Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alle tips over New York welkom

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
marianmi
Amerika-ontdekker

Alle tips over New York welkom

Bericht door marianmi »

Sorry ben een hele lange tijd niet voorbij geweest, Wilde met het hele gezin een reis maken (Westkust). Maar een verloren rechtzaak heeft hierin behoorlijk roet in het eten gegooit. Dat betekende ook een flinke hap uit ons budget zodat wij ook de reisplannen moesten laten schieten. Maar niet bij de pakken neerzitten want er is weer een nieuw plan ontstaan. Onze dochter verlaat dit jaar de middelbare met ik mag hopen haar diploma. En het leek mij leuk met haar samen een week naar New York te gaan. Nu heb ik even snel wat posten doorgenomen en ga dit zeker de komende tijd meer doen. En wellicht zal deze vraag de zoveelste herhaling zijn die gepost is maar probeer het toch.

Wat is de meest aangename maand van het jaar te gaan? Waar kan ik relatief het beste boeken reisbureau of losse tickets? Moet een show ( Broadway) vooraf geboekt worden vanuit Nederland en waar. Wel hotel is goed en ligt een beetje centraal? Wil namelijk ook niet de hoofdprijs betalen? Wat moet je beslist zien en waar kan je lekker eten zodat ik niet 5 dagen junkfoot naar binnen moet werken??? Veel vragen maar beter op een paar antwoord dan niks weten denk ik maar zo. Wij willen veel lopen en hopen ook dat dit een beetje redelijk te doen is. Misschien werkt het metro net heel simpel en ligt het meer aan mijn onervarenheid.

( Karinita de groetjes gelijk van mij lange tijd je niet gezien P forum? groetjes van Mar.. :wink: )
Laatst gewijzigd door marianmi op 09 jan 2010, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Alle tips over New York welkom

Bericht door rvd4always »

Hou er rekening mee dat New York een dure stad is qua hotels. Zelf boek ik een hotel meestal rechtstreeks via de site van het hotel. Op tripadvisor.com kan je reviews lezen over hotels. Qua vliegtickets zie ik dat veel mensen via Brussel naar NY reizen omdat het meestal goedkoper is dan vliegen via Schiphol, deze tickets kan je o.a. vinden op Connenctions.be. Zelf boek ik altijd rechtstreeks via Continental.com en reis via Schiphol naar Newark (Nonstop). In Mei/ Juni lijkt het mij de aangenaamste tijd om naar NY te gaan. Als je van vis houdt ga dan naar Ichiumi, 6 East 32nd ST, NEW YORK en Heartlandbrewery.Vergeet niet naar Cold Stone Creamery, 253 West 42nd Street (between 7th and 8th Avenues) New York voor een heerlijk ijsje.
Beslist zien: Top of the rock, vrijheidsbeeld, ground zero, New York Yankees (Baseball game). Wellicht is de New York Pass wat voor jullie. Hier een link naar de subwaymap: Subwaymap. :idea: Als je wilt kan ik een subwaymap naar je toe sturen, stuur dan per privé bericht je adres-gegevens.
Laatst gewijzigd door rvd4always op 10 jan 2010, 12:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

marianmi schreef:( Karinita de groetjes gelijk van mij lange tijd je niet gezien P forum? groetjes van Mar.. :wink: )
Hé wat leuk Mar. En wat een leuke plannen om met je dochter naar New York te gaan. Ik kan je helaas niet zoveel vertellen over New York. Ben er wel 1x geweest maar dat is al weer heel lang geleden. Maar je zult hier vast goede tips krijgen :D

Groetjes,
Karin
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Leuke plannen! Wie weet heb je iets aan mijn weblogs voor tips?

September 2006 zijn we voor het eerst naar New York (in combinatie met Walt Disneyworld in Florida) geweest en ik heb daar later nog een weblog voor gemaakt: New York & Walt Disneyworld 2006.

Eind november 2007 zijn we nog een keer naar New York geweest (weer in combinatie met Florida) en ook hiervan is een weblog New York & Florida 2007.

In september/oktober 2009 hebben we een rondreisje gemaakt door het Noordoosten en zijn we begonnen en geeindigd in New York. We hebben toen een liveverslag bijgehouden: Rondreis Noordoosten 2009.

De twee keer dat wij in september in New York waren hebben wij best goed weer (lekkere temperatuur en een zonnetje) gehad alleen wel allebei de keren ook 1 hele dag regen. De keer dat we er eind november waren was ook erg leuk aangezien er overal al een kerstsfeer was. Elk seizoen heeft wel wat ;)

Ik wens je veel plezier met de voorbereidingen.

Groetjes,
Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
marianmi
Amerika-ontdekker

Bericht door marianmi »

Ga snel je even op je weblogs kijken Sonja :wink: En bedankt alvast voor alle beschreven tips rvd.
desteijntjes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door desteijntjes »

Wat een leuk vooruitzicht na zo'n vervelende tijd!! Ik kan je nog niet veel vertellen over New York, maar over een paar weken wel :lol: . Wij gaan van 22 januari tot 27 januari naar NY. Dus misschien is het wel leuk om ons verslag te lezen, we proberen een live-verslag bij te houden. De link vind je hieronder in mijn handtekening. Mattrob gaat volgende week al, maar die is al zoveel geweest, die gaat alleen nog steakhouses testen :mrgreen: Misschien vind je in zijn verslag nog een leuk tip voor een restaurant.

Wel kan ik je vertellen dat januari niet de gunstigste maand is om te gaan. Het kan nog wel eens ERRUGGG koud zijn (ach - 15 kunnen we wel aan :roll: ). Maar goed, we zijn niet de enige die in deze tijd gaan, er zijn nog meer forummers die in januari of februari de stad zullen bezoeken. Als je je afvraagt, waarom ga je uberhaupt? Een aantal van ons hebben dankzij een goede tip hier op het forum voor een lachertje vliegtickets gekocht, tussen de € 163 - € 212 (inclusief alle taxes ed).

Nou veel plezier met het lezen van alle verslagen en succes met het organiseren van een leuke reis met je dochter

Mariëlle
mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
marianmi
Amerika-ontdekker

Bericht door marianmi »

Ga je zeker volgen. Heb al veel bijgelezen gisteravond van andere AAforummers. :wink:

Nu ook een beetje een datum in ons hoofd. Het zal waarschijnlijk van 1 t/m 7 mei worden. Maar daarbij is wel enige haast geboden want velen denken deze datum aan te grijpen voor een bezoekje NY. Maandag as.even vragen wanneer de extacte examendata bekend is. Zou ook wel flink zuur zijn als die net na de meivakantie vallen. En in een superstad als NY ga je niet een hele week zitten blokken. Maandag weet ik dus meer en heb ik ook nog speling eerder te vertrekken. Bv de 29e april al. Dan kan de vakantie evt nog langer uitvallen. Hoeven wij ook niet zo te rennen om alles te zien. Vorig jaar 5 dagen Parijs was heel relaxt om te doen ( ook samen met mijn dochter). Vandaar wij het een beetje rustig willen aanpakken zodat we ook bv op een middag lekker kunnen hangen in CPark. 7 Volle dagen ex vlucht lijkt mij heerlijk deze stad te verkennen. Dochter gaf ook al voorkeur voor een appartement. Had ik net mijn oog laten vallen op Hotel New Yorker kan ik weer op zoek. Is de metro een beetje begrijpelijk te volgen of kom ik dan met mijn kind ergens in verweggistan uit. Kan me voorstellen dat het metronet in zo een grote stad een wirwar van lijnen heeft. Zoals ik het beschrijf klinkt het behoorlijk dom maar dat is meer de onwetendheid van ontbrekende info. :oops:
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Misschien kun je nog iets uit mijn draadje over New York halen: viewtopic.php?t=22136
Veel plezier in de meest boeiende stad!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Uit de onvolprezen New York Times:

http://travel.nytimes.com/2010/01/10/tr ... ref=travel

36 uur in New York. Een goed begin, lijkt me.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
meghaly
Amerika-ontdekker

Bericht door meghaly »

ja ben ook op zoek naar tips!
we gaan 5maart voor 5 dagen, vliegen aan op Newark en zoeken nog even hoe we dan de stad in komen. Hebben ook nog geen hotel...

Nemen denk ik geen newyork pass omdat we met een ICON kaart waarschijnlijk al in het American Museum of National History kunnen komen, daar wil ik zeker gaan kijken.

Verder ben ik zoek naar een Disney winkel en een leuke sportwinkel (behalve Paragonsports) waar ze hardloopkleding verkopen.
Afbeelding
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Disney Store zit op 5th avenue :) als ik me goed herinner vlakbij Trump Tower
meghaly
Amerika-ontdekker

Bericht door meghaly »

net even op de site gekeken maar deze winkel is dicht per 31-12-2009. Ships, net te laat.. :cry:
Afbeelding
Mickey99
Amerikakenner

Bericht door Mickey99 »

Wat jammer dat de World of Disney op de 5th Avenue gesloten is! :( In september ben ik er nog geweest, als Disneyliefhebber ging ik er graag een kijkje nemen (en wat shoppen uiteraard ;)).

Er zitten nog wel een paar Disneystores in New York want die op de 5th Avenue was geen Disneystore maar een filliaal van World of Disney wat ook in Walt Disneyworld in Florida zit (de grootste Disneywinkel die er bestaat).

Hier kun je op de store locator van de Disneystore zien waar de fillialen in New York zitten: http://www.disneystore.com/misc/disney- ... r/c/61992/ Ze zitten helaas niet in Manhattan en zelf ben ik naar die in op Queens Boulevard geweest.

Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015

Afbeelding
meghaly
Amerika-ontdekker

Bericht door meghaly »

jammer, inderdaad niet in Manhattan en Queens Bouvelard is wel een eindje weg volgens mij....

maar er zijn genoeg andere winkels die je gezien moet hebben volgens dit forum, dat wordt shoppen.... :lol:
Afbeelding
Mickey99
Amerikakenner

Bericht door Mickey99 »

Om goed te shoppen zit je in New York inderdaad wel goed :lol:
Naar Queens Boulevard was het wel een eindje maar met de metro was het ook wel weer zo te doen. Wij hebben het toen op een regenachtige ochtend gedaan en ik vond het geen straf om zo ook een eindje met de metro te reizen.

Sonja

Afbeelding
marianmi
Amerika-ontdekker

Bericht door marianmi »

Misschien een hele rare vraag maar zijn sommige dingen goed te lopen. Wilde eigenlijk wel zoveel mogelijk zien boven de grond dan. Moet ook bekennen dat ik totaal geen held met de metro ben. Wat ik bv bedoel is het gemakkelijk te lopen van bv T. Square naar Soho. Wij zijn goede lopers wat dat betreft. Misschien stel ik hier wel een compleet belachelijke vraag maar heb geen flauw benul hoe groot ik deze afstanden kan en moet inschatten??
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

De afstanden in New York zijn gigantisch maar ik vind het een heerlijke stad om te lopen. Misschien niet alles en af en toe een metro of taxi is goed te doen.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

meghaly schreef:net even op de site gekeken maar deze winkel is dicht per 31-12-2009. Ships, net te laat.. :cry:
Ongelooflijk ... Daar kwamen wij altijd graag, hebben er ook best wat leuke 'speciale' Disney NYC spullen gekocht, die je volgens mij alleen hier kon kopen ... Zal (helaas) wel de crisis zijn ....

Mei is echt een prachtige periode om te gaan; wij zaten er februari tm mei (al een paar jaar terug) voor mijn werk, en mei was echt een heerlijke periode. Wel precies in de vakantie, zoals je aangaf, dus dat kan een nadeel zijn voor de ticketprijs. Voor de rest zijn er al veel tips geweest; ik heb ook wel aardig wat verslagen staan van een bezoek aan deze geweldige stad. En a.s. vrijdag vliegen we weer, dus wie weet haal je daar nog wat tips uit (al vermoed ik van niet; we gaan niet de 'standaard' toerist uithangen, maar lekker relaxen, goed eten en beetje shoppen :mrgreen: ). Voor een hotel moet je maar eens even rondkijken hier op het forum; er is veel geschreven over priceline, en met zijn 2-en lijkt me dat een perfecte manier om een goed hotel voor een lage prijs te krijgen :wink: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Mickey99
Amerikakenner

Bericht door Mickey99 »

@marianmi: Wij vinden het ook leuk om te lopen in New York. We pakken (net als Corry ook al schreef) af en toe pakken we een taxi of de metro maar als het een beetje te lopen is dan doen we dat meestal. Na een paar dagen voel je het wel aardig in je voeten maar dat neem je daar voor lief ;)

@Robert-Jan; inderdaad jammer he van de World of Disney? Ik heb hier nog een aantal pins en andere spulletjes die daar vandaan komen. Zal er nu maar extra zuinig op zijn ;)

Sonja

Afbeelding
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

marianmi schreef:Misschien een hele rare vraag maar zijn sommige dingen goed te lopen. Wilde eigenlijk wel zoveel mogelijk zien boven de grond dan. Moet ook bekennen dat ik totaal geen held met de metro ben. Wat ik bv bedoel is het gemakkelijk te lopen van bv T. Square naar Soho. Wij zijn goede lopers wat dat betreft. Misschien stel ik hier wel een compleet belachelijke vraag maar heb geen flauw benul hoe groot ik deze afstanden kan en moet inschatten??
Er zijn wat 'rules of the thumb', herinner ik mij uit de NY periode. Van Noord naar Zuid (of omgedraaid) lopen, is 1 'block'. En 10 'blocks' is ongeveer 1 mile. En 1 'block' lopen kost je ongeveer 2 minuten. Van Oost naar West (of omgedraaid) is 3 'blocks' breed ongeveer (van Avenue naar Avenue).

New York is natuurlijk vrij overzichtelijk 'ingevuld', namelijk vanaf 1e straat oplopend van Zuid naar Noord. Onder 1e straat ligt Houston street, en alles 'daaronder' is dus SoHo (South of Houston). Onder Houston St liggen ongeveer 30 straten, geen nummers meer maar namen. En ook wat 'geordend'. Misschien geeft je dit wat 'idee'. Maar als antwoord, er is best veel te lopen, als je het niet erg vindt. Is zelfs ook best erg leuk. Alleen heen en weer lopen van Midtown naar Downtown, dat is alles bij elkaar een flinke wandeling ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer