Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Tjaco: 4-weekse rondreis ZW-USA in Juli-Aug - [Update]
Re: Reis Tjaco: advies 4-weekse rondreis ZW-USA in Juli-Aug
Onze camper is al geboekt dus daar kunnen we niets meer aan veranderen, zoals je aangaf voor de kustroute.
Heb wel een vraagje; waar zie je dat van die hotels? Bepaalde internet-site?
Heb wel een vraagje; waar zie je dat van die hotels? Bepaalde internet-site?
Re: Reis Tjaco: advies 4-weekse rondreis ZW-USA in Juli-Aug
http://www.super8.com en dan zoeken op Las Vegas strip, Nevada, invullen datum, aantal volwassenen, teeners en kinderen en zie hier je resultaat.
succes!
succes!
Re: Reis Tjaco: 4-weekse rondreis ZW-USA in Juli-Aug - [Update]
Ik heb de laatste tijd veel gepuzzeld, maar heb nu denk ik de route toch helemal rond. Ook de meeste campings heb ik al geboekt; vind ik wel zo prettig want dan hoef ik dat onderweg niet meer te regelen en geeft me wat meer gemoedsrust. Trouwens ik kom er ook achter dat je toch niet zoveel veranderen kan als je bepaalde parken sowieso moet reserveren en daardoor die data al vastliggen; daardoor liggen de tussenliggende plaatsen dan ook al snel vast.
Hieronder mijn laatste update van de geplande route:
1. Aankomst in SF
2. Dag in SF
3. Ophalen camper, boodschappen doen en shoppen in San Jose en naar Chowchilla – Lakes RV resort in Chowchilla
4. Via Mariposa Grove en Glacier Point naar Yosemite Valley – North Pines campground in Yosemite Valley
5. Dag in Yosemite – North Pines campground
6. Via Tioga Pass, Mono Lake en misschien Bodie naar June Lake – Silver Lake Resort
7. Van June Lake naar Las Vegas – Hotel ??
8. Dag in Las Vegas – Hotel ??
9. Via Valley of Fire naar Zion – Zion Canyon Campground & RV park in Springdale
10. Dag in Zion – o.a. stukje Narrows - Zion Canyon Campground & RV park in Springdale
11. naar Bryce Canyon – Ruby’s Inn RV park
12. naar Capitol Reef NP via scenic byway 12 – Thousand Lakes RV Park Torrey
13. naar Moab – Canyonlands campground Moab
14. Moab - Raften - Canyonlands campground Moab
15. Moab – Arches - Canyonlands campground Moab
16. naar Mesa Verde - campground in Mesa Verde
17. via Gooseneck en Mexican Hat naar Monument Valley – Gouldings Campground
18. via Antelope Canyon naar Page – campgound Wahweap
19. dag in Page - varen oid – campgound Wahweap
20. via Glen Canyon Dam en Cameron Trading Post naar Grand Canyon – Mather campground.
21. Ochtend Grand Canyon (misschien helikoptervlucht) en daarna doorrijden naar Flagstaff evt. via Sunset Crater – KOA camping in Flagstaff
22. naar Sedona en daarna via )deel’ route 66 naar Needles – Palms River resort in Needles
23. via Amboy naar Joshua Tree NP en Palm Springs - Happy Traveller RV park Palm Springs
24. Palm Springs naar Los Angeles – Malibu Beach RV
25. LA - auto huren en stad bekijken en baseball game LA Dodgers – Malibu Beach RV
26. LA - Universal studios – Malibu Beach RV
27. via Hwy 1 naar Pismo Beach – Pismo Beach Coast RV resort
28. verder via Hwy 1 naar Big Sur – Fernwood Resort Big Sur
29. via Carmel en Monterey naar Gilroy – Gilroy Garlic RV park
30. camper inleveren in SFO en retour vlucht
Nou, wanneer iemand nog opmerkingen en/of leuke suggesties heeft voor onderweg. Hoor ik het natuurlijk altijd graag. Ik leer elke dag nog weer wat nieuws op dit forum. Super !!!! In ieder geval iedereen bedankt voor de geweldige input tot zover, ik denk dat het de reis zeker beter zal maken.

1. Aankomst in SF
2. Dag in SF
3. Ophalen camper, boodschappen doen en shoppen in San Jose en naar Chowchilla – Lakes RV resort in Chowchilla
4. Via Mariposa Grove en Glacier Point naar Yosemite Valley – North Pines campground in Yosemite Valley
5. Dag in Yosemite – North Pines campground
6. Via Tioga Pass, Mono Lake en misschien Bodie naar June Lake – Silver Lake Resort
7. Van June Lake naar Las Vegas – Hotel ??
8. Dag in Las Vegas – Hotel ??
9. Via Valley of Fire naar Zion – Zion Canyon Campground & RV park in Springdale
10. Dag in Zion – o.a. stukje Narrows - Zion Canyon Campground & RV park in Springdale
11. naar Bryce Canyon – Ruby’s Inn RV park
12. naar Capitol Reef NP via scenic byway 12 – Thousand Lakes RV Park Torrey
13. naar Moab – Canyonlands campground Moab
14. Moab - Raften - Canyonlands campground Moab
15. Moab – Arches - Canyonlands campground Moab
16. naar Mesa Verde - campground in Mesa Verde
17. via Gooseneck en Mexican Hat naar Monument Valley – Gouldings Campground
18. via Antelope Canyon naar Page – campgound Wahweap
19. dag in Page - varen oid – campgound Wahweap
20. via Glen Canyon Dam en Cameron Trading Post naar Grand Canyon – Mather campground.
21. Ochtend Grand Canyon (misschien helikoptervlucht) en daarna doorrijden naar Flagstaff evt. via Sunset Crater – KOA camping in Flagstaff
22. naar Sedona en daarna via )deel’ route 66 naar Needles – Palms River resort in Needles
23. via Amboy naar Joshua Tree NP en Palm Springs - Happy Traveller RV park Palm Springs
24. Palm Springs naar Los Angeles – Malibu Beach RV
25. LA - auto huren en stad bekijken en baseball game LA Dodgers – Malibu Beach RV
26. LA - Universal studios – Malibu Beach RV
27. via Hwy 1 naar Pismo Beach – Pismo Beach Coast RV resort
28. verder via Hwy 1 naar Big Sur – Fernwood Resort Big Sur
29. via Carmel en Monterey naar Gilroy – Gilroy Garlic RV park
30. camper inleveren in SFO en retour vlucht
Nou, wanneer iemand nog opmerkingen en/of leuke suggesties heeft voor onderweg. Hoor ik het natuurlijk altijd graag. Ik leer elke dag nog weer wat nieuws op dit forum. Super !!!! In ieder geval iedereen bedankt voor de geweldige input tot zover, ik denk dat het de reis zeker beter zal maken.

- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Mooi hoor!
Ja fijn al die mensen die jou en mij hebben geholpen bij het perfectioneren van je route. Ik zal binnen kort de definitieve route ook wel op het forum zetten.
Ik weet dat je vanwege de kids niet vaak in de NP staat. Mijns inziens toch wel jammer, omdat de nachten daar zoveel donkerder zijn en je dichtbij bent voor een zonsopkomst dat soort zaken. Met de generator een paar uurtjes zou het ook moeten lukken. Maar goed ik respecteer je keus daarin.
De dag dat je naar Mesa Verde gaat zou ik vroeg vertrekken dat is best een stukje rijden en dan kun je nog even het park in. Ga je daar wel op Morefield cg staan? Ik dacht daar wel elektra of niet?
Wahweap ben ik ook wel voor!! Ziet er erg mooi uit. Ga je nog naar Antelop Canyon zelf of sla je dat over? Zo ja reserveer je dat of bel je dan ene paar dagen tevoren.
Dezelfde vraag heb ik eigenlijk ook mbt andere campings. Reserveer je echt alles? Welke doe je wel op de bonnefooi? Ik wil eigenlijk gewoon onderweg een dag tevoren bellen voor een plekje. Ik merk in F dat er meestal ook wel een plek voor 1 nacht is en als ik met 2 nachten op twee plekken sta vind ik dat ook niet erg. Bij Gouldings (monument Valley) vind ik dat wel spannend.
De heli vlucht lijkt me ook wel wat maar $$$$ oei. We weten het nog niet.
Weet jij hoeveel km het meer is via route 66 stuk naar Needles?
De laatste is een opmerking over/ herinnering aan de wegwerkzaamheden in Zion en Yosemite. Ik neem aan dat je dat al gelezen hebt, dan weet je of tijd incalculeren of een stuk omrijden.
Ga je nog een blog bijhouden??
Oh ja nog bedankt voor de tips mbt reserveren van Yosemite... wij hadden in 3 min geboekt op een plek aan het water!!!
Ja fijn al die mensen die jou en mij hebben geholpen bij het perfectioneren van je route. Ik zal binnen kort de definitieve route ook wel op het forum zetten.
Ik weet dat je vanwege de kids niet vaak in de NP staat. Mijns inziens toch wel jammer, omdat de nachten daar zoveel donkerder zijn en je dichtbij bent voor een zonsopkomst dat soort zaken. Met de generator een paar uurtjes zou het ook moeten lukken. Maar goed ik respecteer je keus daarin.
De dag dat je naar Mesa Verde gaat zou ik vroeg vertrekken dat is best een stukje rijden en dan kun je nog even het park in. Ga je daar wel op Morefield cg staan? Ik dacht daar wel elektra of niet?
Wahweap ben ik ook wel voor!! Ziet er erg mooi uit. Ga je nog naar Antelop Canyon zelf of sla je dat over? Zo ja reserveer je dat of bel je dan ene paar dagen tevoren.
Dezelfde vraag heb ik eigenlijk ook mbt andere campings. Reserveer je echt alles? Welke doe je wel op de bonnefooi? Ik wil eigenlijk gewoon onderweg een dag tevoren bellen voor een plekje. Ik merk in F dat er meestal ook wel een plek voor 1 nacht is en als ik met 2 nachten op twee plekken sta vind ik dat ook niet erg. Bij Gouldings (monument Valley) vind ik dat wel spannend.
De heli vlucht lijkt me ook wel wat maar $$$$ oei. We weten het nog niet.
Weet jij hoeveel km het meer is via route 66 stuk naar Needles?
De laatste is een opmerking over/ herinnering aan de wegwerkzaamheden in Zion en Yosemite. Ik neem aan dat je dat al gelezen hebt, dan weet je of tijd incalculeren of een stuk omrijden.
Ga je nog een blog bijhouden??
Oh ja nog bedankt voor de tips mbt reserveren van Yosemite... wij hadden in 3 min geboekt op een plek aan het water!!!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
mooie route zo en toch ook nog vaak in parken, dan wel er zeer vlakbij kamperen. Fruita ga je niet proberen? Nou ja, dat is een tik van ons
Leuk hoor verder. Veel plezier.

Leuk hoor verder. Veel plezier.

Dankzij dit forum heb ik nu in ieder geval een aantal nachten in de parken (Yosemite, Mesa Verde, MV, GC en Big Sur). In mijn eerste opzet was ik alleen uitgegaan van KOA'sIsis schreef:Ik weet dat je vanwege de kids niet vaak in de NP staat.

In Mesa Verde gaan we inderdaad op Morefield staan, ik weet niet eens of er electriciteit is, zal eens even kijken. Ja, is inderdaad een full hookup zelfs, maar is ook voor 1 nacht dus had ik niet zo'n probleem gevonden wanneer die het niet was geweest.
Ik wil zeker nog naar Antelope Canyon, maar ben nog niet in de details daarvan gedoken. Wist niet eens dat je dat reserveren moest. Zal eens kijken. Zag trouwens wel dat je bijv. de Fiery Furnace Tour in Arches wel van tevoren al kunt boeken via Internet. Ik wist wel dat je die moest reserveren, maar dacht dat dat alleen in het park kon.Isis schreef:Ga je nog naar Antelop Canyon zelf of sla je dat over? Zo ja reserveer je dat of bel je dan ene paar dagen tevoren.
Ja, ik heb momenteel echt alles gereserveerd. Vind ik toch een geruster gevoel geven voor een allereerste reis. Er zullen nog genoeg dingen ter plaatse geregeld moeten worden denk ikIsis schreef:Reserveer je echt alles?

Dit is precies zo'n camping waar ik misschien nog wel wil gaan verschuiven. Maar Fruita kan je niet reserveren, dus heb ik voor de zekerkheid de camping in Torrey geboekt. Kan die nog annuleren wanneer ik een plaatsje vind in Fruita. Ja. misschien iets te veel zekerheid, maar ja dat is dan mijn tik.thuul schreef:Fruita ga je niet proberen? Nou ja, dat is een tik van ons

Die $$$$$ voor de heli moet ik ook nog eens goed bekijken, maar lijkt me wel enorm gaaf. Nog maar eens even kijken hoe dik het spaarvarken is

Ik heb voor dat stukje route 66 nog niet echt een route, dat soort dingen ga ik doen nu ik de dag-tot-dag route vast heb liggen. Maar ik begrijp uit andere topics en reisverslagen, dat tussen zeg maar Flagstaff en Needles gewoon bepaalde delen van de I40 gelijk zijn aan de route66 en andere moet je daar even voor af, maar je kan dus ook alleen bepaalde stukken doen. Maar dat wist je vast al. Ik moet daar nog wat verder in duiken. Dat zijn dus voor mij de details die nu gaan volgen. Geldt ook voor die wegwerkzaamheden. Ik had wel iets gezien op de site van nps, maar nog niet gekeken in hoeverre dat ook in onze periode nog was.
Tenslotte, ja we zijn met een weblog begonnen.. Zie onderaan de link.
Nou, Isis ik ben ook benieuwd hoe jullie uiteindelijke route er uit gaat zien.
Antelope Canyon hoef je niet te reserveren hoor.. Althans, wij zijn gewoon naar Lower gereden en konden zo met de volgende tour mee (was in ons geval met zijn 2-en omdat ze bijna dicht gingen, maar voor ons liep nog een grotere groep). Bij Upper kon dit volgens mij ook, tenzij je met een jeep vanuit Page wil, dan moet je misschien wel reserveren, daar heb ik geen ervaring mee. Wij wilden Lower, omdat die als rustiger bekend stond en deze vonden we uiteindelijk erg gaaf.Tjaco schreef:Ik wil zeker nog naar Antelope Canyon, maar ben nog niet in de details daarvan gedoken. Wist niet eens dat je dat reserveren moest. Zal eens kijken. Zag trouwens wel dat je bijv. de Fiery Furnace Tour in Arches wel van tevoren al kunt boeken via Internet. Ik wist wel dat je die moest reserveren, maar dacht dat dat alleen in het park kon.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Onze route staat inmiddels ook op mijn draadje.Tjaco schreef:....
Tenslotte, ja we zijn met een weblog begonnen.. Zie onderaan de link.
Nou, Isis ik ben ook benieuwd hoe jullie uiteindelijke route er uit gaat zien.
FFurnace: ja misschien mnoet ik dat ook reserveren.. maar ik heb nog een vraag hierover openstaan op forum. Of dat telefonisch kan een week tevoren. En ik hou de data van dagen/weken ervoor in gaten.
Campings kust: tja wij lopen misschien risico, maar gaan ook net wat later .. augustus... misschien helpt dat.
Ik zal de weblog bekijken ; leuk!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerika-ontdekker
Hallo Tjaco,
ik lees juist je reisroute. Leuke reis gaan jullie maken. Wij (gezin met drie kinderen 14-12-10 jaar) vertrekken op 14/7 tem 11/8 voor een gelijkaardige reis ... ik denk zelfs dat we soms samen op dezelfde plekken zullen te vinden zijn
Mijn vraag aan jou: ik heb ook problemen ondervonden om langs de kust tussen LA en San Francisco campings te vinden. Met name voor zaterdag 7 augustus zoek ik nog een plekje op Pfeiffer Big Sur ( of 6 en 7 augustus op Julia Pfeiffer Burns). Jij hebt toevallig niet dubbelgeboekt op deze data ? Kan ik misschien een dag overnemen van je ? OOk ik heb bij het voorbereiden al een aantal campings vastgelegd (oa Morro Bay, ...) om te vermijden dat je geen plek meer vind.
Vele groetjes,
Goele
ps: onze reis ziet er als volgt uit:
12/jul Antwerpen-Londen Castleton
13/jul Londen Castleton
14/jul Londen-San Francisco Best Western Americania
15/jul San Francisco Best Western Americania
16/jul San Francisco-Yosemite Mariposa Grove Wanona campground
17/jul Yosemite north pines campground
18/jul Yosemite north pines campground
19/jul Yosemite north pines campground
20/jul Yosemite-TiogaTwin lakes Twin lake campground/Mammoth lakes
21/jul Death Valley Stovepipe Wells
22/jul Death Valley-Las Vegas MGM Grand
23/jul Las vegas MGM Grand
24/jul Las Vegas-Zion-Bryce Sunset campground Bryse NP
25/jul Bryce Sunset campground Bryse NP
26/jul Bryce Sunset campground Bryse NP
27/jul Bryce-North Rim GC North Rim campground
28/jul GC-Page Wahweap campground
29/jul Page Wahweap campground
30/jul Page-Joshua Tree park 29Palms- The Oasis Tidy tips
31/jul 29Palms Joshua Tree 29Palms- The Oasis Tidy tips
1/aug 29Palms - San Diego sea world Hilton San Diego Mission valley
2/aug San Diego Hilton San Diego Mission valley
3/aug San Diego - LA universal Best Inn LA
4/aug La- Santa Barbara keuze tussen; ocean mesa of El Capitan SB of Refugio SB campground
5/aug Santa Barbara keuze tussen; ocean mesa of El Capitan SB of Refugio SB campground
6/aug Big Sur Big sur Pfeiffer campground
7/aug Monterey Best Western De Anza Inn
8/aug Monterey of reeds SF ? Parc 55 Hotel San Francisco
9/aug SF Parc 55 Hotel San Francisco
10/aug SF ? 19u00 vertrek Londen
ik lees juist je reisroute. Leuke reis gaan jullie maken. Wij (gezin met drie kinderen 14-12-10 jaar) vertrekken op 14/7 tem 11/8 voor een gelijkaardige reis ... ik denk zelfs dat we soms samen op dezelfde plekken zullen te vinden zijn

Mijn vraag aan jou: ik heb ook problemen ondervonden om langs de kust tussen LA en San Francisco campings te vinden. Met name voor zaterdag 7 augustus zoek ik nog een plekje op Pfeiffer Big Sur ( of 6 en 7 augustus op Julia Pfeiffer Burns). Jij hebt toevallig niet dubbelgeboekt op deze data ? Kan ik misschien een dag overnemen van je ? OOk ik heb bij het voorbereiden al een aantal campings vastgelegd (oa Morro Bay, ...) om te vermijden dat je geen plek meer vind.
Vele groetjes,
Goele
ps: onze reis ziet er als volgt uit:
12/jul Antwerpen-Londen Castleton
13/jul Londen Castleton
14/jul Londen-San Francisco Best Western Americania
15/jul San Francisco Best Western Americania
16/jul San Francisco-Yosemite Mariposa Grove Wanona campground
17/jul Yosemite north pines campground
18/jul Yosemite north pines campground
19/jul Yosemite north pines campground
20/jul Yosemite-TiogaTwin lakes Twin lake campground/Mammoth lakes
21/jul Death Valley Stovepipe Wells
22/jul Death Valley-Las Vegas MGM Grand
23/jul Las vegas MGM Grand
24/jul Las Vegas-Zion-Bryce Sunset campground Bryse NP
25/jul Bryce Sunset campground Bryse NP
26/jul Bryce Sunset campground Bryse NP
27/jul Bryce-North Rim GC North Rim campground
28/jul GC-Page Wahweap campground
29/jul Page Wahweap campground
30/jul Page-Joshua Tree park 29Palms- The Oasis Tidy tips
31/jul 29Palms Joshua Tree 29Palms- The Oasis Tidy tips
1/aug 29Palms - San Diego sea world Hilton San Diego Mission valley
2/aug San Diego Hilton San Diego Mission valley
3/aug San Diego - LA universal Best Inn LA
4/aug La- Santa Barbara keuze tussen; ocean mesa of El Capitan SB of Refugio SB campground
5/aug Santa Barbara keuze tussen; ocean mesa of El Capitan SB of Refugio SB campground
6/aug Big Sur Big sur Pfeiffer campground
7/aug Monterey Best Western De Anza Inn
8/aug Monterey of reeds SF ? Parc 55 Hotel San Francisco
9/aug SF Parc 55 Hotel San Francisco
10/aug SF ? 19u00 vertrek Londen
Ja, we zitten er ongeveer in dezelfde periode. In Yosemite zelfs op een dag gelijk inderdaad. Jullie reis is wat rustiger denk ik, maar ja met een tent zou ik ook niet zo vaak willen opzetten en afbreken5Vlamingen schreef: Leuke reis gaan jullie maken
ik denk zelfs dat we soms samen op dezelfde plekken zullen te vinden zijn![]()

Nee, ik heb alleen op Yosemite dubbel geboekt (door die vervelende overlapping rond de 15e, waar ik in een ander draadje over vertelde) en die wil ik zometeen nog even aanbieden aan geïnteresseerden, anders heb ik niks dubbel geboekt.5Vlamingen schreef:Jij hebt toevallig niet dubbelgeboekt op deze data ?
Ik heb in Big Sur veel campings bekeken die al vol zaten. Ik heb daarvoor de link gebruikt die Marian ook aan jou het gegeven in jouw draadje. Uiteindelijk kon ik alleen nog op Fernwood terecht, verder was er geen plek meer. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat er ook enkele campings bij waren waar ik uberhaupt niet met 6 personen kon boeken. Daar was 5 personen het maximum. Misschien kan je Fernwood even proberen.
Succes er mee.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht