vrij oud, maar verder van alle gemakken voorzien. Het grootste probleem met JFK is echter dat de taxibanen zo verstopt raken, met een afternoon departure kun je soms wel een uur staan te wachten voordat je eindelijk een keer de lucht in mag! Grandu, terminal 4 is inderdaad een mooie terminal ja :) .

LaGuardia: De Central air terminal is echt een dump! Oud, krap en vies! Gelukkig zijn we hier alleen maar geweest voor aankomst. Voor vertrek moesten we in de USair terminal zijn. Deze terminal vond ik een stuk fijner. Hoewel het niet super modern is, is er genoeg ruimte. Probleem ook met Lagaurdia is dat het vliegveld helemaal verstopt kan raken. Er zijn maar twee runways, die nog eens kruizen ook. Hierdoor kan de wachttijd "on the tarmac" behoorlijk oplopen. Wel makkelijk bereikbaar (mits er geen spits is), wij deden er met de taxi maar 20 minuten over om bij Union Square te komen.

Andere airports:

Ik moet zeggen dat ik Schiphol elke keer fijn vind om van te vertrekken. Alles is gewoon modern en er is voldoende om je mee te vermaken.
Mijn favoriete vliegveld is Keflavik (IJsland). Kleine, moderne terminal. Er is heerlijk loungemeubilair geplaatst. Ook leuk tax-free shoppen met de lage kroon. Mijn moeder had een paar vaasjes van een bepaald merk voor minder dan de helft van wat ze in NL zou betalen! Verder werkt check-in snel, zijn de rijen voor security maar kort, perfect dus! Ohja, er staat ook nog opvallende kunst voor en in de terminal, i like it!
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer