Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto kopen/verkopen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Donald
Amerika-ontdekker

Auto kopen/verkopen

Bericht door Donald »

Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje getwijfeld tussen het kopen en huren van een auto maar neig nu toch wel meer naar het kopen van een auto om die aan het einde van mijn 4,5 maanden durende trip weer te verkopen. Nu vroeg ik mij alleen af of het een probleem is om bijv. in californië een auto te verkopen met een title uit florida? En weet iemand of het mogelijk is in florida een auto op naam te zetten zonder SSN?

groetjes
Donald
Amerika-ontdekker

Re: Auto kopen/verkopen

Bericht door Donald »

niemand die op deze vraag een antwoord heeft?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk dat er hier op het forum al vaak gesproken is over het aankopen van een auto door iemand die geen Amerikaan is en ook geen geldig verblijfsvisum heeft. Misschien de zoekfunctie eens gebruiken, en zoeken op 'auto aankopen' of zo?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Je moet kopen bij een particulier, zorgen dat de nummerplaten erop blijven en de stickers van de tax en keuring over de hele periode nog goed zijn en dan mag het geen problemen geven.
Donald
Amerika-ontdekker

Bericht door Donald »

badankt voor de reacties!

Zijn die stickers gewoon stickers op die op de auto zitten? Wat houden deze stickers precies in?
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Donald, het lijkt me verstandig dat je wat gaat googlen en je meer verdiept in de regels van Amerika, want je weet blijkbaar niet veel en als je 4,5 maand in Amerika wil verblijven zou ik wat beter voorbereid gaan.
Donald
Amerika-ontdekker

Bericht door Donald »

daar heb je inderdaad gelijk in, maar heb al veel gegoogled hoor! zie alleen af en toe door de bomen even het bos niet meer.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Als je alleen info haalt van een forum is de kans ook dat je de verkeerde info krijgt, niet expres maar elke Staat is anders en regels veranderen. Wij begeleiden dergelijke akties via Texas en je kan met altijd een PM sturen, Betreft de stickers, in Amerika heb je een jaarlijkse keuring (APK) en je betaald jaarlijks belasting. Op de sticker staat een maand en jaar tot zolang het geldig is. Op mijn truck zitten deze stickers op de voorruit

Afbeelding

Sommige Staten hebben stickers op de nummerplaten, als de stickers niet goed meer zijn ben je in overtreding en als toerist kan je geen nieuwe krijgen. Mocht je vragen hebben stuur een PM
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Texas Boy schreef: Sommige Staten hebben stickers op de nummerplaten, als de stickers niet goed meer zijn ben je in overtreding en als toerist kan je geen nieuwe krijgen. Mocht je vragen hebben stuur een PM
Als hij met de platen van de vorige eigenaar rond blijft rijden, als die dat al doet, ik zou mijn platen nooit op de auto laten daar de instanties dan bij mij verhaal komen halen, dan is de registratie toch verlopen en als hij van de weg afgehaald word toch net zo goed de pineut?

In AZ hoort de plate credit bij de persoon en niet bij de auto. Als die persoon zijn auto verkoopt en een nieuwe koopt of een refund krijgt van ADOT is de plate credit weg.

Misschien begrijp ik je verkeerd maar als Donald met iemand anders zijn plates rondrijdt kan hij behoorlijk in de problemen komen wanneer de politie hem aanhoudt.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Vol schreef:Misschien begrijp ik je verkeerd maar als Donald met iemand anders zijn plates rondrijdt kan hij behoorlijk in de problemen komen wanneer de politie hem aanhoudt.

Deze regels zijn per Staat verschillend wat ik al aangaf, in Texas blijven de platen meestal bij de auto, online kan je ook invullen dat de auto verkocht is, vaak worden Titles geeneens over geschreven tot het moet omdat de sticker verloopt. Temporary tags zou de oplossing zijn, maar die krijg je niet voor zo'n lange periode.
Donald
Amerika-ontdekker

Bericht door Donald »

weet één van jullie misschien hoe dit zit in florida?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik kocht mijn auto ook bij een dealer in TX (ik woon in MO) en daar bleef de plaat gewoon op de auto zitten.
Hier haal je je plaat eraf als je de auto verkoopt.
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

in Amerika heb je een jaarlijkse keuring (APK)
Bedoel je hier Texas? Dit geldt niet voor heel Amerika,hier in Jersey is een inspection (APK) 2 jaar geldig,(een nieuwe auto hoeft de eerste 3 jaar niet voor inspection)!
Nu ik eraan denk,mijn inspection is al 3 maanden verlopen :oops: zal van de week toch maar eens ff langs de DMV gaan voordat ik een bekeuring krijg :wink: .

In NJ horen de platen trouwens ook niet bij de auto.
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Fisherman schreef:
in Amerika heb je een jaarlijkse keuring (APK)
Bedoel je hier Texas? Dit geldt niet voor heel Amerika,hier in Jersey is een inspection (APK) 2 jaar geldig,
Ter aanvulling, in Arizona heb geen jaarlijkse keuring. Auto's ouder dan 6 jaar meen ik moeten wel door een emissions test maar als het wielen heeft dan is het street legal in AZ dus als je een goedkoop barrel wilt kopen haal 'm hier, heb je ook geen gedoe met verkopen.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

In Texas idd elk jaar een kleine APK van 12 USD en als ik al aangaf is het in veel Staten anders in de Verschillende Staten van Amerika :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer