Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: klm vanaf antwerpen
En waar moet je op schiphol dan je boarding pass halen? Gewoon aan de incheckbalie?
Ja, je moet gewoon via de ouderwetse manier inchecken.
Ze willen je op Schiphol nog wel eens naar z'n incheck zuil sturen maar dat werkt dus niet.
Ze willen je op Schiphol nog wel eens naar z'n incheck zuil sturen maar dat werkt dus niet.

Nog even een vraagje over vertrekken vanaf Antwerpen. Mijn ouders en broer reizen in augustus 2010 naar Toronto (EUR 487 pp) vanaf Antwerpen en dan met de trein naar Schiphol.
- Moet je bij het afhalen van de treintickets alleen je e-ticket laten zien of moet je je ook legitimeren?
- Moeten alle reizenden aanwezig zijn, of mag een persoon ook alle treinkaartjes ophalen?
Ik zit er aan te denken om de treintickets 's avonds van te voren voor hun op te halen en ze dan in Rotterdam Centraal op de trein te zetten. Kunnen ze dan nog even hun kaartje laten stempelen. Bespaart een hoop reistijd en gedoe voor m'n familie.
- Moet je bij het afhalen van de treintickets alleen je e-ticket laten zien of moet je je ook legitimeren?
- Moeten alle reizenden aanwezig zijn, of mag een persoon ook alle treinkaartjes ophalen?
Ik zit er aan te denken om de treintickets 's avonds van te voren voor hun op te halen en ze dan in Rotterdam Centraal op de trein te zetten. Kunnen ze dan nog even hun kaartje laten stempelen. Bespaart een hoop reistijd en gedoe voor m'n familie.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik snap dit niet helemaal, je boekt willens en wetens goedkope tickets waar bepaalde voorwaarden aan verbonden zijn, en dan is het volgen van die voorwaarden ineens gedoe gewordenRuudB schreef:Ik zit er aan te denken om de treintickets 's avonds van te voren voor hun op te halen en ze dan in Rotterdam Centraal op de trein te zetten. Kunnen ze dan nog even hun kaartje laten stempelen. Bespaart een hoop reistijd en gedoe voor m'n familie.

Ja, natuurlijk is het een gedoe om te reizen vanaf Antwerpen als je dat 3.5 uur extra kost. Maar voor drie keer EUR 380 goedkoper hebben ze er voor gekozen om dit wel te doen. Waarom dan niet alsnog kijken of het handiger en praktischer kan?
De terugweg hoeft in ieder geval al niet. Ik zet hun auto gewoon op Schiphol neer en kunnen ze na landing op SPL direct naar huis.
De terugweg hoeft in ieder geval al niet. Ik zet hun auto gewoon op Schiphol neer en kunnen ze na landing op SPL direct naar huis.
Het staat allemaal al in dit topic.RuudB schreef:Nog even een vraagje over vertrekken vanaf Antwerpen. Mijn ouders en broer reizen in augustus 2010 naar Toronto (EUR 487 pp) vanaf Antwerpen en dan met de trein naar Schiphol.
Alle reizigers moeten aanwezig zijn bij ophalen van treinkaartje (in antwerpen !)
Je dient ook allen te legitimeren.
Ja het is mischien omslachtig maarja je wilde zelf die kosten besparen dan moet je er iets meer moeite voor doen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Nog even voor de zekerheid: Op de terugweg kun je het traject Schiphol-Antwerpen gewoon negeren?
Of moet je ook nog kunnen bewijzen dat je die treinreis hebt gemaakt?
Of moet je ook nog kunnen bewijzen dat je die treinreis hebt gemaakt?
Terugweg kun je gewoon negeren. Een collega is vorige week teruggekomen en is ook direct naar huis gegaan. Wel op de heenweg via Antwerpen Centraal en dan op Schiphol aan de balie inchecken. Daar nemen ze je treinkaartje weer in.
-
- Amerikafan
Super, bedankt voor je snelle reactie!
Op de heenweg heb ik het er graag voor over. Op de terugweg ook wel, maar als het niet per se hoeft, dan natuurlijk liever niet.
Op de heenweg heb ik het er graag voor over. Op de terugweg ook wel, maar als het niet per se hoeft, dan natuurlijk liever niet.

Ik vlieg in mei naar San Francisco met KLM vanaf Antwerpen, dus Antwerpen-Amsterdam met de trein. Wat ik nog even niet uit dit forum kan opmaken is het feit of je daadwerkelijk in de trein moet zitten, of dat het alleen ophalen van je treintickets ook goed is. Of moeten die in de trein worden afgestempeld? Maar ja, komt er altijd een conducteur langs..?..
Een collega van mij had laatst een niet gestempeld kaartje en kreeg gewoon zijn boarding pas. Let wel op. Met de trein is het krap een uur, dat red je met de auto nooit. Je moet je treinkaartje dan wel eerder afhalen.
We vliegen op zondag om 12.00. De treinreis is zondagochtend 00.01 - 00.50... Die gaan we sowieso niet helemaal doen.
Wonen zelf in R'dam dus willen op die vrijdag/zaterdag de tickets ophalen.
Tsja, als je echt in de trein moet zitten, dan stappen we in Rdam wel weer uit. Maar ja, dan krihg je weer het afstempel verhaal..is dat dan al gebeurt...
Kun je het treinkaartje ook gebruiken in trein met andere tijd?
Wonen zelf in R'dam dus willen op die vrijdag/zaterdag de tickets ophalen.
Tsja, als je echt in de trein moet zitten, dan stappen we in Rdam wel weer uit. Maar ja, dan krihg je weer het afstempel verhaal..is dat dan al gebeurt...
Kun je het treinkaartje ook gebruiken in trein met andere tijd?
Ik kan me niet voorstellen dat er op dat tijdstip nog een Thalys rijdt. Volgens schema niet dacht ik, maar dat kan veranderd zijn. Als je met de gewone trein (internationale) gaat, dan doe je er een uur langer over (1.50 uur). Bij een Thalysticket zijn de zitplaatsen gereserveerd en dan kun je niet een andere trein nemen. Bij een gewoon ticket kan dat volgens mij wel. Ik zou het ticket zaterdagmiddag ophalen. Vrijdag lijkt me wat (te) vroeg.
Je kunt ook gewoon die trein pakken en een nachtje boeken in het CitizenM Schiphol, vanaf EUR 69.
Je kunt ook gewoon die trein pakken en een nachtje boeken in het CitizenM Schiphol, vanaf EUR 69.
Ik zie op het ticket dat het klasse Y is en dus geen klasse T, Thalys. Gewoon NS dus. Dan ga ik ervan uit dat ik op zaterdagmiddag die tickets kan ophalen en zondag gewoon in Rdam opstap in een willekeurige trein naar schiphol.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Klasse T is dus Thalys?
Wij vertrekken 3 mei om 10:34 vanuit Antwerpen en komen om 12:14 aan in Amsterdam (schiphol neem ik aan). Onze vlucht vertrekt dan om 13:50.
Als de thalys er maar 50 minuten over doet, waarom is de reistijd voor ons dan bijna 2 uur? Toch gewoon de NS?
En moeten we per sé die thalys pakken? of kunnen we bijvoorbeeld ook iets eerder gaan?
Wij vertrekken 3 mei om 10:34 vanuit Antwerpen en komen om 12:14 aan in Amsterdam (schiphol neem ik aan). Onze vlucht vertrekt dan om 13:50.
Als de thalys er maar 50 minuten over doet, waarom is de reistijd voor ons dan bijna 2 uur? Toch gewoon de NS?
En moeten we per sé die thalys pakken? of kunnen we bijvoorbeeld ook iets eerder gaan?
Ik weet niet of klasse T automatisch Thalys is, bij mij is het waarschijnlijk toevallig wel zo.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Hey allemaal
Normaal gezien vlieg ik op 6 april naar LAX (voor de eerste keer). Mijn ticket bevat ook een treinticket met de Thalys vermoed ik (50min slecht van Antwerpen centraal naar Schiphol).
Aangezien ik in de buurt van Antwerpen woon en het KLM ticket met trein voordelig is komt dit goed uit.
Maar is de eerste keer dat ik vlieg vanuit schiphol en verneem dat men best 3 uur op voorhand aanwezig is voor het inchecken bij vluchten naar de Verenigde staten.
Mijn trein komt aan om 08:51 op Schiphol, maar mijn vlucht vertrekt om 10:40.
Dat is dus een kleine 2 uur om mijn vlucht te halen. Ik ga ervan uit dat KLM dit niet zou verkopen als dit onmogelijk was, maar ik vroeg me af of dit wel gemakkelijk haalbaar is?
Want ik lees net dat inchecken niet online kan gebeuren omdat je eerst je treinticket moet laten zien. Daarbij komt dat het dus mijn eerste keer is op Schiphol en begin me daarom zorgen te maken of die kleine 2 uur voldoende is?
Normaal gezien vlieg ik op 6 april naar LAX (voor de eerste keer). Mijn ticket bevat ook een treinticket met de Thalys vermoed ik (50min slecht van Antwerpen centraal naar Schiphol).
Aangezien ik in de buurt van Antwerpen woon en het KLM ticket met trein voordelig is komt dit goed uit.
Maar is de eerste keer dat ik vlieg vanuit schiphol en verneem dat men best 3 uur op voorhand aanwezig is voor het inchecken bij vluchten naar de Verenigde staten.
Mijn trein komt aan om 08:51 op Schiphol, maar mijn vlucht vertrekt om 10:40.
Dat is dus een kleine 2 uur om mijn vlucht te halen. Ik ga ervan uit dat KLM dit niet zou verkopen als dit onmogelijk was, maar ik vroeg me af of dit wel gemakkelijk haalbaar is?
Want ik lees net dat inchecken niet online kan gebeuren omdat je eerst je treinticket moet laten zien. Daarbij komt dat het dus mijn eerste keer is op Schiphol en begin me daarom zorgen te maken of die kleine 2 uur voldoende is?
-
- Amerikafan
Hallo Jozs, mij staat eind september precies hetzelfde te wachten. Ik reis dan ook met de Thaly en heb vervolgens ook twee uurtjes om m'n vlucht naar SFO te halen.
De afgelopen drie keer dat ik naar de VS reisde, had ik daar ruim voldoende aan, maar ik weet niet of dat na 12/25 (...) en de aangescherpte controles ook nog het geval is. Wellicht dat anderen je een beter antwoord kunnen geven.
De afgelopen drie keer dat ik naar de VS reisde, had ik daar ruim voldoende aan, maar ik weet niet of dat na 12/25 (...) en de aangescherpte controles ook nog het geval is. Wellicht dat anderen je een beter antwoord kunnen geven.
Ik ben nog steeds benieuwd of je echt in de trein moet zitten of dat het afhalen van de tickets op het station voldoende is.
Ik blijk een Intercity ticket te hebben vanaf Antwerpen naar Schiphol, dat is de enige trein die rijdt van Antwerpen naar Schiphol om die tijd.
Zou het ophalen van die tickets overdag en dan de treinreis zelf skippen ok zijn? Iemand die dit al een keer gedaan heeft?
Zou het ophalen van die tickets overdag en dan de treinreis zelf skippen ok zijn? Iemand die dit al een keer gedaan heeft?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2643 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties