Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rijden met automaat
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rijden met automaat
Ik gebruik de tiptronic vaak als ik met de aanhanger rijd omdat ik dan de versnelling "vast" kan zetten
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Neem van mij dat mijn reactiesnelhied, juist door het gebruik van twee benen, een heel stuk hoger ligt dan bij gebruik van alleen rechts.Dento schreef:Waarom zou je dat doen? In een schakelbak gebruik je toch ook alleen maar je rechtervoet voor gasgeven en remmen?Pete.Z schreef:Ik rij, in een automaat althans, altijd met twee voeten, dus links remmen en rechts gas, veel makkelijker en sneller, als je er aan gewend bent.
Zoals Loek al zegt is het echt niet verstandig om te doen vanwege je reactiesnelheid: als je altijd alleen je rechterbeen gebruikt, dan reageer je vrijwel altijd even snel. Gebruik je in een schakelbak je rechterbeen om te remmen, en in een automaat je linker, dan kan het op momenten dat het erop aan komt gebeuren dat je onbewust gaat twijfelen, of even moet denken met welk been je ook alweer moet remmen, en die fractie van een seconde kan vaak een groot verschil maken bij hoge(re) snelheid.
Maar goed, ieder het zijne...
Maar ik heb dan ook heel veel training gehad, omdat we vroeger met een automaat meededen aan clubraces en dergelijke, en dan is met twee benen rijden echt sneller.
iemand die het niet kan zal ik het niet aanraden, op zeker lig je met je gezicht de eerste dag regelmatig op het dashboard.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ah kijk, dat maakt verschil natuurlijk...Pete.Z schreef:Maar ik heb dan ook heel veel training gehad, omdat we vroeger met een automaat meededen aan clubraces en dergelijke, en dan is met twee benen rijden echt sneller.
Pete.Z schreef:iemand die het niet kan zal ik het niet aanraden, op zeker lig je met je gezicht de eerste dag regelmatig op het dashboard.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Maar is het toegestaan om met 2 benen een automaat te bedienen? Een kennis van ons vertelde me dat zijn bejaarde moeder haar rijbewijs niet kon verlengen omdat ze tijdens de test met een been het gas deed en het andere been voor de rem gebruikte. Mocht niet van de examinator (heet dat zo???) dus geen nieuw rijbewijs. Had dat mens het dus al 40 jaar ofzo verkeerd gedaan.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of het bij wet verboden is, weet ik niet (geloof ik niet), maar rij-instructeurs zullen altijd aanleren om alleen je rechtervoet te gebruiken, of je nu in een automaat of in een schakelbak lest. Vandaar waarschijnlijk ook dat de examinator haar niet heeft laten slagen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- DixieChick
- Amerika-expert
Manlief reed om die reden ook zo nu en dan wel eens met twee benen. Had vroeger in zijn tienerjaren wel eens op een blauwe maandag geraced...ik kon dat echt niet aanzien hoor. Toen we voor mij een auto met stick kochte, is hij gelukkig ook weer overgestapt op met een been autorijden. Volgens mij, behalve wanneer je nog regelmatig racet, verlies je echt die reactie snelheid hoor...Pete.Z schreef:
Neem van mij dat mijn reactiesnelhied, juist door het gebruik van twee benen, een heel stuk hoger ligt dan bij gebruik van alleen rechts.
Maar ik heb dan ook heel veel training gehad, omdat we vroeger met een automaat meededen aan clubraces en dergelijke, en dan is met twee benen rijden echt sneller.
iemand die het niet kan zal ik het niet aanraden, op zeker lig je met je gezicht de eerste dag regelmatig op het dashboard.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht