Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nog een paar keuzes
Nog een paar keuzes
Ben bijna uit de route...
Nog een paar keuzes die ik moeten maken zijn:
1. Waarschijnlijk is de Tioga pass dicht als ik in Yosemite aan kom (begin mei). Dan moet ik aan de westzijde naar beneden geloof ik. In hoeverre is het de moeite waard om Seqouia mee te pakken aangezien ik Yosemite al heb gezien dan..
2. Vanaf Las Vegas twijfel ik of ik onderlangs via Hoover Dam naar Zuiden GC ga en dan Page, Noorden van GC mee pik.... of dat ik Hoover Dam pak... omdraai en dan bovenlangs ga en het Zuiden van GC laat liggen... ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben
gr niels
Nog een paar keuzes die ik moeten maken zijn:
1. Waarschijnlijk is de Tioga pass dicht als ik in Yosemite aan kom (begin mei). Dan moet ik aan de westzijde naar beneden geloof ik. In hoeverre is het de moeite waard om Seqouia mee te pakken aangezien ik Yosemite al heb gezien dan..
2. Vanaf Las Vegas twijfel ik of ik onderlangs via Hoover Dam naar Zuiden GC ga en dan Page, Noorden van GC mee pik.... of dat ik Hoover Dam pak... omdraai en dan bovenlangs ga en het Zuiden van GC laat liggen... ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben
gr niels
Re: Nog een paar keuzes
Seqouia meepakken zeg ik. Ik vind het een prachtig park met een mooie route om in en uit het park te geraken. Wij hebben er in ieder geval goede herinneringen aan.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Sequoia NP en Kings Canyon NP zijn absoluut de moeite waard om mee te nemen. Zeker als je al eens in Yosemite NP bent geweest en die nu niet persé hoeft te bezoeken zou ik meer tijd besteden aan deze 2 parken.
Roland
Roland
ok dank... ik ga weer wat spelen met de route en de dagen...
iemand nog antwoord op mijn andere vraag... onderlangs GC of bovenlangs?
iemand nog antwoord op mijn andere vraag... onderlangs GC of bovenlangs?
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Niels,ntm schreef:
Via de Westentrance het park verlaten is niet persé noodzakelijk. Een goede optie is het park via de Southentrance en Oakhurst te verlaten en aansluitend Kings Canyon en Sequoia NP te bezoeken. Prachtige parken die meer dan een bezoek waard zijn. De Sequoia bomen aldaar zijn groter/imposanter dan die in Yosemite en verder zijn er prachtige trails te lopen en voor een mooi uitzicht kan ik je zeker Moro Rock aanraden. Ook de kans daar beren te zien in het wild is groot en dan met name aan het eind van de middag tegen zonsondergang.
Begin mei is de grootste kans aanwezig dat de North Rim van de Grand Canyon nog gesloten is. Deze ligt nl. veel hoger dan de south rim. Meestal gaat de north rim pas midden mei open. Derhalve zou ik je adviseren gewoon de zuidroute te nemen. Las Vegas - bezoek Hooverdam en doorrijden naar GC. De zonsondergang daar mee pakken en de volgende dag via de eastrim met de diverse viewpoints het park weer verlaten. Je hebt daar voldoende tijd voor want de rit naar Page is niet al te ver (2,5 uur) zodat je daar in de loop/eind van de middag aankomt.2. Vanaf Las Vegas twijfel ik of ik onderlangs via Hoover Dam naar Zuiden GC ga en dan Page, Noorden van GC mee pik.... of dat ik Hoover Dam pak... omdraai en dan bovenlangs ga en het Zuiden van GC laat liggen... ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
pushirubiano
- Amerikakenner
Goed advies van Marjan op beide punten!
Ik zou zeker Sequoia/KC aan doen als je er de ruimte voor hebt. Het is toch een park met een heel ander 'karakter' dan Yosemite, heerlijk wandelen tussen die reuzen en veel minder drukte dan Yosemite. En wij hebben er in elk geval veel meer wildlife gespot dan in Yosemite. (Beren! Van dichtbij!
)
Ik zou zeker Sequoia/KC aan doen als je er de ruimte voor hebt. Het is toch een park met een heel ander 'karakter' dan Yosemite, heerlijk wandelen tussen die reuzen en veel minder drukte dan Yosemite. En wij hebben er in elk geval veel meer wildlife gespot dan in Yosemite. (Beren! Van dichtbij!
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Super tips! ... ik ga op zoek naar genoemde plaatsen en mijn reis aanpassen...
Wat betreft de north rim... kan iemand mij nog een keer de link doorsturen waar je die openingstijden enz kan vinden? Ik kan hem niet meer vinden...
gr niels
Wat betreft de north rim... kan iemand mij nog een keer de link doorsturen waar je die openingstijden enz kan vinden? Ik kan hem niet meer vinden...
gr niels
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/hours.htm
De opening datum is afhankelijk van de bereikbaarheid van het park, het streven is altijd 15 mei maar na een winter met veel sneeuw en een koud voorjaar kan het ook later worden.
Het beste kan je de site in de gaten houden meestal wordt er aan de hand van de sneeuwruiming een streefdatum aangegeven waarop men open denkt te gaan.
De opening datum is afhankelijk van de bereikbaarheid van het park, het streven is altijd 15 mei maar na een winter met veel sneeuw en een koud voorjaar kan het ook later worden.
Het beste kan je de site in de gaten houden meestal wordt er aan de hand van de sneeuwruiming een streefdatum aangegeven waarop men open denkt te gaan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1251 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties