Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat moeten we beslist meenemen?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wat moeten we beslist meenemen?
Wat neem je vanuit Nederland mee als je in de VS een camperreis gaat maken?
Zijn dat andere dingen dan als je een auto/hotel reis maakt of niet?
Zijn dat andere dingen dan als je een auto/hotel reis maakt of niet?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoi Carola,
Je kan het natuurlijk ook daar kopen maar ik heb altijd een paar stukjes gereedschap bij (schroevendraaier met verschillende bitjes en een baco) voor eventueel een kleine reparatie of een losse slangklem maar we hebben het nog nooit nodig gehad.
Wegwerphandschoenen voor aan en afkoppelen van de vuilwaterslang en schone handen bij het sleutelen.
een rol Ducktape (om de gaten van een hagelbui in je dakramen te dichten
)
Slaapzakken (als je naar het noorden gaat zijn de dekens wat dun)
Rob
Je kan het natuurlijk ook daar kopen maar ik heb altijd een paar stukjes gereedschap bij (schroevendraaier met verschillende bitjes en een baco) voor eventueel een kleine reparatie of een losse slangklem maar we hebben het nog nooit nodig gehad.
Wegwerphandschoenen voor aan en afkoppelen van de vuilwaterslang en schone handen bij het sleutelen.
een rol Ducktape (om de gaten van een hagelbui in je dakramen te dichten

Rob
-
- Amerika-expert
Nou Rob, wij hebben voor tijdens onze reis geen hagel besteld. ("voor tijdens" is dit wel goed Nederlands?)Rob schreef:een rol Ducktape (om de gaten van een hagelbui in je dakramen te dichten)
Rob
En de slaapzakken wilden we toch al meenemen omdat we geen personal kit hebben besteld. We vinden onze eigen slaapzakken zo heerlijk!
Bah, ik lust helemaal geen pindakaas. :yuk:GEoDLeto schreef:Pindakaas, nog steeds niks boven calvé
Maar toch bedankt voor je reactie!
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Wat moeten we beslist meenemen?
Als je een laptop hebt, zou ik die zeker meenemen. (Zeer waarschijnlijk is de voeding al geschikt voor 110 V en hoef je alleen maar een Amerikaanse plug te kopen.) Handig voor plekken met wifi-Internet voor e-mail en andere online zaken. (Veel koffiehuizen, hotels e.d. bieden tegenwoordig gratis draadloos Internet.)
Ook kun je voor zo'n $30 Microsoft Streets & Trips 2006 (http://www.microsoft.com/streets) aanschaffen (bijv. bij CompUSA of Best Buy), zodat je te allen tijde een elektronische kaart tot op straatniveau bij je hebt. Erg handig om uit te vogelen waar je precies bent, hoe je het beste ergens naar toe rijdt, hoever dat nog is en waar de dichtstbijzijnde bank of supermarkt is.
Er is ook een versie te koop (voor zo'n $130) met een GSM-ontvanger die je op de USB-poort van je laptop kunt aansluiten, zodat je tijdens het rijden precies kunt zien waar je bent.
Ron
http://www.dutchavenue.com
Ook kun je voor zo'n $30 Microsoft Streets & Trips 2006 (http://www.microsoft.com/streets) aanschaffen (bijv. bij CompUSA of Best Buy), zodat je te allen tijde een elektronische kaart tot op straatniveau bij je hebt. Erg handig om uit te vogelen waar je precies bent, hoe je het beste ergens naar toe rijdt, hoever dat nog is en waar de dichtstbijzijnde bank of supermarkt is.
Er is ook een versie te koop (voor zo'n $130) met een GSM-ontvanger die je op de USB-poort van je laptop kunt aansluiten, zodat je tijdens het rijden precies kunt zien waar je bent.
Ron
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ook op veel campgrounds kan je zo gratis het net op.dutch_in_seattle schreef:Als je een laptop hebt, zou ik die zeker meenemen. (Zeer waarschijnlijk is de voeding al geschikt voor 110 V en hoef je alleen maar een Amerikaanse plug te kopen.) Handig voor plekken met wifi-Internet voor e-mail en andere online zaken. (Veel koffiehuizen, hotels e.d. bieden tegenwoordig gratis draadloos Internet.)
Ron
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind anders de Smuckers Natural Peanut Butter (with pieces) ook erg lekker. Die kun je hier gewoon in de supermarkt kopen. Tenminste niet van dat kunstmatige spul zoals Jiff. Overigens is Jiff weer wel zeer geschikt om pindasaus van te makenGEoDLeto schreef:Pindakaas, nog steeds niks boven calvé

-
- Amerika-expert
Zijn we zeker van plan, ook omdat ik mijn reisverslag wil bijhouden op http://www.amerikavakantie2006.web-log.nl.dutch_in_seattle schreef:Als je een laptop hebt, zou ik die zeker meenemen.
Ron
Ook zullen we waarschijnlijk "Eva" (onze TomTom) meenemen. We moeten alleen nog de kaartjes van Amerika aanschaffen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
TomTom
Ook wij nemen de TomTom (eerste versie, Go) mee. En ook wij moeten de Amerika-kaartjes nog kopen. Voor zover ik het gezien heb, praten we dan over 1 GB SD met alle kaartjes erop?
Wie heeft hier al ervaring mee én wie weet waar je ze voordelig koopt?
Groetjes,
Monique
Groetjes,
Monique
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Pindakaas (Jiff of zoBecs08 schreef:Wat gebruik je nog meer om die pindasaus te maken? (I know, I know,Loek schreef: Overigens is Jiff weer wel zeer geschikt om pindasaus van te maken)

Soms als ik in de stemming ben ook wat kokos en tomaten ketchup om het echt feestelijk te maken.
Laatst gewijzigd door Loek op 21 dec 2005, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: TomTom
Volgens TomTom.nl kost de kaart voor de hele V.S. 159 euro. Ik ken die kaarten helemaal niet, maar gezien de toch vrij hoge prijs zou ik zeker Microsoft Streets & Trips 2006 overwegen. Voor maar $30 heb je een *zeer* uitgebreide kaart van de V.S. op straatniveau. En als je al een GPS-ontvanger hebt, kun je die gewoon aansluiten op je laptop en zo zien waar je bent. (Je kunt ook een versie kopen met GPS-ontvanger voor zo'n $130.)
Ron
Ron
nieuwenoord schreef:Ook wij nemen de TomTom (eerste versie, Go) mee. En ook wij moeten de Amerika-kaartjes nog kopen. Voor zover ik het gezien heb, praten we dan over 1 GB SD met alle kaartjes erop?
Groetjes,
Monique
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb met beide ervaring.dutch_in_seattle schreef:Volgens TomTom.nl kost de kaart voor de hele V.S. 159 euro. Ik ken die kaarten helemaal niet, maar gezien de toch vrij hoge prijs zou ik zeker Microsoft Streets & Trips 2006 overwegen. Voor maar $30 heb je een *zeer* uitgebreide kaart van de V.S. op straatniveau. En als je al een GPS-ontvanger hebt, kun je die gewoon aansluiten op je laptop en zo zien waar je bent. (Je kunt ook een versie kopen met GPS-ontvanger voor zo'n $130.)

Microsoft Streets & Trips vind ik persoonlijk vooral handig om vooraf de route te plannen. Om S & T op je PDA te gebruiken (Pocket Streets, zit standaard bij S & T) moet je vooraf eerst een gebied/route selecteren. Mijn ervaring is dat je dan soms niet de hele route kunt selecteren die je die dag wilt rijden. Natuurlijk kun je je laptop als routeplanner gebruiken maar dat lijkt mij ook niet prettig als de bijrijder die constant op schoot moet houden.
Met Tom Tom heb je een compleet navigatiesysteem tot je beschikking. Klein, eenvoudig te bedienen en navigatie m.b.v. een stem. (Overigens heeft de nieuwste S & T ook spraak maar dat heb ik nog niet kunnen testen).
Ik zou dus kiezen voor Tom Tom als navigatie in de auto en Streets & Trips om de route vooraf mee te plannen.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Monique,nieuwenoord schreef:Ook wij nemen de TomTom (eerste versie, Go) mee. En ook wij moeten de Amerika-kaartjes nog kopen. Voor zover ik het gezien heb, praten we dan over 1 GB SD met alle kaartjes erop?
heel Amerika kan op een 1 Gb geheugenkaart. Als je dan ook nog kiest voor de hoofdkaarten (verdeeld over 6 mappen, excl. Hawaii en Alaska) hoef je onderweg zo weinig mogelijk te switchen van map.
Roland
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
TomTom
Ik ben inderdaad niet van plan om de hele reis met de laptop op schoot te zitten. Wij gebruiken nu ruim anderhalf jaar de TomTom Go in onze eigen auto's en ik vind het ideaal. We hebben géén GPS ontvanger, dus dan zouden we 130 euro kwijt zijn voor Microsoft Streets en Tips. Dan betaal ik net zo lief wat meer voor die 1GB voor heel Amerika.
Voor het stukje Canada wat we gaan doen, kijken we toch maar ouderwets op de kaart waarschijnlijk.
De planning heb ik vaak gemaakt in Mapquest, maar ook online via de routeplanner van MSN kom je een heel eind.
Groetjes,
Monique
Voor het stukje Canada wat we gaan doen, kijken we toch maar ouderwets op de kaart waarschijnlijk.
De planning heb ik vaak gemaakt in Mapquest, maar ook online via de routeplanner van MSN kom je een heel eind.
Groetjes,
Monique
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 893 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR