Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Cléo: Advies Roadtrip auto 24 d. San Diego - Phoenix

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Cléo1986
Amerika-ontdekker

Reis Cléo: Advies Roadtrip auto 24 d. San Diego - Phoenix

Bericht door Cléo1986 »

Hallo ervaren Amerikafans!

Ik volg dit interessante fora al enkele weken passief, maar nu post ik hier m'n reisplan omdat ik graag wat 'bevestiging' voor m'n berekening/inschatting heb, en omdat enkele algemene tips/aanraders van zij die er al geweest zijn, heel welkom zijn om me wat bij te sturen!
Dit wordt mijn allereerste bezoek op Amerikaanse bodem, iets waar ik al van droom zolang ik me kan herinneren! :D (literatuur, films, enkele goede Amerikaanse vrienden, natuurliefhebber, ...) Ik ben pas afgestudeerd en heb een leuke job gevonden, waarmee ik een USA-budget van+- 5000 euro
bijeenspaarde. April 2010 ga ik trouwen en samenwonen, maar we kunnen onze 'grote huwelijksroadtrip' jammer genoeg pas in de zomer (vol hoogseizoen) aanvatten, omdat mijn verloofde in het onderwijs staat. Prijzen zijn daar niet zo vrolijk heb ik al gemerkt... Maar met een massa tips die ik van jullie al las, de hele blauwe trottergids Californië en Zuidwest-USA, de trottergids Zuid-California en de nationale parken én de Lonely Planet West-USA achter de kiezen, meen ik genoeg info te hebben om een mooie comfortabele maar betaalbare reis te maken. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer... (zoveel mogelijkheden :shock: , ook ivm hotels/motels reserveren of boeken, zoiets als priceline, duurdere logies in/vlakbij een NP of iets verder rijden, ...)
Goeie raad nodig.

M'n vliegtickets heb ik via de vroegboekactie van Connections geboekt begin januari, en dat viel me wat tegen, de prijzen (taxes) zijn blijkbaar echt gestegen tov vorig jaar :( Ik had lang online naar goedkopere tickets gezocht, maar vond niets lager dan 800 euro pp die periode. We hebben uiteindelijk 2 tickets Brussel-San Diego/Phoenix-Brussel gekocht voor 1450 euro samen, auto voor 24 dagen voor 682 euro en met daar all in premier verzekering op, zijn we al 2320 euro kwijt met enkel vliegen en rijden. De hoteloffertes van de reisbureaus (Connections, Tioga al wat beter/goedkoper) vond ik echt te duur, dus heb ik besloten (ook al is dit mijn eerste grote reis ooit!) om alles online zelf te reserveren en eventueel later nog (gratis, tot 48u voorhand) te annuleren en stukken 'op de bonnefooi' te doen. Spannend! Ik ben niet zo'n grote avonturier (nou ja, beetje plan/controlefreak), dus het idee (redelijk) op voorhand te weten waar mijn bed zal staan, spreekt me 't meest aan. Reserveren met kans tot gratis annuleren, dan 'heb ik alvast wat'. Dan win ik ter plekke ook tijd doordat ik niet elke dag op zoek moet gaan naar een motel/hotel? Kan dan nog altijd meedoen met priceline en zo leuke extra's winnen. Nu is mijn eerste vraag: wat/waar kan ik best zo snel mogelijk reserveren? De NP's, drukke plaatsen als Moab, ...? En welke slaapplaatsen zijn daar raden jullie aan en zijn wat normaal qua budget? Ik heb zoveel lodge/motel/hoteltips gevonden. We willen toch af en toe van die extra dingen 'doen' ergens (Sea World, Universal Studios, enkele uurtjes paardrijden ergens in mooi gebied, rubberboottocht vanuit Moab, boottochtje op Lake Powell, treinrit van Durango naar Silverton, ...) Ik heb geprobeerd om m'n reisschema zo gebalanceerd mogelijk te maken, met meestal maximaal 3 uur rijden per dag, en met een leuke route en tussenstops. Soms ergens langer dan een nacht blijven. Balans steden/natuur. Ik kon zoals je zal zien moeilijk kiezen tussen de westkust en het westen zelf. Zo moést ik ook absoluut een stukje Colorado doen!

1+2: San Diego
(13 juli – 15 juli)
Landen ’s avonds 13 juli
Een dag in San Francisco (Sea World en/of San Diego Zoo, Gaslamp District, Historical Towncenter, Beach,...?)

15 juli: Een dag rijden met stoppen/picnicen op mooie plaatsen (La Jolla, Old Carlstad,...) San Diego - Los
Angeles

3+4: Los Angeles
(15 juli – 17 juli)
Een dag klassiekers in Los Angeles (Hollywood, Universal, …)

17 juli: Rijden met stoppen Los Angeles - Santa Barbara (voormiddag: Paramount Ranch in
Santa Monica ) – in namiddag arriveren in Santa Barbara

5: Santa Barbara
(17 juli-18 juli)
18 juli: Een dag rijden met stoppen Santa Barbara-Monterey (Carmel, …)

6: Monterey
(18 juli – 19 juli)
19 juli: Voormiddag Monterey Aquarium, middag Santa Cruz, avond: San Francisco

7+8: San Francisco
(19 juli – 21 juli)
20 juli: Een dag in San Francisco
21 juli: Rijden met stoppen (Columbia, Sonora, …) San Francisco-Yosemite

9+10: Yosemite NP
(21 juli – 23 juli)
22 juli: Een dag in Yosemite
23 juli: Nog een hele voormiddag/middag in Yosemite, of om 9u vertrekken (en rijden met stoppen langs Tioga
Pass, spookstad Bodie!, Mono Lake?) Yosemite-Lone Pine (rechtstreeks = +- 4 uur)

11: Lone Pine
(23 juli – 24 juli)
24 juli: Dag rijden met stoppen van Lone Pine naar Las Vegas (langs death valley, of is er kortere route noordelijker?)
Avond in Las Vegas

12: Las Vegas
(24 juli – 25 juli)
25 juli: Rijden naar Zion (Springdale hotel inchecken) – scenic drive + wandeling in Zion

13: Zion
(25 juli – 26 juli)
26 juli: Voormiddag in Zion zonsopgang
Korte rit van Zion naar Bryce (Panguitch hotel) + wandelen in Bryce

14: Bryce
(26 juli - 27 juli)
(Het is zo’n 4 uur rijden van Bryce naar Moab (langs noordelijke route))
27 juli: Ochtend: wandelen + zonsopgang in Bryce
Middag: rijden met stoppen (Escalante, Boulder, Torrey) van Bryce naar Capitol Reef National
Park (hotel in Torrey of Bicknell)+ in Capitol Reef scenic drive of wat wandelen

15: Capital Reef National Park
(27 juli – 28 juli)
28 juli: In ochtend vertrekken even naar noordelijk gelegen cathedral valley (als water laag genoeg staat en onze auto kan)
In middag (???naargelang: rijden met stoppen, langs Natural Bridges National Monument (4 uur
rijden) =zuidelijke route OF noordelijke route volgen langs Hanksville en die dag al Arches
National Park doen boven en dan door (2.30u rijden)) naar Moab???

16+17: Moab
(28 juli – 30 juli)
29 juli: Ochtend naar Arches National Park
Middag: rubberboottocht op Colorado? – Helicoptervlucht over vele canyons? – Paardrijden?
30 juli: rijden met stoppen langs Mese Verde, naar Durango

18+19: Durango
(30 juli – 1 augustus)
31 juli: Met de stoomtrein naar Silverton en terug (= daguitstap?)
1 augustus: rijden met stoppen (of scenic drive langs/door shiprock en dan Monument
Valley) naar Page

20: Page (Lake Powell)
(1 augustus – 2 augustus)
2 augustus: Uitstap naar Antelope Canyon (duur, ook stukje bereikbaar via boot op Lake Powell?)
Middag:Boottocht op Lake Powell?
2,30u Naar Grand Canyon rijden en daar zonsondergang zien (en ergens logeren?)

21: Grand Canyon (Village?)
(2 augustus – 3 augustus)
3 augustus: Uitstap (vroeg) naar/door Grand Canyon
Middag, namiddag of avond: 1.30u rijden naar Flagstaff

22: Flagstaff (goedkoop)
(3 augustus – 4 augustus)
4 augustus: Rijden met stoppen (Sedona!, Jerome, Montezuma Castle) van Flagstaff naar
Phoenix

23-24: Phoenix
(4 augustus – 5 augustus)
In late namiddag arriveren in Phoenix, inchecken, luieren en wat uitrusten bij hotel, …)
Auto bij luchthaven indienen om 9u ‘s morgens, inchecken op vlieghaven (opstijgen om 11u)

En, ziet deze route er aangenaam en wat verstandig uit?
Hebben jullie enkele 'must stay'-adresjes op een van die plaatsen?
En ervaring met paardrijden op een van die plaatsen? Waar, hoe, prijs? Niet dat je zo 'vastzit' aan de paardrijroute, terwijl er veel meer te zien is (bv in Yosemite)

Alvast bedankt voor jullie input! :P
I've traveled the world twice over,
Met saints and sinners,
Poets and artists, kings and queens,
Old stars and hopeful beginners,
Learned secrets from writers and cooks
All with a library ticket
To the wonderful world of books...
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Cléo: Advies Roadtrip auto 24 d. San Diego - Phoenix

Bericht door gleuknie »

Ik maak eerst even een post met een makkelijker overzicht van je route en kom er daarna nog even op terug:

Dag 1: Aankomst San Diego
Dag 2: San Diego
Dag 3: San Diego – Los Angeles
Dag 4: Los Angeles
Dag 5: Los Angeles – Santa Barbara
Dag 6: Santa Barbara - Monterey
Dag 7: Monterey – San Francisco
Dag 8: San Francisco
Dag 9: San Francisco - Yosemite
Dag 10: Yosemite
Dag 11: Yosemite – Lone Pine
Dag 12: Lone Pine – Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Zion
Dag 14: Zion – Bryce Canyon
Dag 15: Bryce Canyon – Capitol Reef
Dag 16: Capitol Reef - Moab
Dag 17: Moab
Dag 18: Moab - Durango
Dag 19: Durango
Dag 20: Durango - Page
Dag 21: Page – Grand Canyon
Dag 22: Grand Canyon - Flagstaff
Dag 23: Flagstaff - Phoenix
Dag 24: Phoenix
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Persoonlijk vind ik het een veel te drukke route. Als je naar Moab gaat moet je eigenlijk minstens 3-4 nachten inplannen. Ik zou aangezien je de tickets al geboekt hebt de richting Capitol Reef - Moab - Durango uit de route halen en je hebt een veel mooiere, rustigere route. Op deze manier heb je meer tijd voor San Francisco, Yosemite (Omdat je dan maar tot Bridgeport of Lee Vining hoeft te rijden), Death Valley (Echt een aanrader om in het park te overnachten.), Las Vegas (Zou ik voor een eerste reis toch zeker een volle dag willen verblijven), Zion (Prachtig park) en Monument Valley (Daar kun je dan zonsondergang en zonsopgang zien). Ik zou ongeveer deze route doen:

Dag 9: San Francisco
Dag 10: San Francisco - Yosemite
Dag 11: Yosemite
Dag 12: Yosemite – Bridgeport/Lee Vining (Ligt ideaal als je naar Bodie en Mono Lake wilt)
Dag 13: Bridgeport/Lee Vining - Death Valley
Dag 14: Death Valley – Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas - Zion
Dag 17: Zion
Dag 18: Zion – Bryce Canyon
Dag 19: Bryce Canyon - Page
Dag 20: Page - Monument Valley
Dag 21: Monument Valley – Grand Canyon
Dag 22: Grand Canyon - Sedona
Dag 23: Sedona - Phoenix
Dag 24: Phoenix
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Niels_#
Amerika-ontdekker

Bericht door Niels_# »

Het deel Capitol Reef - MOAB - Monument Valley is wel weer ontzettend mooi... Ik zou het er zeker in houden! Liever ergens anders wat inleveren. Route suggestie van Torrey naar MOAB: http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... e=UTF8&z=9

3 uur rijden per dag in de States is echt een makkie, daar zou ik niet te veel aan vast houden. Het verkeer is daar rustig en je ziet prachtige dingen onderweg. Wij vertrokken om een uur of 10 in de ochtend, stopten om 12 uur voor een broodje en eindigden dan meestal rond een uur of 16:00 - 17:00 op plaats van bestemming. Intensief? Redelijk maar je hebt er wel een mooie dag besteding aan! Je ziet zo veel mooie dingen :shock:

Op zich wil jouw route best wel maar dat hangt er vanaf of je ook grote wandeltochten wilt maken. Vaak neemt men een volle dag voor Zion (alleen er doorheen rijden is ook mooi) en wat meer tijd om Yosemity te bekijken. Als accepteert dat niet alles kan en je keuzes moet maken dan is het volgens mij wel te doen.

Waar je denk ik nog wat tijd kunt wegsnoepen is in het eerste deel. Dat doe je vrij uitgebreid is mijn idee terwijl het tweede deel (het natuurschoon) wat krap is. Ieder z'n voorkeur maar ik zou kiezen voor het natuurschoon :D
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Cléo1986 schreef: 15: Capital Reef National Park
(27 juli – 28 juli)
28 juli: In ochtend vertrekken even naar noordelijk gelegen cathedral valley (als water laag genoeg staat en onze auto kan)
In middag (???naargelang: rijden met stoppen, langs Natural Bridges National Monument (4 uur
rijden) =zuidelijke route OF noordelijke route volgen langs Hanksville en die dag al Arches
National Park doen boven en dan door (2.30u rijden)) naar Moab???
Cléo, ik wil even reageren op jouw planning voor 28 juli. Je schrijft dat je 'even' naar Cathedral Valley wilt rijden, maar dit is niet een rit voor even er tussendoor. In ons reisverslag van 2006 (zie de link hieronder) kan je lezen dat wij een volle dag voor deze rit nodig hebben gehad. Je rijdt bijna 70 mijl via onverharde wegen, dus je snelheid ligt laag en geloof me, je wilt echt heel vaak uitstappen om van de prachtige omgeving te genieten. Om op diezelfde dag nog Natural Bridges of Arches te doen lijkt mij toch echt te veel van het goede.
Je kan de Cathedral Valley Loop overigens wel sneller rijden hoor, wij hebben het in 2009 ook in een halve dag gedaan. Maar dat was noodgedwongen, omdat het dreigde te gaan regenen. Als het beter weer was geweest, zouden we hier ook deze tweede keer een volle dag hebben doorgebracht.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Op zich is de route te doen, maar wel erg druk (en het zal warm zijn), af en toe zul je denk ik iets overslaan.
De eerste helft van de route gaat prima, alleen jammer dat je kort in San Francisco zit.
Koop de Annual National Park Pass bij de entree van Yosemite. Die kun je (zoals zo veel) met creditkaart betalen.
Het traject Yosemite - Lone Pine - Las Vegas gewoon door Death Valley rijden. Vanaf Lee Vining bovenlangs Death Valley is sneller, maar DV wil je niet missen.
Cathedral Valley loop zou ik niet doen, dat is meer iets voor een tweede reis en moet je ruim de tijd voor nemen om van te genieten.
Van Torrey naar Moab zou ik in jouw geval de noordelijke route nemen, je komt na Hanksville langs Goblin Valley SP en Little Horse Canyon (de moeite van een bezoek waard), maar je hebt weinig tijd voor Moab dus hier niet veel tijd besteden. Via de UT-95 en Natural Bridges is erg mooi, maar dit is een keuze.
Ik zou in plaats van paardrijden en raften bij Moab vooral tijd aan Arches besteden en eventueel een paar viewpoint in Canyonlands. Je hebt in alle gevallen te weinig tijd in Moab om veel te doen.
Mesa Verde zou tussen Moab en Durango kunnen, ook al moet je het park niet onderschatten. Een efficiënt bezoek zou zijn: eerst naar het uitzichtpunt bij Cliff Palace en daarna de wandeling naar Spruce Tree House doen.
Ik zou nog eens goed nadenken over die 2 nachten Durango en de treinrit. Het is even wat anders, maar wanneer je dat overslaat kun je een extra nacht in Moab blijven en een nacht Monument Valley tussenvoegen...
Antelope Canyon zou ik wel doen, ook al is het prijzig.
Zorg dat je rond lunchtijd uit Page richting Grand Canyon vertrekt. Een stop bij Navajo Bridge (korte omweg visa versa over 89A) is aan te raden. Door de drukte op het parkeerterrein lokt Cameron Tradingpost ook voor een stop, en daarna is Desert View het eerste mooie viewpont in GC NP (adembenemend...).
Succes!
Johan
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ik ga hier even Gleuknie bijtreden ;-). Voor het aantal dagen dat je ter beschikking hebt zou ik de route rustiger inplannen. Nu bezoek je heel veel, maar altijd heel kort. Persoonlijk vind ik dat een beetje zonde. Oké, ik snap wel dat het een grote en dure reis is, maar kwaliteit lijkt me toch belangrijker dan kwantiteit :-). Ik ga dus ook voor de route van Gleuknie.

Je kan natuurlijk zoals Niels zegt Capitol Reef en Moab behouden, maar dan moet je echt ergens anders schrappen. Het lijkt me veel te druk om dit ook in deze route bij te nemen. Maar zoals Gleuknie zegt, je moet voor Moab voldoende tijd uittrekken. Wij zullen hier dit jaar 4 nachten blijven.
Cléo1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Cléo1986 »

Bedankt allemaal voor jullie snelle respons!

Ik moet toegeven dat ik de route in m'n hoofd heb gestopt nadat ik de blauwe reisgids van Lannoo had gelezen als eerste USA-planner. :mrgreen:
Daarin begeleiden ze (met leuke stopplaatsen, eetplaatsen, kijkpunten, redelijk los getimed maar wel handig als je zelf nog geen idee hebt van afstanden en tijden) 22 dagen van LA naar LA, de grote loop, met Durango erbij, en van Phoenix terug naar Palm Springs en dan LA (maar wij vertrekken vanuit Phoenix).
Dat was natuurlijk 'elke nacht in een ander bed'-genre. En dat leek mij al snel druk. Daarom had ik er stukjes uitgelaten en soms twee nachten ergens gepland. Maar dat leek jullie dus ook nogal druk, en overal kort. Het is zo moeilijk om te kiezen! Ik weet niet zeker of en wanneer ik nog eens terug naar de States kan (m'n verloofde droomt luidop van Nieuw-Zeeland :| ) en dacht zo: laat ik van zoveel mogelijk proeven. Maar misschien ben ik dat proeven al snel beu als ik moe en oververhit tjokvol indrukken zit, da's waar. Ik hou enorm van natuur en wandelen (hoeft niet de grote hiking te zijn, 2 à 3 uur is ook goed) maar ook van leuke plaatsen met een geschiedenis, wat cultuur. Twee nachten Yosemite leek mij altijd al te kort.

Ik denk dat ik een verstandigere keuze maak om dat stukje Colorado te laten vallen ( :cry: )...
M'n route is gewoon te gestretched anders. Moab zou ik graag houden (en dan langer, want daar is blijkbaar héél veel te doen). Capitol Reef ook (langer?) want velen noemen dat hun lievelingspark, het meest onderschatte park, rustiger/minder intens toeristisch, .. Dat spreekt me dus wel aan.

Over de aangeraden route/plaaten, even wat nadenken:
-Ik weet niet zeker of ik Bodie echt moét zien? Toch een spookstadje om te zien, en de plaats waar de goldrush begon. Mono Lake spreekt me (uit verslagen en foto's) niet zo aan, lijkt me 'saai' (sorry, misschien helemaal verkeerd idee!) Een vriendin zei me dat Lone Pine heel mooi en rustig is, alsof je in de Alpen bent, en ook met uitzicht op de grootste berg van California. Maar misschien is Lee Vining even leuk als stop tussen Yosemite en Las Vegas? In Death Valley wil ik niet slapen (horrorverhaal van vrienden gehoord), maar wel doorrijden dan.
-Een extra nacht Las Vegas, mmm.., ook echt een must? (voor iemand als mij/wij - houden van rust en niet al te gek gedoe) Het spreekt me (vreemd genoeg?) ook totaal niet aan, meer zo'n 'verplicht doorgangspunt naar Zion'. Nu, het zal me waarschijnlijk wel verrassen eenmaal ik er ben.
-Slapen in/bij Monument Valley dus, want de zonsondergang - en opgang zijn daar spectaculair..? Ik vind er online moeilijk een motel met een positieve rating.
(Ook bedankt voor die tips over het bezoeken van Grand Canyon! En dat kaartje met die route van Torrey naar Moab, de noordelijke dus, handig!)
-Voor we van GC naar ons eindpunt Phoenix rijden dan in Sedona slapen ipv Flagstaff, omdat Sedona een echte aanrader is?

Als ik Durango laat vallen, heb ik twee nachten over. Eentje extra in Moab en eentje in Monument Valley dan?
Of is een andere plaats echt meer aangeraden om langer te blijven? (Yosemite?)

Of denken er een paar mensen: je zal er spijt van krijgen als je dat stukje Colorado laat vallen, doe toch maar, het lukt wel..?
Want ik had me (alvast deze keer) niet echt ingesteld op een rustige reis. Wel op rustig rijden, en niet al teveel op een dag.

Iemand ooit al problemen gehad met het (voorlopig) reserveren via booking.com?
Sommige leuke adres (B&B's bijvoorbeeld) zijn er wel niet op te vinden.
Ik schrik wel een beetje van de stapel negatieve comments en ratings die vele motels/hotels online krijgen..
Is dat normaal, omdat mensen nu eenmaal graag klagen, of moet je echt uitkijken waar je slaapt? Motels zijn toch altijd heel proper en in orde?

Waar zou ik paardrijden? :D Of moet ik dat daar ter plaatse maar afwachten en bekijken?

Vrienden van ons zijn vorige zomer drie weken naar California, Utah en Arizona geweest en zeiden dat je wel een oververzadigd kunt geraken van al dat natuurschoon en die immense zichten. 'We waren blij toen we weereens minder rode steen en wat 'cultuur' (in Vegas :lol: ) zagen hoor'. Zit die kans erin en hoe wissel je genoeg af? (daarom leek dat treinritje me wel leuk voor een dag, of raften, of...)

Maar alvast bedankt, ik zit alweer op een ander denk-planspoor nu!

Enthousiaste groetjes vanuit een weer ondergesneeuwd Leuven
Met saints and sinners,
Niels_#
Amerika-ontdekker

Bericht door Niels_# »

Wij hebben Capitol Reef bekeken op de dag dat we van Zion via Bryce naar Torrey reden :shock: Bryce was dus in vogelvlucht maar daar waren we al eens geweest. Het was een intensieve dag maar zo geweldig mooi dat we gewoon nog gretig genoeg waren om Capitol Reef in te slaan ook al waren we van plan dat de volgende dag te doen. De rit van Zion naar Torrey is denk ik de mooiste die ik in mijn leven heb gemaakt. Een (1) lang hoogte punt.

Echter als ik lees dat je graag wilt wandelen dan zou ik meer tijd inplannen want ook in Bryce kun je echt mooi wandelen. Hetzelfde geldt in de buurt van MOAB. In dat geval (maar wie ben ik) zou ik zeker meer tijd reserveren voor het tweede stuk (maar ik ben ook geen fan van LA en Hollywood (waar je je echt niet te veel van moet voorstellen)). Wij hadden een volle dag bij MOAB en dan rij je van de viewpoints in Canyonlands naar Arches en kom je de auto nauwelijks uit. Wij hebben daar bewust voor gekozen (fysieke beperkingen) maar ook daar kun je als wandelaar je lol wel op. De indrukken die je daar op doet zijn onvoorstelbaar!

Durango zou ik inruilen voor Monument Valley en overnachten in The View. Niet goedkoop maar wel briljant en het past perfect op de route naar Page.

Bodie is leuk maar ik zou er niet speciaal voor omrijden o.i.d. Je ziet genoeg fantastische dingen op de gehele reis.

Las Vegas vind ik persoonlijk gaaf. Het is gewoon lekker "over the top" en afhankelijk van de periode kun je voor relatief weinig geld in een super hotel slapen (het weekend is duurder!). Soms ook wel fijn na al die motels :lol: Ik ga je niet proberen te overtuigen om er meer nachten te blijven want LV blijft zeer persoonlijk.

Vanaf Zion t/m Sedona is het inderdaad veel rood :lol: Maar daarom niet minder mooi en zeker geen reden om het dan maar over te slaan. Echter tegen de tijd dat je in Sedona bent aan gekomen heb je al aardig wat gezien dus daar kun je met minder tijd toe denk ik (en je moet toch keuzes maken). Van Grand Canyon naar Phoenix is in een dag goed te doen dus daar kun je ook wat ruimte creeren.

Verder doe je Page nogal kort aan terwijl daar ook een hoop mooie dingen te zien zijn (denk om de "horseshoe" ). Page was eigenlijk de verassing tijdens mijn eerste reis :D Meer en mooier dan ik had verwacht.

Met hotels hebben wij weinig problemen gehad. Motels zijn vaak wat gehorig is onze ervaring. Ik heb wel een beetje geselecteerd op reviews bij het boeken maar uiteindelijk blijft het een subjectieve ervaring. Gewoon ff lezen wat de klachten zijn en of diezelfde klachten vaker worden genoemd en dan kiezen met een redelijk hoge beoordeling.

Optie 1

Dag 9: San Francisco - Yosemite
Dag 11: Yosemite – Lone Pine
Dag 12: Lone Pine – Las Vegas
Dag 18: Moab
Dag 19: Moab – Monument Valley
Dag 20: Monument Valley - Page
Dag 21: Page
Dag 22: Page – Grand Canyon
Dag 23: Grand Canyon - Phoenix
Dag 24: Phoenix – Vertrek

Optie 2 (mijn voorkeur) met mogelijkheden tot wandelen:

Dag 3: San Diego – Santa Barbara
Dag 4: Santa Barbara - Monterey
Dag 5: Monterey – San Francisco
Dag 6: San Francisco
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco - Yosemite
Dag 9: Yosemite
Dag 10: Yosemite – Lone Pine
Dag 11: Lone Pine – Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Zion
Dag 13: Zion
Dag 22: Page – Grand Canyon

Leuk man weer zo puzzelen :mrgreen:
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Ik kan me goed voorstellen dat je veel wil zien en de route zat al heel goed in elkaar om dat te realiseren.
Mooier en authentieker dan Bodie zul je niet snel tegenkomen.
Laat je geen horroverhalen over Death Valley aanpraten. Wanneer je niet in juli was gegaan en de dag ervoor geen Yosemite - (Bodie/Mono Lake) - Lone Pine deed, dan zou ik een nacht in Death Valley hebben aangeraden. Het is een schitterend NP! Lone Pine heeft ook mijn hart gestolen.
Overnachten bij Monument Valley: Gouldings in het park of de San Juan Inn in Mexican Hat. The View is prijzig...
Paardrijden heb ik nooit gedaan, maar volgens mij is dat o.a. mogelijk bij Red Canyon, Bryce Canyon en Monument valley.
Negatieve reviews over lodging moet je met een korreltje zout nemen. Zeker wanneer het maar om 1 nacht gaat. Je hebt mensen die graag klagen. Geniet van de natuur, dat is wat die regio uniek maakt!
Johan
Cléo1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Cléo1986 »

Bedankt Niels en Johan, voor jullie ideeën en tips :)

Waarschijnlijk deel ik je mening over LA vanaf augustus ook hoor Niels, maar ik kan er als filmfreak niet omheen denk ik... gewoon om er alvast eens te zijn.
Verder ga ik ook volledig voor de natuur, maar vele vrienden praten over de pracht van de stadjes/stad aan de westkust (Santa Barbara, Monterey, Carmel, San Francisco...) dus Yosemite wordt na een week onze eerste onderdompeling in het groen.

Ik zou inderdaad graag een dagje afknibbelen van Grand Canyon naar Phoenix, in een rit (misschien even stoppen en eten in Sedona).

Waar zouden jullie nog extra wandeldag(en) bij voorkeur inplannen? Yosemite of Zion?
Ben ik liever nog weer een extra dagje in een van die plaatsen dan zolang in Moab, of is de natuur en activiteitenlijst in Moab echt dik in orde?

Bodie zou ik wel graag zien ja, het is toch niet zover omrijden op weg van Yosemite naar Lone Pine.

Nu is het nog wat uitkijken met prijzen en logies. Ik ga op internet op zoek. Aan de westkust is het in de mooie kleinsteden (Santa Barbara) erg duur in 't weekend, jammer genoeg net als wij er zijn. Dan ga ik ergens anders wel eens meer budgetbudget. Hoewel ik in de grote parken ook wel graag op een mooie plaats dichtbij/middenin zou verblijven, wat daar ook weer duur is. Ach, beetje rekenen en balanceren.

M'n route ligt alvast min of meer vast!
Heel leuk ja, dat (samen) puzzelen, half the fun :D

Als ik ooit (snel) terugga, zal het waarschijnlijk Colorado (en Yellowstone, noord-Utah erbij) worden, dan kan ik nog eens terug naar plaatsen die ik nu oversla of voorbijrijd.

Jammer dat ik niet zal kunnen autorijden in de USA... Ik ben 24 en de toeslag voor min-25 op een dag is belachelijk hoog. Dus ik zal veel kunnen rondkijken, en m'n verloofde een tikje minder.
Met saints and sinners,
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Cléo1986 schreef:Jammer dat ik niet zal kunnen autorijden in de USA... Ik ben 24 en de toeslag voor min-25 op een dag is belachelijk hoog. Dus ik zal veel kunnen rondkijken, en m'n verloofde een tikje minder.
Kijk eens op www.usareisen.de daar hebben ze speciale pakketten voor bestuurders onder de 25 (Alamo). Goedkoper dan bij andere maatschappijen.
Hier kun je de tarieven opzoeken.

Marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Cléo1986 schreef: Waar zouden jullie nog extra wandeldag(en) bij voorkeur inplannen? Yosemite of Zion?
Ben ik liever nog weer een extra dagje in een van die plaatsen dan zolang in Moab, of is de natuur en activiteitenlijst in Moab echt dik in orde?
Bodie zou ik wel graag zien ja, het is toch niet zover omrijden op weg van Yosemite naar Lone Pine.
Ik weet niet hoe de planning er nu uit ziet, misschien is het handig om even een update te plaatsen?
Met maar 1 dag Yosemite en de volgende dag al weer doorrijden naar Lone Pine kun je wel een extra dag in Yosemite gebruiken, zeker als je ook nog naar Bodie gaat, dat kost je zeker een uur of 3 extra, incl de rit er naar toe. Dat geeft je de ruimte om daar naar de MAriposa Grove of naar Glacier Point te gaan en ook daar te wandelen. Of doe de Panorama Tail. Als je wilt paardrijden kun je dat ook prima in Yosemite doen. Kijk voor activiteiten eens op de NPS-site of op http://www.yosemitepark.com en in ons 2008-verslag voor het paardrijden en andere activiteiten.
Als je in Lee Vining of omgeving overnacht (er zit en prima motel6 in Mammoth Lakes) en dan in Death valley, dan heb je wat meer rust op dat stuk. Ik ben wel benieuwd naar de horrorverhalen over overnachten in DV. Waarom wel midden op de dag er doorheenrijden maar niet er overnachten? Het blijft warm, maar je hebt overal airco en je moet gewoon de Sand Dunes zien als de zon laag staat.

Een volle dag Zion vind ik geweldig, je kunt er geweldig wandelen, zowel korte en makkelijke, als lange en moeilijke en alles er tussenin.

Als je naar Monument Valley gaat: wij hebben er in 2008 overnacht in een cabin, zie ons reisverslag. Erg eenvoudig, maar goed gelegen en niet duur.

Marianne
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Martin & Marianne schreef:Waarom wel midden op de dag er doorheenrijden maar niet er overnachten? Het blijft warm, maar je hebt overal airco en je moet gewoon de Sand Dunes zien als de zon laag staat.
Misschien omdat je vanuit je auto met airco nog heel veel moois ziet? Als je eenmaal in je hotelkamer zit zie je niet veel meer :D

Marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het ging om het horror-verhaal. Als dat met de hitte te maken heeft zouden ze DV helemaal moeten mijden.
Overdag mis je de laagstaande zon.
Wij gebruiken de kamer trouwens alleen maar om te slapen, niet om er te zitten.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Cléo1986 schreef:, of is de natuur en activiteitenlijst in Moab echt dik in orde?

. Aan de westkust is het in de mooie kleinsteden (Santa Barbara) erg duur in 't weekend, jammer genoeg net als wij er zijn.
Rond Moab is meer dan genoeg te doen om een week vol te maken, gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens dan zal je heel veel informatie vinden over Mab e.o.
De kust van California is altijd duur in het weekend, vaak moet je dan ook nog minimaal twee nachten boeken
Cléo1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Cléo1986 »

Even een update van het reisplan dat ik me jullie hulp nu voor ogen heb, volgens de eerste optie van Niels (want ik wil echt Capitol Reef-Moab erbij):

Dag 9: San Francisco – Yosemite (ergens dichtbij N-ingang en TiogaPass?)
Dag 11: Yosemite – (middag of late middag ook via Bodie) Lone Pine
Dag 12: Lone Pine – Las Vegas (niet al te lange rit, nog even tijd in Lone Pine in voormiddag - dan door Death Valley naar Vegas rijden, daar aankomen als het
donker is/wordt)
Dag 22: Page – Grand Canyon (waar logeren? South Rim? Tov volgende rit naar Zuiden beter?)

Iets in me waarschuwt om niet zo kort in Yosemite en Zion te zijn... Zoals Gleuknie en Doockles o.a. opmerkten: teveel en te druk en te gehaast schema. Ik wil er bij Yosemite en Zion een dag bij, maar kom dagen te kort.
Ik was aan het denken waar ik nog kon schrappen, de extra Moabdag, maar iedereen raadt Moab voor zeker niet minder dan twee volle dagen aan.
Toen dacht ik Monterey, maar de omgeving daar, de stadjes, Carmel, Monterey Aquarium Bay, ... is zo mooi, dat wil ik niet schrappen, even een wat kleiner stadje (m'n voorkeur gaat zeker niet uit naar de grote steden) Zoals ik al zei, Los Angeles (hoe overgewaardeerd ook) kàn ik niet passeren op m'n eerste trip naar de USA. Ik ken er ook iemand (een Nederlandse tante van vriendin, die er al meer dan 20 jaar woont) waar ik langs wil gaan en waar we kunnen logeren. We landen natuurlijk in SD, ik wilde zo graag eens naar SeaWorld en als mogelijk nog naar San Diego zo, dat is echt ons ding. (en we hebben er ook kennissen wonen) Page twee dagen en een extra nacht/stop in Monument Valley lijken me prima en ook nodig.
Komt nu het 'gekke' idee in me op: voor deze trip San Francisco laten liggen :shock: ? Ik weet het, prachtig, uniek, zoveel te doen, ... maar daarom juist denk ik dat ik te weinig tijd ervoor heb als ik de kuststrip wil behouden én de parken rustig wil bezoeken. Als ik terugga (ik weet nu al dat ik terugmoet!) land ik in San Francisco en trek ik er genoeg dagen voor uit. Zonder SF zou ik twee dagen en nachten overhebben, en kan ik er eentje aan Yosemite plakken en eentje aan Zion. Schiet maar! Ja Niels, ik ga ook voor natuurschoon, maar op onze eerste trip kan ik sommige steden erbij niet laten :|

Gleuknie, ik weet dat jij gek bent op Sedona, maar met de rechtstreeks rit GC-Phoenix wil ik tijd uitsparen zoals Niels voorstelde, misschien wel stoppen in Sedona. Veel moois op die route die ik ooit nog eens moet doen...

Je hebt gelijk Henriëtte, ik denk dat 'even naar Cathedral Valley' een naief idee was. Het stond als optie in een gids, en ik dacht 'lijkt me leuk'. Niet doen dus.

Ja Johan, ik ga toch voor Lone Pine na Yosemite, omdat ik door Death Valley wil rijden, en daar ligt Lone Pine goed voor. Als jij zegt dat het je hart gestolen heeft, ben ik ook dubbel benieuwd! Aangeraden slaapplaats daar?

Ik berg mijn Colorado/Durango uitstapje dus definitief op. Ruilen voor meer Page en nacht Monument Valley.

Marianne, zijn jullie die mensen wiens kinderen een gameboy kregen om de lange autoritten mee te vullen, toen een van de kids erop moest overgeven, en het ding niet meer werkte, de batterijen moesten drogen? Dat heb ik onthouden, uit zoveel reisverslagen vergeet ik wat bij wie hoort : ) Jullie kampeerden veel in lodges en cabins he? Interessante blog. Ook over paardrijden in Yosemite ja. Moet ik daarvoor bij een bepaalde plaats logeren, of zijn er daar op de meeste plaatsen wel mogelijkheden voor paardrijden? Vraagje: denk je dat het mogelijk is om nog een mooi wandeling (Mariposa of Glacier Point, of..) te doen in de voormiddag (als we vroeg opstaan) en dan na de lunch (of picknick meenemen) via de TiogaPass door te rijden naar Bodie en dan naar Lone Pine? (zo'n 4 uur rijden op die manier, 1 uur rondkijken in Bodie, dan zijn we rond het avondeten in Lone Pine) Of lukt zoiets in praktijk niet? Eerst nog wat actie in Yosemite, dan veel rijden, en rustig uitstappen, wat snacken en rondkijken in Bodie en dan weer rijden naar slaapplaats?
Zoals ook jij aanraadde, wil ik dus ook een volle dag in Zion kunnen wandelen.

Het horrorverhaal uit DV ging over wolven en grote spinnen. Die vrienden kwamen aan toen het al bijna donker was, en de auto werd omgeven door wolven toen ze wilden uitstappen. Er kwamen mensen uit het hotel om te helpen/ze weg te jagen, dat ging redelijk makkelijk. Maar ze bleven in de buurt, dus ze durfden zelfs nauwelijks terug om spullen uit de auto te halen. Dan in het hotel, op de binnenplaatsen, hadden ze redelijk veel problemen met insecten. Toen zei de manager dat dat eigen was aan het gebied... :shock: Nu, in de natuur zitten uiteraard insecten, ik zal er wel tegenkomen. Maar er zaten heel grote spinnen op hun kamer, ze kropen onder de deur door... Maar ik wil dus wel door Death Valley rijden om te kijken, en tegen valavond zou mooi zijn.

Ik denk dat het nu vooral kwestie is van heel snel m'n vast reisschema op te maken en te gaan reserveren in Yosemite en Grand Canyon (en ..?)

Oke, reageer naar believen! En ja ik voel me een beetje slecht over die keuzes die moeten gemaakt worden en zeker als het San Francisco betreft :oops:
Met saints and sinners,
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Cléo1986 schreef:
Marianne, zijn jullie die mensen wiens kinderen een gameboy kregen om de lange autoritten mee te vullen, toen een van de kids erop moest overgeven, en het ding niet meer werkte, de batterijen moesten drogen? Dat heb ik onthouden, uit zoveel reisverslagen vergeet ik wat bij wie hoort : ) Jullie kampeerden veel in lodges en cabins he? Interessante blog. Ook over paardrijden in Yosemite ja. Moet ik daarvoor bij een bepaalde plaats logeren, of zijn er daar op de meeste plaatsen wel mogelijkheden voor paardrijden? Vraagje: denk je dat het mogelijk is om nog een mooi wandeling (Mariposa of Glacier Point, of..) te doen in de voormiddag (als we vroeg opstaan) en dan na de lunch (of picknick meenemen) via de TiogaPass door te rijden naar Bodie en dan naar Lone Pine? (zo'n 4 uur rijden op die manier, 1 uur rondkijken in Bodie, dan zijn we rond het avondeten in Lone Pine) Of lukt zoiets in praktijk niet? Eerst nog wat actie in Yosemite, dan veel rijden, en rustig uitstappen, wat snacken en rondkijken in Bodie en dan weer rijden naar slaapplaats?
Zoals ook jij aanraadde, wil ik dus ook een volle dag in Zion kunnen wandelen.
Ja, dat waren wij, was in 2002, dat gameboy-verhaal. Inmiddels kunnen ze zonder. Hij deed het uiteindelijk wel weer, die gameboy.
Paardrijden in yosemitekan in de vallei en bij Tuolumne Meadows. Dat laatste zal wel koeler zij, want je zit een stuk hoger. Bedenk wel dat het niet echt spannend is, dat paardrijden, want je gaat alleen maar stapvoets.
Als je via Bodie naar Lone Pine gaat zal het echt niet meer lukken om de ochtend nog naar de Mariposa Grove te gaan of bij GP door te brengen. Alleen aan rijtijd ben je een uur of 6 bezig, en dan nog een uur voor Bodie, even bij Mono Lake kijken, Olmsted Point zien, picknick bij Tenaya Lake, en dan heb je nog veel gemist langs de Tioga Road.

Cléo1986 schreef:
Het horrorverhaal uit DV ging over wolven en grote spinnen. Die vrienden kwamen aan toen het al bijna donker was, en de auto werd omgeven door wolven toen ze wilden uitstappen. Er kwamen mensen uit het hotel om te helpen/ze weg te jagen, dat ging redelijk makkelijk. Maar ze bleven in de buurt, dus ze durfden zelfs nauwelijks terug om spullen uit de auto te halen. Dan in het hotel, op de binnenplaatsen, hadden ze redelijk veel problemen met insecten. Toen zei de manager dat dat eigen was aan het gebied... :shock: Nu, in de natuur zitten uiteraard insecten, ik zal er wel tegenkomen. Maar er zaten heel grote spinnen op hun kamer, ze kropen onder de deur door... Maar ik wil dus wel door Death Valley rijden om te kijken, en tegen valavond zou mooi zijn.
Het zullen coyotes geweest zijn ... geen wolven. :wink: Ik heb ze wel bij stovepipe Wells gezien, maar nog nooit bij Furnace Creek. Spinnen hebben we gelukkig niet gehad.

Ik vind het wel jammer maar niet gek om SF te laten vallen. Of eventueel een nacht minder in Page, afhankelijk van wat je daar wilt doen zou dat wel kunnen. En Monument Valley laten vallen. Dan heb je ook 2 dagen minder.

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Eigenlijk wel jammer dat je de tickets al hebt geboekt. Anders had je in Los Angeles kunnen beginnen en kon je ook naar San Francisco. Het is echt doodzonde om daar niet naar toe te gaan, maar mocht je S.F. echt laten vallen kun je inderdaad vanaf Monterey naar Yosemite (Via Mariposa Grove). Ik zou gewoon overnachten in Death Valley als ik jullie was. Je moet het toch zelf mee maken. Zoals Marianne al zei, zou je ook naar Furnace Creek kunnen gaan. Death Valley is een beleving op zich in the middle of nowhere.
Groetjes René

Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Cléo1986 schreef:Iets in me waarschuwt om niet zo kort in Yosemite en Zion te zijn... Zoals Gleuknie en Doockles o.a. opmerkten: teveel en te druk en te gehaast schema. Ik wil er bij Yosemite en Zion een dag bij, maar kom dagen te kort.
De route is niet slecht hoor, ik heb alleen maar de indruk dat je heel veel zal zien op korte tijd. Een volle dag Yosemite is ok, maar het kan altijd meer. Zion blijft misschien wat kort ja, maar ik zou hiervoor zeker niet in Moab schrappen. Als je echt meer tijd in Zion wilt zou ik de volle dag Page schrappen.
Met deze route ga je trouwens een zeer mooie reis hebben hoor. Ik zou het persoonlijk alleen iets te vermoeiend vinden. Je hebt namelijk heel veel indrukken van veel verschillende plaatsen. Ik zou meer dagen op 1 plaats inplannen om wat rust te hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer