Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NY - Washington, heb veel tips nodig ;)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Cybercurse
Amerika-ontdekker

NY - Washington, heb veel tips nodig ;)

Bericht door Cybercurse »

Onderstaand topic is inmiddels gedateerd, vandaar even deze nieuwe.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=3230

Ga dus met m'n vriendin van 12 tot 30 apr. 2006 naar the States. We komen aan op JFK (NYC), en vertrekken de 30e vanuit Washington.

Vragen:

Hotel of hostel, we willen wel privacy, maar betaalbaarheid mag het winnen van luxe.
Heeft iemand ervaring met goedkope hotels of hostels (adressen)? Heb een hotel gevonden (Holland Motor Lodge) wat 64 euro per nacht per 2 pers. kost. Volgens mij is dit goedkoop, de recenties waren ook goed.

Echter: is het belangrijk om een hotel/hostel op Manhattan te hebben? (ivm de bezienswaardigheden, etc.) of kun je net zo goed (evt. goedkoper) iets buiten Manhattan zoeken, en dan via de metro of OV naar die plekken toe?

Verder denk ik dat we een week in NY nodig hebben om de meeste leuke dingen te kunnen bezoeken? Misschien een kleine week naar Washington (vanaf daar vertrekken we immers). Iemand nog suggesties voor de rest van de 18 dagen?

Alvast bedankt voor de reacties!!

Owja, m'n vriendin wil graag een keer naar de Niagara Falls, is het mogelijk om vanuit NY bijvoorbeeld daar een dagje heen te gaan?

(owja, mods, wees niet bang, ik zal niet om de 2 weken met topics blijven smijten ;))
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Daar gaan we weer (mijn tips zijn een beetje eenzijdig): ik heb goede ervaring met http://www.jazzonthepark.com

Dit is een hostel, met alles van 8-persoonskamers tot 2-persoons (privé)kamers. En niet duur. Je moet je badkamer delen, maar die zijn netjes. Je kamer is niet meer dan een ruimte met een bed...

Niagara Falls is ver weg van New York!!! Een dagtochtje lijkt me dan ook onmogelijk, of je moet met het vliegtuig gaan...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Cybercurse,

NYC (Grand Central Train station) naar Niagra Falls is 420,7 Mile zeg maar 675 kilometer oneway dus 1350 retour nog al veel voor 1 dag denk ik.
Rob
Cybercurse
Amerika-ontdekker

Private room*: US$ 75.00 / night
Thanks mensen. Dat Jazzinthepark Mack, lijkt me nog vrij duur voor een kamer van 2 personen, voor 64 euro p/n (ik weet, dit staat in dollars, maar toch) heb ik een vrij luxe hotel heb ik het idee, misschien minder goed gelegen, maar toch.

1350 km retour is wel erg ver naar de Niagara Falls idd. Misschien een meerdagen tocht, m'n vriendin had het volgende gezien: http://www.airfair.nl/plus/ny_minitrips.htm . Maar goed, dit is van jaren geleden, 280 p.p. Ik vroeg me af of er tegenwoordig ook soortgelijke mogelijkeden zijn.
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Rob schreef:Hoi Cybercurse,

NYC (Grand Central Train station) naar Niagra Falls is 420,7 Mile zeg maar 675 kilometer oneway dus 1350 retour nog al veel voor 1 dag denk ik.
Rob
Ik heb dat gedaan, maar er wel 3 dagen voor uitgetrokken. NY-Niagara Falls is 7 uur met de trein, en je moet dus ook weer 7 uur terug reizen. Ik had een uur vertraging, dus dat werd 8 uur...(terug moest ik naar Boston, dat is 12 uur, dus nog erger).

De Niagara Falls bezichtigen mag je ook wel een hele dag voor uittrekken, heb ik wel gedaan en dat had ik ook wel nodig.
Cybercurse
Amerika-ontdekker

Wat heeft het jou gekost dan? (en via wat of waar heb je het geregeld?)
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Cybercurse schreef:Wat heeft het jou gekost dan? (en via wat of waar heb je het geregeld?)
Ik had een Amtrak-rondreisticket voor een maand voor het Noordoosten van de VS, geregeld via Incento in Bussum.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Cybercurse schreef:
Private room*: US$ 75.00 / night
Thanks mensen. Dat Jazzinthepark Mack, lijkt me nog vrij duur voor een kamer van 2 personen, voor 64 euro p/n (ik weet, dit staat in dollars, maar toch) heb ik een vrij luxe hotel heb ik het idee, misschien minder goed gelegen, maar toch.

1350 km retour is wel erg ver naar de Niagara Falls idd. Misschien een meerdagen tocht, m'n vriendin had het volgende gezien: http://www.airfair.nl/plus/ny_minitrips.htm . Maar goed, dit is van jaren geleden, 280 p.p. Ik vroeg me af of er tegenwoordig ook soortgelijke mogelijkeden zijn.
$ 75 voor een 2-persoonskamer midden in Manhattan (Central Park West - 106th st, geloof ik) is volgens mij niet zo heel duur... Ik zou het knap vinden als je voor diezelfde prijs een hotelkamer vind in een fatsoenlijk hotel... Ik hoor het wel als je wat vindt...
Mack
MW Drawings

Cybercurse
Amerika-ontdekker

Maar is het dus veel voordeliger om daar in Manhattan te zitten, of erbuiten en met het OV daarheen gaan..?
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Hoi hoi,
Wij hebben een 2 pers kamer voor $27.50 pp pn in Flushing Queens in het Flushing YMCA. Voor het openbaar vervoer gaan wij een kaart kopen voor 7 dagen voor $25 of iets in die richting. Het is voor ons een half uurtje met de metro naar Time Square.
Voor meer info en links naar andere hostels in Manhattan, etc kun je kijken op ons logboek. Klik op logboeken en voorbereiding Amerika op http://www.rayann.tk. En vergeet ons gastenboek niet :wink:
Groetjes,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Cybercurse schreef:Maar is het dus veel voordeliger om daar in Manhattan te zitten, of erbuiten en met het OV daarheen gaan..?
Ik zit liever op Manhattan maar dat is voor iedereen verschillend... Ik wil niet per sé eerst een tijd in de metro zitten om ergens te komen. Bij JotP hoeft dat niet: je loopt meteen Central Park in. Ook makkelijk als je gewoon 's avonds eens een wandelingetje wilt maken.

Ik vond het die $75 waard, in ieder geval. Maar ja, dat is ieder voor zich.
Mack
MW Drawings

KarinBee
Amerika-ontdekker

Bericht door KarinBee »

Een dagtrip naar Niagara Falls kan ook per vliegtuig. Dan is het een uur vliegen. Er zijn organisaties waar je een complete trip kunt boeken. Die halen je dan in alle vroegte op bij je hotel en zetten je daar 's avonds ook weer af. Prijzen zijn rond 370 dollar per persoon.

Kijk eens op
http://www.getamericatours.com

of
http://www.allnewyorktours.com
Cybercurse
Amerika-ontdekker

West Side Branch YMCA
Dat YMCA lijkt me wel wat, lekker budget volgens mij. Weet iemand hoeje dat kunt boeken online? Heb verschillende sites van die gasten, maar dat gaat allemaal om donaties..
Cybercurse
Amerika-ontdekker

Laat maar, heb al wat gevonden.
Cybercurse
Amerika-ontdekker

Ok, 18 dagen NO Amerika, je wilt iig naar NYC en DC, hoe zouden jullie qua tijd (aantal dagen per plaats) je tijd indelen? (eventueel andere interessante steden kunnen worden meegenomen)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

5 dagen New York, 5 dagen Washington en omgeving, 2 dagen Philadelphia, 2 dagen Baltimore, 2 dagen (overnachting) Atlantic City en twee reisdagen. Voila!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Petra/VS schreef:5 dagen New York, 5 dagen Washington en omgeving, 2 dagen Philadelphia, 2 dagen Baltimore, 2 dagen (overnachting) Atlantic City en twee reisdagen. Voila!
Wanneer ging jij ook al weer een reisbureau beginnen? :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Cybercurse
Amerika-ontdekker

Petra/VS schreef:5 dagen New York, 5 dagen Washington en omgeving, 2 dagen Philadelphia, 2 dagen Baltimore, 2 dagen (overnachting) Atlantic City en twee reisdagen. Voila!
Hier kan ik wat mee, thanks!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer