Harm-Jan schreef:Wowwwwww Johan, superbedankttttttttttt, wat een uitgebreide tip over Death Valley, heb de kaart erbij gehad en dit is een zeer bruikbare suggestie!!!
Nogmaals bedankt!!!
Ik hou me aanbevolen voor dergelijke uiteenzettingen voor b.v. Yosemite, Grand Canyon (skywalk?), Route 66 (Seligman-Kingman), Sedona & Highway 1
Voor Yosemite zou je eens op www.yosemitehikes.com kunnen kijken voor de wandelmogelijkheden. In onze reisverslagen kun je ook veel vinden, het is het favoriete park van onze kinderen. Zelf zou ik dan ook een dag Sedona laten vallen en een dag Yosemite extra plannen, en/of een overnachting in Death valley.
Ik heb op het forum ook al meerdere tips gegeven voor een of 2 dagen Yosemite, zie bijvoorbeeld hier en hier.
Heb je al accommodatie gereserveerd?
Ja Marianne, acc. is Yosemite View Lodge, 2 nachten, werd geadviseerd dat snel te doen, omdat het snel volloopt.
Ik weet het, het is erg moeilijk om in de beschikbare tijd dusdanig te plannen en keuzes te maken, maar we hopen met "onze" route en al jullie ervaringen een goede keus gemaakt te hebben. Yoshua Tree is b.v. een extra iets om te doen als we de reis goed hebben verteerd en tijd overhouden na bezoek Hollywood/LA, maar dat geldt b.v. ook voor Idylwood in de bergen, waar we wellicht niet aan toe komen.
Sedona extra dag is meer ingebouwd als rustpunt na de vlucht en 1e dag. Nu Red Rock aldaar gesloten is vanaf 3 juni weet jij misschien alternatieven om heen te gaan buiten de Pink Route, Slide Rock, Montezuma om, wat goed berijdbaar is vanaf Sedona? Of weet je toevallig een mooie trail/wandeling aldaar te doen.
Barrister Crater zit nog wel in mijn hoofd, maar misschien weet jij berijdbaarder mogelijkheden rond Sedona?
Genoeg te doen in Sedona, ik som even op wat ik genoteerd heb als mogelijkheden voor dit jaar voor mezelf:
Chapel Holy Cross, Bell Rock, Courthouse Rock, Cathedral Rock, West Fork of Oak Creek Canyon, Schnelby Hill Road, Watson Lake Park, Devil's Bridge, Montezuma Castle & Well
Let bij de trip van LA naar Palm Springs op dat je zeker op doordeweekse dagen lang onderweg kan zijn. Vanaf LAX deden we er eenmaal iets meer dan 2 uur over (op een zaterdag) en ander jaar bijna 6 (op donderdag).
Met betrekking tot de steden: Kun je in Hollywood en omstreken nog een beetje redelijk parkeren in de buurt van de Walk of Fame en waar heb je mooi uitzicht over het gehele Hollywood.
Verder heb ik nog een vraag hoe je je het best kunt verplaatsen in San Francisco. We hebben een hotel geboekt aan de rand van Fishermans Wharf aan de Van Ness Av.
Het gaat ons dus om 1 volle dag in San Francisco, dus mocht iemand ideeen hebben over de beste verplaatsmanier zonder de auto te gebruiken, dan graag advies. We zitten dus aan de Van Nessavenue.
Harm-Jan schreef:Het gaat ons dus om 1 volle dag in San Francisco, dus mocht iemand ideeen hebben over de beste verplaatsmanier zonder de auto te gebruiken, dan graag advies. We zitten dus aan de Van Nessavenue.
Wij zaten ook aan de Van Ness Avenue in de Holiday Inn Golden Gateway. Wij hebben eigenlijk bijna alles lopend gedaan. Dat was prima te doen.
We horen ook goeie geluiden over het huren van een fiets in SF en er zouden OV-dagkaarten bestaan, DUNI??
Misschien weet iemand daar nog iets over te vertellen?
Onze route is wel zo'n beetje definitief te noemen, dus mede op advies van een van de grootste deskundigen hier geef ik de route onderstaand weer en hoor graag of jullie hier een routekaartje en/of suggesties nog aan kunnen toevoegen over zaken die wel of niet inpasbaar zijn qua tijd of iets dergelijks, omdat het onze 1e rondreis ZW USA wordt en ik al heel veel van jullie heb opgestoken. We zijn aldus een gezin van 5 (kids 20 t/m 14) en willen niet teveel in de auto zitten en toch de nodige highlights proberen mee te pakken, waarbij we besloten hebben Bryce, Zion, Monument Valley en Moab o.a. buiten de route te laten om deze niet te druk en te vol te maken:
27.07 Aankomst LA, overnachten na ophalen huurauto in hotel op airport
28.07 LA: Aldaar willen we een route zien te creeeren om via de Pacific Coastway Sunset Boulevard op te rijden en dan te bezoeken, Rodeo Drive, Walk of Fame en het Chinese Theater eventueel (als daarvoor volgens jullie tijd is een tour te maken bij Warner Bros Studios. Na dit gezien te hebben via de Mulholland Drive (kan dat?) naar 3148 Canyon Lake Drive, waar een grasveldje zou zijn om foto's te maken dichtbij het Hollywood Sign.
Daarna naar onze 1e overnachting in Palm Springs (Is Indian Canyons inpasbaar en de moeite waard?).
29.07 Palm Springs via Prescott en Jerome (stopplaats) naar Sedona.
30.07 Dag Sedona, te doen Red Rock, Slide Rock, Scenic Route Oak Creek Canyon, Devils Bridge, Cottonwood (wal-mart?), uitzicht Mesa Airport of Chapel? Graag suggesties wat inpasbaar is.
31.07 Sedona via zuidingang naar Grand Canyon om daar zonsondergang mee te maken, we zitten in de HIE aldaar. Welke plek voor zonsondergang raden jullie aan (Hopi?) en is ev. een helicoptervlucht inpasbaar?
Eten zou leuk zijn bij Yippie-Ei O Steak House?
01.08 Vroeg weg uit Grand Canyon om via Williams de I40 op te gaan. Bij afslag Ashford richting Seligman een stukje Route 66 meepakken (Delgadillo?) en daarna via de exit 121 terug naar de I40.
In Kingman eventueel kijken bij Route 66-museum? Mr. D"s? en dan daarna via afslag 93 via Lake Mead en Boulder naar Hooverdam (kijken vanaf parkeerplaats ervoor, geen tour doen!) en hoe laat zouden we dan in de middag Las Vegas kunnen bereiken?
02.08 Dag Las Vegas (Flamingo), die we 's morgens willen onderbreken met een bezoekje aan Valley of Fire voor enkele bezoekplekken om daarna net na de middag terug te zijn voor Las Vegas t/m avond.
Tips voor must-do's, zoals must-see's en is Premium Outlets aanraadbaar?
03.08 Van Las Vegas via 95 en Pahrump naar Death Valley, eerst Zabriskie Point, Dante's view, Twenty Mule Team Canyon, linksaf de 178 op voor Devils Golfcourse, dan naar Badwater en daarna omkeren Artist Drive, Golden Canyon, Furnace Creek, Mustard Canyon, Sand Dunes, Mosaic Canyon (mag je daar met een huurauto rijden?) en via Panamint Springs (goed restaurant?) naar Lone Pine voor overnachting.
Is dit inpasbaar in 1 dag? Hoeveel tijd moet je reserveren?
04.08 Van Lone Pine via Tioga Road (kijken bij Tuolumne River, Tenaya Lake en Olmsted Point) naar Yosemite, waar we de View Lodge hebben geboekt. Is er dan al tijd om dingen van 05.08 te doen?
05.08 Vroeg met shuttlebus naar Glacier Point en dan lopend terug via de korte route of de Panorama Trail (te doen voor een 14-jarige?), Vernan Falls, Yosemite Falls, El Capitan.
06.08 Vanuit Yosemite via Mariposa Grove (de bomen, hoeveel tijd reserveren?) richting SF om daar via de Bay Bridge binnen te komen (view Treasure Island leuk?), hotel dichtbij Fishermans Warf.
Hoe laat kunnen we dan ongeveer in SF zijn rekening houdend met....?
07.08 Dag San Francisco: wat we graag willen is Alcatraz, Fishermans Warf, Lombard Street, China Town en uiteraard Golden Gate Bridge (met fiets en dan terug met de boot vanaf Sausolito?) en als het inpasbaar is met de auto naar Twin Peaks (deze laatste optie zou misschien ook op de etappe moeten van 08.08 richting Monterey?)
08.08 Van SF naar Monterey. Voornemen is uiterlijk bij San Mateo de Hwy 92 te nemen of kan dat eerder? Monterey Aquarium bezoeken en Carmel (of moet dat ook een dag later?).
09.08 Van Monterey naar Pismo Beach: wat we graag ingepast zien zijn: Carmel dus, 17 m-road, Seal Rock?, Lone Cypress?, Pebble Beach?, Big Sur met Mcway Creek waterval? en restaurant Nepenthe (bij Julia Pfeiffer?). Een winkelmogelijkheid voor de dames zou zijn Gilroy Mall? Zeeleeuwen Piedras Blancas? Iemand bekend met deze zaken?
Hotel in Pismo Beach aan de kust.
10.08 Van Pismo Beach naar laatste overnachting in Marina Del Rey: Madonna Inn? en in Marina kijken naar eventueel Santa Monica, Venice Beach? Suggesties welkom voor deze route!
11.08 Inleveren auto en terugvlucht.
Zouden jullie hier je licht over willen laten schijnen en ons als deskundigen kunnen vertellen of deze route uitvoerbaar is en aardig (dus niet te vol!!!) in elkaar getimmerd is?
Ik hoor harstikke graag van jullie!! Allemaal alvast hartelijk bedankt & Marianne bedankt voor de adviezen tot dusver al!
28.07 LA: Aldaar willen we een route zien te creeeren om via de Pacific Coastway Sunset Boulevard op te rijden en dan te bezoeken, Rodeo Drive, Walk of Fame en het Chinese Theater eventueel (als daarvoor
volgens jullie tijd is een tour te maken bij Warner Bros Studios. Na dit gezien te hebben via de Mulholland Drive (kan dat??) naar 3148 Canyon Lake Drive, waar een grasveldje zou zijn om foto's te
maken dichtbij het Hollywood Sign.
- Warner Bross Studio Tour duurt 2 uur, + wat wachten en er naartoe rijden : moet je toch rekening houden met een kleine 3 uur. Tour wel best op voorhand boeken.
- vanaf Canyon Lake Drive kun je inderdaad het Hollywood Sign goed zien maar die straat is niet te bereiken via de gekende Mulholland Drive met de mooie uitzichten op Hollywood : Mulholland Drive ligt ten westen van de 101, canyon lake drive ten oosten. Indien interesse voor Mulholland Drive : http://www.lamountains.com/parks.asp?parkid=37
De eerste dag is inderdaad aardig vol, zeker als je nog naar Palm Springs wil rijden (in de file??). Maar goed, je kutn lekker vroeg beginnen, die eerste dag ben je toch op tijd wakker.
Sedona: ik weet niet of het hier al genoemd is maar het Red rock SP is gesloten vanaf mei. Maar genoeg te zien rondom Sedona.
Je hebt voldoende tijd om bij de GC een helicoptervlucht te maken. Informeer in Tusayan naar de mogelijkheden. Ik weet niet hoe het eten is bij dat Steak House, maar je rijdt dan wel wat heen en weer als je daar wilt eten en daarna nog terug naar de GC wilt. Ik zou de hele dag in het park doorbrengen en ook daar eten, maar ik weet niet hoe ver het rijden is, en je kunt dat ter plekke beslissen.
Vanaf Tusayan ben je een uur of 5 a 6 onderweg zonder stops, lastig om te zeggen hoeveel tijd je onderweg kwijt bent. Als je op tijd vertrekt zul je aan het eind van de middag in LV kunnen zijn
De rit van Las Vegas naar Lone Pine met alle stop zal alleen al aan reistijd een uur of 6 kosten. Het hangt er van af hoe lang je overal bent, ik denk dat je midden op de dag met de hitte geen zin hebt om overal lang te blijven. Je kunt op het laatst nog bekijken of je Mosaic Canyon wel of niet doet. Wat ook wel mooi is tegen de avond (of voor de volgende ochtend) zijn de Alabama Hills bij Lone Pine.
Ik weet niet of ik nog naar Valley of Fire zou gaan als ik maar een dagje Las Vegas heb. Lekker beetje luieren bij het zwembad lijkt mij toch ook niet verkeerd en zo een beetje bij komen van het natuurgeweld is best prettig. Flamingo heeft een prima zwembad en een prachtige tuin. Ook het shoppen en andere hotels bekijken is een leuke bezigheid.
Van Lone Pine naar EL Portal via Yosemite Valley is ruim 4 uur rijden. Je hebt dus nog wel tijd voor wat uitstapjes langs de Tioga Road en om in de vallei rond te kijken.
Als je de volgende dag de PT wilt lopen (is goed te doen, ook - of zeker - voor een 14 jarige) hoef je deze dag niet naar de Vernal Fall want daar kom je met de PT wel langs. De 4-miles trail zou ik niet doen, die komt niet langs de Nevada en Vernal Fall, en is behoorlijk steil.
De PT is erg mooi, maar bedenk wel dat je daar wel een hele dag mee bezig bent en dat je dus niet veel tijd voor andere dingen over houdt. Je zult ook op tijd de bus naar Glacier Point moeten reserveren en op tijd uit El Portal moeten vertrekken om de bus te kunnen halen (je moet eerst de auto parkeren en met de shuttlebus naar de Lodge).
De korte wandeling naar de Yosemite Falls is alleen nodig als er nog voldoende water naar beneden komt, vanuit veel plaatsen in de vallei is te zien hoe de Yosemite Falls er bij staan.
Als je geen PT gaat lopen heb je een hele dag voor allerlei activiteiten in de vallei en voor de rit naar Glacier Point (met eventueel de wandeling naar Taft Point of Sentinel Dome). In de vallei kun je wandelen (Mist Trail) of fietsen, raften of paardrijden. Rangerwandelingen zijn ook altijd interessant. Kijk voor meer informatie eens in de Yosemite Guide (die van vorig jaar zijn hier te vinden).
De laatste dag kun je inderdaad via de Mariposa Grvoe naar SF rijden. Reken op een uur of 2 bovenop de reistijd, maar meer kan ook.
Tioga Road komen we al langs vanuit Lone Pine naar Yosemite View Lodge, dus vanaf aankomst tot vertrek (2 overnachtingen daar) kunnen we b.v. PT doen of de genoemde activiteiten in de vallei die jij noemt.
Jij bent een enorme Yosemitefan, dus ik hecht veel waarde aan wat jij ons adviseert.
Tussen Monterey en Pismo Beach is het leuk om naar naar het prachtige strandje Pfeiffer Beach te gaan. Afslag Sycamore Canyon Road (0,6 mijl ten zuiden van Big Sur: let op de afslag staat niet duidelijk aangegeven en rij je heel snel voorbij).
De Gilroy Premium Outlets zou je kunnen bezoeken op de route van San Francisco naar Monterey (i.p.v. de route Monterey - Pismo Beach). Wij zijn hier geweest, maar vonden het eigenlijk te groot. De winkels liggen over vier gebieden verspreid en je bent wel even bezig om je van het ene naar het andere gebied te verplaatsen, dus het zal je de nodige tijd kosten. Je geeft aan dat het winkelen voor de dames is. Maar juist mijn dochter (toen 21) vond de outlets niet geweldig en ging veel liever naar winkels zoals de Forever 21 om kleding te kopen.
Tioga Road komen we al langs vanuit Lone Pine naar Yosemite View Lodge, dus vanaf aankomst tot vertrek (2 overnachtingen daar) kunnen we b.v. PT doen of de genoemde activiteiten in de vallei die jij noemt.
Ik noemde de Tioga Road ook alleen voor de eerste dag. Afhankelijk van wat je onderweg doet is er ook nog wel tijd voor een eerste blik in de vallei/visiotr center. Handig voor een eerste indruk en misschien om de bus te reserveren of te besluiten om de PT niet te doen.
Hoi Felicitas. Gilroy lijkt inderdaad tijdrovend. Onze dames zoeken inderdaad graag vlotte kleding maar ook een Wal-Mart vinden ze erg leuk om te bekijken, dus als je dienaangaande nog leuke spots weet hoor ik het graag?
Dat bij Pfeiffer staat inderdaad al op ons verlanglijstje.
Hoi Marianne, ik had je niet goed begrepen t.a.v. Tioga Road geloof ik, maar ben blij met je tip(s). Ik zit trouwens nog te overwegen om ook zo'n routekaartje samen te laten stellen, want ik heb nu geloof ik wel een heel uitgebreid routeplan neergezet.
We zoeken een evenwicht tussen things to do, natuur, cruisen met de auto (maar dan niet teveel) en omdat we dit zo voor het eerst in (na eerder vanuit 1 stek in Florida rondrijden) is het best lastig een plan samen te stellen.
Nog even terugkomend op onze route (dank aan Marianne voor het routekaartje!):
We verblijven 2 nachten in Las Vegas en op de eerste volle dag willen we (proberen)
de Valley of Fire als een soort halve dagtocht bezoeken (8 uur 's morgens weg, circa
2 uur 's middags weer terug, zodat we de rest van de dag en avond LV verder kunnen
verkennen).
In het routeplan van Rob & Annie zag ik dat deze via de oostzijde het park verlaten en
dan zuidwaarts via Lake Mead en langs Henderson naar Las Vegas terugrijden.
Wij waren eigenlijk van plan om via de Interstate 15 heen te rijden en vroegen ons af
of we (gezien de bovengenoemde tijdspanne) dan over dezelfde weg terug moeten rijden
of dat er een "rondreisje" mogelijk is, eventueel via die genoemde (terug-)route van Rob
en Annie.
We komen dus niet LANGS Vof, maar willen er vanuit LV heen en terug naar toe. Het zou
een uurtje rijden zijn over de Interstate 15
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.