Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Terroristische aanslagen...

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Anita

Terroristische aanslagen...

Bericht door Anita »

Ik las dat er (weer) terroristische aanslagen verwacht worden in de VS:
De Verenigde Staten kunnen deze zomer nog een grote terroristische aanslag tegemoet zien.

Verkiezingen
Dat meldt de Amerikaanse tv-zender CNN op gezag van bronnen in de Amerikaanse regering. De aanslag zou mogelijk plaatsvinden voor de presidentsverkiezingen in november om de uitkomst ervan te beïnvloeden. Zoiets gebeurde ook op 11 maart in Madrid.

Al-Qaeda
In de VS zouden diverse terroristen, mogelijk aanhangers van al-Qaeda, al actief zijn. FBI-chef Mueller en minister Ashcroft (Justitie) geven een persconferentie over de dreiging.

Independence Day
Als potentieel doelwit wordt onder meer de herdenking zaterdag in Washington genoemd van de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. Andere mogelijke doelen zijn de bijeenkomst van de G-8, onafhankelijkheidsdag op 4 juli en de partijconventies van de Republikeinen en Democraten.

USA TodayVolgens CNN zijn er geen specifieke details over aanslagen bekend, maar betreft het vooral een optelling van gegevens die de laatste tijd zijn verzameld. Maar volgens de krant USA Today is de informatie geloofwaardig en serieus genoeg om een waarschuwing te doen uitgaan.

FBI
De krant meldt ook dat de FBI foto's zal publiceren van verdachten die mogelijk meer weten over de plannen. De regering zou echter niet van plan zijn om het alarmniveau te verhogen. Minister Ridge van Binnenlandse Veiligheid heeft sinds april verscheidene malen gewaarschuwd voor mogelijke aanslagen deze zomer.

Hoe moet je hier nou mee omgaan? Ik vind het altijd zo lastig. We zijn niet van plan om onze vakantie er voor af te zeggen, omdat je nooit zekerheid van zaken hebt. Het kan overal en altijd gebeuren, ook in Nederland. We willen ook niet onze pret laten bederven, maar toch blijft het in je achterhoofd hangen. Dit jaar gaan we van 13 oktober t/m 6 november een rondreis maken in het Zuidwesten, dus ten tijde van de Presidentsverkiezingen. De laatste keer dat we in de VS waren, was in december 2001. Precies ja: 3 maanden na dé aanslagen!

Hoe gaan jullie hier mee om? En zeker de mensen die in Amerika wonen?

Anita
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

Als potentieel doelwit wordt onder meer de herdenking zaterdag in Washington genoemd van de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. Andere mogelijke doelen zijn de bijeenkomst van de G-8, onafhankelijkheidsdag op 4 juli en de partijconventies van de Republikeinen en Democraten.
Als ik goed tel lees ik hier al 5 mogelijke plekken waar een aanslag gehouden kan worden, en dus ook 5 data. Dan is het toch onmogelijk om geen slachtoffer te worden. Al is dat met deze plekken niet zo moeilijk, je kan ze ontlopen.

Maar de andere dreiging is er rondom de verkiezingen. Dat betekent dat je de datum helemaal niet weet, en de plek al helemaal niet. Laat staan hoe het mogelijk gaat gebeuren. Ik zou gewoon verder leven, het kan overal en altijd gebeuren.
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Hoi Anita,

Ik schrok ook weer even van die berichen van vandaag!!
Maar het geeft mij wel een dubbel gevoel.
Als je niet wilt dat je iets gebeurd, dan moet je de rest van je leven in bed blijven liggen (en dan kan het dak nog naar beneden komen), maar aan de andere kant heb ik ook het gevoel: "zoek ik het daar in de USA niet een beetje op". Wij hebben daarbij ook nog de verantwoording voor die twee schatjes die Cor en ik meenemen.
Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden. Annuleren doen we trouwens niet hoor!!

Groeten
Wendy
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

ik weet niet of dit helpt, maar soms denk ik wel eens dat ze gewoon alle "grotere" evenementen en feestdagen op een hoop gooien en zeggen dat daar "iets" kan gebeuren. Natuurlijk want de opeenhoping van mensen op die plekken waar het evenementen en feestdagen gebeuren us enorm en een aanslag zal daar alleen maar "meer succesvol" zijn. Volgens mij zijn het gewone dreigings analyzes en wat betreft vakantie vieren hier in de VS, ga gewoon niet in die menigten staan (dat is toch al niet mijn soort vakantie) ik denk dat als je boven op de ridge van de grand canyon staat van de rust en pracht te genieten je niet echt een doelwit bent!

We moeten ook niet vergeten dat deze "rotzooi" overal ter wereld actief is en om te zeggen dat het alleen hier in de VS gebeurd is mijns inziens niet waar, ook in europa en NL loop je altijd gevaar, kijk hier maar eens voor een "lijstje" van groeperingen en een profiel van ze.

just my .02

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Dat soort algemene berichten zaait alleen maar onrust, ja bij mezelf ook wel moet ik toegeven. De dreiging hangt er toch al jaren en we hebben ook al vaker waarschuwingen gehad dat er iets op komst was. Maar als ze niet waarschuwen en er gebeurt dan wat krijgen ze achteraf de beschuldigingen dat ze wel wat wisten, maar niemand op de hoogte stelden.
Gewoon maar verder met je leven en voorzichtig zijn.

Annemiek
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Precies wat Annemiek schrijft. Gisteravond kwam ik na een gezellig etentje uit thuis en was dit bericht in mijn mailbox. En even werd mijn goede humeur gedempt, er gaat toch wel even een realiteitsschok door je heen.

Aan de andere kant komen dit soort waarschuwingen sinds 11-9-01 bij alle hoogtij dagen naar voren en zal het terreur alert wel weer omhoog gaan naar oranje.

Er kan in Nederland net zo goed een aanslag plaatsvinden, kijk maar naar Spanje (en het lijkt me niet dat mensen hun vakanties naar Spanje of Turkije bijvoorbeeld afzeggen vanwege mogelijke verdere aanslagen ).

Wel of geen waarschuwing maakt wat betreft het risico van een aanslag niet uit. Hopelijk wordt de beveiliging bij die grote evenementen wel zodanig streng, dat een en ander voorkomen kan worden.

Nog iets, als je naar het zuidwesten gaat, heb je altijd kans op een serieuze aardbeving terwijl je daar bent. Waarschijnlijk meer kans, dan op een terreuraanslag. Met die wetenschap ga je daar toch ook nog steeds op vakantie?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Laat je niet door angst leiden, dat is de slechtste raadgever die er is. Geniet elke dag van het leven, wees positief en dankbaar voor wat je gegeven wordt.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

De mens vreest het meest door de angst dat hij vreest
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

Wow Redneck en Mike :shock: ,

wat zijn jullie op de dichterlijke tour, maar het is inderdaad waar :) .

De angst blijft, maar die angst geldt overal en niet alleen voor Amerika, helaas de wereld (of althans de mens) is verziekt :evil: .
Daarom wensen wij ook iedereen een geweldige vakantie en een veilige terugkomst en dat "veilige", kan op vele gevaren beduiden..........
Wij hebben helaas vorige week een vriend uit Amerika door ziekte verloren, terwijl wij zo gehoopt hadden dat wij hem nog zouden zien deze zomer :cry:

Groetjes Anice en Frank
Rico,Elena
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

He, wat naar, Anice! Kan me voorstellen, dat dat een klap was!
Zulke dingen doen je ook weer realiseren, dat er zoveel risico's in het leven zijn. Ik geloof eigenlijk sterk in het lot, als het je tijd is, kun je er niets aan veranderen.
Sterkte met het verwerken van het verlies van jullie vriend!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Mijn hele kijk op het leven is nogal filosofisch Anice. :) Net als Petra geloof ik dat het lot iets is dat je niet kunt ontlopen.

Sterkte met het verlies van jullie vriend.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

ook sterkte gewenst van deze zijde :(

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo
Pas toen we bij de Hooverdam werden omgeleid en er met spiegeltjes onder de auto werd gekeken realiseerde we ons dat het een potentieel object was voor een aanslag. Ook de veiligheid controle op de vliegvelden brengen het gevaar even onder je aandacht. Verder maken we er geen probleem van en hebben er ook geen last van ondervonden tijdens ons verblijf. Ik denk dat als je er steeds mee bezig bent het gevoel van onveiligheid steeds erger word.
Gr
Harm
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer