Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis misterbio: in 15 dagen mogelijk?
Reis misterbio: in 15 dagen mogelijk?
In de zomer zouden we graag een rondreis maken vertrekkende vanuit Los Angeles met ondermeer de Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Yosemite Park, San Francisco en dan terug naar Los Angeles via de kustroute. Is dit haalbaar in 2 weken tijd?
Re: Reis in 15 dagen mogelijk?
Wij hebben deze route in 2 weken via de reis van hotelplan gemaakt (Best of the West) en het was prima te doen.
Je zit wel wat uurtjes in de auto, maar het is dan ook wel heel erg gaaf.
Je zit wel wat uurtjes in de auto, maar het is dan ook wel heel erg gaaf.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Hoi,
15 dagen is wel erg kort. Misschien is het een idee om bijvoorbeeld de starten in San Fransisco en te eindigen in Las Vegas en dan vanuit daar nog enkele uitstapjes te maken? Of beginnen in Las Vegas en eindigen in Los Angeles. Kijk eens op http://www.maps.google.nl, daar kun je je route uitwerken en zien hoeveel tijd het kost om te reizen van de ene naar de andere plek. Daarbij moet je toch wel rekenen op een paar nachten in de steden en de parken. Dus heel veel tijd blijft er dan niet over. Bedenk wat je zeker wel wilt zien en probeer dit op te nemen in je route. De rest is wellicht een andere keer aan de beurt. Wij hebben ongeveer zo'n zelfde reis gemaakt in 21 dagen en dan was al erg passen en meten en achteraf natuurlijk veel te kort. Maar we hebben het geluk dat we dit jaar weer een mooie reis mogen maken.
Succes met het zoeken naar een passende trip.
Groetjes Susanne
15 dagen is wel erg kort. Misschien is het een idee om bijvoorbeeld de starten in San Fransisco en te eindigen in Las Vegas en dan vanuit daar nog enkele uitstapjes te maken? Of beginnen in Las Vegas en eindigen in Los Angeles. Kijk eens op http://www.maps.google.nl, daar kun je je route uitwerken en zien hoeveel tijd het kost om te reizen van de ene naar de andere plek. Daarbij moet je toch wel rekenen op een paar nachten in de steden en de parken. Dus heel veel tijd blijft er dan niet over. Bedenk wat je zeker wel wilt zien en probeer dit op te nemen in je route. De rest is wellicht een andere keer aan de beurt. Wij hebben ongeveer zo'n zelfde reis gemaakt in 21 dagen en dan was al erg passen en meten en achteraf natuurlijk veel te kort. Maar we hebben het geluk dat we dit jaar weer een mooie reis mogen maken.
Succes met het zoeken naar een passende trip.
Groetjes Susanne
Ik zal een poging wagen...
Dag 1: Amsterdam - S.F
Dag 2: S.F. - Yosemite
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite - Bishop
Dag 5: Bishop - Death Valley - Las Vegas
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Las Vegas - Zion
Dag 8: Zion - Page
Dag 9: Page - Grand Canyon
Dag 10: Grand Canyon - L.A. (lange rit, dus vroeg vertrekken)
Dag 11: L.A.
Dag 12: L.A. - Cambria
Dag 13: Cambria - S.F.
Dag 14: S.F.
Dag 15: S.F. - Amsterdam
De route andersom rijden of starten in Las Vegas of Los Angeles kan natuurlijk ook. Het gaat, maar het houdt niet over. Zorg dat je IN of bij de parken overnacht zodat je je tijd niet verspilt met heen-en-weer rijden. In het donker rijden is in de USA geen optie ivm geen verlichting of reflecterende belijning.
Dag 1: Amsterdam - S.F
Dag 2: S.F. - Yosemite
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite - Bishop
Dag 5: Bishop - Death Valley - Las Vegas
Dag 7: Las Vegas - Zion
Dag 8: Zion - Page
Dag 9: Page - Grand Canyon
Dag 10: Grand Canyon - L.A. (lange rit, dus vroeg vertrekken)
Dag 11: L.A.
Dag 12: L.A. - Cambria
Dag 13: Cambria - S.F.
Dag 14: S.F.
Dag 15: S.F. - Amsterdam
De route andersom rijden of starten in Las Vegas of Los Angeles kan natuurlijk ook. Het gaat, maar het houdt niet over. Zorg dat je IN of bij de parken overnacht zodat je je tijd niet verspilt met heen-en-weer rijden. In het donker rijden is in de USA geen optie ivm geen verlichting of reflecterende belijning.
Laatst gewijzigd door jolanxyz op 21 feb 2010, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Poging 2:
Kreeg nog wat inspiratie
Dag 1: Amsterdam - L.A.
Dag 2: L.A.
Dag 3: L.A. - Pismo Beach
Dag 4: Pismo Beach - Monterey
Dag 5: Monterey - S.F.
Dag 6: S.F.
Dag 7: S.F. - Yosemite
Dag 8: Yosemite - Lee Vining
Dag 9: Lee Vining - Death Valley
Dag 10: Death Valley - Zion
Dag 11: Zion - Page
Dag 12: Page - Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Amsterdam
Kreeg nog wat inspiratie

Dag 3: L.A. - Pismo Beach
Dag 4: Pismo Beach - Monterey
Dag 5: Monterey - S.F.
Dag 6: S.F.
Dag 7: S.F. - Yosemite
Dag 8: Yosemite - Lee Vining
Dag 9: Lee Vining - Death Valley
Dag 10: Death Valley - Zion
Dag 11: Zion - Page
Dag 12: Page - Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inderdaad erg krap. Beter zou zijn, als de kustroute een must is, om te beginnen/eindigen in Phoenix. Dan krijg je zoiets:
Dag 2: L.A
Dag 3: LA - Cambria
Dag 4: Cambria - S.F.
Dag 5: S.F.
Dag 6: S.F. - Yosemite
Dag 7: Yosemite
Dag 8: Yosemite - Bishop
Dag 9: Bishop - Death Valley - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Zion
Dag 12: Zion - Page
Dag 13: Page - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - Phoenix
Dag 15: Phoenix-Amsterdam
Een paar dagen erbij zou beter zijn.
Marianne
Edit: ik zie net de optie met Las Vegas als eindpunt, dat kan ook natuurlijk!
Dag 2: L.A
Dag 3: LA - Cambria
Dag 4: Cambria - S.F.
Dag 5: S.F.
Dag 6: S.F. - Yosemite
Dag 7: Yosemite
Dag 8: Yosemite - Bishop
Dag 9: Bishop - Death Valley - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Zion
Dag 12: Zion - Page
Dag 13: Page - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - Phoenix
Dag 15: Phoenix-Amsterdam
Een paar dagen erbij zou beter zijn.
Marianne
Edit: ik zie net de optie met Las Vegas als eindpunt, dat kan ook natuurlijk!
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 feb 2010, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- steson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hi !
Wij hebben ook een reis gepland in 16 dagen...... Hebben een dag extra LA aan het begin.....
We hebben ervoor gekozen om eerst vanuit LA de canyons aan te doen en dan via Las Vegas en Yosemite naar SF en de kustweg terug naar LA.
Ten eerste zijn we dan later bij de Tioga Pass (27 mei), dus hopelijk is die dan open, en we wilden de kustweg van noord naar zuid......
Dag 3: L.A. - Laughlin
Dag 4: Laughlin - Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Page
Dag 6: Page - Zion
Dag 7: Zion - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Death Valley
Dag 10: Death Valley - Lee Vining
Dag 11: Lee Vining - Yosemite
Dag 12: Yosemite
Dag 13: Yosemite - SF
Dag 14: SF
Dag 15: SF - Pismo Beach
Dag 16: Pismo Beach - LA
Volgens mij valt het dan wel mee dat rijden elke dag. Stukjes tussen bv. GC en Page stelt niks voor heb ik gelezen en Zion naar Las Vegas valt volgens mij ook wel mee. Zo zijn er nog meer kortere stukken.... En vanaf Las Vegas zijn we bijna overal 2 nachten, dus de auto laten staan !
Het is misschien inderdaad wel een goed idee om aan te vliegen op Phoenix en meteen doorgaan naar de GC. Kun je weer een dag elders langer blijven......
Leuk hè, dat gepuzzel !!!!
Wij hebben ook een reis gepland in 16 dagen...... Hebben een dag extra LA aan het begin.....
We hebben ervoor gekozen om eerst vanuit LA de canyons aan te doen en dan via Las Vegas en Yosemite naar SF en de kustweg terug naar LA.
Ten eerste zijn we dan later bij de Tioga Pass (27 mei), dus hopelijk is die dan open, en we wilden de kustweg van noord naar zuid......
Dag 5: Grand Canyon - Page
Dag 6: Page - Zion
Dag 7: Zion - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Death Valley
Dag 10: Death Valley - Lee Vining
Dag 11: Lee Vining - Yosemite
Dag 12: Yosemite
Dag 13: Yosemite - SF
Dag 14: SF
Dag 15: SF - Pismo Beach
Dag 16: Pismo Beach - LA
Volgens mij valt het dan wel mee dat rijden elke dag. Stukjes tussen bv. GC en Page stelt niks voor heb ik gelezen en Zion naar Las Vegas valt volgens mij ook wel mee. Zo zijn er nog meer kortere stukken.... En vanaf Las Vegas zijn we bijna overal 2 nachten, dus de auto laten staan !
Het is misschien inderdaad wel een goed idee om aan te vliegen op Phoenix en meteen doorgaan naar de GC. Kun je weer een dag elders langer blijven......
Leuk hè, dat gepuzzel !!!!
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Zelf had ik het volgende in gedachten:
Dag 5: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 7: Las Vegas - Death Valley - Bishop
Dag 8: Bishop - Yosemite
Dag 9: Yosemite
Dag 10: Yosemite - San Francisco
Dag 11: San Francisco
Dag 12: San Francisco - Monterey
Dag 13: Monterey - Pismo Beach
Dag 14: Pismo Beach - Los Angeles
Dag 15: Los Angeles - Amsterdam
Wat denken jullie hiervan?
Dag 5: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 7: Las Vegas - Death Valley - Bishop
Dag 8: Bishop - Yosemite
Dag 9: Yosemite
Dag 10: Yosemite - San Francisco
Dag 11: San Francisco
Dag 12: San Francisco - Monterey
Dag 13: Monterey - Pismo Beach
Dag 14: Pismo Beach - Los Angeles
Dag 15: Los Angeles - Amsterdam
Wat denken jullie hiervan?
-
- Amerika-expert
Re: Reis misterbio: in 15 dagen mogelijk?
mooie route ! Druk dat wel, maar niet onmogelijk. Vertrek een beetje vroeg overal dan heb je meer tijd voor de parken en steden...
Ik weet zeker dat we jullie naar deze reis hier volgend jaar weer zien voor de volgende planning !
Ik weet zeker dat we jullie naar deze reis hier volgend jaar weer zien voor de volgende planning !

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is een mooie route. Ik had het niet goed gelezen en dahct dat zion en Bryce ook op het lijstje stonden, maar op deze maneir is het goed te doen.
Je kunt misschien op dag 3 wat verder rijden zodat je meer tijd over houdt voor de Grand Canyon. Ik zou meteen de eerste dag gaan rijden, je bent dan toch vroeg wakker, en dan de dag LA voor het laatst bewaren.
Marianne
Je kunt misschien op dag 3 wat verder rijden zodat je meer tijd over houdt voor de Grand Canyon. Ik zou meteen de eerste dag gaan rijden, je bent dan toch vroeg wakker, en dan de dag LA voor het laatst bewaren.
Marianne
Hartelijk dank voor de vele reacties. Ik hou de verschillende mogelijkheden nog open. Het leek me makkelijker om start- en eindpunt hetzelfde te nemen. En ik zou die dag in L.A. liefst in het begin nemen, ik denk dat het na die vermoeiende vliegreis misschien beter is zo, maar ik kan het fout hebben natuurlijk 

De eerste dag in de USA ben je vroeg wakker door het tijdsverschil, van die tijd kun je gebruik maken op de lange rit naar de Grand Canyon. Op die manier is het zelfs mogelijk om de rit L.A./Phoenix - Grand Canyon in een keer te doen. Het rijden in de VS is relaxter als in Europa dus voelt het minder vermoeiend.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat moe zijn na de vliegreis valt wel mee en ben je na een nachtje slapen al kwijt, de ervaring is dat je de eerste dag(en) vroeg wakker bent dus kan je indien mogelijk je lange reisdagen beter in het begin van de route plannen.
Om zes uur (of vroeger) wakker zijn en pas om negen uur gaan rijden is zonde van je tijd.
Om zes uur (of vroeger) wakker zijn en pas om negen uur gaan rijden is zonde van je tijd.
Is het dan misschien niet beter om eerst op Phoenix te vliegen? Als het dan toch maar is om een 800 km te cruisen, dan kunnen we dat misschien beter laten vallen. Of zouden we echt iets missen mochten we die rit niet maken? Dus dan gewoon op Phoenix vliegen en eindigen in Los Angeles.
Dag 1: Amsterdam - Phoenix
Dag 2: Phoenix- Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 4: Las Vegas
Dag 5: Las Vegas - Death Valley
Dag 6: Death Valley - Bishop
Dag 7: Bishop - Yosemite
Dag 8: Yosemite
Dag 9 Yosemite - San Francisco
Dag 10: San Francisco
Dag 11: San Francisco - Monterey
Dag 12: Monterey - Pismo Beach
Dag 13: Pismo Beach - Los Angeles
Dag 14: Los Angeles
Dag 15: L.A. - Amsterdam
Dag 1: Amsterdam - Phoenix
Dag 2: Phoenix- Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 4: Las Vegas
Dag 5: Las Vegas - Death Valley
Dag 6: Death Valley - Bishop
Dag 7: Bishop - Yosemite
Dag 8: Yosemite
Dag 9 Yosemite - San Francisco
Dag 10: San Francisco
Dag 11: San Francisco - Monterey
Dag 12: Monterey - Pismo Beach
Dag 13: Pismo Beach - Los Angeles
Dag 14: Los Angeles
Dag 15: L.A. - Amsterdam
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Is inderdaad een goede optie, je kan het wat rustiger aan doen en het is nog een flink aantal mijlen minder rijden ook.
Mooie route en goed te doen. Lijkt me een goede keuze om op Phoenix te vliegen.
Het enige wat ik zou veranderen is de overnachting in Bishop, ik zou wat verder richting Yosemite overnachten, in Mammoth Lakes, Lee Vining of Bridgeport. Je hebt dan voldoende tijd voor Mono Lake, Bodie en de Tioga Pass.
Verder zou je nog kunnen overwegen om langs de kustroute 1 overnachting te doen en 1 overnachting extra in San Francisco te plannen. Maar dit hangt natuurlijk af van wat je daar wilt gaan doen.
Annouk
Het enige wat ik zou veranderen is de overnachting in Bishop, ik zou wat verder richting Yosemite overnachten, in Mammoth Lakes, Lee Vining of Bridgeport. Je hebt dan voldoende tijd voor Mono Lake, Bodie en de Tioga Pass.
Verder zou je nog kunnen overwegen om langs de kustroute 1 overnachting te doen en 1 overnachting extra in San Francisco te plannen. Maar dit hangt natuurlijk af van wat je daar wilt gaan doen.
Annouk
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik zou ook 1 dag van de kust afhalen voor San Francisco. Verder is je laatste route perfect ingedeeld. Niks meer aan doen. 

Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
-
- Amerika-expert
Ik zou het mooi zo laten, niets aan veranderen
Wat vind je belangrijker, san fransisco of de kustroute ?
Ga je bijvoorbeeld een whale watch doen in monterey, wil je hearts castle en santa barbara bezoeken?
Alles is smaakzaak....
Wat vind je belangrijker, san fransisco of de kustroute ?
Ga je bijvoorbeeld een whale watch doen in monterey, wil je hearts castle en santa barbara bezoeken?
Alles is smaakzaak....
Ja, we denken er toch aan om de Kustroute iets relaxter te doen, want de reis zal zowieso al heavy zijn 
Als we in Yosemite National Park zijn, raden jullie ons dan aan om al door te rijden naar de andere kant van het park en daar een overnachting te boeken vooraleer we 's anderendaags naar San Francisco rijden
En na Death valley zullen in we inderdaad al verder rijden richting Lee Vining of omgeving. Zo hebben 2 dagen om de omgeving van Yosemite te verkennen
bedankt alvast voor alle tips

Als we in Yosemite National Park zijn, raden jullie ons dan aan om al door te rijden naar de andere kant van het park en daar een overnachting te boeken vooraleer we 's anderendaags naar San Francisco rijden
En na Death valley zullen in we inderdaad al verder rijden richting Lee Vining of omgeving. Zo hebben 2 dagen om de omgeving van Yosemite te verkennen
bedankt alvast voor alle tips
Voor Yosemite zou ik 2 nachten in het park overnachten, je bent dan geen tijd kwijt met heen en weer rijden. Kijk op www.yosemitepark.com of er nog iets vrij is en boek zo snel mogelijk. De laatste dag kan je via de Mariposa Grove (om de Sequoia's te bekijken) naar San Francisco rijden, dat is goed te doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 1851 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-
- 9 Reacties