Ticket 1:
Heen: Amsterdam naar Washingtom naar Richmond
Terug: Chicago naar Amsterdam
- 933,49 us$
Ticket2:
Heen: Amsterdam naar Washington (zelfde vlucht als bij Ticket1) maar geen aansluitende vlucht naar Richmond
Terug: Chicago naar Amsterdam (zelfde vlucth als bij Ticket1)
- 934,49 us$
Als ik de vlucht van Washington naar Richmond schrap betaal ik dus 1 dollar MEER !!!
Is mij ook al zo vaak opgevallen dat je met een doorvlucht meestal minder betaald. Het zal iets te maken hebben met taxes/landingsrechten/ luchthavenbelastingen o.i.d.
Wellicht dat kenners dit weten?
1250 schreef:Het heeft denk ik iets te maken met monopolie positie op vlucht vanaf AMS.....
KLM vliegt toch ook op Washington Dulles, geen monopolie voor United dus, maar vliegprijzen worden voornamelijk bepaalt door marketing en niet door de kostprijs van een vlucht, vandaar dit soort voor een leek onverklaarbare verschillen.
De prijs van vliegtickets is heel soms onbegrijpelijk. Hekkie gaf al aan dat het voor een groot deel in tax landingsrechten etc. Een ticket Phoenix is goedkoper dan een ticket Las Vegas dat maar een klein stukje verder weg ligt. Verder is het zo dat per vliegtuig ook nog eens een aantal plaatsen goedkoper zijn bij de start van verkoop en dat het moment waarop je het ticket koopt ook van invloed is op de prijs. Het is dus voor de buitenstaander erg moeilijk om hier inzicht in te krijgen. Het verschil in dit geval is maar $1 maar het kan dus best veel meer zijn. Het heeft niets met Monopolie te maken, wel hebben de maatschappijen een thuisbasis en betalen daar vaak minder rechten dan andere maatschappijen .
Harm
1250 schreef:Het heeft denk ik iets te maken met monopolie positie op vlucht vanaf AMS.....
KLM vliegt toch ook op Washington Dulles, geen monopolie voor United dus, maar vliegprijzen worden voornamelijk bepaalt door marketing en niet door de kostprijs van een vlucht, vandaar dit soort voor een leek onverklaarbare verschillen.
Los kost die vlucht 475 Euro. Neem je die vlucht als een pakker dan kost hij ineens -1 Euro.
Ik begrijp dat marketing een rol speelt, maar lijkt me nogal een slechte marketing om voor een kortere vlucht juist meer geld te vragen.
Ik zou immers graag meer betalen. En dat geld houd ik nu in mijn zak, slechte marketing dus
Door dit soort onbegrijpelijke praktijken hebben tweedehandsautoverkopers inmiddels een betere reputatie dan de gemiddelde airline !
De opbouw van vliegtarieven is niet te doorgronden. Je moet eens kijken of je het boek "U vliegt nog steeds te duur!" van Hugo J. van Reijen op de kop kunt tikken. Boekje vol met informatie en uitleg van onbegrijpelijke constructies binnen de wereld van vliegtarieven. Het gaat voornamelijk over de KLM. Je weet werkelijk niet wat je leest.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Het is ook niet te doorgronden, want het is afhankelijk van een groot aantal verschillende factoren, waar je als consument geen weet van hebt. Belangrijkste is dat maatschappijen constant met elkaar in concurrentie zijn en er dus bij elke maatschappij een heel leger aan mensen bezig is in de gaten te houden wat de anderen doen. Zodoende kan een ticketprijs een kwartier later alweer veranderd zijn.
Ruud2004 schreef:De opbouw van vliegtarieven is niet te doorgronden. Je moet eens kijken of je het boek "U vliegt nog steeds te duur!" van Hugo J. van Reijen op de kop kunt tikken. Boekje vol met informatie en uitleg van onbegrijpelijke constructies binnen de wereld van vliegtarieven. Het gaat voornamelijk over de KLM. Je weet werkelijk niet wat je leest.
Fantastich boek inderdaad! Staat hier in mijn boekenkast en heb het al meerdere malen aangeraden hier op het forum. Na het lezen kom je er achter dat luchtvaartmaatschappijen gewoon maffia-achtige bedrijven zijn.
Ruud2004 schreef:De opbouw van vliegtarieven is niet te doorgronden. Je moet eens kijken of je het boek "U vliegt nog steeds te duur!" van Hugo J. van Reijen op de kop kunt tikken. Boekje vol met informatie en uitleg van onbegrijpelijke constructies binnen de wereld van vliegtarieven. Het gaat voornamelijk over de KLM. Je weet werkelijk niet wat je leest.
Fantastich boek inderdaad! Staat hier in mijn boekenkast en heb het al meerdere malen aangeraden hier op het forum. Na het lezen kom je er achter dat luchtvaartmaatschappijen gewoon maffia-achtige bedrijven zijn.
Maffi achtig ??
Pas op hoor !! Ik werd al terrecht gewezen toen ik ze boeven noemde, dus kijk maar uit ! Zulke krachttermen worden hier niet gewaardeerd !
Pas op hoor !! Ik werd al terrecht gewezen toen ik ze boeven noemde, dus kijk maar uit ! Zulke krachttermen worden hier niet gewaardeerd !
Ik doorbreek graag taboes. De wereld is niet lief en schattig. Als je zomaar alles pikt wat die bedrijven met je willen doen, dan ben je binnen de korste keren failliet. Zo nu hou ik op!
Airmiles schreef:Na het lezen kom je er achter dat luchtvaartmaatschappijen gewoon maffia-achtige bedrijven zijn
Omdat wat hij schrijft kennelijk precies in je straatje past. Ik hou niet zo van die samenzweringstheorieen met zo'n quasi-wetenschappelijk sausje. Het is pure fictie. Er is niks "mafia-achtigs" aan luchtvaartmaatschappijen. Het zijn gewoon multinationals die winst willen en moeten maken, zoals elk bedrijf.
Ik heb in het verleden nogal vaak mensen gezien die bij vliegmaatschappijen iets voor elkaar wilden krijgen
variërend van stoelplaatsen met meer beenruimte of beter voedsel. Als ze dat niet voor elkaar kregen
begon men met beledigingen te slingeren als boeventuig etc.
Ik vraag mij wel eens af wat een redelijke prijs voor een ticket zou moeten zijn en wat wij denken dat een redelijke prijs vinden.
Harm
Klopt Harm, maar er is ook een andere kant. Ik zie dagelijks hoe keurige (onwetende) passagiers met een fooi het bos in worden gestuurd en dat passagiers die schreeuwen, intimideren en/of liegen meestal hun "gelijk" (?) krijgen. Alles moet "passagiersvriendelijk" dus geen enkele maatschappij houdt voet bij stuk. Koffer te zwaar ? Schop een rel bij de incheckbalie en vraag om een supervisor. 99% kans dat je niets hoeft bij te betalen. Ik erger mij altijd rot als zo'n supervisor zijn collega achter de balie weer eens keihard laat vallen.
Tja, wat is een redelijke prijs. Na het lezen van "U vliegt nog steeds te duur", weet ik het helemaal niet meer. Maffia of een multinational die winst wil maken gaan mij te ver. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
hekkie schreef:Is mij ook al zo vaak opgevallen dat je met een doorvlucht meestal minder betaald. Het zal iets te maken hebben met taxes/landingsrechten/ luchthavenbelastingen o.i.d.
Wellicht dat kenners dit weten?
Marjan
Klopt, je betaalt taxen e.d. volgens je start en eindbestemming. Als je echt goed zoekt kan je zo'n tarieven vinden. Als je er niet mee inzit om enkele mijlen verder van je bestemming te zitten kan je zoeken naar luchthavens in de buurt van je eindbestemming. Je zal dan een extra vluchtje moeten doen maar je kan goedkoper vliegen
Nog zo'n voorbeeldje:
BRU-IAD kostte meer dan de vlucht BRU-LAS, ondanks dat je een 2de vlucht van bijna 5 uur moest maken...
Enkel tijdens promoperiodes kan het wel eens omkeren als er specifiek promo's zijn naar bepaalde eindbestemmingen.
Het worden nog zware tijden voor de luchtvaartmaatschappijen ! Hier een stukje uit de Televaag van vandaag.
Luchtvaart vreest schadeclaims door Ronald Veerman
AMSTERDAM - In de luchtvaart dreigt een miljardenstrijd rond de rechten van vertraagde passagiers. Advocaten en belangenorganisaties slijpen de messen om KLM en andere maatschappijen snoeihard aan te pakken.
Aanleiding is een omstreden uitspraak van het Europese Hof, waarbij passagiers die met meer dan drie uur vertraging aankomen een fikse schadevergoeding tot wel zeshonderd euro moeten ontvangen.
KLM en concurrenten als British Airways en Lufthansa hebben bij minister Eurlings (Verkeer) alarm geslagen over de mogelijk rampzalige gevolgen van de uitspraak van 19 november, die al als het 'Bosman-arrest' van de luchtvaart wordt betiteld.
In een brief aan de minister wordt geschermd met een schadepost van drie tot vijf miljard euro per jaar. "We zijn altijd goed omgegaan met vertraagde passagiers, maar Europa gaat nu echt veel verder", aldus een bezorgde KLM-directeur Varwijk. "Dit gaat om heel veel geld en is juist slecht voor de reiziger." Eurlings praat donderdag met de Tweede Kamer over de kwestie, maar de bewindsman lijkt volgens een brief die morgen naar het parlement gaat vooralsnog weinig anders te kunnen doen dan de uitspraak van het hof respecteren, met enorme consequenties voor de luchtvaartsector.
"De website van de Inspectie Verkeer en Waterstaat is al aangepast. De geest is nu echt uit de fles. Het kaartenhuis van de maatschappijen staat op instorten", jubelt Hendrik Noorderhaven van de stichting EU-claim, die al jaren strijdt voor compensatie van vertraagde vluchten.
"Al jaren liegen maatschappijen dat ze barsten over de vertragingen. De KLM voorop", stelt Noorderhaven tot grote woede van de Nederlandse maatschappij, die de beschuldigingen van EU-claim niet langer wil pikken. Ook advocaat Oscar Hammerstein, die met dik honderd gedupeerde passagiers schermt, richt zijn pijlen echter op KLM. "Ik stuur hun deze week een laatste brief, daarna ga ik naar de rechter. Velen zijn recent gestrand in Azië en op de Antillen. Via de uitspraak van het Europese Hof ga ik KLM nu aanpakken."
De maatschappijen vrezen vooral dat geprobeerd wordt tienduizenden claims met jaren terugwerkende kracht te innen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Ruud2004 schreef:Ik zie dagelijks hoe keurige (onwetende) passagiers met een fooi het bos in worden gestuurd en dat passagiers die schreeuwen, intimideren en/of liegen meestal hun "gelijk" (?) krijgen.
Dat is weer een ander verhaal en dit is ook niet iets dat is voorbehouden aan luchtvaartmaatschappijen. Je ziet dit ook in winkels en restaurants. Een brutaal mens heeft de halve wereld. En ja, soms moet je inderdaad voor jezelf op (durven) komen.
Ruud2004 schreef:Het worden nog zware tijden voor de luchtvaartmaatschappijen !
Het worden vooral zware tijden voor de passagiers, want die zullen de duurdere tickets moeten gaan betalen. De consument draait hier voor op uiteindelijk. Dit zat er overigens al een tijdje aan te komen, de EC dreigt hier al een paar jaar mee. We zullen zien.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.