Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis wendela78: LA-LA in 26 dagen -advies gevraagd

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
wendela78
Amerika-ontdekker

Reis wendela78: LA-LA in 26 dagen -advies gevraagd

Bericht door wendela78 »

Inmiddels hebben we een ticket geboekt op 12 juni naar LA en op 7 juli weer terug. We hebben al veel info van het forum kunnen halen, maar voor we ons echt verder gaan verdiepen in bepaalde regio's en overnachtingen etc. wil ik jullie eerst vragen of onderstaande route mooi/ haalbaar is voor 26 dagen. We zijn een jong stel en we huren een SUV voor die periode. We houden zeker van de natuur/ wandelen/ mooie landschappen, maar ook van de gezellige dorpjes en ook van de grote steden, kortom we vinden erg veel leuk! Nu willen we binnen de 26 dagen een mix van bezienswaardigheden plannen wat ook nog goed te doen is qua afstanden. Het enige wat we hebben geboekt, is een overnachting in een cabin bij the Grand Canyon, maar deze kan evt. nog verzet worden.

12 juni Aankomst Los Angeles 13u
13 juni Los Angeles
14 juni San Diego
15 juni Palm Springs
16 juni Scottsdale OF Laughlin OF Kingman
17 juni Grand Canyon (overnachting geboekt South Rim)
18 juni Page
19 juni Bryce Canyon
20 juni Zion
21 juni Zion
22 juni Las Vegas
23 juni Las Vegas
24 juni Death Valley
25 juni Lee Vining
26 juni Yosemite
27 juni Yosemite
28 juni Napa Valley
29 juni San Francisco
30 juni San Francisco
1 juli San Francisco
2 juli Carmel?
3 juli Santa Maria
4 juli Santa Monica OF Santa Barbara
5 juli Longbeach/ Los Angeles
6 juli Longbeach/ Los Angeles
7 juli Vertrek naar NL

Ik hoor heel graag jullie reactie/ advies/ tips.

Alvast super bedankt!

Wendy
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis wendela78: LA-LA in 26 dagen -advies gevraagd

Bericht door johan1973 »

Prima route.
Met zoveel dagen kun je zelfs een nacht in/bij Monument Valley toevoegen, door een dag minder voor het laatste deel (SF - LA) te nemen.
Wanneer het om Joshua Tree NP gaat, dan zou je Twentynine Palms in plaats van Palm Springs kunnen overwegen, dan zit je dichterbij het mooiste deel van het park.
Scottsdale en Laughlin zou ik niet kiezen, maar naast Kingman (via Route66) zou je Sedona (Red Rocks) kunnen overwegen.
Johan
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als je de route voluit schrijft, heb je een beter overzicht (Van - Naar). Dit is dan jullie route voluit:

13 juni Los Angeles
14 juni Los Angeles - San Diego
15 juni San Diego - Palm Springs
16 juni Palms Springs - Scottsdale OF Laughlin OF Kingman
17 juni Scottsdale/Laughlin/Kingman - Grand Canyon (overnachting geboekt South Rim)
18 juni Grand Canyon - Page
19 juni Page - Bryce Canyon
20 juni Bryce Canyon - Zion
21 juni Zion
22 juni Zion - Las Vegas
23 juni Las Vegas
24 juni Las Vegas - Death Valley
25 juni Death Valley - Lee Vining
26 juni Lee Vining - Yosemite
27 juni Yosemite
28 juni Yosemite - Napa Valley
29 juni Napa Valley - San Francisco
30 juni San Francisco
1 juli San Francisco
2 juli San Francisco - Carmel?
3 juli Carmel - Santa Maria
4 juli Santa Maria - Santa Monica OF Santa Barbara
5 juli Santa Monica/Santa Barbara - Longbeach/ Los Angeles
6 juli Longbeach/ Los Angeles
7 juli Vertrek naar NL

Je hebt genoeg tijd om ook Monument Valley in je route op te nemen. Als je nog wat van San Diego wilt zien, zou ik die overnachting in Palm Springs eruit laten. Op de kustroute zou ik 2 tussenstops doen en ik zou ook in 1x van Yosemite naar San Francisco rijden. Je zou dan deze route krijgen:

13 juni Los Angeles
14 juni Los Angeles - San Diego
15 juni San Diego
16 juni San Diego - Kingman
17 juni Kingman - Grand Canyon
18 juni Grand Canyon - Monument Valley
19 juni Monument Valley - Page
20 juni Page
21 juni Page - Bryce Canyon
22 juni Bryce Canyon - Zion
23 juni Zion
24 juni Zion - Las Vegas
25 juni Las Vegas
26 juni Las Vegas - Death Valley
27 juni Death Valley - Lee Vining
28 juni Lee Vining - Yosemite
29 juni Yosemite
30 juni Yosemite
1 juli Yosemite - San Francisco
2 juli San Francisco
3 juli San Francisco
4 juli San Francisco - Monterey
5 juli Monterey - Cambria
6 juli Cambria - Los Angeles
7 juli Vertrek naar NL
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Mooi route wendy, niet teveel aan veranderen denk ik........
Santa Barbara zou ik liever zitten dan santa monica, omdat je de twee dagen erna ook al in la omgeving verblijft....
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Leuke route, zou er ook niet veel aan veranderen.

Scottsdale is naar mijn idee niet de moeite waard van het omrijden. Het heeft niet echt veel te bieden en het is er midden juni al flink heet !!

De laatste dagen van SF naar Los Angeles misschien een alternatief:
SF > Cambria
Cambri > Santa Barbara of Ventura (wij hebben daar een kwartiertje van de kust een aardig en zeer betaalbaar B&B gevonden in Santa Paula)
Santa Barbara/Ventura > Longbeach/ Los Angeles
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
wendela78
Amerika-ontdekker

Bericht door wendela78 »

Super bedankt allemaal!

René, we hebben jouw ietwat aangepaste route overgenomen en we kijken nu dus alleen nog even naar de kustroute, maar daar komen we wel uit!
Is Page echt de moeite waard om er 2 nachten te blijven?

Dan nog even een vraagje over de Heli vlucht over Las Vegas/ Grand Canyon... De meningen hierover zijn zo verschillend. De één vindt het geweldig, maar de ander vindt het echt zonde van het geld en vindt het erg tegenvallen. Hebben jullie hier misschien ervaring mee?

Over Yosemite.... We hebben hier nog niets geboekt. Raden jullie aan om dit wel alvast te doen? We zitten qua overnachting het liefst in een levendig gebied, misschien een leuk dorpje in de buurt??? Voor ons is het dus niet het allerbelangrijkst om zichtbij mogelijk bij de NP's te zitten met het hotel, dat reizen we wel met de auto af.

Alvast bedankt weer!

Gr. Wendy
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Ik zelf heb een rondvlucht over de Grand Canyon gemaakt in een klein vliegtuigje. Ik vond het helemaal fantastisch en ik denk persoonlijk dat het met een heli nog mooier kan zijn. Ik vind het dus zeker een aanrader.

Voor Yosemite zou ik zeker reserveren. Zeker in het park, maar ook eromheen kunnen de betaalbare hotels snel volzitten. Opties zijn in het zuiden Oakhurst (plaatsje met behoorlijk wat restaurantjes en hotels) of meer in het westen El Portal of Groveland.

Gr. Tim
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Als je in het park wil zitten in Yosemite zou ik zeker nu meteen reserveren.
Mocht je beslissen buiten het park te verblijven, let er dan wel op dat het zo'n 3 kwartier of langer rijden is om vanaf je hotel naar Curry Village te rijden. Wij hebben overnacht in het Wawona Hotel (geen aanrader overigens) en het is zonde van je tijd om elke keer op en neer te rijden.
Wil je ook nog een trail gaan lopen in Yosemite? Zo ja, dan zou ik je de Panorama trail aan willen raden.

Voor wat betreft de helicoptervlucht over de Grand Canyon: Zeker doen als je budget het toe laat. Wij vonden het fantastisch.
Wellicht heb je ook nog iets aan mijn reisverslag, zie signature.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

wendela78 schreef:Dan nog even een vraagje over de Heli vlucht over Las Vegas/ Grand Canyon... De meningen hierover zijn zo verschillend.
Ik denk dat het er vaak mee te maken heeft dat je niet in de Grand Canyon bent, maar aan de west-rim. Het lijkt mij even spectaculair als de "echte" Grand Canyon, dus als je budget het toelaat zou ik het toch zeker doen.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
wendela78
Amerika-ontdekker

Bericht door wendela78 »

Wederom bedankt! Panorama trail is een goede tip, we willen nl. zeker een trail gaan doen!

Voor de overnachtingingen rondom Yosemite vinden we het nog wel lastig.... We willen 1 nacht tussen Lee Vining en Yosemite overnachten (dichtbij Yosemite) en vervolgens 2 nachten nabij of iets voorbij Yosemite (aan de kant van SF).... We geven het geld liever uit aan activiteiten etc. dan aan een dure overnachting, maar in deze regio lijkt alles erg duur.

Heeft iemand nog tips voor een goedkope overnachting in deze regio?
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Wij hebben 2 nachten geboekt bij Yosemiteresorts. Dit hotel ligt 3 km van de westingang van Yosemiteresorts (aan de kant van SF).
Je betaalt tussen de USD 104 en USD 209 per nacht. In het weekend liggen de prijzen van de hotels/cabins hoger dan door de weeks.

http://www.yosemiteresorts.us/yosemitev ... /index.htm

Ik lees in de topic dat je LA-LA doet. Wellicht kan je de route draaien waardoor je in het weekend Yosemite vermijd.

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In het park zijn de tenten bij Curry Village het goedkoopste. De ligging is prima, zeker als je de PT wilt lopen. Je moet daarvoor namelijk met de bus naar Glacier Point en als je buiten het park zit kost het nogal wat tijd om naar het opstappunt te gaan bij de lodge, want je moet de auto ook nog ergens parkeren en dan met de shuttlebus naar de lodge. Buiten het park is de Yosemite Bug een betaalbare en goed gelegen mogelijkheid.

Marianne
wendela78
Amerika-ontdekker

Bericht door wendela78 »

Susie One, we verblijven niet in het weekend in Yosemite, dus daar ligt het niet aan... We hebben de site van Yosemite Resorts meteen gecheckt maar helaas geen beschikbaarheid meer. Balen!

Marianne, bedankt voor de tip, Yosemite Bug heeft nog plaatsen, dus waarschijnlijk gaan we dat doen. Is de afstand naar het park te doen? Is er in de buurt van die accommodatie ook nog iets te doen toevallig?

Gr. Wendy
wendela78
Amerika-ontdekker

Route van San Diego naar Kingman + tussenstop Cambria -LA

Bericht door wendela78 »

Hoi!

Over ruim 1,5 week vertrekken we voor bijna 4 weken naar de westkust! De meeste voorbereidingen hebben we gedaan, maar we hebben jullie advies nog op een aantal punten nodig:

1) route San Diego naar Kingman (het is een flinke afstand van 612km. Raden jullie aan om gewoon de tomtom te volgen of is het de moeite waard om iets om te rijden? Kortom, wat is de mooiste route?
2) Tussen Cambria en LA willen we nog een overnachting plannen langs de kust. Hebben jullie suggesties?
3) Als er nog belangrijke tips zijn voor bezienswaardigheden op de onderstaande plaatsen die we echt niet mogen missen, horen we het graag!

Planning:
Datum Van Naar Afstand (km) Hotel
12-jun Los Angeles Airport (LAX) Venice Beach (Los Angeles) 12 Venice Beach Suites and Hotel
13-jun Venice Beach Venice Beach (Los Angeles) 0 Venice Beach Suites and Hotel
14-jun Venice Beach San Diego 212 ter plekke boeken
15-jun San Diego San Diego 0 ter plekke boeken
16-jun San Diego Kingman 612 ter plekke boeken
17-jun Kingman Grand Canyon 279 Bright Angel Lodge & Cabins
18-jun Grand Canyon Monument Valley 294 ter plekke boeken
19-jun Monument Valley Page 206 ter plekke boeken
20-jun Page Page 0 ter plekke boeken
21-jun Page Bryce canyon 252 ter plekke boeken
22-jun Bryce Canyon Zion 148 ter plekke boeken
23-jun Zion Zion 0 ter plekke boeken
24-jun Zion Las Vegas 255 Harrah's
25-jun Las Vegas Las Vegas 0 Harrah's
26-jun Las Vegas Death Valley 199 ter plekke boeken
27-jun Death Valley Lee Vining 366 ter plekke boeken
28-jun Lee Vining Yosemite 121 Yosemite Bug Rustic Mountain Resort
29-jun Yosemite Yosemite 0 Yosemite Bug Rustic Mountain Resort
30-jun Yosemite San Francisco 306 Chelsea Motor Inn
1-jul San Francisco San Francisco 0 Chelsea Motor Inn
2-jul San Francisco San Francisco 0 Chelsea Motor Inn
3-jul San Francisco Monterey 181
4-jul Monterey Cambria 166
5-jul Cambria ?
6-jul ? Los Angeles
7-jul Los Angeles Los Angeles Airport (LAX)

Alvast bedankt!

Gr. Wendy

* Note mod - Marco:
Om alle gegevens van deze reis bij elkaar te houden, heb ik de berichten samengevoegd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer