Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jasperzzz: reisplanning
Reis jasperzzz: reisplanning
Hoi!
Ons eerste idee van reisplanning ziet er voorlopig als volgt uit:
Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: SF - Santa Maria
Dag 3: Santa Maria - Los Angeles
Dag 4: LA
Dag 5: LA - Sedona
Dag 6: Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon - Bryce Canyon via Lake Powell
Dag 8: Bryce Canyon (overnachten in Springdale)
Dag 9: Springdale - Las Vegas met bezoek Zion
Dag 10: Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 11: Mammoth Lakes - Bodie - El Portal (Yosemite)
Dag 12: Yosemite NP (overnachten buiten het park op weg naar SF)
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: Terugvlucht
Wat is jullie mening hierover?
Moeten we slaapplaatsen op voorhand reserveren of is dat niet nodig?
Dankjewel!
Ons eerste idee van reisplanning ziet er voorlopig als volgt uit:
Dag 2: SF - Santa Maria
Dag 3: Santa Maria - Los Angeles
Dag 4: LA
Dag 5: LA - Sedona
Dag 6: Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon - Bryce Canyon via Lake Powell
Dag 8: Bryce Canyon (overnachten in Springdale)
Dag 9: Springdale - Las Vegas met bezoek Zion
Dag 10: Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 11: Mammoth Lakes - Bodie - El Portal (Yosemite)
Dag 12: Yosemite NP (overnachten buiten het park op weg naar SF)
Wat is jullie mening hierover?
Moeten we slaapplaatsen op voorhand reserveren of is dat niet nodig?
Dankjewel!
Re: Reisplanning
Hoi,
Welkom!
Wanneer ga je? Met hoeveel personen?
Dat hangt er ook vanaf of je vantevoren moet reserveren.
De route laat ik aan kenners over.
Welkom!
Wanneer ga je? Met hoeveel personen?
Dat hangt er ook vanaf of je vantevoren moet reserveren.
De route laat ik aan kenners over.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reisplanning
Ja, wanneer ga je? En wat zijn je interesses?
Een volle dag Grand Canyon, en Yosemite alleen maar op doorreis? Dat is wat scheef verdeeld.
Ligt de vlucht al vast? OVerweeg anders eens om op Phoenix te vliegen en in LA te eindigen, of begin in LA en eindig in SF, dat geeft je wat meer tijd voor de rest want dit is erg veel voor 2 weken.
Een stop tussen Yosemite en SF is niet nodig, je rijdt het in 4 uur.
Marianne
Een volle dag Grand Canyon, en Yosemite alleen maar op doorreis? Dat is wat scheef verdeeld.
Ligt de vlucht al vast? OVerweeg anders eens om op Phoenix te vliegen en in LA te eindigen, of begin in LA en eindig in SF, dat geeft je wat meer tijd voor de rest want dit is erg veel voor 2 weken.
Een stop tussen Yosemite en SF is niet nodig, je rijdt het in 4 uur.
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis jasperzzz: reisplanning
Je hebt wel een erg drukke route, waarin je weinig tijd hebt op bepaalde plaatsen.
Ik heb even 2 routes gemaakt. Als de tickets niet geboekt zijn, zou je 1 van deze 2 route kunnen overwegen. Als ze wel al geboekt zijn, heb je alleen iets aan de eerste route.:
Dag 2: San Francisco - Monterey
Dag 3: Monterey - Pismo Beach
Dag 4: Pismo Beach - Los Angeles
Dag 5: Los Angeles
Dag 6: Los Angeles - Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas - Death Valley
Dag 9: Death Valley - Lee Vining/Bridgeport
Dag 10: Lee Vining/Bridgeport - Yosemite
Dag 11: Yosemite
Dag 12: Yosemite - San Francisco
Dag 1: Aankomst Phoenix
Dag 2: Phoenix - Sedona
Dag 3: Sedona - Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon - Page
Dag 5: Page - Monument Valley
Dag 6: Monument Valley - Moab
Dag 7: Moab
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab - Torrey
Dag 10: Torrey - Bryce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon - Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion - Valley Of Fire - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Ik heb even 2 routes gemaakt. Als de tickets niet geboekt zijn, zou je 1 van deze 2 route kunnen overwegen. Als ze wel al geboekt zijn, heb je alleen iets aan de eerste route.:
Dag 7: Las Vegas
Dag 1: Aankomst Phoenix
Dag 2: Phoenix - Sedona
Dag 3: Sedona - Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon - Page
Dag 5: Page - Monument Valley
Dag 6: Monument Valley - Moab
Dag 7: Moab
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab - Torrey
Dag 10: Torrey - Bryce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon - Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion - Valley Of Fire - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Je route klinkt een beetje als die uit een reisgids. Ik weet niet of je al geboekt hebt, maar ik zou anders een van de routes van Rene nemen. Je verdeelt je tijd dan beter.
Bedankt voor de tips alvast!
We zijn met 4 en gaan de laatste 2 weken van mei. De vluchten liggen alvast, helaas eigenlijk, het was inderdaad beter geweest om aan te komen en te vertrekken in een verschillende stad.
Wat de interesses betreft: Las Vegas spreekt ons niet zo aan, dus denken we dat één avond wel zal volstaan.
Is Yosemite meer een aanrader dan Grand Canyon & Bryce Canyon?
We zijn met 4 en gaan de laatste 2 weken van mei. De vluchten liggen alvast, helaas eigenlijk, het was inderdaad beter geweest om aan te komen en te vertrekken in een verschillende stad.
Wat de interesses betreft: Las Vegas spreekt ons niet zo aan, dus denken we dat één avond wel zal volstaan.
Is Yosemite meer een aanrader dan Grand Canyon & Bryce Canyon?
Laatst gewijzigd door jasperzzz op 18 feb 2010, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
ohja en Moab, Monument Valley, Salt Lake City etc hebben we een vorige keer gedaan, vandaar dat dit niet meer in de planning zit.
Las Vegas is een fijne stop om even een dag bij te komen van al het natuurgeweld, lekker te luieren bij het zwembad, beetje te shoppen, dagje uit te slapen etc. Alleen al om die rede is een rustdag welkom.
Bryce en Grand Canyon zijn zeer zeker de moeite waard, alleen dat zijn meer kijkparken. Zeker Grand Canyon, je verplaatst je van uitkijkpunt naar uitkijkpunt. De canyon is te diep om even naar de bodem te wandelen en weer terug, dat kost je minstens een hele dag voor een geoefende loper. Bryce kent ook veel mooie uitkijkpunten en wat korte wandelingen. Beide parken staan bekend om hun zonsondergangen, maar met een middag en de zonsondergang/zonsopgang heb je het wel gezien.
Yosemite, maar ook Zion, is meer een wandelpark, waarbij de schoonheid vooral tot je komt als je een (of meer als een) wandeling maakt. Daarnaast is Yosemite groot en ben je dus ook tijd kwijt met verplaatsen naar de highlights. Het is dus niet zo dat het mooier is, maar wel dat je er tenminste een dag voor nodig hebt om alles te kunnen zien wat de moeite waard is. Alleen al over de weg van Lee Vining/Bridgeport met een bezoekje aan Bodie en Mono Lake en via de Tiogapas (Er van uitgaand dat deze eind mei wel open zal zijn) naar Yosemite doe je al een hele dag. Het kan zijn dat Tioga toch nog niet open is, dan zul je dus moeten omrijden via Sonora pas (deze is meestal eerder open) of via de onderkant van Lake Tahoe. Dan ben je dus zeker de hele dag kwijt voor je Yosemite bereikt en heb je een dag extra echt nodig om uberhaupt Yosemite te gaan zien. Probeer daarom ook in het park te overnachten als dat nog lukt, om geen tijd te verliezen met heen en weer reizen.
Bryce en Grand Canyon zijn zeer zeker de moeite waard, alleen dat zijn meer kijkparken. Zeker Grand Canyon, je verplaatst je van uitkijkpunt naar uitkijkpunt. De canyon is te diep om even naar de bodem te wandelen en weer terug, dat kost je minstens een hele dag voor een geoefende loper. Bryce kent ook veel mooie uitkijkpunten en wat korte wandelingen. Beide parken staan bekend om hun zonsondergangen, maar met een middag en de zonsondergang/zonsopgang heb je het wel gezien.
Yosemite, maar ook Zion, is meer een wandelpark, waarbij de schoonheid vooral tot je komt als je een (of meer als een) wandeling maakt. Daarnaast is Yosemite groot en ben je dus ook tijd kwijt met verplaatsen naar de highlights. Het is dus niet zo dat het mooier is, maar wel dat je er tenminste een dag voor nodig hebt om alles te kunnen zien wat de moeite waard is. Alleen al over de weg van Lee Vining/Bridgeport met een bezoekje aan Bodie en Mono Lake en via de Tiogapas (Er van uitgaand dat deze eind mei wel open zal zijn) naar Yosemite doe je al een hele dag. Het kan zijn dat Tioga toch nog niet open is, dan zul je dus moeten omrijden via Sonora pas (deze is meestal eerder open) of via de onderkant van Lake Tahoe. Dan ben je dus zeker de hele dag kwijt voor je Yosemite bereikt en heb je een dag extra echt nodig om uberhaupt Yosemite te gaan zien. Probeer daarom ook in het park te overnachten als dat nog lukt, om geen tijd te verliezen met heen en weer reizen.
Een route van 3 weken in 15/16 dagen, druk maar op zich wel mogelijk.
Wil je alleen de kustroute afrijden of ook nog Hearst Castle en/of Monterey Aquarium zien? Krap, maar dan zou je San Simeon of Cambria kunnen kiezen i.p.v. Santa Maria.
De lange reisdagen zijn: 5, 7 en 10. Ik hoop dat er meer dan 1 met een rijbewijs is.
En dag 11 levert mogelijk frustraties op wanneer je moet omrijden.
Wat je nog kunt overwegen:
- Williams i.p.v. Sedona en de volgende dag doorrijden naar Page. Maar dan heb je geen sunset bij Grand Canyon
- Of van Grand Canyon naar Kanab, zodat je meer tijd hebt voor Page, maar dat gaat dan ten koste van een nacht bij Bryce.
In de parken kun je het beste zo snel mogelijk reserveren. Idem de eerste en laatste nachten.
Maandag 31/5 is Memorial Day: 29-31 is een vakantieweekend
Johan
Wil je alleen de kustroute afrijden of ook nog Hearst Castle en/of Monterey Aquarium zien? Krap, maar dan zou je San Simeon of Cambria kunnen kiezen i.p.v. Santa Maria.
De lange reisdagen zijn: 5, 7 en 10. Ik hoop dat er meer dan 1 met een rijbewijs is.
En dag 11 levert mogelijk frustraties op wanneer je moet omrijden.
Wat je nog kunt overwegen:
- Williams i.p.v. Sedona en de volgende dag doorrijden naar Page. Maar dan heb je geen sunset bij Grand Canyon
- Of van Grand Canyon naar Kanab, zodat je meer tijd hebt voor Page, maar dat gaat dan ten koste van een nacht bij Bryce.
In de parken kun je het beste zo snel mogelijk reserveren. Idem de eerste en laatste nachten.
Maandag 31/5 is Memorial Day: 29-31 is een vakantieweekend
Johan
Bedankt voor de tips!
Is Hearst Castle de moeite om te zien? Dan zullen we inderdaad misschien beter in San Simeon overnachten.
En welke is de mooiste route tussen LA en Grand Canyon? Langs onder (Palm Springs - Sedona) of langs boven (via Kingman)?
Als de Tioga Pass niet open is, hoe lang zouden we dan moeten omrijden? Is het beter om dan ineens van Death Valley naar Bakersfield te rijden en van daaruit Yosemite binnen te rijden?
Ik denk dat, als ik jullie commentaren lees, dat we iets zullen moeten overslaan. We zouden echt graag Bryce Canyon doen, maar zouden we dan best Zion of Yosemite laten vallen of nog iets anders? (We wandelen wel graag af en toe een korte tocht, maar geen tochten van een halve dag of langer)
PS We zijn met 3 chauffeurs, dus geen problemen daar
Is Hearst Castle de moeite om te zien? Dan zullen we inderdaad misschien beter in San Simeon overnachten.
En welke is de mooiste route tussen LA en Grand Canyon? Langs onder (Palm Springs - Sedona) of langs boven (via Kingman)?
Als de Tioga Pass niet open is, hoe lang zouden we dan moeten omrijden? Is het beter om dan ineens van Death Valley naar Bakersfield te rijden en van daaruit Yosemite binnen te rijden?
Ik denk dat, als ik jullie commentaren lees, dat we iets zullen moeten overslaan. We zouden echt graag Bryce Canyon doen, maar zouden we dan best Zion of Yosemite laten vallen of nog iets anders? (We wandelen wel graag af en toe een korte tocht, maar geen tochten van een halve dag of langer)
PS We zijn met 3 chauffeurs, dus geen problemen daar
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
In eerste instantie zou ik dan mijn eerste route aanraden, maar omdat jullie erg graag Bryce Canyon willen zien en niet zoveel met Las Vegas hebben, krijg je in het begin wel een drukke route met een erg lange reisdag van L.A. naar Grand Canyon er tussen, maar als je ergens een drukke route hebt, kun je dat het beste in het begin hebben. Dan krijg je vanaf Las Vegas een rustigere route, als je de route zo doet.:
Dag 2: San Francisco - Cambria
Dag 3: Cambria - Los Angeles
Dag 4: Los Angeles
Dag 5: Los Angeles - Grand Canyon (Lange reisdag, 800km.)
Dag 6: Grand Canyon - Bryce Canyon
Dag 7: Bryce Canyon - Las Vegas
Het is ook wel zonde om zo langs Page en Zion te racen. In Page heb je Antelope Canyon en Horseshoe Bend, wat zeer de moeite waard is. Ik hoop dat het voor jullie een optie is om Bryce Canyon en dus ook Zion en Page in een volgende reis in te plannen. Met mijn eerste route, krijg je een mooie, rustige route. Je kan daarin trouwens nog wel 1 nacht Las Vegas inleveren ten gunste voor Yosemite. Aangezien de kans aanwezig is dat de Tioga Pass gesloten is, is het wel prettig om een extra dag in Yosemite in te plannen.:
Dag 7: Las Vegas - Death Valley
Dag 8: Death Valley - Lee Vining/Bridgeport
Dag 9: Lee Vining/Bridgeport - Yosemite (Indien de Tioga Pass gesloten is via de Sonora Pass of de 88)
Dag 10: Yosemite
Dag 2: San Francisco - Cambria
Dag 3: Cambria - Los Angeles
Dag 4: Los Angeles
Dag 5: Los Angeles - Grand Canyon (Lange reisdag, 800km.)
Dag 6: Grand Canyon - Bryce Canyon
Dag 7: Bryce Canyon - Las Vegas
Het is ook wel zonde om zo langs Page en Zion te racen. In Page heb je Antelope Canyon en Horseshoe Bend, wat zeer de moeite waard is. Ik hoop dat het voor jullie een optie is om Bryce Canyon en dus ook Zion en Page in een volgende reis in te plannen. Met mijn eerste route, krijg je een mooie, rustige route. Je kan daarin trouwens nog wel 1 nacht Las Vegas inleveren ten gunste voor Yosemite. Aangezien de kans aanwezig is dat de Tioga Pass gesloten is, is het wel prettig om een extra dag in Yosemite in te plannen.:
Dag 7: Las Vegas - Death Valley
Dag 8: Death Valley - Lee Vining/Bridgeport
Dag 9: Lee Vining/Bridgeport - Yosemite (Indien de Tioga Pass gesloten is via de Sonora Pass of de 88)
Dag 10: Yosemite
Groetjes René
Ik zou voor de tweede optie van René gaan, dat is een hele mooie route voor een eerste reis. Je zou eventueel nog 1 dag Yosemite / 1 dag langs de kustroute op kunnen offeren voor een bezoek aan de Grand Canyon.
Als je toch naar Bryce wilt, zou je voor de eerste optie kunnen gaan, maar je hebt dan nauwelijks tijd om iets te zien van de Grand Canyon en Bryce. Dan zou ik 1 dag San Francisco laten vallen en die gebruiken tussen LA en de Grand Canyon of bij Bryce of Zion.
Annouk
Als je toch naar Bryce wilt, zou je voor de eerste optie kunnen gaan, maar je hebt dan nauwelijks tijd om iets te zien van de Grand Canyon en Bryce. Dan zou ik 1 dag San Francisco laten vallen en die gebruiken tussen LA en de Grand Canyon of bij Bryce of Zion.
Annouk
-
RoyBergen
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Kun je echt niet wat daagjes meer vrij krijgen???????? (ik lees dat je vliegtickets geboekt zijn, dus nee)
Een heel druk schema hoor....... Zelfs voor een autorijder als mij...... Maar niets is onmogelijk, de route van rene is wel beter...
Ik ben zelf wel gek op Las Vegas en voor mij is een vakantie niet kompleet zonder een dagje outlet shoppen en luieren aan het zwembad daar....maar ieder zn smaak....
Je gaat hoe dan ook een mooie reis hebben... T is ook de vraag of je van wandelen houdt, of je kinderen mee hebt op reis......
Ik ben zelf wel gek op Las Vegas en voor mij is een vakantie niet kompleet zonder een dagje outlet shoppen en luieren aan het zwembad daar....maar ieder zn smaak....
Je gaat hoe dan ook een mooie reis hebben... T is ook de vraag of je van wandelen houdt, of je kinderen mee hebt op reis......
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2210 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties