Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Wave permits

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dude
Moderator

Re: The Wave permits

Bericht door Dude »

gondelier schreef:
En wat zeggen ze dan: eerlijkheid duurt het langs
Beetje overdreven zeg, zo oneerlijk is het allemaal niet.
Dat was helemaal zo niet bedoeld, excuus als dat zo overkwam. Als ik toen wist dat het op deze manier ook kan had ik net hetzelfde gedaan. Ik dacht thans dat er enkele smiley's achter die zin stonden :(
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hallo,

Ik heb vorig jaar ook meegedaan met de loterij, maar spijtig genoeg zonder succes! Wij hebben ook geprobeerd om rechtstreeks op de kalender een permit vast te krijgen: ik zat klaar om klokslag, ik geloof dat het 8u 's avonds was, mijn permit aan te vragen. Om 1 minuut voor 8 kon je nog niks reserveren, om klokslag 8u stonden plots alle datums in het rood. Betekenis: alle permits al uitgedeeld! Ik had dus gewoon geen kans. Dat vond ik wel wat frustrerend! Had dan wel geluk wat de phantom ranch betrof!
Ik doe dit jaar weer mee voor de wave, hopelijk meer geluk nu!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

ruud1968 schreef: Gelukkig gaan we wel naar White pocket :D

Gaan jullie hier op eigen houtje naar toe of gaan jullie met een gids of organisatie of zo?

Lilo
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

@Dude:
Had jij je winnende mailtje op het zelfde tijdstip ontvangen als de rest hun afwijzingen? Dus rond 21.00 uur NL-tijd?
Op dit moment is er van mijn deelnemers nog eentje die nog geen mail heeft gehad, ze heeft ook haar spammap nagekeken maar daar is ie ook niet in terecht gekomen.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Lilo schreef:Hallo,

Ik heb vorig jaar ook meegedaan met de loterij, maar spijtig genoeg zonder succes! Wij hebben ook geprobeerd om rechtstreeks op de kalender een permit vast te krijgen: ik zat klaar om klokslag, ik geloof dat het 8u 's avonds was, mijn permit aan te vragen. Om 1 minuut voor 8 kon je nog niks reserveren, om klokslag 8u stonden plots alle datums in het rood. Betekenis: alle permits al uitgedeeld! Ik had dus gewoon geen kans. Dat vond ik wel wat frustrerend! Had dan wel geluk wat de phantom ranch betrof!
Ik doe dit jaar weer mee voor de wave, hopelijk meer geluk nu!

Lilo
Hoe werkt dat rechtstreeks op de kalender? Komen daar data op te staan, waarvoor de kaarten niet zijn afgenomen? En wanneer kun je daar aan deelnemen? Is dat ook maanden van te voren?

En wat is Phantom Ranch?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

elninjoo schreef:@Dude:
Had jij je winnende mailtje op het zelfde tijdstip ontvangen als de rest hun afwijzingen? Dus rond 21.00 uur NL-tijd?
Op dit moment is er van mijn deelnemers nog eentje die nog geen mail heeft gehad, ze heeft ook haar spammap nagekeken maar daar is ie ook niet in terecht gekomen.
Ja het was de eerste van de maand en laat onze tijd want ik zat buiten in de schemer in mijn slaapzak toen mijn vriendin me kwam roepen dat we email uit Amerika hadden gekregen.

Ik heb de mail zelfs nog zie ik net:

From: Paria Canyon Project [mailto:ASFOWEB_AZ 'at' blm.gov]
Sent: maandag 1 juni 2009 22:18
Grts, Bart

Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Hoe werkt dat rechtstreeks op de kalender? Komen daar data op te staan, waarvoor de kaarten niet zijn afgenomen? En wanneer kun je daar aan deelnemen? Is dat ook maanden van te voren?

En wat is Phantom Ranch?
Coyote Buttes North

There are 2 ways to obtain a permit online for Coyote Buttes North (The Wave).

You can select an available date from the calendar up to four months in advance of your hiking date.

Permit Fees are:
$7.00 per person per day
$7.00 per dog per day

OR

You can apply for a hiking date through the lottery application in advance of your hiking date.

Lottery Fees are:
$5.00 per application

Je klikt dus op de datum van jouw keuze. Er staat een klein cijfer in het vakje dat zegt hoeveel permits er nog zijn voor die dag. Maar als die in het rood staat zijn alle permits al weg! Dit kan je ook 4 maand vooraf doen. Hier moet je wel supersnel bijzijn. Zoals ik al zei, probeerde ik op de minuut juist een permit vast te krijgen, maar was al te laat!

Phantom Ranch is een slaapplaats op de bodem van de Grand Canyon waar je tot 2 jaar van tevoren moet reserveren om een plaatsje te bemachtigen.

Lilo
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

@Lilo: Naar White Pocket kun je met Terry Alderman, te vinden op 't internet.

Ik weet toevallig dat Ruud dat ook doet :wink:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

elninjoo schreef:Hoe werkt dat rechtstreeks op de kalender? Komen daar data op te staan, waarvoor de kaarten niet zijn afgenomen? En wanneer kun je daar aan deelnemen? Is dat ook maanden van te voren?

En wat is Phantom Ranch?
Als je 1 februari geen geluk had in de lotery komen de permits die niet betaald zijn 15 februari vrij voor de kalender dit zijn dus permits voor de maand mei, het is first come first served en je moet geluk hebben dat er wat vrij komt op voor jou geschikte datums (en je moet heel vlug zijn)
AlwinEnTessa
Amerika-ontdekker

Bericht door AlwinEnTessa »

wij hebben helaas ook geen geluk gehad met de loterij. Mocht iemand kaarten over hebben voor 22 of 23 mei, houden wij ons van harte aanbevolen :P

Dank voor de tip Rob, dat wordt de 15e dus bivakkeren op de coyote butts webpage...
Zuidwest USA 2008
Zuidwest USA 2010
Orlando, Florida 2012
Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas in mei 2013
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Rob schreef:
elninjoo schreef:Hoe werkt dat rechtstreeks op de kalender? Komen daar data op te staan, waarvoor de kaarten niet zijn afgenomen? En wanneer kun je daar aan deelnemen? Is dat ook maanden van te voren?

En wat is Phantom Ranch?
Als je 1 februari geen geluk had in de lotery komen de permits die niet betaald zijn 15 februari vrij voor de kalender dit zijn dus permits voor de maand mei, het is first come first served en je moet geluk hebben dat er wat vrij komt op voor jou geschikte datums (en je moet heel vlug zijn)
Okee, dank je voor de tip!

En weet je toevallig ook hoe laat NL tijd dit moet. Is het 8.00 uur Nl tijd waar in 'n voorgaande reply over gesproken werd?
Shadow$
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Shadow$ »

Wij hebben 2 permits voor 10 Mei gewonnen :D

We hadden ons 2 keer ingeschreven, onder de naam van m'n vriend en mijn naam.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Gefeliciteerd!
Wij hadden er ook op gehoopt, maar dan voor 1,2, of 3 mei.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Shadow$ schreef:Wij hebben 2 permits voor 10 Mei gewonnen :D

We hadden ons 2 keer ingeschreven, onder de naam van m'n vriend en mijn naam.
Proficiat !!
Dat wordt een hoogtepunt van jullie reis
Grts, Bart

Shadow$
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Shadow$ »

Zeker weten, we hebben er ook echt zin in!!
Petcob
Amerika-ontdekker

Bericht door Petcob »

gondelier schreef:
En wat zeggen ze dan: eerlijkheid duurt het langs
Beetje overdreven zeg, zo oneerlijk is het allemaal niet. We hebben ons 3 keer aangemeld, zelf op 2 e-mail adressen, en mijn zus. Doet bijna iedereen. Toen ik later met ze mailde en langs ben geweest was hun reactie hetzelfde, dus de hoeveelheid aanmeldingen op de website kun je zo door 2 delen.
Nou beetje wel ......maar de BLM zal het een zorg wezen. och elke keer $5 incasseren en in verhouding blijven de kansen gelijk als iedereen 3 keer inschrijft.
Ik heb 1x ingeschreven. Mocht het lukken is de victorie alleen maar groter!!!
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Eerlijk gezegd voel ik me beter nu ik met 16 kansen niets gewonnen heb, dan toen ik in december slechts 1 poging had gedaan en verloor. Toen had ik echt 't gevoel dat ik kansen had laten liggen. Nu heb ik er echt alles aan gedaan en dan is het gewoon domme pech. Niets meer en niets minder. Ik ga ook niet daar meer proberen er nog in te komen. Zonde van de tijd. Zeker als je niet eens dezelfde dag binnen mag maar wéér 'n extra dag moet rond blijven hangen.

Overigens 'n dikke proficiat voor diegene die hier boven schrijft wel tickets te hebben gewonnen. Have fun! :wink:
Laatst gewijzigd door hekkie op 07 feb 2010, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik vind rondhangen in Page niet erg, veel te doen in de buurt daar. Dus als het niet lukt online ga ik zeker nog ter plaatse proberen, wij slapen namelijk 3 nachten in Page.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij "hangen" dit jaar ook weer een hele week rond in Page en vorig jaar maar liefst 8 dagen..... :wink:

En we gaan ter plekke ook weer meedoen aan de lottery voor de Wave. Dat moet ons derde bezoek worden aan dit unieke stukje natuur.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Shadow$
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Shadow$ »

Hoelang kan het ongeveer duren voordat je permits in de brievenbus liggen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer