[quote="Isis]Dit is nieuw kun je met een grote (wat is groot) camper de Zuid uitgang niet gebruiken?? Wat is daar aan de hand wij gaan met 25ft op pad...
[/quote]
Zoals je ergens eerder in dit topic kunt zien (iets onder midden 2e pagina) is er een aanbeveling om hier niet met RVs groter dan 22 feet terijden. Het mag dus wel, maar voor een eerste keer en eerg voorin in de reis dus nog niet veel ervaring, neem ik liever die gok niet.
Isis schreef:Wat me opvalt dat je steeds voor CG buiten de NP kiest. Is dat bewust? Het beleven van een park wordt intenser in het park zelf.
Het is niet mijn bedoeling om steeds voor een Cgr buiten de parken te kiezen. Ik wil in Yosemite (duimen dat het lukt...

), Capitol Reef, Mesa Verde en Grand Canyon wel proberen in de parken te kamperen. Bij Zion en Monument Valley net er buiten. Dus dat valt toch nog wel een beetje mee lijkt me. Een van de redenen is, zoals ik al eerder aangaf, dat ik verwacht dat er nogal wat eletronica meegaat en we dus niet te vaak zonder hook-up kunnen staan. Het idee van een omvormer in de auto is OK, maar dat is niet geschikt voor de laptops en daar zijn er nogal wat van in onze familie..... Je kunt natuurlijk zeggen dat het vakantie is, maar dat gaat bij de jeugd van tegenwoordig niet meer op. Het is voor hen een soort eerste levensbehoefte.
Verder is er ook wel behoefte bij mijn kinderen om af en toe eens geen park te bezoeken en bijv. eens uit te slpaen en/of te gaan shoppen of zo. Dat is dan ook makkelijker en bijv. kan je dan met een shuttle zelf ergens heen gaan (zoals bij Zion) en de kids hun eigen gang laten gaan wanneer ze dat willen. Dat zijn zo ongeveer de achtergronden waarom ik niet altijd voor een Cgr in het park kies. Maar die sterrenhemel spreekt me zelf ook heel erg aan en daar hoop ik dan in ieder geval op die NP Cgr goed van te kunnen genieten.
Trouwens nu ik het net over shoppen had. Heeft iemand tips voor leuke Malls in de buurt van deze route? Mijn dochters willen het liefst 2 x per week shoppen (is toch triest)

, maar daar ga ik natuurlijk niet aan beginnen. Toch zullen we er niet aan ontkomen toch wel 1 of 2 keer wat te shoppen (liefst dan wel één met een Barnes en Noble er in

)