Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Groepsreizen naar (noord)-oost Amerika?
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Groepsreizen naar (noord)-oost Amerika?
Wie weet of er georganiseerde groepsreizen zijn naar noord-oost Amerika? En dan vooral het oosten lijkt me mooi.
- lelie
- Amerika-expert
Ik heb afgelopen vrijdag gebeld met Djoser (een reisorganisatie waarmee ik afgelopen mei naar west-Amerika ben geweest) en nieuw in het assortiment is een reis naar het oosten van de VS.
Half december komt het reis"boek" uit.
Met Djoser heb je veel vrijheid, je rijdt in auto's ipv met een bus. Dat bevalt mij wel. Ik ben zo benieuwd!!!!
Met Djoser heb je veel vrijheid, je rijdt in auto's ipv met een bus. Dat bevalt mij wel. Ik ben zo benieuwd!!!!
- GPJ73
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ga je weer in meilelie schreef:Ik heb afgelopen vrijdag gebeld met Djoser (een reisorganisatie waarmee ik afgelopen mei naar west-Amerika ben geweest) en nieuw in het assortiment is een reis naar het oosten van de VS.
Zelf is mijn favoriete vakantietijd september maar ja dat hangt natuurlijk van je persoonlijke voorkeur en mogelijkheden af.
Dus Djoser bevalt wel? Ik dacht altijd dat Djoser, (en het is NIET persoonlijk bedoeld hoor!) een beetje alternatief was, dus ik dacht altijd dat past niet zo heel erg bij mij. Is dat waar, of zit ik er totaal naast?lelie schreef: Met Djoser heb je veel vrijheid, je rijdt in auto's ipv met een bus. Dat bevalt mij wel. Ik ben zo benieuwd!!!!
Vorige jaar ben ik met Special Traffic geweest naar de Westkust met een vriendin en beviel mij prima. Dit jaar ben ik met diezelfde vriendin naar Mexico, Guatemala, Honduras en Belize geweest met Fox vakanties. Was ook prima, maar die hebben geen reizen naar de VS. Zo'n rondreis bevalt mij prima. Enige is inderdaad dat je in een bus zit en natuurlijk heb je wel eens dat je ergens iets langer had willen blijven, maar ja op dit moment is dat zo'n beetje onze enige oplossing, want op een één of andere manier voelen wij ons niet zo heel veilig in een auto samen. Heb natuurlijk ook liever dat je het helemaal zelf kan regelen, maar twee jonge vrouwen alleen in een auto, ik weet het niet en een backpacktype ben ik al helemaal niet
Maar jij zegt dat ze met Djoser in auto's rijden? Hoe gaat dat dan in zijn werk, moet iedereen om en om rijden?
Ben wel benieuwd, want ik ga tot nu toe altijd met een vriendin reizen, maar volgend jaar ben ik al afgestudeerd en zij nog niet, dus weet niet eens of wij volgende jaar wel samen gaan en misschien ga ik dan wel alleen. Jij bent toch ook alleen gegaan? Beviel dat wel? Hoe zit dat met de hotelkamers, moet je die delen met vreemden?
Chantal
- lelie
- Amerika-expert
Hallo Chantal en Gert,
Gert, ik had jouw stukje niet zien staan, vandaar dat ik nu pas reageer.
Ik weet niet precies (eigenlijk helemaal niet) uit welke data ik kan kiezen (de reis komt in december uit) maar ik had gedacht aan eind mei/begin juni. Het is wel de bedoeling dat het lekker warm is, maar niet (te) heet.
Ik had me nog niet zo in de temperatuur verdiept.
Misschien kan ik beter eind juni gaan, maar ik heb met 4 collega's te maken en ik weet niet of dat kan.
Ik zal straks even uitzoeken hoe warm het is in de maanden mei en juni/juli.
Chantal,
Ja, Djoser is mij erg goed bevallen. Ik ben afgelopen mei geweest en ruim een half jaar daarvoor had ik een oproepje geplaatst op het amerikaforum en op de viva-site voor een reisgenoot. Zo van "in mei 2005 wil ik een reis maken met djoser (groepsreis) naar het westen van de VS, wie heeft er zin om mee te gaan" en dan nog wat uitgebreider.
Uiteindelijk heeft er iemand gereageerd die meewilde. Een vrouw van 32. In januari hebben we allebei geboekt en toen begon onze mailwisseling.
Tot de dag van vertek hebben we heel regelmatig met elkaar gemaild over de aankomende reis en op Schiphol heb ik haar ontmoet.
Het klikte goed en we zorgden dat we naast elkaar in het vliegtuig kwamen te zitten. in het vliegtuig hadden we onze reisbegeleider ontmoet en een paar anderen van de groep.
De rest zagen we later pas, toen we een tussenstop hadden in Chicago.
In San Francisco aangekomen gingen we allemaal naar het autoverhuurbedrijf en daar kon iedereen die wilde rijden zich inschrijven voor een auto.
We waren met 12 man en 3 daarvan (waaronder ik) wilden niet rijden. De rest wel. (dat kon je bij het boeken al aangeven, was geen probleem als je niet wilde rijden). We kregen in totaal 4 auto's en je kon instappen waar je wilde. Uiteindelijk zijn Karin en ik bij 2 anderen in een auto gestapt en we zijn eigenlijk de rest van de reis met zijn vieren samengereden. Die andere 2 personen wisselden met rijden om de paar uur.
Ik deelde altijd een kamer met Karin, dat reisgenootje die ik al kende via mailtjes. Als we wilden ruilen kon dat wel, want normaal gesproken rouleert dat, maar iedereen was tevreden.
De ene keer zaten we in een hotel en de andere keer (meestal) in een motel. Dat laatste vond ik fijner, je doet de voordeur open en je staat buiten. Ik had dan meer het gevoel van vrijheid.
En in Yosemite sliepen we 2 nachten in tentjes/cabins.
Dus het scheelde wel dat ik Karin al een beetje kende voor we op reis gingen. Anders zou ik het wel heel eng hebben gevonden.
Bij mijn volgende reis ga ik weer oproepjes plaatsen. Door mijn oproep op het Amerikaforum reageerde een jongen die dat jaar daarvoor precies dezelfde reis had gemaakt met Djoser, en hij heeft werkelijk alles verteld. Ik was dus erg goed voorbereid.
Ik weet niet of je mijn reisverslag al hebt gelezen? Die staat hier ook op dit forum en is niet zo lang.
Hieronder staat de link.
Maar uiteindelijk is het me heel goed bevallen, we hadden altijd wel een hele dag voor een national park en soms bleven we ergens 2 nachten.
Je kon altijd zelf weten wat je ging doen.
Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust.
Gert, ik had jouw stukje niet zien staan, vandaar dat ik nu pas reageer.
Ik weet niet precies (eigenlijk helemaal niet) uit welke data ik kan kiezen (de reis komt in december uit) maar ik had gedacht aan eind mei/begin juni. Het is wel de bedoeling dat het lekker warm is, maar niet (te) heet.
Ik had me nog niet zo in de temperatuur verdiept.
Misschien kan ik beter eind juni gaan, maar ik heb met 4 collega's te maken en ik weet niet of dat kan.
Ik zal straks even uitzoeken hoe warm het is in de maanden mei en juni/juli.
Chantal,
Ja, Djoser is mij erg goed bevallen. Ik ben afgelopen mei geweest en ruim een half jaar daarvoor had ik een oproepje geplaatst op het amerikaforum en op de viva-site voor een reisgenoot. Zo van "in mei 2005 wil ik een reis maken met djoser (groepsreis) naar het westen van de VS, wie heeft er zin om mee te gaan" en dan nog wat uitgebreider.
Uiteindelijk heeft er iemand gereageerd die meewilde. Een vrouw van 32. In januari hebben we allebei geboekt en toen begon onze mailwisseling.
Tot de dag van vertek hebben we heel regelmatig met elkaar gemaild over de aankomende reis en op Schiphol heb ik haar ontmoet.
Het klikte goed en we zorgden dat we naast elkaar in het vliegtuig kwamen te zitten. in het vliegtuig hadden we onze reisbegeleider ontmoet en een paar anderen van de groep.
De rest zagen we later pas, toen we een tussenstop hadden in Chicago.
In San Francisco aangekomen gingen we allemaal naar het autoverhuurbedrijf en daar kon iedereen die wilde rijden zich inschrijven voor een auto.
We waren met 12 man en 3 daarvan (waaronder ik) wilden niet rijden. De rest wel. (dat kon je bij het boeken al aangeven, was geen probleem als je niet wilde rijden). We kregen in totaal 4 auto's en je kon instappen waar je wilde. Uiteindelijk zijn Karin en ik bij 2 anderen in een auto gestapt en we zijn eigenlijk de rest van de reis met zijn vieren samengereden. Die andere 2 personen wisselden met rijden om de paar uur.
Ik deelde altijd een kamer met Karin, dat reisgenootje die ik al kende via mailtjes. Als we wilden ruilen kon dat wel, want normaal gesproken rouleert dat, maar iedereen was tevreden.
De ene keer zaten we in een hotel en de andere keer (meestal) in een motel. Dat laatste vond ik fijner, je doet de voordeur open en je staat buiten. Ik had dan meer het gevoel van vrijheid.
En in Yosemite sliepen we 2 nachten in tentjes/cabins.
Dus het scheelde wel dat ik Karin al een beetje kende voor we op reis gingen. Anders zou ik het wel heel eng hebben gevonden.
Bij mijn volgende reis ga ik weer oproepjes plaatsen. Door mijn oproep op het Amerikaforum reageerde een jongen die dat jaar daarvoor precies dezelfde reis had gemaakt met Djoser, en hij heeft werkelijk alles verteld. Ik was dus erg goed voorbereid.
Ik weet niet of je mijn reisverslag al hebt gelezen? Die staat hier ook op dit forum en is niet zo lang.
Hieronder staat de link.
Maar uiteindelijk is het me heel goed bevallen, we hadden altijd wel een hele dag voor een national park en soms bleven we ergens 2 nachten.
Je kon altijd zelf weten wat je ging doen.
Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar van div. vrienden en kennissen in mijn omgeving weet ik dat Djoser een prima organisatie is om mee te reizen. Wel ben ik eens een keer op zo'n voorlichtingsdag geweest op hun hoofdkantoor in Leiden. Je krijgt daar een hele goede indruk van hoe dit bedrijf werkt en wat je te wachten staat op hun reizen. Ook zie je films over hun aangeboden reizen en trektochten.dolphin schreef:Dus Djoser bevalt wel? Ik dacht altijd dat Djoser, (en het is NIET persoonlijk bedoeld hoor!) een beetje alternatief was, dus ik dacht altijd dat past niet zo heel erg bij mij. Is dat waar, of zit ik er totaal naast?
De formule spreekt mij wel heel erg aan. Je reist in groepsverband, je vervoer en overnachtingen zijn geregeld en verder heb je alle vrijheid die je maar wil.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- GPJ73
- Amerikakenner
- Contacteer:
Een collega van mij gaat al meer dan 10 jaar met Djoser op vakantie en is erg tevreden. Ik ben echter niet zo'n groepstypje maar als je het verslag van Marloes hebt gelezen wordt je wel nieuwsgierig, wie weet naar een vreemd en 'eng' land ofzo. Maar in de VS kan eigenlijk iedereen goed rondreizen, ook twee vrouwen hoor
Mijn zussen zijn beide met de greyhound van de oost naar de westkust gereisd, 5 jaar geleden. Die waren toen 21 en 26 en dat ging goed, enige zelfstandigheid is wel vereist en beheersing van de taal natuurlijk maar dat kan het probleem niet zijn.
Nou dan moet ik ook maar eens de gids van Djoser aanvragen 
Vond je dat niet eng, Marloes, toen je dat oproepje deed? Ik bedoel, er zijn best wat gekken op het internet en ik heb zo'n idee dat dat soort mensen wel zullen reageren op zulke berichtjes. Lijkt mij toch best eng.
Gert: het reizen met een geyhound bus zou ik niet erg vinden, maar met de auto met twee jonge vrouwen wel. Verhalen zijn wel oud en ik heb er de laatste tijd nooit meer wat van gehoord, maar je hoort weleens dat ze touristen overvallen in gebieden waar het toch vrij rustig is. Weet dat het, als het gebeurt niet veel uitmaakt, maar zou mij toch veiliger voelen met een man in de buurt, terwijl ik heus wel zelf van mij af kan slaan hoor
Verder heb ik het probleem dat ik denk dat de vriendin van mij de auto niet echt fijn zou vinden, ze vindt autorijden in Nederland al vreselijk, dus denk dat de VS er dan helemaal niet inzit 
Vond je dat niet eng, Marloes, toen je dat oproepje deed? Ik bedoel, er zijn best wat gekken op het internet en ik heb zo'n idee dat dat soort mensen wel zullen reageren op zulke berichtjes. Lijkt mij toch best eng.
Gert: het reizen met een geyhound bus zou ik niet erg vinden, maar met de auto met twee jonge vrouwen wel. Verhalen zijn wel oud en ik heb er de laatste tijd nooit meer wat van gehoord, maar je hoort weleens dat ze touristen overvallen in gebieden waar het toch vrij rustig is. Weet dat het, als het gebeurt niet veel uitmaakt, maar zou mij toch veiliger voelen met een man in de buurt, terwijl ik heus wel zelf van mij af kan slaan hoor
- lelie
- Amerika-expert
Dolphin wrote:
Ik vond het aan de ene kant wel eng om een oproepje te plaatsen, maar aan de andere kant, ik zou toch eerst mailen met diegene, en ik ging niet met háár alleen op vakantie, maar zij zat gewoon bij mij in de groep. Het is niet echt zo dat ik met een vreemde op vakantie ging, en als het niet zou klikken, dan had ik nog 11 anderen om mee om te gaan.
Maar het blijft altijd een gok, je weet nooit wie er reageert.
Je kijkt je ogen uit als je de reisgids van Djoser ziet, het is namelijk een dik, groot boek!Nou dan moet ik ook maar eens de gids van Djoser aanvragen
Ik vond het aan de ene kant wel eng om een oproepje te plaatsen, maar aan de andere kant, ik zou toch eerst mailen met diegene, en ik ging niet met háár alleen op vakantie, maar zij zat gewoon bij mij in de groep. Het is niet echt zo dat ik met een vreemde op vakantie ging, en als het niet zou klikken, dan had ik nog 11 anderen om mee om te gaan.
Maar het blijft altijd een gok, je weet nooit wie er reageert.
- GPJ73
- Amerikakenner
- Contacteer:
Autorijden is zeer goed te doen in de VSdolphin schreef:Nou dan moet ik ook maar eens de gids van Djoser aanvragen
Gert: het reizen met een geyhound bus zou ik niet erg vinden, maar met de auto met twee jonge vrouwen wel. Verhalen zijn wel oud en ik heb er de laatste tijd nooit meer wat van gehoord, maar je hoort weleens dat ze touristen overvallen in gebieden waar het toch vrij rustig is. Weet dat het, als het gebeurt niet veel uitmaakt, maar zou mij toch veiliger voelen met een man in de buurt, terwijl ik heus wel zelf van mij af kan slaan hoorVerder heb ik het probleem dat ik denk dat de vriendin van mij de auto niet echt fijn zou vinden, ze vindt autorijden in Nederland al vreselijk, dus denk dat de VS er dan helemaal niet inzit
Ik vond het over het algemeen erg veilig in de VS, wat ik mee heb gemaakt maar ja dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk vergelijken. Mijn zussen zijn zeer assertief en mondig dus dat scheelt wel. Je ziet trouwens genoeg jonge Am. meiden alleen rondrijden in de VS (wij letten daarop...
- GPJ73
- Amerikakenner
- Contacteer:
Goh ik wist niet eens dat er anno 2005 nog zulke meiden bestonden...dolphin schreef:Nou dan moet ik ook maar eens de gids van Djoser aanvragen
Weet dat het, als het gebeurt niet veel uitmaakt, maar zou mij toch veiliger voelen met een man in de buurt, terwijl ik heus wel zelf van mij af kan slaan hoor
Haha, ik ben ook heel assertief hoor en kan mij prima alleen redden. Ben ook 2 maanden alleen naar de VS geweest, summer courses op UCLA. Maar ik denk toch dat veel vrouwen, hoewel ze het misschien niet hardop toegeven, het wel prettig vinden als er een man is. Dit betekent niet dat je het zelf niet kan regelen, maar denk dat je jezelf toch iets veiliger voelt, is gewoon een gevoel.
Maar je hebt wel gelijk, mensen zijn wel netjes in het verkeer in de VS, dus dat zou geen probleem zijn. Wie weet kan ik mijn vriendin overhalen
maar heb er een hard hoofd in.
En Marloes, dank je, als ik dit jaar niet met die vriendin kan (weet nog niet eens waar we de komende zomer naar toe zullen gaan, ze had het er namelijk over dat ze deze keer olifanten wilde zien en wilde ergens naar Azië, maar nu door als die ziektes en rampen daar, weet ik het zo net nog niet), zal ik zeker aan Djoser denken!
Maar je hebt wel gelijk, mensen zijn wel netjes in het verkeer in de VS, dus dat zou geen probleem zijn. Wie weet kan ik mijn vriendin overhalen
En Marloes, dank je, als ik dit jaar niet met die vriendin kan (weet nog niet eens waar we de komende zomer naar toe zullen gaan, ze had het er namelijk over dat ze deze keer olifanten wilde zien en wilde ergens naar Azië, maar nu door als die ziektes en rampen daar, weet ik het zo net nog niet), zal ik zeker aan Djoser denken!
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vandaag viel de nieuwe reisgids van Djoser 2006 bij mij in de bus. Ik krijg hem elk jaar automatisch toegestuurd.lelie schreef:Ik heb afgelopen vrijdag gebeld met Djoser (een reisorganisatie waarmee ik afgelopen mei naar west-Amerika ben geweest) en nieuw in het assortiment is een reis naar het oosten van de VS.
En inderdaad is nu een reis naar het noordoosten van Amerika in hun programma opgenomen. Een 22 daagse reis voor de prijs van ¤ 1895,-. Er wordt gevlogen met KLM, het vervoer is per huurauto en overnachtingen in hotels/motels De reis is te boeken vanaf 3 juni t/m 16 september 2006 en daarna weer vanaf 19 mei 2007.
Een mooi reisschema lijkt mij met veel afwisseling tussen steden en natuur. In grote lijnen ziet het er zo uit:
Amsterdam - New York - Lancaster - Washington DC - Williamsport - Niagara Falls - Syracuse - Lake George. Dan naar de bergen in Lake Placid (waar al 2 maal de Olympische Winterspelen zijn gehouden).
Van hieruit via Vermont naar Gorham in New Hampshire vlakbij de White Mountains. Dan naar de prachtige kustlijn van Maine met bezoek aan Acadia Nat. Park. Overnachten in Sanford en Bar Harbour. Van hier naar Denvers (Boston) - Cape Cod - Newport - New York City, war je nog 2 dagen verblijft.
Al met al een mooie reis volgens mij.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- lelie
- Amerika-expert
Hoi Marjan,
Ik heb het gezien op de site van Djoser. Ik ben ook wel aardig enthousiast (hoewel het westen me vast meer trekt, maar daar kan ik nu nog niet over oordelen).
Dus het lijkt je een mooie reis?
Ik moet me er nog verder in verdiepen en ook even kijken wat de beste tijd is om te gaan. Het moet wel lekker weer zijn hoor!
Ik denk dat het juni wordt.
Zou 3 juni geschikt zijn (lekker warm?) of kan ik beter op 24 juni gokken? Of is het dan weer té warm?
Ik heb het gezien op de site van Djoser. Ik ben ook wel aardig enthousiast (hoewel het westen me vast meer trekt, maar daar kan ik nu nog niet over oordelen).
Dus het lijkt je een mooie reis?
Ik moet me er nog verder in verdiepen en ook even kijken wat de beste tijd is om te gaan. Het moet wel lekker weer zijn hoor!
Ik denk dat het juni wordt.
Zou 3 juni geschikt zijn (lekker warm?) of kan ik beter op 24 juni gokken? Of is het dan weer té warm?
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helaas (of gelukkig) kunnen we het weer niet zelf regelen.....lelie schreef:Zou 3 juni geschikt zijn (lekker warm?) of kan ik beter op 24 juni gokken? Of is het dan weer té warm?
Ik denk dat je voor het Noordoosten niet echt een garantie kunt geven over het weer. Je zult er ook een beetje geluk bij moeten hebben.
In 2003 was ik zelf in dat gebied (de driehoek Boston - Washinghton - Niagara Falls) in de 1e week van juni. We hoefden toen geen jas aan, maar het had van mij nog wel een paar graden warmer mogen zijn.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1967 Weergaves
-