Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kledingmerken in USA, kopen en meenemen naar huis

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Iris1990
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Kledingmerken in USA, kopen en meenemen naar huis

Bericht door Iris1990 »

Hoi iedereen.

Ik krijg van heel wat mensen vraagjes of ik kleding mee wil nemen van de zomer. Maar van een aantal merken weet ik niet of ik ze uberhaupt kan vinden dus vandaar dit vraagje. Het gaat om de volgende merken:
La Martina
Mc Gregor
River Woods
Scapa Sports
Napapijri
Bikkembergs
Dubarry

Alvast bedankt!

Iris
Reisverslagen
http://irispoelman.blogspot.com/"
http://irispoelman2015.blogspot.com/"
http://irispoelman2017.blogspot.nl/

2010 New York en Philadelphia
2013 Florida
2015 Florida
2017 Boston en New York
2019 Florida
2022 New York
2022 Florida
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: kleding merken in usa

Bericht door Petra/VS »

Het zijn geen heel gangbare merken, zo te zien. Het beste is om naar de websites te gaan en te kijken, waar hun winkels gevestigd zijn en of die op jouw route liggen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Redelijk onbekende merken en waarschijnlijk behoorlijke prijzen, hou je wel rekening met de € 430,00 die je maximaal mag invoeren voordat je een hele waslijst aan kledingstukken voor andere mensen mee gaat slepen en mogelijk aan de grens een probleem hebt als je terug komt.
Ook een tweede koffer inchecken kost geld tegenwoordig.
Iris1990
Amerikafan

Bericht door Iris1990 »

Ja klopt de prijzen hier in NL zijn erg hoog voor deze merken vandaar een poging het van de zomer in new york te doen. Op mijn ticket bijlage staat dat ik 2 koffers a 32 kilo in mag voeren en handbagage tot 20 kilo en een laptoptas. Zou ik dan voor mijn 2de koffer alsnog moeten betalen?
In ieder geval bedankt voor je reactie!
Reisverslagen

2013 Florida
2015 Florida
2017 Boston en New York
2019 Florida
2022 New York
2022 Florida
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dan vlieg je BC want in Economy is het al een aantal jaar 2 X 23 kilo en sinds afgelopen najaar is dat `1 X 23 kilo en de tweede kost €50,- of $50,- afhankelijk van welke kant je opgaat.
Iris1990
Amerikafan

Bericht door Iris1990 »

Ja klopt ik vlieg BC. Heen met klm, terug met delta. Maar moet me natuurlijk wel proberen aan die 430 te houden.. gaat denk ik moeilijk worden.. :?
Reisverslagen

2013 Florida
2015 Florida
2017 Boston en New York
2019 Florida
2022 New York
2022 Florida
Sente
Amerika-ontdekker

Bericht door Sente »

Hoeveel goedkoper zijn dergelijke merken (McGregor/Polo/Levis/...)? In België betaal je ongeveer 80 à 100 € voor een trui van McGregor
Is het aan te raden niet al te veel kleren mee te doen bij vertrek en alle kledij in Amerika te kopen? Wij vertrekken in september voor 25 dagen naar de Westkust voor een rondreis.
Waar kopen we best deze kleren aan? De steden die we aandoen zijn oa San Francisco, Las Vegas, San Diego, Los Angeles,...

Sente
Iris1990
Amerikafan

Bericht door Iris1990 »

Heb vandaag te horen gekregen dat mc gregor een nederlands merk is. Dus denk niet dat het goedkoper zal zijn in de vs. Helaas hier in nederland betaal je hetzelfde voor een trui van mc gregor.. Kan het op de site ook niet terug vinden. evenals de andere merken kan ik niet terug vinden dat ze ze verkopen in de vs.
Reisverslagen

2013 Florida
2015 Florida
2017 Boston en New York
2019 Florida
2022 New York
2022 Florida
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Zijn (voor mij) zeker bekende merken. Het zijn alleen Europese merken en geen Amerikaanse. Ik ben een aantal wel met shoppen tegengekomen, maar niet zo zeer in de outlets. Vooral in de malls en dan enkele stuks in een winkel. Sommige van de merken die je noemt zijn niet voor de Amerikaanse markt zoals Scapa en McGregor. Bikkemberg (Dirk uit Antwerpen :wink: ) ben ik in Beverly Hills tegengekomen. Riverwoods gebruikt een Amerikaans vlaggetje maar is op en top Europees :) en ben ik niet tegengekomen.
Naparijri heb ik NY gezien maar kan me niet herinneren die aan de westkust te hebben gesignaleerd en La Martina en Dubarry zeggen mij niets.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Oh je was er zelf al achter :wink:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Je zult zien dat de Amerikaanse merken als Tommy Hilfiger, Ralph Lauren (Polo), Levi's, Abercrombie etc etc. een stuk goedkoper kunnen zijn dan in NL. Soms weet je door de marketing van een bepaald merk niet waar zo'n merk nou eigenlijk vandaan komt. Een vriendin van me zocht zich rot naar een bepaalde Diesel spijkerbroek, vond deze in een outlet en was nog steeds duurder dan in NL. Diesel is namelijk Italiaans en daardoor dus ook geimporteerd.
"Keep Georgia On Your Mind"
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Van alle merken die je opsomde ken ik alleen McGregor en Bikkembergs, maar ik heb die merken hier nog nooit in een winkel gezien, en vaag zeggen DuBarry en Napapijri me ook wat. De overige merken die je noemde ken ik helemaal niet... :?

Volgens de site van McGregor hebben ze slechts 60 winkels wereldwijd, dus dat zou nog wel eens goed zoeken kunnen worden - de store locator werkte helaas niet bij me.

Bikkembergs heeft maar twee winkels in de VS: één in Beverly Hills - ook niet de goedkoopste locatie dus - en één in New York (27 West 8th St., New York).

Napapijri heeft twee winkels in de VS: een in Florida (Miami Beach), en een in New York (49 Mercer Street, New York).

Voor DuBarry vind je de Amerikaanse winkels hier.

Voornamelijk zijn het allemaal merken die in Europa populairder en bekender zijn dan in de VS (Napapijri is volgens mij Noors, DuBarry is Iers, Bikkembergs is Belgisch, en de McGregor Fashion Group is een Nederlandse BV (met o.a. ook merken zoals Gaastra). Of ze daarom écht veel goedkoper zullen zijn in de VS - als je ze al vindt - is dus nog maar de vraag.

Edit: ik moet toch maar eens wat sneller typen... het meeste is al eerder genoemd in de vorige 5 posts sinds ik begon met mijn antwoord :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Mag het even van mijn hart dat het mij opvalt hoeveel mensen op dit forum vertellen dat ze hele boodschappenlijsten meekrijgen van vrienden en familie als ze op vakantie gaan naar Amerika.
Ik vind dat zo raar. Gekker nog vind ik dat sommige mensen hier ook daadwerkelijk gehoor aan (willen) geven. Je hebt tijdens je vakantie toch geen zin om stad en land af te lopen opzoek naar een jeans in de juiste maat van het juiste merk voor je buurman of een vriendin?

Toen ik de eerste keer naar Amerika ging, ik zou toen een aantal dagen in Los Angeles verblijven, kreeg ik het verzoek van een vriendin om voor haar bazin (zij werkte toen bij een architectenbureau en de vraag kwam van haar baas) een software-pakket mee te nemen. Voor de insiders; het ging om Vectorworks. Een bouwkundig programma dat nogal een smak geld kost.
Ten eerst mag je zulke programma's (zelfde geld voor computers, telefoons en in feite ook voor kleding) niet zomaar in NL invoeren zonder daar invoerbelasting voor te betalen. Als je koffer opengemaakt wordt ben je de sjaak. Ten tweede; ik ben een paar dagen in een stad vakantie aan het vieren. Dan heb je toch geen zin om de halve stad door te moeten, opzoek naar een software-winkel, om daar een software pakket te gaan kopen voor iemand? Ik kan wel wat beters bedenken.

Ik vind het altijd leuk om spontaan cadeautje voor mijn 'loved-ones' mee te nemen van vakantie. Maar een boodschappenlijst meekrijgen....ik vind het nogal onbeschoft. Ga lekker genieten van je vakantie ipv te gaan lopen stressen omdat je die jeans en dat shirt nog moet zien te bemachtigen!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dento schreef:Edit: ik moet toch maar eens wat sneller typen... het meeste is al eerder genoemd in de vorige 5 posts sinds ik begon met mijn antwoord :lol:
Het tempo is hier nauwelijks bij te benen soms. :lol: :wink:
RiverCola schreef:Je hebt tijdens je vakantie toch geen zin om stad en land af te lopen opzoek naar een jeans in de juiste maat van het juiste merk voor je buurman of een vriendin?
Nee, dat ben ik wel met je eens inderdaad. Ik heb het twee keer gedaan toen ik hier nog niet woonde. En ben een keer stad en land afgelopen op zoek naar een bepaalde camera en daarna een keer voor een bepaald netbook. En natuurlijk kon ik het nergens vinden en was ook nog niet zo goed op de hoogte van waar de juiste winkels zich bevonden. Zelf hou ik ook absoluut niet van winkelen en al helemaal op vakantie. Maar het hangt er ook wel vanaf wat het is, zo was een vriend van me dol op Reese's cups en dat is natuurlijk een kleine moeite om dat even mee te nemen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

RiverCola schreef:Mag het even van mijn hart dat het mij opvalt hoeveel mensen op dit forum vertellen dat ze hele boodschappenlijsten meekrijgen van vrienden en familie als ze op vakantie gaan naar Amerika.
Ik vind dat zo raar. Gekker nog vind ik dat sommige mensen hier ook daadwerkelijk gehoor aan (willen) geven. Je hebt tijdens je vakantie toch geen zin om stad en land af te lopen opzoek naar een jeans in de juiste maat van het juiste merk voor je buurman of een vriendin?
Ik heb daar ook geen zin in. Amerika is groot, vaak liggen winkels ver uit elkaar, Ben zo een dag kwijt van mijn vakantie. Ik kan niet eens voor mezelf slagen, laatstaan voor een ander. Garlic Salt is het enige wat ik eventueel nog wil meenemen ;)
Sandy
Iris1990
Amerikafan

Bericht door Iris1990 »

Bedankt voor jullie reacties!

Van alles behalve river woods had ik verwacht dat het europees was. Maar river woods had ik echt Amerikaans geschat.
@Rivercola: Ik snap helemaal wat je bedoelt, ik heb ook nog geen Ja gezegt dat ik voor ze ga kijken, want ga echt niet zoeken. Het is zoals je zegt een vakantie. Maar omdat ik zelf ook die merken heb en gebruik had ik zoiets van als ik er tegen aan loop wil ik het best voor je meenemen. Maar van de merken Tommy, gant, uggs, gap, ralph en burberry wist ik dat die verkocht werden dus vandaar de vraag voor het overige. Ik las zelf ook plus minus een aantal shopdagen in dus wilde best voor vrienden kijken. Maar het valt wel op ja als je laat blijken dat je naar amerika gaat dat je een hele waslijst van vrienden vriendinnen familie en collega's mee krijgt of je dat even mee wilt nemen.. Hallo het is voor mij ook vakantie;)
Reisverslagen

2013 Florida
2015 Florida
2017 Boston en New York
2019 Florida
2022 New York
2022 Florida
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Inderdaad! Je bent daar voor jezelf en hoogtswaarschijnlijk is je tijd beperkt en wil je al een hele hoop gaan zien en doen. Het is wat anders als het om kleine dingen gaat (zoals garlic-salt :wink: ).

Maar kleding kopen kost best veel tijd en neemt veel ruimte in je koffer. En de kans bestaat ook nog dat de maten achteraf niet blijken te passen. Een shirt kan in Amerika veel te groot blijken, een jeans te klein. Bovendien kost het ook nog een hoop geld. Moet je dat allemaal gaan voorschieten? Je Credit Card heeft ook een limiet. Het zijn gewoon van die zorgen waar je in je vakantie niet mee bezig wilt zijn. Een rondreis in Amerika kost al genoeg planning en dingen die je niet moet vergeten, weet ik uit eigen ervaring :wink:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

RiverCola schreef:Een shirt kan in Amerika veel te groot blijken
Zo had mijn vader een keer zonder te passen een poloshirt in de maat XL gekocht, omdat hij bij sommige merken in Nederland ook XL nodig had.

Was erg leuk om te zien toen hij het 's zomers op een korte broek aandeed. :mrgreen: Het kwam hem bijna tot op de knieën, en de korte mouwen waren ineens 3/4-mouwen... Hij leek zo uit 'da hood' weggelopen - alleen de gouden juwelen ontbraken nog... :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hahahaha!! :lol:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »