Meatpacking en Chelsea zijn geweldig! De sfeer is er heel anders dan in andere delen van Manhattan, industriëler, wijdser van opzet. Ik vond het er heel mooi.
In Chelsea vind je veel artgallery's. Stap uit bij de metrohalte 23rd street en loop westwaards. In deze straat vind je, wanneer je 10th ave over bent gestoken, een hele rij artgallery's. Loop je deze straat helemaal uit dan vind je, als je 11th ave oversteekt, ook nog een heel grappig parkje met allemaal waterfonteintjes waar kinderen in spelen.
Loop weer terug en ga hier ergens de 'High Line Elevated park' op. Dit is een voormalige, verhoogde, spoorlijn waar nu een park/wandelboulevard van gemaakt is. Het is erg mooi aangelegd en vanaf hier kun je ook nog een blik werpen op een gebouw van Frank Gehry.
Tussen W. 14th Str en Gansevoort Street vind je het modemekka van Meatpacking. Designers als Diane von Furstenberg en Stella McCartney en ook voor ons minder bekende merken hebben hier winkels. In juli is het uitverkoop en het kan zomaar zijn dat je een jurkje of een jasje van voorheen boven de $1000,- ziet hangen voor $300 of minder. Dus shoppen is, zeker tijdens de uitverkoop, wel mogelijk! Mits, je bereid bent om iets meer te betalen. Maar dan heb je wel een heel mooi item!!
Wij hebben nog wat kleding gekocht bij Poleci (
http://www.poleci.com/poleci_SS10_2/?ref=none), een hele leuke winkel op Gansevoort Street.
Er zitten ook een aantal hele leuke restaurants en bars! Wij lunchten bij Paradou. Het was zaterdagmiddag en het was superdruk. Je kunt hier een 'champagnelunch' doen, gerecht van de kaart (ik had een heerlijke salade) met een glas champagne erbij. Grappige was dat er echt heel veel mensen zaten die allemaal champagne dronken. Om de paar minuten knalde er een kurk. NY'ers houden er blijkbaar van om in het weekend vroeg te beginnen met feesten! Ik vond het heel gezellig!!
Ook al heb je geen budget voor dure designeroutfits, je moet er echt geweest zijn als je een mode/kunst-liefhebber bent. Zeker de hoek van Gansevoort Street, Greenwich Street en Little West 12th Street is een speciale plek in NY.