dat klinkt ook erg als Heroine, die zitten (zaten...je ziet ze bijna niet meer) ook altijd aan hun lijf te krabben. Heb ook weleens dt beestjes-verhaal gehoord.meth verslaafden hebben ook vaak kapotte armen omdat ze waanideeen krijgen dat er beestjes onder hun huid kruipen die ze eruit proberen te pulken
Dat verhaal dat jongeren gaan gebruiken uit verveling...ik geloof dat niet zo. Dat het per definitie komt omdat ze een problematische jeugd hebben gehad.....geloof ik ook niet, niet in alle gevallen. Nu zag je in de documentaire van Louis Theroux trouwens wel dat heel veel van de gebruikers die geinterviewd of getoond werden ook verslaafde ouders hadden, opgevoed werden door oma terwijl vader en moeder in gevangenissen zaten en als jong meisje regelmatig misbruikt waren. Dus ik denk dat dat wel een grote rol speelt.
Maar uit verveling? Volgens mij heeft het met het karakter van mensen te maken. Zijn ze nieuwsgierig en op zoek naar uitdaging en het verleggen van grenzen? Dan zullen ze open staan om te experimenteren met drugs. Zijn ze erg beinvloedbaar en bevinden ze zich in een vrienden-groep waar ook gebruikers bij zitten? Dan zullen ze zich wellicht makkelijk over laten halen om het ook eens te proberen.
In die stadia van hun leven zijn ze vaak nog niet in staat om de gevolgen voor de toekomst te overzien (net zoals velen dan vaak nog niet inzien hoe slecht het voor je toekomst is om te stoppen met school) en zien ze ook nog niet de triestheid ervan. Hun vrienden zijn vaak nog maar 'jonge' gebruikers en zijn nog niet zo verloederd als iemand die jaren gebruikt. Velen gaan waarschijnlijk gewoon nog naar school in het begin van hun verslaving. Dan ziet het er voor anderen waarschijnlijk niet zo gevaarlijk uit.