Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips en hints voor Dallas - Atlanta?
Tips en hints voor Dallas - Atlanta?
Yes! Voor de 4de zomer op rij zien we onze vakantie in de US plaatsvinden! Deze keer bezoeken we weer een volledig nieuwe kant, waarvoor we jullie hulp willen vragen.
We hebben de vliegtickets (KLM) besteld; we vertrekken op zaterdag, 17/7 naar Dallas en keren op vrijdag, 6/8 terug vanuit Atlanta.
Wat we zeker willen beleven is: Bandera ( cowboystadje), Houston, New Orleans, Memphis en Atlanta.
We zoeken weer afwisseling tussen spanning, sfeer, plezier, avontuur, sport,...
Bv.: leren schieten in Texas, bezoeken van een ghosttown ( weet iemand er eentje zijn op onze route?), Memphis bezoeken vanuit een Cadillac van '55, Six Flags Fiesta Texas, Schlitterbahn waterpark, Segway-rondleiding in Atlanta + Coca-colafabriek bezoeken,... Zo afwisselend en leuk mogelijk.
Tips? Hints? Wat moeten we zien en doen?
Alvast bedankt!!!
We hebben de vliegtickets (KLM) besteld; we vertrekken op zaterdag, 17/7 naar Dallas en keren op vrijdag, 6/8 terug vanuit Atlanta.
Wat we zeker willen beleven is: Bandera ( cowboystadje), Houston, New Orleans, Memphis en Atlanta.
We zoeken weer afwisseling tussen spanning, sfeer, plezier, avontuur, sport,...
Bv.: leren schieten in Texas, bezoeken van een ghosttown ( weet iemand er eentje zijn op onze route?), Memphis bezoeken vanuit een Cadillac van '55, Six Flags Fiesta Texas, Schlitterbahn waterpark, Segway-rondleiding in Atlanta + Coca-colafabriek bezoeken,... Zo afwisselend en leuk mogelijk.
Tips? Hints? Wat moeten we zien en doen?
Alvast bedankt!!!
Laatst gewijzigd door danny1969 op 22 feb 2010, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
2007 Florida, 2008 California, 2009 New York, 2010 Texas, 2013 Hawaii ...
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Tips en hints voor Dallas - Atlanta?
Hier is een reisverslag over Dallas/Fort Worth.
Dank je voor de link, lijkt me niet zo meegevallen of zie ik dit verkeerd?
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ik ben eind vorig jaar (kan ik nog net zeggen) met mijn broer een lang weekend naar Houston gegaan. Misschien kan je daar wat tips uit meenemen; alleen heel erg veel te doen is er nou ook weer niet
!
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Toch bedankt voor het verslag leuk om te lezen en toch wat kunnen uithalen. We zouden toch maar voor 1 dag in Houston zijn en 1 dag in Galveston. 
- Bandido
- Amerika-expert
Re: Reis danny1969: Tips en hints voor Dallas - Atlanta?
Leuk dat jullie naar Atlanta komen! En ik heb zeker nog wel tips voor jullie. Er is heel veel te doen in Atlanta en omstreken, maar ik weet natuurlijk niet precies waar jullie interesses liggen. Dus hier komen wat dingen in willekeurige volgorde:
- CocaCola (door jullie al benoemd, maar inderdaad de moeite waard)
- CNN Center (je krijgt er een rondleiding door de studio's, ook erg leuk)
- Georgia Aquarium (grootste aquarium ter wereld)
- Underground Atlanta (beetje toeristisch, maar als je er toch bent aardig om even doorheen te lopen)
Overigens zijn bovenstaande attracties vlakbij elkaar gelegen in Downtown Atlanta en dus goed te combineren.
- Martin Luther King Center (dit mag je niet missen en het is een belangrijk deel van de recente geschiedenis van Atlanta, bovendien gratis te bezoeken)
- Atlanta Braves (jullie zijn er in de zomer en dan is het erg leuk om een echte honkbalwedstrijd te bezoeken, dat is goedkoop en je maakt dan iets echt authentiek Amerikaanse mee)
- Margaret Mitchell House (dit is de schrijfster van "Gone With The Wind" en deze film ging destijds ook in Atlanta in premiere)
- Atlanta History Center (een enorm terrein waar verschillende gebouwen uit de geschiedenis van Atlanta zijn neergezet)
- Georgia Capitol (het regeringsgebouw van Georgia, met verschillende artefacten op display, gratis te bezoeken bovendien)
- Carter Center (museum over mensenrechten en democratie, maar vooral over het leven van de enige president uit Georgia: Jimmy Carter)
- Atlanta Zoo
- HIGH Museum of Modern Art (vaak met zeer interessante tentoonstellingen, zoals nu over Leonardo da Vinci)
- Stone Mountain (op 10 minuten buiten Atlanta gelegen, de grootste granieten rots ter wereld. Je kunt het vrij simpel opklimmen en er is een soort herdenkingsmonument voor slachtoffers van de Burgeroorlog. Heel erg de moeite waard!)
Verder heb je vooral ten noorden van Atlanta veel State Parks waar je goed kunt wandelen. Kijk op http://www.gastateparks.org/ voor meer informatie. Aanraders zijn vooral Amicalola Falls en Tallulah Gorge. Op ongeveer een uur rijden van Atlanta en is dus wel een beetje afhankelijk van hoeveel tijd je hebt in Atlanta. Wat ook leuk is is wijnproeven (zoek bv op "Wolf Winery"). Dat is goedkoop, maar met een fenomenaal uitzicht over de omgeving. Combineer dit met een bezoek aan Dahlonega, een leuk dorpje met een museum dat is gewijd aan de eerste "Goldrush" die in Amerika plaatsvond.
Laat vooral weten of je nog andere vragen hebt!
- CocaCola (door jullie al benoemd, maar inderdaad de moeite waard)
- CNN Center (je krijgt er een rondleiding door de studio's, ook erg leuk)
- Georgia Aquarium (grootste aquarium ter wereld)
- Underground Atlanta (beetje toeristisch, maar als je er toch bent aardig om even doorheen te lopen)
Overigens zijn bovenstaande attracties vlakbij elkaar gelegen in Downtown Atlanta en dus goed te combineren.
- Martin Luther King Center (dit mag je niet missen en het is een belangrijk deel van de recente geschiedenis van Atlanta, bovendien gratis te bezoeken)
- Atlanta Braves (jullie zijn er in de zomer en dan is het erg leuk om een echte honkbalwedstrijd te bezoeken, dat is goedkoop en je maakt dan iets echt authentiek Amerikaanse mee)
- Margaret Mitchell House (dit is de schrijfster van "Gone With The Wind" en deze film ging destijds ook in Atlanta in premiere)
- Atlanta History Center (een enorm terrein waar verschillende gebouwen uit de geschiedenis van Atlanta zijn neergezet)
- Georgia Capitol (het regeringsgebouw van Georgia, met verschillende artefacten op display, gratis te bezoeken bovendien)
- Carter Center (museum over mensenrechten en democratie, maar vooral over het leven van de enige president uit Georgia: Jimmy Carter)
- Atlanta Zoo
- HIGH Museum of Modern Art (vaak met zeer interessante tentoonstellingen, zoals nu over Leonardo da Vinci)
- Stone Mountain (op 10 minuten buiten Atlanta gelegen, de grootste granieten rots ter wereld. Je kunt het vrij simpel opklimmen en er is een soort herdenkingsmonument voor slachtoffers van de Burgeroorlog. Heel erg de moeite waard!)
Verder heb je vooral ten noorden van Atlanta veel State Parks waar je goed kunt wandelen. Kijk op http://www.gastateparks.org/ voor meer informatie. Aanraders zijn vooral Amicalola Falls en Tallulah Gorge. Op ongeveer een uur rijden van Atlanta en is dus wel een beetje afhankelijk van hoeveel tijd je hebt in Atlanta. Wat ook leuk is is wijnproeven (zoek bv op "Wolf Winery"). Dat is goedkoop, maar met een fenomenaal uitzicht over de omgeving. Combineer dit met een bezoek aan Dahlonega, een leuk dorpje met een museum dat is gewijd aan de eerste "Goldrush" die in Amerika plaatsvond.
Laat vooral weten of je nog andere vragen hebt!
Laatst gewijzigd door Bandido op 31 dec 2009, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
"Keep Georgia On Your Mind"
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Mooie lijst zeg ! Wij eindigen onze zomervakantie volgend jaar zoals het er nu uitziet in Atlanta, en plannen daar ook 2 dagen, en dit is erg nuttig ! Wij hadden overigens, zonder jouw lange lijst, de Zoo op ons voorlopige lijstje staan (een van de weinige waar Pandaberen zijn) ?!
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
- Bandido
- Amerika-expert
Graag gedaan! Ik was inderdaad de Zoo nog vergeten
. Sterker nog, ik ben er zelf nog nooit geweest, dus dat moest er ook maar eens van komen.
Maar ik heb hem even aan de lijst toegevoegd, misschien dat iemand anders er ook nog wat aan heeft. Het aquarium is trouwens een van de weinige ter wereld waar ze beluga dolfijnen en walvishaaien (heel erg indrukwekkend!) hebben, mocht jullie dat interesseren.
Maar het geldt ook voor jullie, laat me weten of jullie nog andere tips/ideeen nodig hebben!
Maar het geldt ook voor jullie, laat me weten of jullie nog andere tips/ideeen nodig hebben!
- DixieChick
- Amerika-expert
De Zoo is inderdaad erg leuk - wij zijn er van de zomer voor het eerst naar toe geweest. En naast dat er bijna een slang ontsnapte toen een medewerker niet goed oplette bij het schoonmaken van het hok, was de kleine pandabeer echt een hoogtepunt!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
wow alvast bedankt voor je goede tips Bandido. Ik ga dit samen met mijn vrouwtje even overlopen en komen hier zeker nog op terug. 
-
Sophie
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
De zoo, CNN, Coca Cola World en Georgia Aquarium absoluut aanraders !!!
Sun studios in Memphis vonden wij ook super + de eendjesparade in het Peabody Hotel in Memphis!!
Sun studios in Memphis vonden wij ook super + de eendjesparade in het Peabody Hotel in Memphis!!
2014 : CMA Fest Nashville - Atlanta - Memphis - New Orleans !!
2015: Washington en Vancouver
2016: Alaska en Yukon
We hebben vorig jaar ook Georgia Aquarium en Coca Cola museum gedaan. Was zeer leuk en goed om een dag mee te vullen.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vond het wel aardig; het was alleen jammer dat het weer niet erg meewerkte. Veel regen gezien dat weekend.danny1969 schreef:Dank je voor de link, lijkt me niet zo meegevallen of zie ik dit verkeerd?
Nog een vraag over de zoo. In NY was de Bronx zoo een beetje een tegenvaller. Het goot water en voor de meeste dieren moesten we nog extra bijbetalen
We plannen ook een verblijf in rrranch, iemand hier die dit kent? We kunnen beiden paard rijden dus leek ons dit wel tof.
@ Bandido : Ik weet niet of je tips kunt geven voor speciale plekjes die je zeker niet mag missen voor fotografie? Ik ben namelijk beginnend amateurfotograaf
Ik ben afgelopen december nig naar de dietentuin in Atlanta geweest. Was heel leuk. Twee van de panda beren zijn nu weg, terug naar China, maar de anderen zijn er nog.
rijocaer
- Bandido
- Amerika-expert
Hmmm, waar ben je dan specifiek naar op zoek, natuur of juist gebouwen?danny1969 schreef:@ Bandido : Ik weet niet of je tips kunt geven voor speciale plekjes die je zeker niet mag missen voor fotografie? Ik ben namelijk beginnend amateurfotograaf
Meer naar gebouwen eigenlijk 
-
Bralo20
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
In Dallas moet je eens een bezoekje brengen aan:
- Willie's Lounge: 1105 South Beacon Street, TX 75223 DALLAS
Als je de groeten doet van de "Belgian Fire Fighters" die op bezoek waren in Oktober dan zal je er goed ontvangen worden
We hebben er uren gesleten, het is een typische, ietwat louch uitziende bikersbar maar best wel een bezoekje waard. Het is het stamcafé van de Wind & Fire Motorcycle Club, of de brandweerlui die met moto's rijden
Binnenin vind je veel brandweermemorabilia terug. De eigenares is een zeer vriendelijke dame en ook de gastvrouw die de zaak openhoudt is een leuke dame.
- Adair's Saloon: 2624 Commerce Street, TX 75226 DALLAS: http://www.adairssaloon.com
Het plafond en de muren staan vol met handtekeningen en zelfs gewone tekeningen. Onze gastheer vertelde ons dat enkel brandweerlui uit Dallas hun naam/handtekening mochten achterlaten op het plafond en dat het een hele eer was dat wij, Belgische brandweerlui, het plafond zouden mogen tekenen... Er staat dus ergens op het plafond een groepje handtekeningen met als titel "BELGIAN FIREFIGHTERS" samen met een Belgisch brandweerlogo (sticker). Ondanks dat er heel veel handtekeningen van brandweerlui op het plafond staan (inclusief tekeningen) blijkt dat iedereen het plafond kon tekenen
Adair's ziet er ook misschien wat ruig uit maar staat bekend voor z'n uitstekende live muziek op regelmatige tijdstippen. Ook de authentieke "burgers" zouden niet te versmaden zijn.
- Willie's Lounge: 1105 South Beacon Street, TX 75223 DALLAS
Als je de groeten doet van de "Belgian Fire Fighters" die op bezoek waren in Oktober dan zal je er goed ontvangen worden
- Adair's Saloon: 2624 Commerce Street, TX 75226 DALLAS: http://www.adairssaloon.com
Het plafond en de muren staan vol met handtekeningen en zelfs gewone tekeningen. Onze gastheer vertelde ons dat enkel brandweerlui uit Dallas hun naam/handtekening mochten achterlaten op het plafond en dat het een hele eer was dat wij, Belgische brandweerlui, het plafond zouden mogen tekenen... Er staat dus ergens op het plafond een groepje handtekeningen met als titel "BELGIAN FIREFIGHTERS" samen met een Belgisch brandweerlogo (sticker). Ondanks dat er heel veel handtekeningen van brandweerlui op het plafond staan (inclusief tekeningen) blijkt dat iedereen het plafond kon tekenen
Adair's ziet er ook misschien wat ruig uit maar staat bekend voor z'n uitstekende live muziek op regelmatige tijdstippen. Ook de authentieke "burgers" zouden niet te versmaden zijn.
-
Sophie
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
De eendjesparade vindt plaats in het Peabody Hotel in Memphis en dit 2 maal per dag (zie http://www.peabodyhotel.com)
De eenden verblijven in een eigen penthouse op het dak van het hotel en 's ochtends worden ze begeleid en gaan ze met de lift over de rode loper naar de fontein in de lobby van het hotel.
Daar zwemmen ze de ganse dag rond en 's avonds rolt de begeleider de rode loper terug uit en keren ze weer met de lift naar hun penthouse.
Ik vond het heel leuk om dit spectakel te aanschouwen, de hotel lobby staat dan ook bomvol mensen die hier naar komen kijken.
Na 3 maanden zwemmen in de fontein gaan de eenden op pensioen en worden ze door "nieuwe" eendjes vervangen
De gepensioneerde eendjes gaan dan naar een boerderij om daar oud te worden.
Nergens in het hotel wordt er dus eend op de menu gezet
Op you tube kan je alvast een paar filmpjes bekijken
Groetjes
Sophie
De eenden verblijven in een eigen penthouse op het dak van het hotel en 's ochtends worden ze begeleid en gaan ze met de lift over de rode loper naar de fontein in de lobby van het hotel.
Daar zwemmen ze de ganse dag rond en 's avonds rolt de begeleider de rode loper terug uit en keren ze weer met de lift naar hun penthouse.
Ik vond het heel leuk om dit spectakel te aanschouwen, de hotel lobby staat dan ook bomvol mensen die hier naar komen kijken.
Na 3 maanden zwemmen in de fontein gaan de eenden op pensioen en worden ze door "nieuwe" eendjes vervangen
De gepensioneerde eendjes gaan dan naar een boerderij om daar oud te worden.
Nergens in het hotel wordt er dus eend op de menu gezet
Op you tube kan je alvast een paar filmpjes bekijken
Groetjes
Sophie
2014 : CMA Fest Nashville - Atlanta - Memphis - New Orleans !!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 14321 Weergaves