Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hawaii > Oahu

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Hawaii > Oahu

Bericht door gleuknie »

Zo te zien hebben jullie je uitstekend vermaakt.
Ik heb het weer nog wat in de gaten gehouden en volgens mij hadden jullie prachtig weer op Hawaii en ook in Las Vegas vielen de temperaturen mee zag ik. Super!!
Ook een aantal prachtige foto's!
Wel grappig! Die laatste foto heb ik zelf ook. Die is vanaf de USS Bowfin gemaakt. :wink:

Afbeelding

Ik heb nog wel meer foto's van Hawaii in mijn filmpje staan. Ik weet niet of je die al hebt gezien? Als je mij er niet bij wilt horen zingen, moet je je boxen eventjes uit zetten. :lol:

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Van 0:00 tot 2:56 was in Zuidwest-VS
Van 2:56 tot 3:08 en van 3:35 tot 3:53 is Oahu, Hawaii
Van 3:08 tot 3:35 is Big Island, Hawaii
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Mr. McDuc
Amerika-ontdekker

Bericht door Mr. McDuc »

gleuknie schreef:Zo te zien hebben jullie je uitstekend vermaakt.
Ik heb het weer nog wat in de gaten gehouden en volgens mij hadden jullie prachtig weer op Hawaii en ook in Las Vegas vielen de temperaturen mee zag ik. Super!!
Ook een aantal prachtige foto's!
Wel grappig! Die laatste foto heb ik zelf ook. Die is vanaf de USS Bowfin gemaakt. :wink:

Ik heb nog wel meer foto's van Hawaii in mijn filmpje staan. Ik weet niet of je die al hebt gezien? Als je mij er niet bij wilt horen zingen, moet je je boxen eventjes uit zetten. :lol:
Het was fantastisch, werkelijk waar Afbeelding

Over het weer hadden we ook niet te klagen, hoewel we wel een buitje regen hebben gehad hoor, jawel op Hawaii.
In Vegas daarintegen hebben we nog wel buiten in de zon gezeten :)

Haha, dacht ik orgineel te zijn met mn foto, is inderdaad op de bowfin gemaakt ;)
Assy
Amerikafan

Bericht door Assy »

Schitterend toch...!?
Lig er dikwijls (jawel meer dan een jaar later) nog wakker van. wil zo snel mogelijk terug!!
2008: Westkust + Hawaii
2012: Florida
2013: Las Vegas en omgeving
http://www.wegousa.blogspot.com
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik wil ook zeker nog terug naar Hawaii, maar dan alleen maar naar Hawaii. Lekker 4 weken lang alle eilanden ontdekken, inclusief Molokai en Lanai. Dat lijken mij nou juist ook indrukwekkende eilanden, omdat er nauwelijks een toerist komt.
Mr. McDuc schreef:Over het weer hadden we ook niet te klagen, hoewel we wel een buitje regen hebben gehad hoor, jawel op Hawaii.
Regen op Hawaii is sowieso niet vreemd hoor. Meestal valt er een buitje in de avonduren. Dat hadden wij in september ook. Dat was zo bijzonder aan Big Island trouwens. In Kona regent het nauwelijks en rijd je naar Hilo, dan kom je in een tropisch regenwoud.

Ik dacht zelf trouwens ook origineel te zijn met die foto vanaf de Bowfin, maar nee hoor. :lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Nancyke
Amerika-ontdekker

Bericht door Nancyke »

Weten jullie iets over het weer in februari in Oahu???
Wat moeten we zeker gezien hebben?
En wat slaan we best over?
Als we een wagen huren via Alamo is dit ver van de luchthaven?
Moet je bij alle hotels parking betalen?
Wij zouden logeren in Aqua Aloha resort?
Zo dit waren nog maar enkele vragen die zo bij me opkomen.
Nu hoop ik dat enkele ervaringsdeskundigen mij kunnen helpen :D
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Kun je nog onder het Aqua Aloha Surf Hotel uit?
Wij hadden daar onze slechtste hotel van de vakantie. Haren op bed, in de handdoeken en in de douche. De gordijnen sloten niet goed en 3 van de 4 kussens waren vies. Echt ranzig. Parkeren bij Aqua Aloha kost 20 dollar per dag.

Er rijden shuttlebusjes waar je gratis in kunt stappen van bijna alle autoverhuurbedrijven, ook van Alamo. Die brengen je dan van het vliegveld naar de autoverhuurbedrijf. Ook bij het inleveren van de auto, kun je gewoon met de shuttlebus weer naar het vliegveld.

Het weer zal er wel goed zijn in februari. De temperaturen liggen in de winter (voor zover je het winter kunt noemen) maar een aantal graden onder de zomertemperaturen.
Groetjes René

Assy
Amerikafan

Bericht door Assy »

Nancyke ik ga in de loop van de week nog ne keer kijken om wat tips te geven!
Voor hotel zou ik niet kijken, doe gelijk ons een apartementje huren...
http://www.homeaway.com. Voor Oahu vonden wij Haleiwa schitterend!! :D
2008: Westkust + Hawaii
2012: Florida
2013: Las Vegas en omgeving
http://www.wegousa.blogspot.com
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Nancyke schreef:Weten jullie iets over het weer in februari in Oahu???
Normaal gesproken wat koeler dan in de zomer, en normaal gesproken ook wat natter... maar dit jaar kun je rekenen op veel warmte, afwisselend bewolking en dergelijke. De wind die we momenteel hebben komt vanaf Big Island, en die blaast dus de rook van de vulkaan over de eilanden, wat vog creëert. Niet echt prettig want het maakt het veel warmer dan normaal, en het kan soms ook flink op je maag slaan (ik voel me, net als vele anderen hier) geregeld niet echt 100% als ik opsta.
Nancyke schreef:Als we een wagen huren via Alamo is dit ver van de luchthaven?
Ik weet niet precies waar Alama zit, maar volgens mij zit hij vrij dicht bij de luchthaven. Er zijn, als ze niet in de buurt zitten, altijd shuttle busjes aanwezig die je naar de verhuurbedrijven toebrengen.
Nancyke schreef:Moet je bij alle hotels parking betalen?
Niet overal, het zit geregeld bij de prijs van de kamers inbegrepen.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Hey Jiejie,

Hoe is het daar op Oahu? :wink:
Wij willen nog een keer terug naar Hawaii, maar dan voor 4 weken. Waarschijnlijk wordt dat pas 2012 of 2013, dus duurt nog wel even. Tegen die tijd zal ik jou nog eens raadplegen over de allermooiste plekjes op Oahu. Wij vonden Oahu eigenlijk minder mooi dan Big Island, maar waarschijnlijk kennen wij als toerist niet de mooiste plaatsen en zie je alleen de drukke, toeristische plekjes.
Groetjes René

jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

gleuknie schreef:Hey Jiejie,

Hoe is het daar op Oahu? :wink:
Voornamelijk erg warm ;)

Het zou winter moeten zijn, de temperaturen zouden zo'n 22 graden overdag moeten zijn, maar vandaag was het 32 :S Hier binnen in huis is het nu, om 9 uur in de avond, nog altijd 29.5 graden lol (en ik moet over een week richting nederland, ik ga bevriezen! Haha)

gleuknie schreef:Wij willen nog een keer terug naar Hawaii, maar dan voor 4 weken. Waarschijnlijk wordt dat pas 2012 of 2013, dus duurt nog wel even. Tegen die tijd zal ik jou nog eens raadplegen over de allermooiste plekjes op Oahu. Wij vonden Oahu eigenlijk minder mooi dan Big Island, maar waarschijnlijk kennen wij als toerist niet de mooiste plaatsen en zie je alleen de drukke, toeristische plekjes.
4 weekjes is wel aan te raden inderdaad, dan heb je veel meer tijd om het een en ander op je gemak te verkennen.

Big Island heeft inderdaad een erg mooie natuur, ik zou er echter niet willen wonen. We zijn afgelopen donderdag een dagje naar Maui gegaan, walvissen bekeken en zo, en dat was erg mooi en leuk, maar ik was toch weer blij om terug op 'mijn' eilandje te zijn aan het einde van die dag. Oahu is erg druk, en erg stads, maar ja, dat is een beetje wat ik zelf gewend ben vanuit Nederland ook. Ik heb liever faciliteiten en dergelijke tot mijn beschikking dan dat ik kilometers moet rijden (of vliegen) om iets te kunnen krijgen (denk bv aan mijn dochter die afg augustus is geboren, ze heeft een maand in het ziekenhuis gelegen en dat kan alleen op Oahu.. er waren verscheidene mensen die echt een paar keer per week op en neer moesten vliegen om hun pasgeboren kind te zien). Plus, mijn vrouw werkt avonddiensten, we zijn dus vaak later wakker en blijven langer op, en op die andere eilanden is alles heel vroeg dicht, hier valt dat gelukkig mee :) Nee, als mijn vrouw op Maui, Big Island of Kauai ofzo had gewoond, dan hadden we nu in Nederland gewoond, denk ik haha.

Inderdaad, zoals je al aangaf, veel toeristen blijven in dezelfde gebieden hangen. Locals hier komen bijvoorbeeld nooit in Waikiki, tenzij als ze er werken of als ze er een bruiloft ofzo hebben. Ik ben er zelf, in anderhalf jaar tijd, maar 3 of 4 keer geweest om maar wat te noemen. Ik zou bijvoorbeeld nooit in Waikiki naar het strand gaan, maar meer wat richting het westen, waar het wat minder druk is.

Is goed hoor, als je tegen die tijd hierheen komt hoor ik het wel :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer