Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar komt die eeuwige kritiek toch vandaan?
-
Bennogr
- Amerika-expert
Re: Waar komt die eeuwige kritiek toch vandaan?
Ik blijf bij mijn conclusie: als je op een dergelijke manier over de VS schrijft, dan vindt men dat n Nederland heel aanvaardbaar. Als je op dezelfde manier over een ander (niet-Europees) land zou schrijven, ben je een neo-koloniaal en een hooghartige, domme westerling.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel mooi verwoord!Staceybeesie schreef:Mijn ervaringen hier en mijn ervaringen uit Nederland smelten een soort van samen. En maakt mij anders. En dat maakt denk ik dat je de meningen en constateringen van Nederlanders hier op bezoek, minder kunt begrijpen. Het feit is, ik ben veranderd. En Nederland is gewoon nog Nederland.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
nogmaals ze schreef ook zo over Hagenezen, over Berlijners, Moskouvieten, over d'r familie, en vooral over zichzelf, maar ook over bloemkool, amerikaanse kipsalade en mmmmmmmmm .............
kopje koffie met Truffeltaart van Sylvia Witteman
Ingrediënten
1 pak bastognekoeken
150 gram boter
6 dl slagroom
3 afgestreken eetl. fijne suiker
600 gram goede, bittere chocola
1 borrelglas amaretto of cognac
cacaopoeder
.Bereiden
Klem een stuk bakpapier tussen de bodem en rand van een springvorm (27 cm) zodat de bodem bedekt is. Vermorzel de bastognekoeken in de keukenmachine, smelt de boter (niet te heet) en roer die door het kruim, bedek hiermee de bodem van de vorm, strijk glad en zet even in de koelkast.
Klop intussen de slagroom stijf met de suiker. Breek de chocolade in stukjes, smelt deze niet te heet au bain marie tot een dikke, lauwe saus. Pas op dat er geen water of stoom in de chocolade komt!
Giet de gesmolten chocolade, al kloppend met de mixer, in één keer snel bij de slagroom, klop door tot alles vermengd is. Klop dan pas de drank erdoor, en giet het mengsel in de vorm.
Laat het een hele nacht in de ijskast opstijven. Zeef er een laagje cacao over. Verder niet garneren, dat is niet chic. Haal de taart uit de vorm en snij hem in smalle puntjes.
kopje koffie met Truffeltaart van Sylvia Witteman
Ingrediënten
1 pak bastognekoeken
150 gram boter
6 dl slagroom
3 afgestreken eetl. fijne suiker
600 gram goede, bittere chocola
1 borrelglas amaretto of cognac
cacaopoeder
.Bereiden
Klem een stuk bakpapier tussen de bodem en rand van een springvorm (27 cm) zodat de bodem bedekt is. Vermorzel de bastognekoeken in de keukenmachine, smelt de boter (niet te heet) en roer die door het kruim, bedek hiermee de bodem van de vorm, strijk glad en zet even in de koelkast.
Klop intussen de slagroom stijf met de suiker. Breek de chocolade in stukjes, smelt deze niet te heet au bain marie tot een dikke, lauwe saus. Pas op dat er geen water of stoom in de chocolade komt!
Giet de gesmolten chocolade, al kloppend met de mixer, in één keer snel bij de slagroom, klop door tot alles vermengd is. Klop dan pas de drank erdoor, en giet het mengsel in de vorm.
Laat het een hele nacht in de ijskast opstijven. Zeef er een laagje cacao over. Verder niet garneren, dat is niet chic. Haal de taart uit de vorm en snij hem in smalle puntjes.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wauw, nog nooit van gehoord, ik ben benieuwd, of dat hier ook zo heet. Maar behalve de enkele vrouw, die Botox laat spuiten, woon ik hier meer tussen mensen, die "natuurlijk" oud willen worden. Verder een mooi betoog, wat natuurlijk waar is, maar mijn zus heeft kennelijk een aantal vrienden (diegenen, die hier pas waren, zijn geen uitzondering), die de hele dag op alles commentaar hebben en dan niet gewoon een constatering, maar hoe raar en gek en dom alles hier is en in Nederland alles beter. Zij wordt er gewoon moe van. Het is natuurlijk logisch en menselijk om dat, wat je gewend bent, te toetsen aan dat wat je in een ander land ziet. Maar waarom dat dan niet gewoon als "anders" kan worden geaccepteerd, dat snap ik niet. Of eigenlijk wel, door alle berichtgeving tv en alles hebben mensen een bepaalde verwachting van hoe het hier is, die vaak niet aan de werkelijkheid voldoet. In China of Rusland of Afrika verwacht je, dat het allemaal heel anders is, dan je bent gewend, want die culturen zijn zo heel verschillend van de West-Europese. Dat Amerika ook een heel andere samenleving is, dat verwachten veel mensen niet, volgens mij.Staceybeesie schreef: Ik weet nog goed dat ik hier bij een van mijn eerste Girls-night-out met dames hier in de buurt, verzeild raakte in een avondlang durende conversatie over care-credit. Over wie al niet wat gedaan had. Even voor de duidelijkheid, care credit wordt hier gebruikt om plastische chirurgie te betalen. Zeg maar een lening voor een x-bedrag die je vrij ter besteding hebt om ingrepen te laten doen.
Interessant in dit licht is, dat er, toen mijn ouders hierheen verhuisden een speciale counselor was bij de Wereldbank voor "culture shock". Of die er nog is, weet ik niet, maar dat is dus iets, waar mensen ook hier in de VS tegenaan lopen. Wikipedia heeft er een hele paginaover. Nu geldt dat natuurlijk niet voor de gemiddelde toerist, maar wel voor mensen, die voor langere tijd hier (of in welk buitenland ook) gaan wonen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dat zou goed kunnen Petra; er zijn ook veel mensen die door een ander (land) te kleineren, zichzelf beter gaan voelen. Vaak zijn het mensen die zich klein, minderwaardig etc voelen, of gewoon jaloers zijn.
Je maakt je sterk om waar je bij hoort, of voor staat, is ook een dergelijk fenomeen, want anders hoorde je er toch niet bij, ging je er niet wonen, las je die krant/column niet (
)of ging je toch ook verhuizen/emigreren. Cognitieve dissonantie wordt het ook wel genoemd.
Rare mensen zijn we toch allemaal
Je maakt je sterk om waar je bij hoort, of voor staat, is ook een dergelijk fenomeen, want anders hoorde je er toch niet bij, ging je er niet wonen, las je die krant/column niet (
Rare mensen zijn we toch allemaal
Is het ook niet een beetje popi doen om zo negatief te schrijven. Interressant doenerij dat ze in de VS woont en dan van die steriotypering neerschrijven in een boek. Als ze het werkelijk zo meent, lijkt mij dat ze slecht voorbereid de overtocht heeft gemaakt. Keuze uit veel winkels voor boodschappen, hallo, wat had ze dan gedacht? Haar kotsende ruziënde kinderen, zegt meer over haar rol als moeder of de opvoeding dan wat zich afspeelt in heel Amerika bij elkaar... En dat zijn kleine dingen die ik zo uit de recensie van haar boek heb gelezen. Spreekt me absoluut niet aan... Zelf denk ik dat over het algemeen die steriotypering naar Amerika veelal te maken heeft met 'niet gunnen'.Petra/VS schreef:Bedenk wel, dat deze boeken gaan over het gebied, waar ik in woon en de algehele (hebben wij ondervonden) Nederlandse houding jegens "Amerikanen" is al zo spottend en negatief.
Ik vind wel dat Amerika niet zo opgehemeld hoeft te worden en er best eerlijke kritiek geuit mag worden (zelfs op dit pro Amerika forum), maar die steriotypering daar lach ik inmiddels om. Op mijn werk zit zo'n iemand, een jong persoon nog. Alles aan Amerika is nep in haar ogen, ook de mensen die daarheen op vakantie gaan. Dus die kan ik (en nog wat collega's) in mijn zak steken
Ik weet wie het zegt .. op een enkel verjaardagfeestje kom ik die steriotypering ook nog wel eens tegen. Zelfs nog door een ouder echtpaar die in Amerika gewoond heeft. Daar kan je niet aankomen vind ik, dat is zoals Petra (Staceybeesie) schrijft gebaseerd op hun referentiekader. Wie ben ik om dan 'onzin' te roepen.
Sandy
Op dit moment is Tiger Woods hot news en is wel een beetje wat typisch amerikaans is voor velen. Deze man is tich keer vreemd gegaan, bied na 3 maanden een belachelijk excuus aan en er is een discussie of hij wel kan terugkeren in de golf sport. Beetje nuchtere Hollander denkt, who cares, zielig voor zijn vrouw en kinderen natuurlijk. In Amerika worden de geloven erbij gehaald, Tiger in zgn boedhist als ik zie wat hij uitvreet dat heeft hij de meeste lessen geslapen maar volgesn velen moet hij zich bekeren tot Christendom want anders komt het nooit goed
Maar dit ziet men in het nieuws naast al die belachelijke Real life soaps en dat is Amerika een heel gek land wat AMerika in mijn ogen ook weer uniek maakt, want hier kan van alles wat men in Nederland niet graag ziet, doe maar normaal dan doe je al gek genoeg 
- gahoogenboog
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Volgend mij heeft het niet te maken met De Nederlanders. Net zo mij als je kunt spreken over De Amerikanen.
Het is meer een type mens wat overal wat over heeft te zeuren. Je vind ze overal; op vakantie, je werk of in de wachtkamer van een ziekenhuis bijv.
Op vakantie is het kritiek op het land of op hun onderkomen, op het werk is er bijv. geen uitje voor het personeel, en als het er wel is dan is het niet leuk of niet goed geregeld.
In de wachtkamer is er ook altijd wel eentje die op luide toon tegen je wil vertellen hoe waardeloos alles geregeld is in dat ziekenhuis (Leve de Ipod, ik wil het niet horen). Volgens mij heeft zo'n type geen leuk leven, ze zien alleen de negatieve dingen.
Ik vind juist de verschillen zo leuk in Amerika, voor mij geldt natuurlijk dat ik er alleen maar op vakantie ben, maar toch vind ik dat juist zo leuk (en soms niet leuk) om te ontdekken.
Ik vind het ook heel leuk om de verschillende blogs te lezen van aan aantal vrouwen hier op het forum die (tijdelijk) in Amerika wonen. Volgens mij krijg je hier toch een aardig beeld van het dagelijks leven en de verschillen die zij opmerken.
Greet
Het is meer een type mens wat overal wat over heeft te zeuren. Je vind ze overal; op vakantie, je werk of in de wachtkamer van een ziekenhuis bijv.
Op vakantie is het kritiek op het land of op hun onderkomen, op het werk is er bijv. geen uitje voor het personeel, en als het er wel is dan is het niet leuk of niet goed geregeld.
In de wachtkamer is er ook altijd wel eentje die op luide toon tegen je wil vertellen hoe waardeloos alles geregeld is in dat ziekenhuis (Leve de Ipod, ik wil het niet horen). Volgens mij heeft zo'n type geen leuk leven, ze zien alleen de negatieve dingen.
Ik vind juist de verschillen zo leuk in Amerika, voor mij geldt natuurlijk dat ik er alleen maar op vakantie ben, maar toch vind ik dat juist zo leuk (en soms niet leuk) om te ontdekken.
Ik vind het ook heel leuk om de verschillende blogs te lezen van aan aantal vrouwen hier op het forum die (tijdelijk) in Amerika wonen. Volgens mij krijg je hier toch een aardig beeld van het dagelijks leven en de verschillen die zij opmerken.
Greet
-
Bennogr
- Amerika-expert
Waar al die critici aan voorbij gaan is dat er in de VS ook de nodige kritiek is op allerlei 'misstanden', er is hier kritiek op mensen die zich laten botoxen, op mensen die kritisch staan tegen botox, op Tiger Woods, op MSNBC, op Fox News, op Obama, op de Republikeinen, op de Democraten, op de politie, op scholen/universiteiten, op mensen die van honden houden, op mensen die honden haten, op vegetariers, op mensen die geen vegetariers zijn, op Wal Mart, op mensen die tegen Wal Mart zijn en ga zo maar (een paar uur) door.
Nederland is misschien klein genoeg om een nationale mening te hebben over 'dit mag en dit mag niet', 'dit is goed en dit is gek', maar in de VS zijn er zoveel mensen en daardoor zoveel meningen, dat 'typisch' Amerikaans niet bestaat.
Nederland is misschien klein genoeg om een nationale mening te hebben over 'dit mag en dit mag niet', 'dit is goed en dit is gek', maar in de VS zijn er zoveel mensen en daardoor zoveel meningen, dat 'typisch' Amerikaans niet bestaat.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Sommige dingen zijn ook gewoon beter geregeld in Nederland. En andere dingen weer beter in Amerika. Daar is toch niks mis mee? Dat mag je toch gewoon zeggen? Niet de hele god ganse dag natuurlijk, dat wordt irritant. Maar ik zie het probleem er niet in. Persoonlijk ben ik ook zo iemand die het beste uit "beiden werelden" wil. Lukt niet altijd, maar als het even kan dan graag. Zo hebben bijna alle NL dames die ik ken, een Nederlandse merk kinderwagen vanuit Nederland mee genomen. Niet om Amerikaanse kinderwagens niet goed, die van Nederland zijn beter. Of meer aangepast aan de Nederlanse wens. En als je de mogelijkheid hebt, waarom niet?Petra/VS schreef: Maar waarom dat dan niet gewoon als "anders" kan worden geaccepteerd, dat snap ik niet. Of eigenlijk wel, door alle berichtgeving tv en alles hebben mensen een bepaalde verwachting van hoe het hier is, die vaak niet aan de werkelijkheid voldoet. In China of Rusland of Afrika verwacht je, dat het allemaal heel anders is, dan je bent gewend, want die culturen zijn zo heel verschillend van de West-Europese. Dat Amerika ook een heel andere samenleving is, dat verwachten veel mensen niet, volgens mij.
Interessant in dit licht is, dat er, toen mijn ouders hierheen verhuisden een speciale counselor was bij de Wereldbank voor "culture shock". Of die er nog is, weet ik niet, maar dat is dus iets, waar mensen ook hier in de VS tegenaan lopen. Wikipedia heeft er een hele paginaover. Nu geldt dat natuurlijk niet voor de gemiddelde toerist, maar wel voor mensen, die voor langere tijd hier (of in welk buitenland ook) gaan wonen.
Er zijn inderdaad nog steeds bedrijven die bijv. expats begeleiden in hun verhuizing naar het onbekende land. Daar leer je ook van de fases waar je door heen gaat als expat of immigrant. Zoals je misschien nog kan herinneren ben ik ook in dienst bij een Engels bedrijf die mensen begeleid met hun verhuis naar Amerika. De training die ik daar heb gehad, wijst ook op de dingen waar mensen tegen aan lopen, die in Europa gewoon anders geregeld zijn. En die hier voor problemen kunnen zorgen. Veel mensen verwachten het niet bij Amerika en dat kan het juist moeilijker maken.
En om terug te komen bij Silvia Witteman. Het is duidelijk haar schrijfstijl daar hou je van of niet. Het wil niet zeggen dat wat zij in Washington mee maakt niet haar realiteit is. Het is niet de jouwe, maar dat ligt echt aan de achtergrond van de persoon zelf denk ik.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nou, als je bij iemand te gast bent vind ik het niet erg netjes om van alles in hun leefomgeving af te gaan kraken. Dat is waar mijn zus tegenaan liep en niet voor de eerste keer. Ik heb dit ook van anderen gehoord, dat hun gasten het nodig vonden om over van alles en nog wat hun (negatieve) mening te uiten. Dat is toch niet leuk? Als ik in Nederland ben, zie ik heus ook dingen, die ik minder vind of die mijn smaak niet zijn, maar het is toch niet nodig dat altijd te uiten? Dat is wat ik bedoel. Wat voor nut heeft het (om bij de wandelwagens te blijven) om mijn zus te vertellen, dat haar wandelwagen inferieur is aan de Nederlandse? Ze zal het toch met die wandelwagen moeten doen en hij functioneert prima.Staceybeesie schreef:Sommige dingen zijn ook gewoon beter geregeld in Nederland. En andere dingen weer beter in Amerika. Daar is toch niks mis mee? Dat mag je toch gewoon zeggen? Niet de hele god ganse dag natuurlijk, dat wordt irritant. Maar ik zie het probleem er niet in. Persoonlijk ben ik ook zo iemand die het beste uit "beiden werelden" wil. Lukt niet altijd, maar als het even kan dan graag.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- DixieChick
- Amerika-expert
Petra/VS - Hallelujah voor je post, en AMEN ook!
Ik merk de houding die je beschrijft ook vaak onder Nederlanders, en dan vooral mijn eigen familie. Ik vind dat echt heel erg, want dit is mijn thuis. En natuurlijk kan ik zelf ook heel goed zeuren over de stad waar wij wonen (er komt - weer- een stripmall bij! alweer!
), maar ik besef wel dat de dingen die in onze stad in mijn ogen echt niet kunnnen, beperkt zijn tot onze plaats. Nou ja, misschien niet, maar het is niet iets dat je kan generaliseren over de hele VS. Veel Nederlanders die ik ken, doen dat dus wel. En dan worden dat soort bezoeken echt een soort uitputtingsslagen. Alles is negatief, Amerikanen zijn niet vriendelijk, ze zijn nep, Amerikanen geven te makkelijk geld uit, ze kijken alleen maar televisie, ze eten ongezond, ik kan zo nog wel uren doorgaan.
Nu moet ik wel zeggen dat ik persoonlijk ervaren heb dat sommige Nederlanders toch een iets negatievere houding hebben dan bijvoorbeeld Amerikanen. Ik bedoel, dat soort mensen klagen niet alleen over Amerika, maar ook over Frankrijk als ze daar zijn, of Duitsland, of ga zo maar door. Ik denk niet zozeer dat het iets te maken heeft met Amerika, maar meer met de levenshouding van die mensen.
Ik zelf kan ook goed klagen hoor, laat ik dat voorop stellen
, maar ik probeer niet te generaliseren. Amerika is zo groot en divers, daar kun je niet een geldende uitspraak over doen. Net zoals je niet echt een uitspraak kan doen over -alle-Nederlanders. Wat mij vooral stoort, als mensen dat wel doen. En mensen zoals die Sylvia Witteman, daar heb ik wel eens vaker van gehoord, maar die kan ik echt niet uitstaan. Persoonlijk vind ik haar een enorme betweter, iemand die ook eens ergens anders komt, en daar dan meteen vanalles op aan te merken heeft. Bah.
Ik merk de houding die je beschrijft ook vaak onder Nederlanders, en dan vooral mijn eigen familie. Ik vind dat echt heel erg, want dit is mijn thuis. En natuurlijk kan ik zelf ook heel goed zeuren over de stad waar wij wonen (er komt - weer- een stripmall bij! alweer!
Nu moet ik wel zeggen dat ik persoonlijk ervaren heb dat sommige Nederlanders toch een iets negatievere houding hebben dan bijvoorbeeld Amerikanen. Ik bedoel, dat soort mensen klagen niet alleen over Amerika, maar ook over Frankrijk als ze daar zijn, of Duitsland, of ga zo maar door. Ik denk niet zozeer dat het iets te maken heeft met Amerika, maar meer met de levenshouding van die mensen.
Ik zelf kan ook goed klagen hoor, laat ik dat voorop stellen
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Wij hebben veel snowbirds op onze camping, snowbirds zijn oudere Amerikanen uit het Noorden die overwinteren in warmere gebieden, 90% zijn enorm azijnpissers, hele dag klagen en alles is beter in het Noorden. Nederlanders klagen soms, Amerikanen ook.
- DixieChick
- Amerika-expert
Texas boy - dat is waar. Sommige "yankees" hier hebben daar ook last van 
Ik ben, net als Petra/VS ook in het buitenland opgegroeid, en een ding wat mij altijd met de paplepel is ingegeven is "nothing is stupid, everything is different". En die houding ontbreekt volgens mij bij mensen zoals Witteman een beetje. Het is bij haar "Everything is stupid", zonder enige vorm van relativering, en dat klopt gewoon niet.
Als Nederlander vind je missschien sommige dingen in de VS "beter", en sommige dingen in Nederland "beter". Maar, volgens mij, is dat ook alleen maar "beter" vanuit jouw referentiekader op dat moment, en ik vind wel dat men zich daar bewust van moet zijn. Ik vind bijvoorbeeld Nederlandse kinderwagens helemaal niet fijner dan Amerikaanse. Om dan te stellen dat die in Nederland beter zijn dan in de VS, dat gaat dan dus al niet op, want dat geldt voor mij niet. Ik denk waar Petra/VS, haar zus, en andere mensen die zich aan zeurende gasten uit het buitenland ergeren, waar zij tegen aan lopen is dat deze "zeurders" (sorry) niet praten in termen van "ik vind..", maar "dat is..", en dat vind ik gewoon heel erg storend. Want uiteindelijk is het maar een mening, en geen waarheid.
Ik ben, net als Petra/VS ook in het buitenland opgegroeid, en een ding wat mij altijd met de paplepel is ingegeven is "nothing is stupid, everything is different". En die houding ontbreekt volgens mij bij mensen zoals Witteman een beetje. Het is bij haar "Everything is stupid", zonder enige vorm van relativering, en dat klopt gewoon niet.
Als Nederlander vind je missschien sommige dingen in de VS "beter", en sommige dingen in Nederland "beter". Maar, volgens mij, is dat ook alleen maar "beter" vanuit jouw referentiekader op dat moment, en ik vind wel dat men zich daar bewust van moet zijn. Ik vind bijvoorbeeld Nederlandse kinderwagens helemaal niet fijner dan Amerikaanse. Om dan te stellen dat die in Nederland beter zijn dan in de VS, dat gaat dan dus al niet op, want dat geldt voor mij niet. Ik denk waar Petra/VS, haar zus, en andere mensen die zich aan zeurende gasten uit het buitenland ergeren, waar zij tegen aan lopen is dat deze "zeurders" (sorry) niet praten in termen van "ik vind..", maar "dat is..", en dat vind ik gewoon heel erg storend. Want uiteindelijk is het maar een mening, en geen waarheid.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Petra, Texas Boy en Dixie, ik ben het helemaal met jullie eens. Ik woon hier nu ruim 28 jaar in de VS. Twee jaar geleden kwam een vrij naast familielid bij ons logeren voor twee weken. Het begon meteen de eerste dag al, we kregen klachten dat onze washandjes niet waren wat hij gewend was en de klachten werden iedere dag gestadig meer en niets was goed. Hij was dit en dat gewend, in Holland was het allemaal beter en niets deugde bij ons. Het ergste was dat wij hadden deze man zijn reis naar ons toe betaald als huwelijkskado. Ik heb van de stress twee dagen zitten janken toen hij weg was.
Moest gelijk denken aan het bezoek van mijn zus en man aan Amerika vorig jaar, dit schreven ze na 2 dagen
http://hollandranch.blogspot.com/2009/0 ... kanen.html
en dit later
http://hollandranch.blogspot.com/2009/0 ... n-die.html
ook Hollanders kunnen wat leren
http://hollandranch.blogspot.com/2009/0 ... kanen.html
en dit later
http://hollandranch.blogspot.com/2009/0 ... n-die.html
ook Hollanders kunnen wat leren
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Even wat toelichting over de kinderwagen van iemand die zelf helemaal geen kinderen heeft, dus wees gewaarschuwd....
Het ging bij sommige over de plankjes die de NL kinderwagens hebben en dat kind 2 dan mee kan liften.
En bij anderen ging het om de manier van inklappen en de besturing van het ding. Nogmaals deze know-how komt niet van een ervarings deskundige
En ja over gasten die hier verblijven kan moeilijk zijn. Mensen komen niet voor een daagje, maar blijven een hele week. Of vaak nog langer. De buren hier weten altijd dat wij gasten hebben, wanneer er om 8 uur 's morgens iemand naar buiten komt in ochtend jas en die foto's gaat maken van de schoolbus die bij ons voor de oprit stopt
.
Het ging bij sommige over de plankjes die de NL kinderwagens hebben en dat kind 2 dan mee kan liften.
En bij anderen ging het om de manier van inklappen en de besturing van het ding. Nogmaals deze know-how komt niet van een ervarings deskundige
En ja over gasten die hier verblijven kan moeilijk zijn. Mensen komen niet voor een daagje, maar blijven een hele week. Of vaak nog langer. De buren hier weten altijd dat wij gasten hebben, wanneer er om 8 uur 's morgens iemand naar buiten komt in ochtend jas en die foto's gaat maken van de schoolbus die bij ons voor de oprit stopt
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Amerika is en blijft het meest geliefde en het meest gehate land op Aarde, ik hoor bij die eerste categorie. Van begin af aan ben ik begonnen zonder vooroordelen en mede dankzij dit forum heb ik een heel positief beeld gekregen over Amerika. We kunnen er nog iets van leren: over het algemeen altijd beleefd, spontaan en enorm hardwerkende mensen. Als je geen geld hebt, dan is dat je eigen schuld! Ergens las ik: ''Nederlanders werken om te leven, Amerikanen leven om te werken!''. Ik heb nooit in Amerika gewoond en voorlopig zal het bij 5 dagen NYC blijven maar het beeld dat ik daar heb gekregen was alles behalve negatief.
In New York heb ik me veiliger en meer welkom gevoeld dan waar dan ook. Een schone, keurige en beleefde stad waar je niet wordt nagekeken of mensen je naroepen (ik wees maar even naar wat je soms hoort en ziet gebeuren in Nederland op straat).
Mensen die meteen een stempel op Amerika plakken halen eigenlijk het bloed onder mijn nagels uit, als ze er nog niet zijn geweest
Flauw, flauw en nog eens flauw vind ik het.
Daarentegen geef ik mezelf wel het recht om iets over Nederland te zeggen. Ik ben er geboren en getogen en vindt het nog steeds het land waar iedereen wat te zeuren heeft.
In New York heb ik me veiliger en meer welkom gevoeld dan waar dan ook. Een schone, keurige en beleefde stad waar je niet wordt nagekeken of mensen je naroepen (ik wees maar even naar wat je soms hoort en ziet gebeuren in Nederland op straat).
Mensen die meteen een stempel op Amerika plakken halen eigenlijk het bloed onder mijn nagels uit, als ze er nog niet zijn geweest
Daarentegen geef ik mezelf wel het recht om iets over Nederland te zeggen. Ik ben er geboren en getogen en vindt het nog steeds het land waar iedereen wat te zeuren heeft.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Op mijn werk hebben alle managers(vrouwen) van de salesafdeling maatje 32/34 en cup D.....de laatste AA-cup ging een paar maanden terug met verlof voor een paar dagen en kwam terug met opeens een C of D-cup.....
Dat kan hier allemaal van je Health savings account....
Tijdens mijn laatste bezoek aan Nederland moest ik toch weer erg wennen aan de onvriendelijkheid van veel Nederlanders, het bang zijn dat de auto word opengebroken etc.
Het is geven en nemen.......
Dat kan hier allemaal van je Health savings account....
Tijdens mijn laatste bezoek aan Nederland moest ik toch weer erg wennen aan de onvriendelijkheid van veel Nederlanders, het bang zijn dat de auto word opengebroken etc.
Het is geven en nemen.......
Laatst gewijzigd door wiepster op 20 feb 2010, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik dacht dat dat altijd andersom was. Martha Stewart is hier een goed voorbeeld van, in 2004 veroordeeld tot celstraf vanwege handel met voorkennis. Later is ze vanuit huis een kookprogramma begonnen en wat ik had begrepen met open armen ontvangen door het publiek en zeer succesvol. Dat is in NL volgens mij niet denkbaar. Voorbeeld TV klusjesman Nico Zwinkels beschuldigd van sexuele intimiteiten, die komt hier niet meer aan de bak. Door de pers weggejaagd uit eigen land ...Texas Boy schreef:Op dit moment is Tiger Woods hot news en is wel een beetje wat typisch amerikaans is voor velen. Deze man is tich keer vreemd gegaan, bied na 3 maanden een belachelijk excuus aan en er is een discussie of hij wel kan terugkeren in de golf sport.
Sandy
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht