Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Saunacomplexen & overdekte zwemparadijzen in Noordoosten?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Saunacomplexen & overdekte zwemparadijzen in Noordoosten?

Bericht door BigAppleLover »

Weet iemand of er in het noordoosten van Amerika ook saunacomplexen en overdekte zwemparadijzen zijn? Ik lees namelijk enkel over hotels die een zwembad en sauna hebben, maar nergens over "Thermae2000"-achtige sauna's en "Tikibad"-achtige zwemparadijzen.
Weten jullie of deze er aan de oostkust zijn? En zo ja, waar ik info hierover kan vinden?

Nu ik de beelden zie van ondergesneeuwd Washington DC krijg ik het namelijk al zó koud :( En moet ik er niet aan denken dat dit over een maandje nog zo is als wij een 2 weekse rondreis NY-Ithaca-Niagara-Harrisburg-Washington DC-Philadelphia-NY maken.
Als het tijdens onze rondreis nog altijd ontzettend koud is lijkt het me in ieder geval dan wel heerlijk om onderweg ergens een (half) dagje op te warmen in een lekkere sauna of warm subtropisch zwemparadijs.

Ben benieuwd of iemand hier meer over kan vertellen.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
ANY
Amerika-expert

Re: Saunacomplexen & overdekte zwemparadijzen in Noordoosten?

Bericht door ANY »

Greek Peak http://www.greekpeak.net/ heeft deze winter een waterpark geopend, maar het is alleen voor gasten van de Lodge, en kamers daar zijn niet bepaald goedkoop.

Ik had niet gezien dat dit een winterreis is, als je van plan bent om de state park aan te doen rond Ithaca: de paden door ravijnen zijn gesloten tot minstens half mei, behalve dat in Taughannock Falls dat het hele jaar door open is. Je kunt wel bij de onderingangen van Buttermilk en Treman Park een paar watervallen zien.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Je bent welkom in onze hot tub ;). Openbare gelegenheden waren er vroeger wel, maar nu zou ik niet weten, waar je, zonder lidmaatschap van een sportclub, heen zou kunnen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

In de Poconos is er een Great Wolf Lodge : http://www.greatwolf.com/poconos/waterpark

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Volgens mij kennen ze in amerika niet het begrip saunacomplex zoals wij dat hier kennen (Elysium e.d.).
Er zijn wel sauna's uiteraard..maar volgens mij niet van die enorme sauanparken waar je de hele dag in je blootje/badjas doorheen loopt :)
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

http://themeparks.about.com/cs/waterpar ... rwater.htm - geen idee of daar wat tussen staat maar ik hoor dat de CoCo Key hier in Massachusetts populair is met het grut van vrienden.
BigAppleLover
Amerikafan

PeeJay schreef:In de Poconos is er een Great Wolf Lodge : http://www.greatwolf.com/poconos/waterpark
/PeeJay
Ik zag zojuist op de site die dutchie_in_boston dat dit waterpark enkel voor hotelgasten is. Helaas, want juist dit waterpark leek wat meer op volwassenen gericht.

Maar toch bedankt voor het meedenken :!:
BigAppleLover
Amerikafan

ANY schreef:Greek Peak http://www.greekpeak.net/ heeft deze winter een waterpark geopend, maar het is alleen voor gasten van de Lodge, en kamers daar zijn niet bepaald goedkoop.

Ik had niet gezien dat dit een winterreis is, als je van plan bent om de state park aan te doen rond Ithaca: de paden door ravijnen zijn gesloten tot minstens half mei, behalve dat in Taughannock Falls dat het hele jaar door open is. Je kunt wel bij de onderingangen van Buttermilk en Treman Park een paar watervallen zien.
Opvallend dat er in de VS veel waterparken zijn die enkel bestemd zijn voor hotelgasten. Je boekt echt een arrangement van hotel/lodge met zwemparadijs. Grappig dat dat zo anders is dan in Nederland. Wel jammer voor onze rondreis :(

Wat betreft de state parks, daar had ik me wel enigzins in vergist. Ik had toch meer het idee dat in maart alles wel sneeuwvrij zou zijn. Toevallig dat ik afgelopen weekend zag (bij het uitzoeken van alle info over de state parks rond Ithaca) dat veel wandelpaden tot 1/2 mei dicht zijn. Zo had ik graag in Watkins Glen State Park de "Gorge Trail" willen lopen, maar ja....dat zal wel niet doorgaan. Zou er een kleine kans bestaan dat deze alsnog open is rond 10 maart of blijft alles sowieso tot half mei gesloten?
In ieder geval zijn wel een paar delen van parken open.
BigAppleLover
Amerikafan

Iris_1982 schreef:Volgens mij kennen ze in amerika niet het begrip saunacomplex zoals wij dat hier kennen (Elysium e.d.).
Er zijn wel sauna's uiteraard..maar volgens mij niet van die enorme sauanparken waar je de hele dag in je blootje/badjas doorheen loopt :)
Toch jammer dat ze dat niet (meer) kennen. Juist met die strenge winters is het héérlijk om te relaxen in sauna's, stoombaden, bubbelbaden etc etc. Volgens Petra/VS waren ze er vroeger wel.
Hoe zou het toch komen dat zoiets er nu niet meer is in Amerika? Is men daar te preuts (geworden)? Of bang voor lawsuits? Of is er iets anders ter vervanging?
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Is men daar te preuts
Marktwerking denk ik.
Zou er een kleine kans bestaan dat deze alsnog open is rond 10 maart of blijft alles sowieso tot half mei gesloten?
De paden door het ravijn zijn dan zeer zeker nog dicht. Zelfs als het in april al een tijd mooi weer is geweest; de paden moeten eerst weer bijgewerkt worden, en de "skalers" moeten eerst hun werk doen (dit zijn de mensen die alle rotsblokken die los zitten loswrikken en omlaag gooien terwijl ze zelf als bergbeklimmers aan touwen hangen).
Nog een waterval die je kunt bekijken (het is geen park) is Ithaca Falls.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

ANY schreef:
Is men daar te preuts
Marktwerking denk ik.
Dat denk ik ook, het was waarschijnlijk niet rendabel. Zulke saunacomplexen, als waar ik van Nederlanders over lees, zijn hier al nooit geweest. Dit waren prive hot tubs (2 tot 6 mensen) en ik denk, dat het misschien gewoon niet loonde. Bij de grote sportscholen hebben ze het wel allemaal, maar dan moet je weer lid worden.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik zie niet in waarom dergeljik complexen zoals Elysium en Thermen Holiday in de USA niet winstgevend zouden kunnen zijn
Als dat hier kan, dan moet het in steden als NY en Washington toch zeker lukken.

Ik denk eerder dat hier idd een stukje mentaliteit/cultuur aan ten grondslag ligt: Amerikanen zijn vele malen preutser dan wij. Dat merkte ik al toen ik in Ohio studeerde en me in het bijzijn van mijn roommate wilde omkleden op onze kamer.
Dat vond ze toch wel zoiets geks...... maar ja, ik had ook weinig zin om me elke keer in dat kleine badkamertje te wurmen met al mijn kleding en make-up.
Ze kwam ook een keer heel geschokt terug van de sportschool want daar was in de kleedkamer (jawel) een meisje geweest dat naakt was en naar de douche liep. :lol:

Ik zeg niet dat zij de maatstaf is maar ik heb al wel vaker gemerkt dat de gemiddelde amerikaan gewoon een heel stuk preutser is dan wij Nederlanders, en ik denk dat er daarom niet van die grote saunacomplexen zijn.
Jammer want het is zó lekker
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

BigAppleLover schreef:
PeeJay schreef:In de Poconos is er een Great Wolf Lodge : http://www.greatwolf.com/poconos/waterpark
/PeeJay
Ik zag zojuist op de site die dutchie_in_boston dat dit waterpark enkel voor hotelgasten is. Helaas, want juist dit waterpark leek wat meer op volwassenen gericht.

Maar toch bedankt voor het meedenken :!:
Weet niet of het erg duur is, maar anders blijf je daar toch een nachtje, kan je twee dagen naar het park.
Hier worden we echt dood gegooid met reclames voor de Great Wolf lodge.
Ze hebben er ook vaak aanbiedingen. Weet dat ze met de kerst special deals hadden.
Als je zou willen gaan, ga dan door de weeks, want ik heb begrepen dat het in de weekenden erg druk kan zijn.
BigAppleLover
Amerikafan

Zou op zich een goed idee zijn, maar we hebben de hotels voor de reis al allemaal geboekt en daar zit Great Wolf lodge niet bij. :?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik ken alleen maar mensen, die in de Great Wolf Lodge in Williamsburg, Virginia hebben gelogeerd, maar die waren niet bepaald onder de indruk van het complex.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer