Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis tuti: Route Los Angeles - Las vegas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis tuti: Route Los Angeles - Las vegas
Het is wel meer dan 2 uur, maar het zou eventueel kunnen vanuit Las Vegas. Ik zou echter rekening houden met bijna 6 uur rijden (heen en terug). Het is een prachtig park om te wandelen, en ook niet echt klein, maar het Canyon-deel kun je vrij snel bekijken met wat korte wandelingen. Ik weet ook niet hoe het in december is met de wandelmogelijkheden.
Dichterbij Las Vegas heb je Valley of Fire, ook een aanrader.
Marianne
Dichterbij Las Vegas heb je Valley of Fire, ook een aanrader.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Dank voor de reacties mensen! we laten het van het weer afhangen of we naar zion gaan. valley of fire staat sowieso wel op het programma, gaan we misschien combineren met een bezoekje aan de hooverdam :beerchug:
Nog even een vraag van een hele andere orde: zijn er in LA gelegenheden voor gratis wifi? Ik heb geen idee of ons hotel dat heeft namelijk en kan het niet zo vinden op de site.
Nog even een vraag van een hele andere orde: zijn er in LA gelegenheden voor gratis wifi? Ik heb geen idee of ons hotel dat heeft namelijk en kan het niet zo vinden op de site.
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Dus je reist niet via Death Valley?
En je gaat waarschijnlijk ook niet naar Zion?
Het is echt de moeite waard om daar toch naar toe te gaan
En je gaat waarschijnlijk ook niet naar Zion?
Het is echt de moeite waard om daar toch naar toe te gaan

Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Zo, inmiddels zijn we alweer een paar dagen terug na een geweldige vakantie in Los Angeles en Las Vegas. Vooral LA vind ik een hele gave stad, en we gaan er zeker nog een keer heen om een hoop te bezoeken dat we nu niet hebben bezocht.
Hoogtepunten LA:
-Basketballwedstrijd LA Lakers
-Universal studios
-Long Beach
-Teerputten
Minderpunt LA:
-Hollywood en sunset boulevard. echt een overgewaardeerde commerciele pauperzooi
In Los Angeles hebben we ons middels het OV verplaatst, en dit is uitstekend te doen. Alles wat we wilden doen was prima te bereiken met metro dan wel bus. Zo'n beetje elke straathoek heeft een bushalte, dus ik miste de auto echt niet. ok, je zit misschien een uur in het OV ipv een half uur in de file, maar als je voor 5 dollar een dagkaart hebt tov 8 dollar per uur parkeergarage, vind ik dat niet zo erg :p heb me trouwens geen moment onveilig gevoeld.
Op 31-12 de auto opgehaald en rustig naar Las vegas gekard via de I15. Mooie rit, en tussendoor nog even Calico ghosttown bezocht. Op zich wel aardig, alleen door alle commercie en toeristen niet echt een ghosttown om eerlijk te zijn
Hoogtepunten LV:
-Oud en nieuw op de strip. mega mega druk, maar wel een gave ervaring
-Valley of fire, prachtig!
-outlets waar ik eindelijk eens voor menselijke prijzen schoenen in kan slaan in mijn maat
Dieptepunt LV:
-Voedselvergiftiging na eten kip in hotel, resultaat 6 dagen aan de race
Op 3 januari weer rustig teruggereden naar LA/Manhattan beach waar we rond een uurtje of 13 aan hoopten te komen, maar dat werd een drietal uur later. We hadden een hotel aan de Sepulveda boulevard in manhattan beach, we hadden echter dat adres op de routeplanner ingevoerd met als plaats Los Angeles. dat is echter een mile of 20 verderop
Op 5 januari weer geland op een koud schiphol, en was iig een geweldige ervaring
Hoogtepunten LA:
-Basketballwedstrijd LA Lakers
-Universal studios
-Long Beach
-Teerputten
Minderpunt LA:
-Hollywood en sunset boulevard. echt een overgewaardeerde commerciele pauperzooi

In Los Angeles hebben we ons middels het OV verplaatst, en dit is uitstekend te doen. Alles wat we wilden doen was prima te bereiken met metro dan wel bus. Zo'n beetje elke straathoek heeft een bushalte, dus ik miste de auto echt niet. ok, je zit misschien een uur in het OV ipv een half uur in de file, maar als je voor 5 dollar een dagkaart hebt tov 8 dollar per uur parkeergarage, vind ik dat niet zo erg :p heb me trouwens geen moment onveilig gevoeld.
Op 31-12 de auto opgehaald en rustig naar Las vegas gekard via de I15. Mooie rit, en tussendoor nog even Calico ghosttown bezocht. Op zich wel aardig, alleen door alle commercie en toeristen niet echt een ghosttown om eerlijk te zijn

Hoogtepunten LV:
-Oud en nieuw op de strip. mega mega druk, maar wel een gave ervaring
-Valley of fire, prachtig!
-outlets waar ik eindelijk eens voor menselijke prijzen schoenen in kan slaan in mijn maat

Dieptepunt LV:
-Voedselvergiftiging na eten kip in hotel, resultaat 6 dagen aan de race

Op 3 januari weer rustig teruggereden naar LA/Manhattan beach waar we rond een uurtje of 13 aan hoopten te komen, maar dat werd een drietal uur later. We hadden een hotel aan de Sepulveda boulevard in manhattan beach, we hadden echter dat adres op de routeplanner ingevoerd met als plaats Los Angeles. dat is echter een mile of 20 verderop

Op 5 januari weer geland op een koud schiphol, en was iig een geweldige ervaring

Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Leuk om te horen hoe het was omtreeks Oud en Nieuw in die steden in Amerika te zijn.
Bedankt voor je update en veel succes met je jetlag....
Marjan
Bedankt voor je update en veel succes met je jetlag....

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad leuk dat jullie het zo geweldig hebben gehad.
Oud en nieuw op de Strip lijkt me inderdaad ook wel een unieke ervaring.
Wel jammer dat jullie Death Valley niet hebben gezien.
Oud en nieuw op de Strip lijkt me inderdaad ook wel een unieke ervaring.
Wel jammer dat jullie Death Valley niet hebben gezien.
Groetjes René
Rijden jullie allemaal in 1 dag van L.A. naar Las Vegas? Zo niet, waar boeken jullie dan een hotel, ergens in het midden?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
LA > LV is 4 á 5 uur rijden.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is aan te raden om een overnachting te boeken in Death Valley. Het zijn wel extra kilometers, maar dan pak je dit prachtige park wel mee.Florence2 schreef:Rijden jullie allemaal in 1 dag van L.A. naar Las Vegas? Zo niet, waar boeken jullie dan een hotel, ergens in het midden?
Los Angeles - Las Vegas rechtstreeks is 434 km.
Via Death Valley:
Los Angeles - Death Valley 467km.
Death Valley - Las Vegas 228km.
Laatst gewijzigd door gleuknie op 07 jan 2010, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes René
-
- Amerikafan
- Contacteer:
@hekkie: is zeker leuk om eens mee te maken, al moet ik zeggen dat we van kerst weinig meegekregen hebben. eerste kerstdag zaten we hele dag in het vliegtuig, en verder hebben we er in la niks van meegekregen behalve her en der een verdwaalde kerstboom.
jetlag valt gelukkig mee, was alleen vanmorgen om half 4 al klaar wakker
@gleuknie: death vally bewaren we voor een volgende keer, die gaat namelijk zeker komen :p
@Florence2: heenweg reden we er een uurtje of 6 over, maar dat was inclusief een halfuurtje eten en een uurtje ofzo in Calico ghosttown rondstruinen. denk dat we effectief 4,5 uur in de auto hebben gezeten.
jetlag valt gelukkig mee, was alleen vanmorgen om half 4 al klaar wakker

@gleuknie: death vally bewaren we voor een volgende keer, die gaat namelijk zeker komen :p
@Florence2: heenweg reden we er een uurtje of 6 over, maar dat was inclusief een halfuurtje eten en een uurtje ofzo in Calico ghosttown rondstruinen. denk dat we effectief 4,5 uur in de auto hebben gezeten.
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
mag ik gewoon ter info vragen waarom je terug bent gereden naar LA voor de terugvlucht?
Wij doen dezelfde reis. enkel vertrekken wij gewoon terug naar huis in Las Vegas.
= zelfde prijs als retour LA
Wij doen dezelfde reis. enkel vertrekken wij gewoon terug naar huis in Las Vegas.
= zelfde prijs als retour LA
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Toen wij gingen boeken was dat wel degelijk duurder, ruim 100 euro pp.
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
goede reden
Ik heb van de week prijs gevraagd. was zelfde prijs.
Morgen gaan we boeken als het weer het toelaat !
( moeten er toch 30 km voor doen )

Ik heb van de week prijs gevraagd. was zelfde prijs.
Morgen gaan we boeken als het weer het toelaat !

( moeten er toch 30 km voor doen )
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vliegen ook terug vanuit Los Angeles, dat heeft niks te maken met vliegtickets, maar met de autohuur!
Als je bij Alamo boekt hoef je namelijk geen drop off kosten te betalen tussen Colorado (heenreis is naar Denver) en California. Als we vanuit LV terug zouden vliegen zouden we wel $300+tax moeten betalen.
Als je bij Alamo boekt hoef je namelijk geen drop off kosten te betalen tussen Colorado (heenreis is naar Denver) en California. Als we vanuit LV terug zouden vliegen zouden we wel $300+tax moeten betalen.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
300 dollar extra? dat is nogal een verschil zeg. zou ik ook wat langer voor in de auto zittenMarjol schreef:Wij vliegen ook terug vanuit Los Angeles, dat heeft niks te maken met vliegtickets, maar met de autohuur!

Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen