Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Phoenix-Moab-Mount Rushmore-Yellowstone-Las vegas-Phoenix
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo
Las Vegas Phoenix lijkt mij een vervelend stuk. Daarom ben ik aan het kijken of ik dat per vliegtuig kan overbruggen. Ik zag dat voor $59 pp al van Las Vegas naar Phoenix vliegt. Zit ik alleen nog even met de dropoff kosten. Die kan ik nergens vinden, dus als iemand daar wat van weet houd ik mij aanbevolen.
Harm
Las Vegas Phoenix lijkt mij een vervelend stuk. Daarom ben ik aan het kijken of ik dat per vliegtuig kan overbruggen. Ik zag dat voor $59 pp al van Las Vegas naar Phoenix vliegt. Zit ik alleen nog even met de dropoff kosten. Die kan ik nergens vinden, dus als iemand daar wat van weet houd ik mij aanbevolen.
Harm
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Heb je al een auto gehuurd Harm?hdeweert schreef:. Zit ik alleen nog even met de dropoff kosten. Die kan ik nergens vinden, dus als iemand daar wat van weet houd ik mij aanbevolen.
Bij Hertz betaal je tussen deze beide steden geen dropoff kosten. Ik heb al een offerte bij Hotelplan aangevraagd, maar kreeg vorige week als antwoord dat de prijzen nog niet bekend zijn en dat de reisgids "in druk" is. Nog een paar weekjes geduld, dan weten we meer.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ook wij hebben deze Chief Joseph Highway gereden, zie http://menramerika.web-log.nl/log/730028 .hekkie schreef:De Chief Joseph Highway is de WY 296 die loopt vanaf de Beartooth Hwy (US 212) zuidoostelijk richting Cody (of andersom natuurlijk). Volgens mij heeft Petra ook deze route genomen en moet ook erg mooi zijn. Je maakt dan minder kms en bent minder tijd kwijt (dacht ik).
Deze mooie weg loopt door bergachtig gebied, prachtige omgeving.
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nee de auto is nog niet gehuurd. Of we gaan vliegen is ook niet zeker. We willen na Las Vegas een paar dagen Phoenix doen. Door te vliegen win je dan misschien een dag. Ik moet het nog even bekijken of het gezien alle rompslomp van auto inleveren en ophalen wel aantrekkelijk is. Ik denk dat ik het hele eind moet rijden als ik de achterban zo hoor. En die houd het budget in de gaten.hekkie schreef:
Heb je al een auto gehuurd Harm?
Bij Hertz betaal je tussen deze beide steden geen dropoff kosten. Ik heb al een offerte bij Hotelplan aangevraagd, maar kreeg vorige week als antwoord dat de prijzen nog niet bekend zijn en dat de reisgids "in druk" is. Nog een paar weekjes geduld, dan weten we meer.
Gr. Marjan
Harm
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt Marco. Ik heb dat stukje weer even gelezen op je weblog. Dit is een mooie route begrijp ik wel, dus dat is weer een dilemma voor mij.markro schreef:Ook wij hebben deze Chief Joseph Highway gereden, zie http://menramerika.web-log.nl/log/730028 .
Deze mooie weg loopt door bergachtig gebied, prachtige omgeving.
Ik kan naar de Beartooth Pass rijden en weer terug en de Chief Joseph Hwy vervolgen of ik neem de door Marjon voorgestelde route. :dunno:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben deze route ook gereden vorig jaar. Eerst de Chief Joseph Highway en vandaar de Beartooth highway voor een groot deel en weer terug.hekkie schreef:De Chief Joseph Highway is de WY 296 die loopt vanaf de Beartooth Hwy (US 212) zuidoostelijk richting Cody (of andersom natuurlijk). Volgens mij heeft Petra ook deze route genomen en moet ook erg mooi zijn. Je maakt dan minder kms en bent minder tijd kwijt (dacht ik).
De CJH was wel mooi, maar je ziet niet veel variatie. De laatste 4 foto's in dit album (na de vliegtuigen) hebben we hier gemaakt: http://www.pixagogo.com/1279025127
De Beartooth Highway is voor ons na Highway 1 de mooiste route die we ooit hebben gereden. Zeeeeeeeeeeer de moeite waard dus.
Hier vind je onze foto's van vorig jaar: http://albums.pixagogo.com/2272025774
Geweldige uitzichten, veel variatie, en vooral boven de boomgrens heel spectaculair.
Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank je wel Jacqueline. Nu heb ik een betere indruk. Mooie foto's trouwens. We gaan dan in ieder geval naar de Beartooth Pass. Hetzij heen en terug, hetzij er overheen. "To the top of the world" zijn mijn favoriete routes.Jasmino schreef:[Wij hebben deze route ook gereden vorig jaar. Eerst de Chief Joseph Highway en vandaar de Beartooth highway voor een groot deel en weer terug.
De CJH was wel mooi, maar je ziet niet veel variatie. De laatste 4 foto's in dit album (na de vliegtuigen) hebben we hier gemaakt: http://www.pixagogo.com/1279025127
De Beartooth Highway is voor ons na Highway 1 de mooiste route die we ooit hebben gereden. Zeeeeeeeeeeer de moeite waard dus.
Hier vind je onze foto's van vorig jaar: http://albums.pixagogo.com/2272025774
Geweldige uitzichten, veel variatie, en vooral boven de boomgrens heel spectaculair.
Is het goed te doen met een (grote) camper?? Het lijkt een prima geasfalteerde weg op de foto's, maar is dat overal zo?
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat gevoel krijg je ook echt als je boven de boomgrens bent op de Beartooth Highway. Op een gegeven moment kom je op een punt waarop alle bergen om je heen niet meer boven je uitsteken, en je kijkt overal overheen. Als het mooi en open weer is, dan kun je heel ver kijken, en dan zie je hier zelfs heel goed dat de aardbol in werkelijkheid rond is. Ik vond dat een machtige ervaring en ik voelde me inderdaad "op het topje van de wereld".hekkie schreef: "To the top of the world" zijn mijn favoriete routes.
Zowel de Chief Joseph Highway als de Beartooth Higway zijn beide volledig geasfalteerd, dus prima te doen met een camper. Houd er wel rekening mee dat de Beartooth Highway behoorlijk smal is, en dat er best diepe afgronden zijn. Vooral als je van Zuid naar Noord rijdt, rijd je langs de afgronden af, en ik heb daarom vorig jaar het stuur weer overgegeven aan Peter, ik durfde zelf niet meer verder te rijden (beetje last van hoogtevrees). Maar dat hoeft je er niet van te weerhouden om met een camper te rijden, wij hebben er zelfs meerderen gezien op de route.hekkie schreef:Is het goed te doen met een (grote) camper?? Het lijkt een prima geasfalteerde weg op de foto's, maar is dat overal zo?
Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank je wel Jacqueline. Ik ben er nu gerust op om met de camper de berg te bedwingen. Gelukkig heb ik een "privéchauffeur" en van hoogtevrees geen last.Jasmino schreef:[Maar dat hoeft je er niet van te weerhouden om met een camper te rijden, wij hebben er zelfs meerderen gezien op de route.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Marjon,vana schreef:Kan iemand me vertellen of Jackson Hole dezelfde plaats is als Jackson?
En zoniet, wat is het verschil en welke plaats is het beste of leukste om te overnachten als we vanaf Yellowstone naar Grand Teton gaan?
Het gaat om dezelfde plaats hoor. Alleen met Jackson wordt echt het stadje zelf bedoeld en met Jackson Hole het hele gebied er om heen.
Hier een stukje ter verduidelijking:
The Town of Jackson is the county seat of Teton County, Wyoming and the only incorporated municipality in the county. Jackson is the name of the Town, and "Jackson Hole" as it's often called, refers to the whole area which is a 50 miles long valley surrounded by high mountains. In 2000, Jackson's population is 8,647.
Wij hebben eens een keer in het Elk Country Inn geslapen. Dit was op loopafstand van het centrum van Jackson en we hebben toen plm. $ 80 betaald per stel. We waren met z'n vieren. We sliepen toen niet in een van de motelkamers, maar in een soort appartement boven de ingang. Er was een keuken bij, een woonslaapkamer en boven nog een 2e slaapkamer waar onze vrienden sliepen. Albertson zit er ook vlakbij.
http://www.eztrip.com/214509.html
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
In Jackson, WY overnachten wij de eerste nacht in de "49er Inn and Suites", zie http://www.townsquareinns.com/49er-inn/ (website voor meerdere hotels).
Wij zaten daar half juni 2004 en huurden een kleine suite met koelkastje, aanrechtblokje, magnetron voor circa $ 90,00, kamerprijs (voor 4 personen), per nacht.
Prima kamer, goed hotel, nagenoeg in het centrum. Uitgebreid ontbijt inclusief, in het naastgelegen restaurantje.
De volgende nacht logeerden wij in het Rawhide Motel, zie http://www.rawhidemotel.com/ . Eenvoudig motel, goed, alleen koffie als ontbijt, ook nagenoeg in centrum van Jackson. Goedkoper, dan het eerste hotel.
Wij zaten daar half juni 2004 en huurden een kleine suite met koelkastje, aanrechtblokje, magnetron voor circa $ 90,00, kamerprijs (voor 4 personen), per nacht.
Prima kamer, goed hotel, nagenoeg in het centrum. Uitgebreid ontbijt inclusief, in het naastgelegen restaurantje.
De volgende nacht logeerden wij in het Rawhide Motel, zie http://www.rawhidemotel.com/ . Eenvoudig motel, goed, alleen koffie als ontbijt, ook nagenoeg in centrum van Jackson. Goedkoper, dan het eerste hotel.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hallo,
Inmiddels zijn we zo ver om te reserveren voor Yellowstone, maar dat is nog best moeilijk.
We twijfelen hevig tussen een cabin in het park of een motel buiten het park in West yellowstone.
Voordeel van een cabin is natuurlijk dat je in het park zelf zit.
Maar ik moet zeggen als ik naar de prijzen van 05/08 t/m 07/08 kijk vind ik het best wel prijzig.
Wat er nog vrij is :
In Canyon Village :
highRange room $149 per nacht
Western Cabin $ 127
In Grand Village: High Range Rooms $122
Lake Yellowstone:
Frontier cabin $106 per nacht.
Daar komt dan bij allemaal nog $20 per nacht bij ($10 per extra persoon) en taxes.
Is dit de prijs nu wel waard, ik vind de reviews op tripadvisor niet zo geweldig.
In West Yellowstone lijkt de Stage Coach Inn ons wel een leuk hotel ($127 excl taxes en kinderen onder de 18 gratis)
We komen er niet echt uit;
-Is het erg ver om ieder ochtend vanaf West Yellowstone naar het park te rijden?
-Kom je in de file (we zitten in het hoogseizoen)
-Is het makkelijk om in het park zelf te eten 's avonds (eenvoudige maaltijd), ik heb ergens gelezen dat je overal heel lang van tevoren moet reserveren.
- Zijn de cabin's erg oud? Een beetje primitief vinden we niet erg. Heeft iemand foto's van de cabins?
Graag jullie commentaar, ervaringen en/of advies.
Marjon
Inmiddels zijn we zo ver om te reserveren voor Yellowstone, maar dat is nog best moeilijk.
We twijfelen hevig tussen een cabin in het park of een motel buiten het park in West yellowstone.
Voordeel van een cabin is natuurlijk dat je in het park zelf zit.
Maar ik moet zeggen als ik naar de prijzen van 05/08 t/m 07/08 kijk vind ik het best wel prijzig.
Wat er nog vrij is :
In Canyon Village :
Western Cabin $ 127
Lake Yellowstone:
Daar komt dan bij allemaal nog $20 per nacht bij ($10 per extra persoon) en taxes.
Is dit de prijs nu wel waard, ik vind de reviews op tripadvisor niet zo geweldig.
In West Yellowstone lijkt de Stage Coach Inn ons wel een leuk hotel ($127 excl taxes en kinderen onder de 18 gratis)
We komen er niet echt uit;
-Is het erg ver om ieder ochtend vanaf West Yellowstone naar het park te rijden?
-Kom je in de file (we zitten in het hoogseizoen)
-Is het makkelijk om in het park zelf te eten 's avonds (eenvoudige maaltijd), ik heb ergens gelezen dat je overal heel lang van tevoren moet reserveren.
- Zijn de cabin's erg oud? Een beetje primitief vinden we niet erg. Heeft iemand foto's van de cabins?
Marjon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Marjon,vana schreef:
Wat er nog vrij is :
In Canyon Village :
Western Cabin $ 127
Lake Yellowstone:
Marjon
Het is inderdaad een dilemma. De accomodatie in het park is relatief duur. Wij hebben in Mammoth overnacht - een foto is te vinden in ons reisverslag, 17 juli - en in een Lake Yellostone cabin. De laatste zijn vrijstaande houten cabins, zien er verzorgder uit dan die in Mammoth, maar hadden jamergenoeg geen plek om buiten te zitten. Van binnen lijken het gewone motelkamers.
We hebben ergens een foto, zoek ik nog op.
Wat het eten betreft: we wilden bij Old Faithful eten en probeerden daar 's middags voor dezelfde avond te reserveren, maar toen konden we er alleen nog maar om een uur of 9 terecht. We zijn toen naar de Obsedian Dining Room gegaan, ligt er vlak bij. Hier konden we zonder reservering terecht, en het eten was daar uitstekend.
Verder hoefden we nergens te reserveren hoewel het voor Lake Yellowstone wel aangeraden wordt (maar daar hebben we niet gegeten).
Marianne
Re:
We zitten deze zomer op vrijdag 2 juli in Cody waar we in de loop van de middag aankomen.Gast schreef:Begin Juli is er wel de Cody Stampede, dat is wel een echte wedstrijd, daar komen de echte jongens wel op af: http://www.codystampederodeo.com/
Maar die rodeoshow die elke avond is, is dus wat minder van kwaliteit.
's Avonds willen we de stampede bezoeken en de volgende dag weer vertrekken.
Welke campground is er op loopafstand van het terrein waar deze stampede gehouden wordt, of is er een mogelijkheid
om op de parkeerplaats van dit terrein (gratis) te overnachten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 6866 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 18 Reacties