Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Sel: Rondje LA, LA. Tips gevraagd
Re: Reis Sel: Rondje LA, LA. Tips gevraagd
Wij deden coral pink sand dunes verleden maand nog !
Erg leuk om in de duinen te lopen. Kan je nalezen in ons verslag op dag 19, 2009 gedeelte.
Je moet er inderdaad wat extra miles voor maken vanaf de hoofdweg maar dat is niet zo heel ver, een mijl of tien schat ik.
Bart
Erg leuk om in de duinen te lopen. Kan je nalezen in ons verslag op dag 19, 2009 gedeelte.
Je moet er inderdaad wat extra miles voor maken vanaf de hoofdweg maar dat is niet zo heel ver, een mijl of tien schat ik.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Nou ja voor iets moois moet je dat er wel voor over hebben!
Bednakt voor de websites Kokopelli.
Ik ging vast kijken, maar de helicoptervlucht kan ik in augustus niet online boeken moet je voor bellen (Wegens drukte??) en de boottocht begreep ik hélemaal niks van! haha. Had je de boottocht van te voren geboekt?
Bednakt voor de websites Kokopelli.
Ik ging vast kijken, maar de helicoptervlucht kan ik in augustus niet online boeken moet je voor bellen (Wegens drukte??) en de boottocht begreep ik hélemaal niks van! haha. Had je de boottocht van te voren geboekt?
-
pushirubiano
- Amerikakenner
Wij hadden de full-day Rainbow Bridge boottour gedaan, wel mooi maar nogal duur en ik vond een gehele dag wel een beetje lang om op de boot te zitten. Ze bieden nu ook halve dag tours aan zie ik. Rainbow Bridge is wel heel fraai en indrukwekkend om te zien.
Je kan online reserveren maar wij konden met gemak plek vinden voor een tour de volgende dag (dat was in juni).
Je kan online reserveren maar wij konden met gemak plek vinden voor een tour de volgende dag (dat was in juni).
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Sel schreef:Bednakt voor de websites Kokopelli.
..........en de boottocht begreep ik hélemaal niks van! haha. Had je de boottocht van te voren geboekt?
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Btw @ Pushirubiano, ik denk dat voor mij anderhalf uur op n boot wel genoeg is haha. En qua prijs natuurlijk ook
Kan iemand mij misschien vertellen, of het qua afstand, makkelijk te doen is om vanuit Las Vegas naar Bakersfield te rijden om daar te overnachten?
Daarnaast had ik in gedachte om dan van Bakersfield een dagje naar Seqoia te gaan, en daarna te slapen in het vlakbij gelegen Selma (dat is namelijk mijn maam
). Kan ik aannemen dat 1 dag genoeg is voor Seqoia?
Ik ben er bijna helemaal uit met mijn route!
Nu nog heel augustus vrij zien te krijgen
Tis natuurlijk hoogseizoen... mensen met kinderen krijgen voorrang..
maar mijn vriend moet zich immers ook aan de schoolvakantie houden, heel gedoe! En ik weet zeker dat ie gaat zeggen: Moet je dat nu al weten dan?
Jaaaa ik wil gaan booeeekkeennn :dance: Zodra ik alles uitgezocht heb wil ik het meteen maar vastzetten zodat er niks meer mis kan gaan! De tickets zijn nu nog 'goedkoop'

Daarnaast had ik in gedachte om dan van Bakersfield een dagje naar Seqoia te gaan, en daarna te slapen in het vlakbij gelegen Selma (dat is namelijk mijn maam
Ik ben er bijna helemaal uit met mijn route!
Nu nog heel augustus vrij zien te krijgen
Tis natuurlijk hoogseizoen... mensen met kinderen krijgen voorrang..
Jaaaa ik wil gaan booeeekkeennn :dance: Zodra ik alles uitgezocht heb wil ik het meteen maar vastzetten zodat er niks meer mis kan gaan! De tickets zijn nu nog 'goedkoop'
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Las Vegas - Bakersfield is goed te doen in een dag. Ik zou niet in Bakersfield overnachten maar doorrijden naar Three Rivers, of zelfs het park in, want anders heb je erg weinig tijd voor Sequoia.
Wil je het park goed bekijken dan is 1 dag veel te weinig, maar als het je om de sequoia's gaat, kan het wel. Je zou echter ook in Yosemite sequoia's kunnen zien, en Sequoia NP helemaal kunnen overslaan. Waarom rijden jullie van Las Vegas niet via Death valley en de Tioga Pass naar Yosemite?
Marianne
Wil je het park goed bekijken dan is 1 dag veel te weinig, maar als het je om de sequoia's gaat, kan het wel. Je zou echter ook in Yosemite sequoia's kunnen zien, en Sequoia NP helemaal kunnen overslaan. Waarom rijden jullie van Las Vegas niet via Death valley en de Tioga Pass naar Yosemite?
Marianne
Omdat het in de zomer toch wel heel heet daar zal zijn, en ik heeeel graag seqoia np wil zien, dus dat komt dan wel mooi uit. Ik dacht vanuit Las Vegas naar Bakersfield te gaan en daar te overnachten. En dan na de overnachting naar Seqoia 1 dag, en daar een half uur vandaan zit het plaatsje Selma.
Ik vind Seqoia leuker om te zien dan Death valley.. ook al zijn er ook seqoias in Yosemite..

Ik vind Seqoia leuker om te zien dan Death valley.. ook al zijn er ook seqoias in Yosemite..
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kan prima hoor! De route is alleen wat midder mooi. Je rijdt over de interstate. Misschien is een stop bij Calico nog even aaridg, maar verder zou ik gewoon zo snel mogelijk doorrijden. En om zoveel mogelijk tijd in Sequoia te hebben, zou ik toch wat dichter bij het park gaan zitten. Van Bakersfield naar het begin van Sequoia is al 2 uur rijden, en dan duurt het nog wel even voor je een sequoia ziet. Je zult ook echt de auto uit moeten om van Sequoia/Kings Canyon te genieten, ook voor de bomen. Als je er doorheen rijdt zie je alleen maar bos.
Kijk ook eens in ons 2006-verslag voor Sequoia.
Marianne
Kijk ook eens in ons 2006-verslag voor Sequoia.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Wellicht kun je ipv Bakersfield, doorrijden naar Visalia. Je zit dan de volgende dag dichterbij Sequoia NP. In het park volg je de 198 om het park aan de noordkant te verlaten en naar Selma te rijden.
Een bezoek aan het park kan ik van harte aanbevelen!
Oh ja, tip: Breng ook een bezoekje aan Lindsay. Ligt vlakbij Visalia. Prachtige muurschilderingen vind je hier.
Roland
Een bezoek aan het park kan ik van harte aanbevelen!
Oh ja, tip: Breng ook een bezoekje aan Lindsay. Ligt vlakbij Visalia. Prachtige muurschilderingen vind je hier.
Roland
Bedankt voor jullie reacties!
Ik wil zeker in het park wandelen en niet alleen rondrijden
Foto's maken vooral 
Goeie tips voor de overnachtingen!
Zelf had ik ook Calico op de kaart gezien, nog even kijken onderweg of we t wat vinden om rond te kijken.. maar het is toch nog n stukkie rijden, dus wie weet rijden we liever door...
Heel erg bedankt ook voor de tip welke route ik dan moet nemen door Seqoia om weer bij Selma uit te komen!
En de muurschilderingen lijken me echt heel erg interessant, ik ga daar eens even naar googlen!
Ik ga weer verder uit stippelen!
Ik wil zeker in het park wandelen en niet alleen rondrijden
Goeie tips voor de overnachtingen!
Zelf had ik ook Calico op de kaart gezien, nog even kijken onderweg of we t wat vinden om rond te kijken.. maar het is toch nog n stukkie rijden, dus wie weet rijden we liever door...
Heel erg bedankt ook voor de tip welke route ik dan moet nemen door Seqoia om weer bij Selma uit te komen!
En de muurschilderingen lijken me echt heel erg interessant, ik ga daar eens even naar googlen!
Ik ga weer verder uit stippelen!
Ik zou graag nog één vraagje willen stellen
Ik begin nu toch sterk te twijfelen, of het wel nodig is om naar Seqoia te gaan. Het is nu haast zo dat ik liever via daar wil gaan zodat ik mijn eigen naam plaatsje kan zien, maar daarvoor kan ik ook via SF even t landinwaards rijden, en daar even rondkijken en dan weer terug richting SF en dan via Highway1 naar San Simeon en Santa Barbara enz.
Ik zou alleen balen, als ik Death Valley opeens niet in zou mogen ivm te hoge hitte. Is deze kans in augustus groter, of altijd even groot? Ik had al begrepen dat via de Tiogapass Yosemite in rijden heel mooi is van hier op het forum, en ook van andere die die route gemaakt hebben. Plus dus dat je in Yosemite ook de seqoia's kan zien..
En, is het nodig om eerst een tussenstop te maken in Sedona, of kan ik ook vanuit Phoenix direct naar Grand Canyon rijden, ik zag hier ergens op het forum dat dat ongeveer 5 uur rijden is. Dan zou ik er smiddags zijn, maar ik ben daar de volgende dag nog de hele dag. Of is het juist een hele stop die je gedaan moet hebben?
Ondertussen heb ik San Diego aan mijn reis vastgeplakt voor 2 dagen. En vanuit daar zullen we dan naar huis vliegen. (is nog goedkoper dan a-dam - Phoenix, LA-A'dam!)
Dit is mijn tot nu toe nieuwe route, maar misschien dat het dus nog gewijzigd word naar ipv Bakersfield Seqoia, door Death Valley naar Yosemite, wat ook weer 1 extra overnachting scheelt volgens mij.
Alvast bedankt
1) Amsterdam – Phoenix
2) Phoenix – Sedona (stukje route 66)
3) Sedona – Grand Canyon
4) Grand Canyon
5) Grand Canyon – Page
6) Page _ Bryce Canyon
7) Bryce
8 ) Bryce –Zion
9) Zion – Las Vegas
10) Las Vegas
11) Las Vegas (heen en weer naar Hooverdam)
12) Las Vegas-bakersfield (delano)
13) bakersfield (delano) - Seqoia- Selma
14) Selma-Yosemite
15) Yosemite
16) Yosemite – San Franicisco
17) SF
18) SF
19) SF- San Simeon
20) San Simeon - Santa Barbara
21) Santa barbara – LA
22) LA
23) LA – San Diego
24) San Diego
25) San Diego - Amsterdam
(of dus dag 12 door Death Valley en dan dag 13 al in Yosemite)
Ik begin nu toch sterk te twijfelen, of het wel nodig is om naar Seqoia te gaan. Het is nu haast zo dat ik liever via daar wil gaan zodat ik mijn eigen naam plaatsje kan zien, maar daarvoor kan ik ook via SF even t landinwaards rijden, en daar even rondkijken en dan weer terug richting SF en dan via Highway1 naar San Simeon en Santa Barbara enz.
Ik zou alleen balen, als ik Death Valley opeens niet in zou mogen ivm te hoge hitte. Is deze kans in augustus groter, of altijd even groot? Ik had al begrepen dat via de Tiogapass Yosemite in rijden heel mooi is van hier op het forum, en ook van andere die die route gemaakt hebben. Plus dus dat je in Yosemite ook de seqoia's kan zien..
En, is het nodig om eerst een tussenstop te maken in Sedona, of kan ik ook vanuit Phoenix direct naar Grand Canyon rijden, ik zag hier ergens op het forum dat dat ongeveer 5 uur rijden is. Dan zou ik er smiddags zijn, maar ik ben daar de volgende dag nog de hele dag. Of is het juist een hele stop die je gedaan moet hebben?
Ondertussen heb ik San Diego aan mijn reis vastgeplakt voor 2 dagen. En vanuit daar zullen we dan naar huis vliegen. (is nog goedkoper dan a-dam - Phoenix, LA-A'dam!)
Dit is mijn tot nu toe nieuwe route, maar misschien dat het dus nog gewijzigd word naar ipv Bakersfield Seqoia, door Death Valley naar Yosemite, wat ook weer 1 extra overnachting scheelt volgens mij.
Alvast bedankt
1) Amsterdam – Phoenix
2) Phoenix – Sedona (stukje route 66)
3) Sedona – Grand Canyon
4) Grand Canyon
5) Grand Canyon – Page
6) Page _ Bryce Canyon
7) Bryce
8 ) Bryce –Zion
9) Zion – Las Vegas
10) Las Vegas
11) Las Vegas (heen en weer naar Hooverdam)
12) Las Vegas-bakersfield (delano)
13) bakersfield (delano) - Seqoia- Selma
14) Selma-Yosemite
15) Yosemite
16) Yosemite – San Franicisco
17) SF
18) SF
19) SF- San Simeon
20) San Simeon - Santa Barbara
21) Santa barbara – LA
22) LA
23) LA – San Diego
24) San Diego
25) San Diego - Amsterdam
(of dus dag 12 door Death Valley en dan dag 13 al in Yosemite)
Howdy een late reactie.
Ik denk dat je een foutje gemaakt hebt met "2) Phoenix – Sedona (stukje route 66)" Route 66 is tussen Flagstaf en Williams dus pas op dag 3.
Echter het is het sop in de kolen niet waard enkel in Flagstaf staat het bekende bordje aan een paal geschroefd verder een gewone weg.
Indien je route 66 wil rijden dan kan ik je adviseren dit op dag 11 te doen dus via de Hoover dam naar Kingman en vanaf daar via route 66 naar Seligman of wil je het korter (kost je anders een hele dag) tot aan Hackberry (Hackberry's General Store een waar monument google maar eens of kijk op youtube). Kingman geeft vooral 's avonds het route 66 gevoel maar ja Las Vegas is ook aantrekkelijk.
Terug naar dag 2, Sedona is mooi maar je kan er ook langs rijden, via Big Park want dan zie je de bekende bergen vanaf de weg, en dan via Flagstaff, Williams rechtstreeks naar GC.
Zelf doen we in mei Scottsdale, Apache trail, Montezuma's castle dan Sedona om te overnachten. De volgende dag meteen verder. We doen dit omdat we denken dat Apache trail meer biedt dan het Touristisch Sedona.
Veel plezier
Ik denk dat je een foutje gemaakt hebt met "2) Phoenix – Sedona (stukje route 66)" Route 66 is tussen Flagstaf en Williams dus pas op dag 3.
Echter het is het sop in de kolen niet waard enkel in Flagstaf staat het bekende bordje aan een paal geschroefd verder een gewone weg.
Indien je route 66 wil rijden dan kan ik je adviseren dit op dag 11 te doen dus via de Hoover dam naar Kingman en vanaf daar via route 66 naar Seligman of wil je het korter (kost je anders een hele dag) tot aan Hackberry (Hackberry's General Store een waar monument google maar eens of kijk op youtube). Kingman geeft vooral 's avonds het route 66 gevoel maar ja Las Vegas is ook aantrekkelijk.
Terug naar dag 2, Sedona is mooi maar je kan er ook langs rijden, via Big Park want dan zie je de bekende bergen vanaf de weg, en dan via Flagstaff, Williams rechtstreeks naar GC.
Zelf doen we in mei Scottsdale, Apache trail, Montezuma's castle dan Sedona om te overnachten. De volgende dag meteen verder. We doen dit omdat we denken dat Apache trail meer biedt dan het Touristisch Sedona.
Veel plezier
Hoi Dice!
Sorry voor mijn late reactie!
Er was helemaal neit meer geraegeerd hier dus ik had al een tijd niet meer gekeken.
Ondertussen is alles geboekt, met een andere route.
Dag 1 aankomst Phoenix
Dag 2 Aankomst Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon - Helicoptervlucht met aansluitende jeepsafari
Dag 4 Aankomst Page/ Lake Powell - boottocht Lake Powell
Dag 5 Aankomst Bryce Canyon
Dag 6 Aankomst Zion NP
Dag 7 Aankomst Las Vegas - the Mirage, Tower suite. Te gaaf gewoon! Overdreven luxe
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Aankomst Mammoth Lakes via Death Valley
Dag 11 Aankomst Yosemite via Tioga Pass
Dag 12 Yosemite
Dag 13 Aankomst San Francisco
Dag 14 San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 San Francisco
Dag 17 Aankomst Cambria Via San simeon - Hearst Castle
Dag 18 Aankomst Santa Barbara
Dag 19 Aankomst Los Angeles - Tour Warner Bros Studios
Dag 20 Los Angeles - Universal Studios
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Aankomst San Diego
Dag 23 San Diego - Sea World
Dag 24 San Diego
Dag 25 Terug naar NL
Dag 26 Terug in NL
Ik ben erg blij met onze route, en kan neit wachten tot we gaan!
Misschien dat je zelf nu al op pad bent, dus ik wens je een hele fijne vakantie toe!
Sorry voor mijn late reactie!
Er was helemaal neit meer geraegeerd hier dus ik had al een tijd niet meer gekeken.
Ondertussen is alles geboekt, met een andere route.
Dag 1 aankomst Phoenix
Dag 2 Aankomst Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon - Helicoptervlucht met aansluitende jeepsafari
Dag 4 Aankomst Page/ Lake Powell - boottocht Lake Powell
Dag 5 Aankomst Bryce Canyon
Dag 6 Aankomst Zion NP
Dag 7 Aankomst Las Vegas - the Mirage, Tower suite. Te gaaf gewoon! Overdreven luxe
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Aankomst Mammoth Lakes via Death Valley
Dag 11 Aankomst Yosemite via Tioga Pass
Dag 12 Yosemite
Dag 13 Aankomst San Francisco
Dag 14 San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 San Francisco
Dag 17 Aankomst Cambria Via San simeon - Hearst Castle
Dag 18 Aankomst Santa Barbara
Dag 19 Aankomst Los Angeles - Tour Warner Bros Studios
Dag 20 Los Angeles - Universal Studios
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Aankomst San Diego
Dag 23 San Diego - Sea World
Dag 24 San Diego
Dag 25 Terug naar NL
Dag 26 Terug in NL
Ik ben erg blij met onze route, en kan neit wachten tot we gaan!
Misschien dat je zelf nu al op pad bent, dus ik wens je een hele fijne vakantie toe!
Wij zijn morgen een weekje terug uit Amerika.
We vonden het echt fantastisch!!! Wat een prachtige reis. We waren tevreden over de route. En de tijd die we overal hadden.
Tevens ben ik tijdens de reis ten huwelijk gevraagd.
Al met al een reis om nooit meer te vergeten.
Voor onze huwelijksreis gaan we kijken wat voor ander gedeelte van Amerika we willen gaan bekijken!
Bedankt voor de tips!
We vonden het echt fantastisch!!! Wat een prachtige reis. We waren tevreden over de route. En de tijd die we overal hadden.
Tevens ben ik tijdens de reis ten huwelijk gevraagd.
Al met al een reis om nooit meer te vergeten.
Voor onze huwelijksreis gaan we kijken wat voor ander gedeelte van Amerika we willen gaan bekijken!
Bedankt voor de tips!
Laatst gewijzigd door Sel op 03 sep 2010, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gefeliciteerd!
En leuk dat jullie reis fantastisch was. Dat zijn dan inderdaad 2 goede redenen om weer terug te gaan! 
Dank je wel 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1596 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv