Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis margreetmarsman: LA - SF waar beginnen/waar eindigen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
margreetmarsman
Amerika-ontdekker

Re: Reis margreetmarsman: LA - SF waar beginnen/waar eindigen?

Bericht door margreetmarsman »

Daar komt 'ie: Tja René (gleuknie) idd andersom, ik was niet helemaal wakker :wink: Sorry...

1. aankomst Los Angeles
2. Los Angeles
3. Los Angeles - Needles/Kingman
4. Needles/Kingman - Grand Canyon N.P
5. Grand Canyon N.P - Sedona
6. Sedona - Page
7. Page - Monument Valley
8. Monument Valley - Moab
9. Moab
10. Moab
11. Moab
12. Moab - Torrey
13. Torrey - Bryce Canyon
14. Bryce Canyon - Zion
15. Zion
16. Zion - Las Vegas via Hoover Dam en Valley of Fire State Park
17. Las Vegas
18. Las Vegas - Death Valley
19. Death Valley - Lee Vining
20. Lee Vining - Yosemite
21. Yosemite
22. Yosemite - San Francisco
23. San Francisco
24. San Francisco - Monterey
25. Monterey - Santa Barbara
26. Santa Barbara - Los Angeles
27. Los Angeles
28. Los Angeles - Amsterdam

't Lijkt heel wat 4 weken, maar alle dagen zijn zo ingepland. Ik heb nog een paar vraagjes:

* Zoals nu hebben we maar 1 hele dag in Yosemite, en 3 hele dagen in Moab, niet beter om in beide 2 dagen te verblijven?
* In deze route zien we de Grand Canyon alleen van de zuidkant (South Rim) toch? Of komen we ook dichtbij de North Rim? Welke kant is mooier, graag tips?
* Nog verdere adviezen / tips horen wij graag!

Alvast bedankt voor het meelezen / meedenken! Groet Margreet
17
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Wellicht zou je inderdaad 1 dag Moab kunnen verplaatsen naar Yosemite. In Moab kun je 1 dag naar Arches NP gaan en 1 dag naar Canyonlands. Er van uit gaande dat jullie geen lange hikes zullen doen maar eerder korte wandelingen hebben jullie zeker genoeg aan die 2 dagen. En een extra dag in Yosemite is natuurlijk niet verkeerd, het is er prachtig en ook met kinderen kun je je daar goed vermaken!

De South Rim van de Grand Canyon is de meest bezochtte kant en ook de kant waar de meeste voorzieningen zijn. Ik heb begrepen dat aan de noord kant slechts 1 hotel is. Ook van horen en zeggen; beide kanten zijn mooi, maar anders, de noord kant heeft vaak een wat frisser klimaat omdat het hoger gelegen is. In jullie route is het prima om alleen de south rim te bezoeken.
margreetmarsman
Amerika-ontdekker

Bericht door margreetmarsman »

Oke, nogmaals; bedankt rivercola voor je snelle reactie! Geweldig dit forum!

1. aankomst Los Angeles
2. Los Angeles
3. Los Angeles - Needles/Kingman
4. Needles/Kingman - Grand Canyon N.P
5. Grand Canyon N.P - Sedona
6. Sedona - Page
7. Page - Monument Valley
8. Monument Valley - Moab
9. Moab
10. Moab
11. Moab - Torrey
12. Torrey - Bryce Canyon
13. Bryce Canyon - Zion
14. Zion
15. Zion - Las Vegas via Hoover Dam en Valley of Fire State Park
16. Las Vegas
17. Las Vegas - Death Valley
18. Death Valley - Lee Vining
19. Lee Vining - Yosemite
20. Yosemite
21. Yosemite
22. Yosemite - San Francisco
23. San Francisco
24. San Francisco - Monterey
25. Monterey - Santa Barbara
26. Santa Barbara - Los Angeles
27. Los Angeles
28. Los Angeles - Amsterdam

Nog 1 vraag: Kun je half juni nog wel met de camper door Death Valley rijden dan? En hoe zit het met de Tioga Pass?
En als andere forum-lezers / Amerika - kenners nog adviezen hebben, graag.... !!

Groet Margreet
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Nog 1 vraag: Kun je half juni nog wel met de camper door Death Valley rijden dan?

Ligt er aan welke verhuurder je hebt, bij El Monte en Cruise kan het (wel op eigen risico) bij Road Bear en Moturis/Campingworld is het verboden en voor Apollo weet ik het niet
En hoe zit het met de Tioga Pass?
Kans is groot dat hij al open zal zijn het beste kan je dat 1 á 2 weken voor vertrek of tijdens je reis nakijken op de NPS site
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

ik begrijp niet helemaal de volgorde van rond de Grand Canyon, kan dat niet gemakkelijker: Needles - Sedona - Grand Canyon - Page.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Ik zou eerst Sedona doen, daarna Grand Canyon.
Vanaf Grand Canyon uiteraard met een stop bij Cameron Tradingpost en optioneel visa versa Navajo Bridge (bij Marble Canyon) naar Page.
Zorg dat je dag 22 vroeg naar San Francisco vertrekt, want die stad komt er een beetje bekaaid af. Het is voor velen de favoriete stad in het Zuidwesten.
En wanneer je de drukte in Yosemite zat bent, kun je ook na de lunch op dag 21 al naar SF rijden.
Johan
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

johan1973 schreef:Het is voor velen de favoriete stad in het Zuidwesten.
Ook voor mij. :wink: Dat komt omdat de kustroute er nu ook bij in zit. Ik zou dan toch 1 dag aan de kust laten vallen en een extra dag in San Francisco verblijven. Prachtige stad!! Of eventueel die laatste volle dag L.A. laten vallen. Mocht je voor dat laatste kiezen, dan zou ik Santa Barbara inruilen voor Pismo Beach, omdat het mooiste stuk van de Highway 1 tussen Monterey en Pismo Beach is.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Daarom had ik ook die alternatieve route geplaatst. Dit is best een heftige reis van 4 weken lang en dan te bedenken dat er 2 (kleine) kinderen bij zijn. Het lijkt me zowel voor de kinderen als voor de ouders veel prettiger om hier en daar wat rust te hebben en wat extra tijd.

Zelfs zonder kinderen zou ik dit een vrij pittige reis vinden, niet vanwege de afstanden want die zijn goed te doen, maar het is toch veel verplaatsen en hij gaat langs een heleboel plaatsen en parken. Ik ben van mening dat je maar een bepaald aantal 'dingen' kan zien en doen en dat het op een gegeven moment een beetje teveel wordt. Dan merk je dat je minder geniet van alle indrukken. Vaak hoor je ook dat mensen achteraf dan zeggen; "ik werd een beetje parken-moe".

Het feit dat je nu moet gaan kijken naar kleine verschuivingen hier en daar in je route geeft voor mij aan dat je eigenlijk NET niet genoeg tijd hebt op je route om bepaalde plaatsen die je aan doet goed te kunnen ervaren.

De route die ik je als alternatief gaf, gaf ook genoeg ruimte om zo nu en dan een volle dag met je kinderen aan een voor hen leuke attractie te besteden, zoals de Zoo of Sea-world in San Diego, het aquarium in Monterey en volle dagen 'vrij' in Sedona, Page en Zion.

De vraag is; kies je voor een vakantie waarin je in 4 weken tijd zoveel mogelijk highlights ziet? Of kies je voor een reis die misschien een aantal plekken minder aandoet maar die over de linie relaxter is en makkelijker te doen voor een gezinnetje?
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ben het wel met Rivercola eens; ik zou inderdaad rekening houden met de kinderen.
Dat is toch echt anders dan met je twee-en op stap. En hoeveel energie heb je. Vervolgens wil je veel wandelen of juist niet. De een wil wel lange reisdagen, de ander niet. Ga zo maar door. En wat ruimte in het program is ook wel fijn, er kan altijd iets onverwachts gebeuren, of je denkt ik wil hier langer blijven.
LA hebben wij destijds overgeslagen omdat manlief daar al was geweest en ik niet perse naar Hollywood en Disney moest. Maar dat is toch voor kinderen dacht ik een must? En dat geldt voor San Diego toch ook een beetje? ( Ik ken het niet).

Daarom altijd adviezen van verschillende mensen lezen denk ik, het is jullie vakantie.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dit is bijna een kopie van onze reis in 2005. Wij hebben toen ook nog Mesa Verde en Sequoia er bij gedaan en vonden dat zelfs goed te doen. Misschien heb je iets aan ons verslag.

Elly
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer