Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

zappos.com

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

zappos.com

Bericht door ned in MO »

Gisteren was er hier in Amerika op de televisie het verhaal over Zappos.com . Een on line store waar je zo'n beetje alle schoenen kunt vinden die je maar bedenken kan.
Eigenaar is een jong ventje dat zijn eigen bedrijf tijdens college had en dit voor 265 miljoen aan microsoft heeft verkocht.
Hij houdt er een hele aparte bedrijfsfilosofie op na waar ik mij wel in kan vinden.
Na de uitgebreide training van nieuwe employees bood hij ze $2000 aan als ze wilden ophoepelen, echter iedereen wilde er blijven werken. Best wel grappig zoiets.
De eigenaar zit zelf ook in een cubicle net als iedereen.
Als ze jouw schoenen niet hebben kijken ze bij de concurrentie voor je en als die ze hebben sturen ze je daarheen.
Ze zien dit als een gratis service want zelf verdienen ze er niks aan. Klantenbinding is het motto daar.
Ook zijn ze uniek in het verzenden. Dat is binnen de USA gratis (niet ongewoon) maar wat wel uniek is dat je het binnen een jaar gratis kan retourneren.
Over de grens versturen ze niet maar daar ben ik natuurlijk weer voor :wink:

Ben je dus op zoek naar een uniek paar schoenen of heb je moeilijke voeten dan moet je daar maar eens naartoe surfen.

Groetjes,

Mark
Cave Creek 81
Amerika-ontdekker

Re: zappos.com

Bericht door Cave Creek 81 »

Ben je dus op zoek naar een uniek paar schoenen of heb je moeilijke voeten dan moet je daar maar eens naartoe surfen.
Hun assortiment is groot,alleen dat zijn hun prijzen mijns inzien ook :wink: ,ik heb eens by Nike gekeken en op de Official Nike website vindt je het voor hetzelfde geld en soms zelfs nog goodkoper.(Dan is een footlocker en Sports Authentics dus nog goedkoper),zeker in combinatie met websites als http://www.couponcabin.com (vul maar eens in:sports authentics:je hebt gelijk 15% korting,Of Footlocker 25% Off.)
Maar vooral in combinatie met Couponcabin kan je zat koopjes vinden.....
Moet zeggen dat ik letterlijk alles op het internet koop:Senseo pats (Rechtstreeks uit Germany:van een US Army Wife).Sigaretten uit Wit Rusland(Gauloises $18 per Carbon),CD's Dvd's...Door schade en Schande heb ik alleen wel geleerd om geen electronics op het internet tebestellen:Altijd troubles!.
En als we dan ook een beetje reclame maken:Kijk ook eens goed op Ebay rond,het lijkt soms wel of sommige verkopers het gratis krijgen...
(wat weer niet goed is voor mijn handel :wink: )

Ze sturen nog steeds niet naar Holland maar daar hebben jullie Mark voor. (Ik weet niet of die ook het offer heeft van FreeReturn? :wink: )
Wat ik weet van Sports Authority die stuurt een (Free)return label mee voor schoenen ed.

Joey.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Nu we het toch over schoenen hebben. Ik ben al eeuwen opzoek naar deze schoenen voor een goed vriendin van me:

Afbeelding

Ik heb een leuke bonus in gedachten voor diegene die me weet te helpen
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Deze schoenen hadden ze in Denver niet op voorraad, terwijl ik ze heel graag wilde. Twee paar zelfs, een voor mezelf en een voor mijn vriendin Truus. Enne, deze wil ik ook wel.

Dus Mark, kan jij me voorrekenen wat me dat gaat kosten, thuisbezorgd en wel??
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

nieuwenoord schreef:Deze schoenen hadden ze in Denver niet op voorraad, terwijl ik ze heel graag wilde. Twee paar zelfs, een voor mezelf en een voor mijn vriendin Truus. Enne, deze wil ik ook wel.

Dus Mark, kan jij me voorrekenen wat me dat gaat kosten, thuisbezorgd en wel??
Hoi Monique,

Ik probeer alles zo voordelig mogelijk te doen. Ik weet niet hoe groot de de doos is die zij sturen en ik moet dus een schatting doen. Aangezien dit schoenen zijn haal ik ze uit de verpakking en stop ze in een zo klein mogelijke doos. De schoenen zijn vrij licht en dus vanwege het dimensional weight systeem(zie mijn website voor uitleg) is het van belang zo klein mogelijk te verpakken. Laatst nog een doos gereduceerd van 18x18x18 naar 18x18x13. Scheelde de klant $30 in de portemonee.
Ik denk dat het in een doos van 15x18x6 (inches) kan. Het zijn erg lichte schoenen en ik schat het totale gewicht op 5 pond.
Totale kosten voor shipping volgens de dhl shipping calculator is $191.26. Afhankelijk van het soort plan dat je kiest krijg je daar dus 40% 50% of 55% korting op.
Met een occasional shopper plan is dit dus 50% of wel $95.63 (minus $5 met de Alles Amerika promo korting voor een nieuw lid) zijn de verzendkosten dus 20 euro per paar.

Houd er rekening mee dat de nederlandse overheid ook een graantje meepikt

19% btw en 17% invoerrechten op schoenen.
De schoenen zijn van ons naar jou in 2 werkdagen bij je thuis.

Groetjes,
Mark
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

I LOVE zappo's!!!! En niet alleen voor schoenen, maar ook voor designers tassen en kleding :D Helaas zijn ze niet altijd de goedkoopste, dara moet je wel goed op letten, vaak zitten ze tich net wat duurder, waardoor de gratis verzendkosten dus eigenlijk uit eigen zak betaald zijn. Wel hebben ze veel oude collectie en kun je vaak nog net even slagen als je een iets ouder product zoekt.....

(en ze hebben natuurlijk ook gewoon nog de outlets....)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Mark, ik denk nog even na over de schoenen, weet toch niet zeker of ik zoveel geld ervoor over heb :wink: Niet voor de verzending, maar voor de schoenen op zich.
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Vegasgirl, Even nieuwsgierig: hoe regel jij de verzending van Zappos naar NL?
Heb namelijk een paar mooie Uggs gezien die ik graag wil kopen.
We komen net terug uit Las Vegas maar overal kwam ik van een koude kermis thuis, Sorry dear, it's not the time of year :D
Logisch ook, wie trekt er nu winterlaarzen met schapebont aan met 46 graden :lol: :lol:
2005 Ca-Az-Ut-Nv
2006 Ca-Az-Ut-Nv
2008 Or-Wa-Bc-Ab-Mt-Wy-Ut-Nv
2009 Florida + cruise Bahamas
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Daar ben ik weer voor Des (klik op mijn handtekening hieronder)
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Jemig Des, ik ben net 1,5 week terug uit Vegas en heb nog met een paar mooie grijze Uggs aangestaan, maar heb nu de zomerschoenen verkozen voor Uggs... ik ga over 2 maandjes weer, pik ze dan wel mee....

Ze hadden bij Nordstrom de lage modellen, in Vegas zijn er 2 adressen waar ze zkr Uggs hebben, waarvan de ene meer saaie oudere modellen (weet ook even de naam niet, zitten oa in de Fashion Mall en verkopen veel wandel en bergschoenen), de andere is de onwijs leuke zaak van David Z (bekend uit NY) en die hebben bijna altijd Uggs... behalve de cardy's die waren in december direct binnen 1 dag uitverkocht...

Zappo's en alle andere dingen laat ik eigenlijk altijd naar mijn familie of vrienden sturen, waar ik het dan weer op pik... dus daar heb jij weer weinig aan. Maar zappo's heeft 1 jaar ruiltijd, dus op zich kan je daar een goede gok mee wagen (mss bij een volgend bezoek nr je hotel laten zenden?).... en tja, anders gebruik maken van services zoals hierboven al is genoemd..... sorry! ik kan je helaas hier niet mee helpen..... de afgelopen keer ook al een extra paar uggs voor een vriendin mee moeten sjouwen haha... geen ruimte meer in mijn koffers... ;)

Succes!!!

oh edit: enne UGGS zijn niet winterschoenen he!!! vergis je niet, maar het is een rage geworden na alle surfgasten die in aussie ze aantrokken na het surfen... ze houden je voeten warm en koel!!!! ik draag ze wanneer ik maar kan!!! heerlijk!
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Ik ben nog bij de Nordstrom geweest op 29 juni maar helaas...nada.
Ben nog in een paar zaken geweest waarvan ik wist dat ze Uggs verkopen maar alleen zomerschoenen en geen laarzen.
De Pete Z heb ik helaas gemist :(
Nouja kan zijn dat ik ze alsnog online ergens bestel of wachten tot volgend jaar, dan ben ik weer in Vegas :D :D
2005 Ca-Az-Ut-Nv
2006 Ca-Az-Ut-Nv
2008 Or-Wa-Bc-Ab-Mt-Wy-Ut-Nv
2009 Florida + cruise Bahamas
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Hey Mark (ned in MO),

Dan wil ik je het volgende vragen: Ik ben een fervent gebruiker van KMS California-hairproducts. Hele fijne kappers-producten met een speciale curl-lijn, perfect voor mijn hele speciale krullen :lol: . Hier in NL zijn de
producten 2,5x zo duur als in CA. Bijvoorbeeld; control-creme 21 euro, in SF in een winkel 12 dollar!!

Ik heb gezocht op internet, en inderdaad bezorgen ze niet buiten de US (tenzij kapper=grote bestellingen)

Stel ik zou voor 100 dollar aan producten bestellen (bijv. 7 flessen gelijkwaardig aan een shampoo-fles), een voordeel van +/- 100 euro, zou dit dan opwegen tegen de verzendkosten?

Ilana
Vulpecula
Amerikafan
Partner van: MamaEva
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Vulpecula »

Mark,
Is vitamin water ook te regelen via jou? Heb vorige jaar liters van dit spul gedronken. Helaas in Nederland niet te krijgen.
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik ga er even vanuit dat je er een dozijn koopt en dat ze in een doos van 8x8x8 inch passen
500ml per fles? x12 is ongeveer 6 kilo + verpakkingsmateriaal totaal 7 kilo is ongeveer 15 pond
Volgens de DHL calculator is dit $228. Met het occasional shopper plan 50% daar af maakt het $114 is ongeveer 73 euro
12x12 is $144 indien gekocht in USA = 92 euro. Totaal dus 165 euro. Hier komt denk ik nog zo'n 23% btw en tax overheen (als ze je pakje controleren). Je moet daar echter rekening mee houden.
Totaal dus ongeveer 203 euro.
In Nederland zeg je 21 euro x12 = 252 euro
50 euro bespaard of 87 euro bespaard als de douane je pakje erdoor laat.

Nadeel is dat dit soort dingen relatief zwaar zijn ten opzichte van de waarde die het vertegenwoordigd.
Ik zeg dan altijd ga lekker kleding shoppen en doe dat erbij. Dat vestuur je er dan bijna gratis bij en zoals je weet kost kleding hier bijna niks :mrgreen: Dan wordt het ineens nog veel aantrekkelijker.
Hoe meer je kan combineren hoe meer je op shipping per kg bespaart.

Over een paar maanden begint men al weer aan sinterklaas en kerst te denken. (mijn kinderen althans)
Als je weet wat je wilt hebben zouden we bijvoorbeeld hier een draadje kunnen openen met mensen die willen kopen en die bij elkaar in de buurt wonen. Kan je apart bestellen op het internet maar samen versturen.(op eigen risico natuurlijk :mrgreen: ) Dat kan dan nog wel eens hele leuke besparingen opleveren. Lees de details hierover maar op de site.

Veel winkelplezier toegewenst.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Vulpecula schreef:Mark,
Is vitamin water ook te regelen via jou? Heb vorige jaar liters van dit spul gedronken. Helaas in Nederland niet te krijgen.
Tuurlijk, ik kan alles voor je versturen(zolang het legaal is)
Echter net zo als de post hierboven verstuur je 99% water en 1 % vitaminen wat dan wel heel duur water wordt
Als je nou de vitaminen in een poeder kan kopen en dus het water niet mee hoeft te sturen zou dat heel wat voordeliger zijn.

Wat voor vitamine water zoek je? Als je het bij walmart kan krijgen kan ik het gewoon de volgende keer meenemen als ik daar ben. Kost je een klein beetje extra.
Laat me maar weten.

Oh ja als je lid wordt link je dan zelf door via de alles amerika site( zie mijn handtekening hieronder) en vul de AA promocode in bij sign up. Krijg je nog eens een extra $5 af van je eerste verzendkosten en je sponsort er de AA site mee :dance:
ivo89
Amerika-newbie

Bericht door ivo89 »

Hallo!

Ik zie dat dit bericht al wat oud is maar ik hoop dat ik toch nog wat kan vragen.

Stel dat ik deze schoenen ($120,-) van ongeveer 540 gram (20 oz) zou willen bestellen en verschepen, hoeveel zou dit mij dan kosten? In Nederland zijn ze voor 130 euro te vinden maar niet meer in m'n maat en anders kosten ze 160..

Ik hoop op een reactie!

Groeten, Ivo
gee201974
Amerika-newbie

Bericht door gee201974 »

Hallo,

Ik ben nieuw hier, dus weet nog niet zo goed hoe dit werkt.
Maar wil al een tijdje laarzen bestellen bij zappos. Dus als ik het goed begrijp, kan ik het gewoon bestellen. Bestelling komt bij jou aan, en jij verstuurd ze weer naar mij.
En dan gebruikelijke kosten (kosten schoenen en shipping) en voor jou een vergoeding?

En jij kan mij dan een schatting geven wat het mij ongeveer gaat kosten?

Als dat zo is, vind ik dit super..!

gr G
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Het is een beetje afhankelijk van de grootte van de schoenen. Een paar slippers is goedkoper dan een paar bergschoenen natuurlijk. Ook vraag ik altijd of ze uit de schoenen doos mogen want dan kan het meestal kleiner verpakt worden.
Stel dat ze in een doos van 12x12x4 inches passenen 3 lbs wegen. Het kost dan $55-$73 afhankelijk van het plan dat je kiest. Behalve de verzendkosten en het plan betaal je niets extra.
Ik moet er bijvertellen dan een klein pakketje relatief veel geld kost. Neem je er een tweede paar schoenen bij bijvoorbeeld dan kost het denk ik $10-$12 meer om te sturen. Iets om in gedachten te houden

Mark
B-Ram
Amerika-newbie

Bericht door B-Ram »

Hoi!

Leeft deze site nog? Ik hoop het :)
Ik wil heeel erg graag deze All Stars kopen: http://www.zappos.com/converse-chuck-ta ... -ox-orange
In Nederland zijn oranje All Stars namelijk echt niet te vinden. Dus na lang zoeken heb ik ze op deze site gevonden.
Kan ik ze via jou bestellen Mark? Hoe gaat dat in zijn werk?
Ik hoop op een reactie =)

alvast bedankt
en groeten
Bram Witvliet
Daantje
Amerika-newbie

zappos.com

Bericht door Daantje »

Ik heb net op zappos.com de Ugg Khloe gezien. Na het lezen van deze berichten begrijp ik dat ze de artikelen niet rechtstreeks naar je huisadres toe sturen?
Nu vroeg ik mij af hoe dit in zijn werk gaat. Op de site staat dat er geen verzendkosten bijkomen. Er komen voor mij dus wel verzendkosten bij. Hoeveel zou dit voor deze sandalen zijn? Maak ik dan alleen de verzendkosten naar jou over? Verstuur je ook artikelen in een envelop? Een hoop vragen!
Alvast bedankt!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer