Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Jasmino: Zuidwesten mei/juni. UPDATE!
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Reis Jasmino: Zuidwesten mei/juni. UPDATE!
Nadat ik jullie een paar keer heb lastig gevallen met vragen over ons reisplan met obstakels, hebben we nu eindelijk geboekt! Het heeft nog wel wat voeten in de aarde gehad. We waren er halverwege deze week eindelijk uit hoe we de obstakels zouden nemen -zie ook dit topic, het reisplan was klaar en we zouden de tickets boeken, toen mijn vriendin opeens belde op de valreep en vertelde dat haar obstakel niet meer bestond. Zij kon vanwege haar werk pas vertrekken vanaf 28 mei, maar die belemmering is deze week opeens verdwenen. Omdat ze in plaats van 2 weken samen en 1 week alleen toch wel graag 3 weken met ons mee wilde gaan, moesten we de route weer gaan aanpassen. Gelukkig heb ik goede hulp gehad en hebben we een heel leuke route kunnen samenstellen die voor ons allemaal past. Eindelijk, ik ben er heel blij mee! De tickets zijn geboekt, dus nu kunnen we verder met het finetunen. De auto moeten we nog vastleggen, en ook de hotels (niet allemaal) moeten we nog reserveren. Daar hebben we nog even de tijd voor. Ik ben erg blij met de gunstige ticketprijzen die we nog hebben kunnen vinden: €500 p.p voor een retourtje Denver voor Peter en mij, mijn vriendin vliegt een week eerder al terug vanuit Phoenix en betaalt daar €520 voor. Niet slecht, toch?
Dit wordt de route:
Dag 01 - 14 mei - Aankomst in Denver
Dag 02 - 15 mei - Denver (evt. dagtrip naar Colorado Springs)
Dag 03 - 16 mei - Denver (mini-meeting mogelijk?)
Dag 04 - 17 mei - Denver (dagtrip naar Rocky Mountain N.P.)
Dag 05 - 18 mei - Denver
Dag 06 - 19 mei - Denver -> Poncha Springs via bergroute met stops in Georgetown, Leadville en Buena Vista
Dag 07 - 20 mei - Poncha Springs -> Montrose via Black Canyon of the Gunnison N.P.
Dag 08 - 21 mei - Montrose -> Cortez via San Juan Skyway en plaatsjes onderweg (Ouray, Silverton, Durango)
Dag 09 - 22 mei - Cortez -> Moab via San Juan Skyway (stop in Telluride)
Dag 10 - 23 mei - Moab (Canyonlands N.P. Island in the Sky & Dead Horse Point S.P.)
Dag 11 - 24 mei - Moab (Arches N.P.)
Dag 12 - 25 mei - Moab -> Hanksville via Valley of the Gods (of via Canyonlands N.P. Needles District), Muley Point, Mokee Dugway, UT-95
Dag 13 - 26 mei - Hanksville -> Bryce Canyon N.P. via Capitol Reef en UT-12, onderweg wandeling naar Calf Creek Falls
Dag 14 - 27 mei - Bryce Canyon -> Las Vegas
Dag 15 - 28 mei - Las Vegas (Opties voor tijdsbesteding zijn o.a. Hoover Dam, Valley of Fire, Red Rock Canyon, Death Valley, Show en natuurlijk winkelen!)
Dag 16 - 29 mei - Las Vegas
Dag 17 - 30 mei - Las Vegas
Dag 18 - 31 mei - Las Vegas -> Page via route door Zion N.P. (geen wandelingen) en Coral Pink Sand Dunes
Dag 19 - 01 jun - Page (proberen om permits te bemachtigen voor The Wave, en anders naar Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Wahweap hoodoos
Dag 20 - 02 jun - Page -> Grand Canyon N.P.
Dag 21 - 03 jun - Grand Canyon Village -> Phoenix via Sedona, Jerome, Prescott en Granite Dells
Dag 22 - 04 jun - Phoenix (onze vriendin vertrekt vandaag terug naar huis), bezoek aan Taliesin West
Dag 23 - 05 jun - Phoenix -> Tucson met bezoek aan Saguaro N.P. en Desert Museum, evt. San Xavier Mission
Dag 24 - 06 jun - Tucson, bezoek aan Pima Air & Space Museum en Titan Missile, evt. Biosphere als tijd over
Dag 25 - 07 jun - Tucson -> Alamogordo via White Sands Missile Range (visitor center) en einde middag bezoek aan White Sands N.P.
Dag 26 - 08 jun - Alamogordo -> Santa Fe via Albuquerque Old Town en 's avonds Santa Fe Old Town
Dag 27 - 09 jun - Santa Fe, bezoek aan Bandelier N.M. en Kasha Katuwe Tent Rocks
Dag 28 - 10 jun - Santa Fe -> Denver, afhankelijk van tijd en zin via Taos Pueblos en Bishop Castle
Dag 29 - 11 jun - Vlucht Denver - Amsterdam
Dag 30 - 12 jun - Aankomst Amsterdam
We houden ons aanbevolen voor tips en adviezen!
Dit wordt de route:
Dag 01 - 14 mei - Aankomst in Denver
Dag 02 - 15 mei - Denver (evt. dagtrip naar Colorado Springs)
Dag 03 - 16 mei - Denver (mini-meeting mogelijk?)
Dag 04 - 17 mei - Denver (dagtrip naar Rocky Mountain N.P.)
Dag 05 - 18 mei - Denver
Dag 06 - 19 mei - Denver -> Poncha Springs via bergroute met stops in Georgetown, Leadville en Buena Vista
Dag 07 - 20 mei - Poncha Springs -> Montrose via Black Canyon of the Gunnison N.P.
Dag 08 - 21 mei - Montrose -> Cortez via San Juan Skyway en plaatsjes onderweg (Ouray, Silverton, Durango)
Dag 09 - 22 mei - Cortez -> Moab via San Juan Skyway (stop in Telluride)
Dag 10 - 23 mei - Moab (Canyonlands N.P. Island in the Sky & Dead Horse Point S.P.)
Dag 11 - 24 mei - Moab (Arches N.P.)
Dag 12 - 25 mei - Moab -> Hanksville via Valley of the Gods (of via Canyonlands N.P. Needles District), Muley Point, Mokee Dugway, UT-95
Dag 13 - 26 mei - Hanksville -> Bryce Canyon N.P. via Capitol Reef en UT-12, onderweg wandeling naar Calf Creek Falls
Dag 14 - 27 mei - Bryce Canyon -> Las Vegas
Dag 15 - 28 mei - Las Vegas (Opties voor tijdsbesteding zijn o.a. Hoover Dam, Valley of Fire, Red Rock Canyon, Death Valley, Show en natuurlijk winkelen!)
Dag 16 - 29 mei - Las Vegas
Dag 17 - 30 mei - Las Vegas
Dag 18 - 31 mei - Las Vegas -> Page via route door Zion N.P. (geen wandelingen) en Coral Pink Sand Dunes
Dag 19 - 01 jun - Page (proberen om permits te bemachtigen voor The Wave, en anders naar Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Wahweap hoodoos
Dag 20 - 02 jun - Page -> Grand Canyon N.P.
Dag 21 - 03 jun - Grand Canyon Village -> Phoenix via Sedona, Jerome, Prescott en Granite Dells
Dag 22 - 04 jun - Phoenix (onze vriendin vertrekt vandaag terug naar huis), bezoek aan Taliesin West
Dag 23 - 05 jun - Phoenix -> Tucson met bezoek aan Saguaro N.P. en Desert Museum, evt. San Xavier Mission
Dag 24 - 06 jun - Tucson, bezoek aan Pima Air & Space Museum en Titan Missile, evt. Biosphere als tijd over
Dag 25 - 07 jun - Tucson -> Alamogordo via White Sands Missile Range (visitor center) en einde middag bezoek aan White Sands N.P.
Dag 26 - 08 jun - Alamogordo -> Santa Fe via Albuquerque Old Town en 's avonds Santa Fe Old Town
Dag 27 - 09 jun - Santa Fe, bezoek aan Bandelier N.M. en Kasha Katuwe Tent Rocks
Dag 28 - 10 jun - Santa Fe -> Denver, afhankelijk van tijd en zin via Taos Pueblos en Bishop Castle
Dag 29 - 11 jun - Vlucht Denver - Amsterdam
Dag 30 - 12 jun - Aankomst Amsterdam
We houden ons aanbevolen voor tips en adviezen!
Laatst gewijzigd door Jasmino op 23 mei 2010, 07:05, 3 keer totaal gewijzigd.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
RoyBergen
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis Jasmino: Zuidwesten mei/juni. Tips?
denk bij colorado springs eens aan pikes peak railway, en of een bezoekje aan de air force academy..... Maar daar ben je wellicht al geweest.
Wellicht zijn er leuke concerten in het prachtige red rocks net buiten denver met uitzicht op de skyline?????
Wellicht zijn er leuke concerten in het prachtige red rocks net buiten denver met uitzicht op de skyline?????
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Pikes Peak en de Airforce Academy staan al op ons to-do-lijstje, die hebben we nog niet gezien. Pikes Peak doen we gewoon met de auto en niet met de railway, dat vinden we leuker.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
Ziet er een prima en doordachte route uit.
Weinig op aan te merken vanaf de tweede week (de eerste week , die regio ben ik niet bekend)
Zitten enkele langere ritten tussen maar dat mag geen probleem zijn, dat doen wij ook op tijd en stond
Valley of The Gods als overnachtingsplaats zal dan de B&B worden neem ik aan. Voor de rest is er niets in VotG tenzij in Mexican Hat.
Tip: Kasha Katuwe Tent Rocks is op zijn mooist als je de canyon trail doet. dan zie je de tent rocks van boven af en loop je er doorheen op de heen en terug weg.
Bart
Weinig op aan te merken vanaf de tweede week (de eerste week , die regio ben ik niet bekend)
Zitten enkele langere ritten tussen maar dat mag geen probleem zijn, dat doen wij ook op tijd en stond
Valley of The Gods als overnachtingsplaats zal dan de B&B worden neem ik aan. Voor de rest is er niets in VotG tenzij in Mexican Hat.
Tip: Kasha Katuwe Tent Rocks is op zijn mooist als je de canyon trail doet. dan zie je de tent rocks van boven af en loop je er doorheen op de heen en terug weg.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad, ik wil wel proberen om de B&B te boeken, eerst maar eens kijken of mijn vriendin daarmee accoord kan gaan. We moeten immers 2 kamers boeken, en dat zal niet goedkoop zijn denk ik? Verder moeten ze natuurlijk ook nog beschikbaar zijn. Als het niet lukt om de B&B te boeken, gaan we waarschijnlijk overnachten in Blanding of Bluff. Je krijgt me voor geen goud meer in de San Juan Inn.
Bedankt voor de tip over Kasha Katuwe!
Bedankt voor de tip over Kasha Katuwe!
Winston Churchill
Winston Churchill
-
RoyBergen
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb de b en b geboekt, dat koste me 170 dollar voor die nacht (ontbijt inbegrepen). Dat is me duurste nacht deze vakantie, maar waarschijnlijk is het toch een heel speciale beleving........
Pikes peak kan inderdaad ook met de auto, ik heb ze zien rijden........ Er zit ook een nederlands pannekoekenhuis in manitou springs als datg nog bestaat nu......Ik herinner me de nederlandse dingen aan de muur.
Pikes peak kan inderdaad ook met de auto, ik heb ze zien rijden........ Er zit ook een nederlands pannekoekenhuis in manitou springs als datg nog bestaat nu......Ik herinner me de nederlandse dingen aan de muur.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
$170 voor 1 nacht? Wow..... zoveel wil ik er niet aan uitgeven, dat is me echt te duur. We hebben 2 kamers nodig, mijn vriendin is alleen, en dat wil ik haar ook niet aandoen.
Zijn alle kamers zo duur? Als het zo duur is, ga ik er geen telefoontje aan wagen, dan zoek ik wel iets in Blanding of Bluff.
Zijn alle kamers zo duur? Als het zo duur is, ga ik er geen telefoontje aan wagen, dan zoek ik wel iets in Blanding of Bluff.
Winston Churchill
Winston Churchill
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Is Gouldings Lodge of de cabin op de camground niet iets voor jullie? Zie hier. Bij de cabin 's avonds bbq-en...hmm..krijg er weer helemaal zin in.
Roland
Roland
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goulding Lodge ligt tegenover Monument Valley als ik me kan herinneren, en daar willen we eigenlijk niet komen. We komen van Moab die dag en willen onderweg Needles District meenemen. Ik denk dat we dan beter kunnen uitkijken naar een motel in Bluff of Blanding.
Die cabins, Roland, hoeveel slaapkamers hebben die? Als we met 3 volwassenen zijn, hebben we dan 1 of 2 cabins nodig? De prijs valt me overigens wel mee....... Misschien toch een optie?
Die cabins, Roland, hoeveel slaapkamers hebben die? Als we met 3 volwassenen zijn, hebben we dan 1 of 2 cabins nodig? De prijs valt me overigens wel mee....... Misschien toch een optie?
Winston Churchill
Winston Churchill
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is één ruimte maar niet heel erg groot.
Een twee-persoonsbed, een stapelbed, een slaapruimte op de kleine zolder en een keukentje. Douche en toilet zitten apart. Zal even op zoek gaan naar foto's en die hier plaatsen.
Roland
Een twee-persoonsbed, een stapelbed, een slaapruimte op de kleine zolder en een keukentje. Douche en toilet zitten apart. Zal even op zoek gaan naar foto's en die hier plaatsen.
Roland
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt Roland. Heeft de cabin airco?
Winston Churchill
Winston Churchill
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit waren de foto's die wij ervan hebben gemaakt. Er zit geen airco in maar wel een grote fan. Die maakt wel wat lawaai dus 's nachts hadden wij die uit. Raam kan wel omhooggeschoven worden zodat je toch frisse lucht krijgt. Het is niet groot van binnen maar wel erg knus vonden wij. Met z'n drieën zul je denk wat bagage in de auto moeten laten.

Roland

Roland
Jacqueline
In die cabins hebben wij ook overnacht en dat is inderdaad een aanrader. Met drie moet echt wel lukken hoor. Wij sliepen met zen tweeën in het gewone bed en onze koffers lagen op het stapelbed. Jouw vriendin kan dan op één van de stapelbedden slapen zodat je nog één bed vrij hebt om eventueel wat bagage te leggen.
Het is inderdaad niet supergroot maar wel superknus en gezellig. Wij hadden 's avonds en 's morgens heerlijk gegeten op het terrasje wat ervoor zit.
En vooral het is goedkoop
Bart
In die cabins hebben wij ook overnacht en dat is inderdaad een aanrader. Met drie moet echt wel lukken hoor. Wij sliepen met zen tweeën in het gewone bed en onze koffers lagen op het stapelbed. Jouw vriendin kan dan op één van de stapelbedden slapen zodat je nog één bed vrij hebt om eventueel wat bagage te leggen.
Het is inderdaad niet supergroot maar wel superknus en gezellig. Wij hadden 's avonds en 's morgens heerlijk gegeten op het terrasje wat ervoor zit.
En vooral het is goedkoop
Bart
Grts, Bart
Wij hadden een 3-persoonskamer voor € 140. Inderdaad niet goedkoop maar wij vonden het super. Prachtige locatie met schitterende zonsondergang en zonsopgang en heerlijk ontbijt. zie dag 5 van onze reis.Jasmino schreef:$170 voor 1 nacht? Wow..... zoveel wil ik er niet aan uitgeven, dat is me echt te duur. We hebben 2 kamers nodig, mijn vriendin is alleen, en dat wil ik haar ook niet aandoen.
Marry
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
In de cabin in Gouldings was afgelopen juli wel degelijk airco hoor, op de "zolder" (slaapplaats boven).
Met 3 personen is het prima te doen voor een nacht !
Luc
Met 3 personen is het prima te doen voor een nacht !
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is inderdaad airco, maar je zit wel met z'n drieën in een kleine ruimte. Als dat niet erg is voor een keer kan het prima.
Onze kinderen lagen bovenin dus wij hadden het stapelbed om de bagage op te leggen, maar het blijft krap. In ons 2008-verslag staan een paar foto's, zie hier en hier.
Marianne
Onze kinderen lagen bovenin dus wij hadden het stapelbed om de bagage op te leggen, maar het blijft krap. In ons 2008-verslag staan een paar foto's, zie hier en hier.
Marianne
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Waarschijnlijk kijk ik hier anders tegenaan. Je hoeft er toch alleen maar te slapen er vanuit gaande dat het mooi weer is (is daar meestal)en je 's avonds lekker buiten zit te kijken naar de prachtige view op de rode butes. Een van de reden waarom wij met een tentje gaan (en soms in een cabin slapen) is dat we alleen een bed nodig hebben om te slapen en voor de rest verblijven we buiten. Dat is voor ons in elk geval vakantie houden. Bij evt. slecht weer pakken we dan wel een motelletje.
Ik weet ook wel dat voor anderen wat meer luxe een must is op de vakantie. Het is en blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur en smaak.
Marjan
Ik weet ook wel dat voor anderen wat meer luxe een must is op de vakantie. Het is en blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur en smaak.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Was dat inderdaad een Airco? Stond mij bij dat het meer een grote blower/fan was die nogal wat lawaai maakte.lsl schreef:In de cabin in Gouldings was afgelopen juli wel degelijk airco hoor, op de "zolder" (slaapplaats boven).
Maar goed, verkoeling is er dus wel.
Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik dacht dat het een airco was, maar nu ga ik twijfelen. Hij maakte in elk geval veel lawaai!
Marianne
Marianne
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Ziet er goed uit Jacqueline!
Dat wordt vast weer een mooie reis.
Heb niet zoveel tips, de keren dat wij in die regio waren zijn al heel wat jaartjes terug.
Waar ik je wel attent op wilde maken is dat het weekend dat jullie in Las Vegas zijn
Memorial day weekend is. En dan gaat half Amerika op reis.
Hou dat vooral met de plannen die jullie in Vegas in de gaten.
Wat betreft showtickets enzo. Best kans dat die in dat weekend eerder verkocht worden.
En zo wie zo wat drukker zal zijn bij sommige attracties.
Dat wordt vast weer een mooie reis.
Heb niet zoveel tips, de keren dat wij in die regio waren zijn al heel wat jaartjes terug.
Waar ik je wel attent op wilde maken is dat het weekend dat jullie in Las Vegas zijn
Memorial day weekend is. En dan gaat half Amerika op reis.
Hou dat vooral met de plannen die jullie in Vegas in de gaten.
Wat betreft showtickets enzo. Best kans dat die in dat weekend eerder verkocht worden.
En zo wie zo wat drukker zal zijn bij sommige attracties.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 69 Reacties
- 7325 Weergaves
-
Laatste bericht door roberto101
-
- 19 Reacties