Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

heb even hulp nodig wie weet raad !!!!!!!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
natasja
Amerikafan
Contacteer:

heb even hulp nodig wie weet raad !!!!!!!

Bericht door natasja »

HALLO ALLEMAAL,
IK weet niet of dit hier even thuis hoort maar ik heb een vraagje,Mijn mijn vriend die in USA leeft en woont.Denkt er over te verhuizen naar nederland hoe makkelijk gaat dit .En weten jullie misschien USA bedrijven waar hij zou kunnen zoeken naar werk.kan iemand me helpen !!!!!!!!!

groetjes Natasja
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Weet hier niets van, maar kijk eens op de immigratiedienst.

Er zijn natuurlijk best veel internationale bedrijven in Nederland, denk aan de grote merken als Unilever, Shell etc. Weet niet wat zijn opleiding is en zijn kwaliteiten, maar deze hebben vaak ook traineeships (en sommige zijn volgens mij ook voor niet-Nederlanders).

Verder weet ik dat de Amerikaanse kamer van Koophandel een lijst heeft met Amerikaanse bedrijven in Nederland. Dit is in een boekvorm en is behoorlijk duur, maar je mag ook een afspraak maken en dan langskomen om de lijst te bekijken.

Succes en spannend hoor!

Chantal
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ik weet hier een heleboel van, al was het alleen maar omdat ik een paar jaar geleden ook met een amerikaans paspoort naar NL ben gegaan en verschillende mogelijkheden heb bekeken, inNL voornamelijk met expats omging (sociaal, werk en school) en erg geinteresseerd ben in het onderwerp immigratie (en daarbij horende integratie).

maar de meeste van je vragen zullen inderdaad beantwoord worden op de site van de immigratiedienst. als je na het lezen daarvan specifieke vragen hebt kan je die altijd hier stellen of mij PB-en.

misschien dat ik hier ook mag verwijzen naar de site http://www.expatica.nl (is niet concurrerend, eerder tegengesteld) en daar is een speciaal forum voor Amerikanen waar dit soort discussies dagelijks worden gevoerd. wat wij hier doen over naar amerika gaan doen zij daar over naar nederland komen. wat er oa steeds in terugkomt is hoe moeilijk het is voor amerikanen en andere buitenlanders om in NL te wennen en gelukkig te worden, maar misschien ligt dat aan het feit dat voornamelijk mensen die niet in geslaagd zijn deel te worden van de NL maatschappij daar rondhangen. anyway, er zijn ontzettend veel tips over relocation, dus daar is het in ieder geval goed voor.

succes.
SEEING IS BELIEVING
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Als ik de verhalen op expatica zo lees mag ik weer heel blij zijn dat ik uit Nederland weg bent. Misschien wel interessant voor de Nederlanders om te lezen wat de expat die in Nederland gestationeerd wordt moet doormaken. ( dat over dutch women...don't know if I should laugh or cry)

en misery loves company.. dus het is altijd wel heel fijn om met zijn alle een partijtje te gaan klagen ( Nederlandser kan het bijna niet) Maar het lijkt me voor een buitenlander wel moeilijker om iets te bereiken in de Nederlandse maatschappij dan in de Amerikaanse.
Was that for us?
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

laska schreef: Maar het lijkt me voor een buitenlander wel moeilijker om iets te bereiken in de Nederlandse maatschappij dan in de Amerikaanse.
Denk je dat werkelijk? Als je bedoelt dat je vanuit het, niets miljonair kan worden, ja dan zit je zeker beter in de VS, denk dat het bijna onmogelijk is hier. Maar het aanpassen etc, ik heb meer het gevoel dat het aan jezelf ligt, of je zelf je wilt inzetten om het naar je zin te maken. Ik heb ook de verhalen gelezen daar, best negatief en denk soms, probeer eens wat meer (maar ja ik weet niet of ze dat dan al hebben gedaan) maar soms staat er ook een opmerking van iemand die zegt dat het helemaal niet zo slecht is als vele schetsen daar, dat het aan jezelf ligt of je het kan maken ergens anders, je moet natuurlijk wel iets ondernemen. Kan mij ook moeilijk voorstellen dat het zo moeilijk is om met Nederlanders in contact te komen, maar misschien ligt dat aan mij, want ik ben erg geïnteresseerd in mensen, dus misschien ben ik meer open?

Verder zijn expats niet mensen die tijdelijk in Nederland zijn voor hun baan en uiteindelijk weer terug gaan? Of heb ik dat fout? Want bij mensen die voor hun baan hier komen en niet van plan zijn om hier te blijven, hebben misschien een iets andere instelling en doen niet veel moeite. Veel mensen zitten dan in het kringetje van hun werk en hebben geen zin om veel moeite te doen om daaruit te komen.

Maar goed ik ben een Nederlander, dus misschien niet echt objectief ;-)
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Dat het voor een heel groot deel aan je eigen instelling ligt of je het al of niet naar je zin hebt geldt denk ik voor bijna elke emigrant/ expat.
Maar de Nederlandse maatschappij lijkt me alleen iets minder toegangkelijk. Zeker als je het Nederlands onvoldoende beheerst en je doet je best om je draai te vinden maar dat er toch veel locals zijn die je met een schuin oog aankijken omdat zij denken dat je komt vanwege het ozo fantastische sociale stelsel.

Het lijkt me voor een Canadees of Amerikaan ook een opgave om te wennen aan weinig natuur, de poep op de stoep, de belastingheffing en de dure huizenprijzen.. Ik zou denk ik ook klagen.... :)
Was that for us?
Condor
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Condor »

Hoi Natasha,
Mijn vriendin is ook Amerikaanse.
Naar hier komen (woon wel in Belgie) is geen probleem.
Juist binnen de drie maanden een aanvraag voor trouwen aanvragen en klaar is kees.
Wij zijn over die datum dus moet ze weer effe naar de States.
En talen?????
Iedereen (bijna) spreekt engels en uit ervaring weet ik dat Europeanen dus engels gaan praten,wat niet bevorderlijk is om Amerikanen nederlands te leren.
Maar emmigreren naar hier???no prob denk ik.
Alvast veel geluk en suc6.
Georgia on my mind.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer