Redneck schreef:
Ik denk mede doordat in Amerika de auto toch voor veel mensen als een status-symbool wordt gezien, er ook een grotere markt is voor excentrieke auto's. Ik heb trouwens enkele jaren geleden in een krant gelezen dat er in Californie ook nog diverse dafjes rondrijden.
Er is geen groot verschil tussen hoe Nederlanders tegen hun "heilige koe" aankijken en Amerikanen dat doen. De grootte van een auto heeft daar helemaal geen invloed op. Als de Nederlandse wetgeving soepeler zou zijn met betrekking tot de technische specificaties dan zouden ook daar meer exotische (b.v. zelfbouw) vehikels op de weg te zien zijn.
gr. Redneck
Je zegt dit goed. Ik weet weinig van auto's, maar ik haalde mijn wenkbrauwen op bij het bovenstaande over statussymbool.
Voor de meeste Amerikanen is een auto een "means to an end", ze rijden ook vaak in de meest oude wagens rond. Natuurlijk zijn er mensen, die het als hun statussymbool zien, maar ik krijg dat gevoel meer als ik Nederlandse bezoekers heb.
Zo vroeg mijn broer mij eens (duidelijk jaloers), of ik mijn buurman, die destijds een zwarte sedan (weet het merk niet meer) had, wel eens had verteld, dat hij een "prollenwagen" had. Huh, zeggen Nederlanders dat tegen elkaar?
Of een andere Nederlandse kennis, die het nodig vond een andere buurman te vragen of hij zich heel "manly" voelde met zijn truck.
Hier zijn we heel gewoon met onze auto's (ja, mijn man is dol op mooie auto's en zijn baby is zijn BMW, maar een statussymbool? Nee, hij moet veel rijden voor zijn werk en is dol op technische snufjes, comfort en techniek komen mooi samen in die auto), maar ik vertel vaak Nederlanders niet eens welke auto's we hebben, het commentaar is nooit van de lucht.