Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zal ik een nationale parkenpas 2de hands kopen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Zal ik een nationale parkenpas 2de hands kopen?

Bericht door gleuknie »

Zo'n pas kost je ook maar 80 dollar per auto, wat neer komt op nog geen 60 euro. Ik vind het eerlijk gezegd zelfs nog wat weinig voor al die parken. Wij waren met z'n tweetjes. Volgens mij ben je dat geld alleen al kwijt voor 2 personen aan entree in de Efteling. Nou, geef mij dan toch maar de Nationale Parken-pas :mrgreen:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Heb ik hier gelukkig niets mee te maken. GSMNP is het enige gratis park in de US!
rijocaer
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

@ rijocaer,
Dat is niet waar, in Arizona zijn Navajo NM en Canyon de Chelly NP ook gratis, Great Basin NP in Nevada kent ook geen entrance fee en er zullen er nog wel meer zijn waar je niet moet betalen.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Klopt Rob haha, wij gingen er binnen in het visitor center (CdC) en vroegen fier om te mogen betalen. Bleek dus dat het gratis was, iets waar wij totaal niet van op de hoogte waren :lol:
Na een oohw ... euh ... ok... dan maar wat magneten gekocht en een kaartje en dan op weg naar het park.

Wat betreft de pas: er is hier al enkele malen over gediscussieerd. De een is er voor de ander tegen. Ik vind dat als je de parken bezoekt je ook niet te gierig moet zijn om er voor te betalen. 80 dollar voor zoveel moois is echt de kop niet af op het bedrag van een totaalreis.
Met een 'tweedehands' kaart lijkt het wel of je met een reeds gebruikt ticket naar een concert wil gaan naar een groep die voor de tweede keer optreedt in hetzelfde stadion. :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Moniquemichiel »

Voor die 80 dollar heb je ook vaak niet alleen je entree maar heel veel gratis informatie zoals vrije entree tot films (over de geschiedenis en het ontstaan van de parken), tentoonstellingen etc. Ook is het vervoer binnen de grote parken gratis (er rijden bussen waar je ook vaak extra infornatie krijgt) Tachtig dollar vind ik zelfs spotgoedkoop !

groetjes,
Monique
brugk000
Amerika-ontdekker

Bericht door brugk000 »

Zoals al door velen hiervoor opgemerkt; of het mag of niet mag is eigenlijk niet de vraag.
Met een bedrag van 80 dollar steun je alle parken, ook voor onze kinderen.
Wij hebben al veel parken bezocht en met eigen ogen gezien wat ze met de bijdrage doen.
Dit jaar waren we in begin mei in Yellowstone en waren al veel wegen weer sneeuwvrij gemaakt.

Kees en Anneke
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Wat mensen toch al niet verzinnen om een paar centen uit te sparen.

Persoonlijk vind ik alleen het idee al om te proberen te frauderen met zo'n pas te triest voor woorden. Ze zijn al zo goedkoop, en als je ziet wat je ervoor terugkrijgt....
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
be2712
Amerikafan

Bericht door be2712 »

Matrox schreef:Wat mensen toch al niet verzinnen om een paar centen uit te sparen.

Persoonlijk vind ik alleen het idee al om te proberen te frauderen met zo'n pas te triest voor woorden. Ze zijn al zo goedkoop, en als je ziet wat je ervoor terugkrijgt....
wij zijn vooral passanten, en rijden door een park van punt a naar punt b
als ik zie wat die nederlanders vorig jaar in de nek van de belgen kwamen briesen toen er spraken was van een tolheffing voor buitenlanders (nederlanders) die door belgie naar het zuiden wouden rijden... (maar daar horen jullie vast en zeker niet bij) en dat ging over minder dan 60 dollar.

ik zie die parkenpas vooral als een soort tolabonoment voor de highway te mogen gebruiken en niet te hoeven omrijden.

los van de discusie zal ik ginder nog wel zien of ik per park betaal of ineens de 80 dollar kostende jaarpas neem.
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

be2712 schreef:(maar daar horen jullie vast en zeker niet bij)
Wat een "nare" opmerking, Bah !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

be2712 schreef:als ik zie wat die nederlanders vorig jaar in de nek van de belgen kwamen briesen toen er spraken was van een tolheffing voor buitenlanders (nederlanders) die door belgie naar het zuiden wouden rijden... (maar daar horen jullie vast en zeker niet bij) en dat ging over minder dan 60 dollar.
Ik denk dat de commentaren van de Nederlanders over de Belgische tolheffing vooral te maken had met de geweldige staat van de belgische wegen :lol:
In Frankrijk betaal je ook voor de Peage`s maar dan heb je ook wat.
Crisis ? What Crisis ?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Bovendien gaat het, wat betreft de Belgische wegen, niet over een beschermd natuur gebied waar je doorheen rijdt maar gewoon over een openbare weg. Veel Duitsers komen naar de Nederlandse kusten om vakantie te vieren en dan zou het toch erg lullig zijn om ze te laten betalen om over die NLse wegen naar hun vakantiebestemming te rijden?

Het enige park waar je doorheen zou kunnen rijden, enkel als snelle route, is bij mijn weten Zion NP (maar ook dit park valt makkelijk te 'omzeilen'). De rest van de parken hoef je niet doorheen als het je bestemming niet is.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Nou, als je dwars door Yellowstone gaat, snijdt je ook een behoorlijk stukje af. Maar wil je dat? Ik niet!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

be2712 schreef:
ik zie die parkenpas vooral als een soort tolabonoment voor de highway te mogen gebruiken en niet te hoeven omrijden.
Dan weten we denk ik wel kortere en snellere routes voor je te vinden,zodat je niet door al die lastige en dure parken hoeft..... :mrgreen: :wink:
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Dan weten we denk ik wel kortere en snellere routes voor je te vinden,zodat je niet door al die lastige en dure parken hoeft.
:lol: :lol:

En als antwoord op de vraag: ja, onze ervaring is ook dat ze de handtekeningen controlen. Nog afgezien van de vraag of het wel 'the decent thing to do' (die discussie zullen we maar niet weer openen :wink: ) is, zou ik dus het risico maar niet nemen.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Verelle
Amerikakenner

Bericht door Verelle »

be2712 schreef:Wij zijn vooral passanten, en rijden door een park van punt a naar punt b
als ik zie wat die nederlanders vorig jaar in de nek van de belgen kwamen briesen toen er spraken was van een tolheffing voor buitenlanders (nederlanders) die door belgie naar het zuiden wouden rijden... (maar daar horen jullie vast en zeker niet bij) en dat ging over minder dan 60 dollar
Doodzonde dat je de parken alleen ziet om van punt A naar B te gaan, maar goed dat is een ander verhaal. Ik vind dat je de pas niet kan vergelijken met de tolheffing die Belgie wilde invoeren. Er worden niet alleen wegen van onderhouden of aangelegd, maar alle faciliteiten in een park worden er mee betaald, eigenlijk dus een kleine bijdrage voor het instand houden van de natuur in Amerika. Bovendien als je een aantal parken aandoet, haal je in de meeste gevallen je geld er al weer mee uit. Zoals eerder gezegd, in het totale budget valt het in het niet, als je daar op moet beknibbelen.

De pas mag niet doorverkocht worden. Op de site staat duidelijk:Passes are NON-REFUNDABLE, NON-TRANSFERABLE, and cannot be replaced if lost or stolen. Er mogen inderdaad twee handtekeningen opgezet worden, dus als je met twee koppels bent kan je allebei je handtekening plaatsen, het is niet de bedoeling om de pas door te verkopen. Sterker nog het is een federal offence. Ik verbaas mij er over dat deze vraag steeds weer wederkeert, erg jammer.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik snap niet zo goed door welke parken je dan gaat rijden om van punt a naar punt b te rijden. Ik heb eens bekeken welke we gedaan hebben en volgens mij heb je bij volgende parken niks te zoeken omdat ze niet op een doorgaande weg liggen, of waarvoor je tenminste niet moet betalen als je er passeert.

Bryce, Canyonlands, Mesa Verde, Arches, grand canyon, capitol reef,Tuzigoot,Wupatki,Walnut,petrified forest,canyon de chelly,sunsetcrater,tonto,cedar breaks,nat bridges, glen canyon..

De enige waarover je kan discussieren zijn volgens mij death valley en Yosemite. Maar als je alleen maar van punt a naar punt b wil, hoef je deze wegen helemaal niet te nemen.Er zijn andere en zelfs snellere mogelijkheden.

Ik snap het probleem dus eigenlijk niet zo goed...
Groetjes,
Carine
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

De pas mag niet doorverkocht worden. Op de site staat duidelijk:Passes are NON-REFUNDABLE, NON-TRANSFERABLE, and cannot be replaced if lost or stolen. Er mogen inderdaad twee handtekeningen opgezet worden, dus als je met twee koppels bent kan je allebei je handtekening plaatsen, het is niet de bedoeling om de pas door te verkopen. Sterker nog het is een federal offence. Ik verbaas mij er over dat deze vraag steeds weer wederkeert, erg jammer
Ik dacht dat ook. Tot ik een mailtje stuurde met de vraag of ik een pas mee naar huis mocht en die aan familie of vrienden mocht geven, zoals beschreven in een ander topic.
Ik heb maar even naar <fedrecpass@usgs.gov> gemaild met de vraag "Are we allowed to take our annual pass home and give it to a second party, a relative or friend, so that he/she can use the pass as second owner?"
Ik kreeg het volgende, voor mij toch wel verrassende, antwoord.

Hello,
Yes, as long as they are not a Senior. They will sign the second line and may be required to show their identification verifying their name.
Thank you,
Janet
U.S. Geological Survey
Denver Federal Center, Bldg. 810
Box 25286
Denver CO 80225
1-888-275-8747
Natuurlijk is de situatie in dit topic anders omdat er al twee handtekeningen staan.

Overigens heb ik er ook geen enkele moeite mee om aan het in stand houden van de parken mee te betalen. Ik heb dan ook een extra bijdrage betaald, na een verzoek hiertoe, bij het uitchecken in Canyon Lodge, Yellowstone N.P. Maar natuurlijk is het ieders goed recht om, binnen de regels, naar de goedkoopste oplossing te zoeken.
Groet,

Old Faithful
elkur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door elkur »

be2712 schreef:wij zijn vooral passanten, en rijden door een park van punt a naar punt b
Welk(e) park(en) wil je zo doorrijden? Misschien kunnen er mensen hier op het forum je een alternatieve route aangeven of als het maar om één of twee parken gaat (waar ik dan maar vanuit ga want zoveel parken 'passeer' je denk ik niet) dan ben je goedkoper uit door gewoon de entrance fee te betalen voor dat bepaalde park.

en om op je vraag te antwoorden: bij ons werd aan de ingang van de parken afgelopen zomer steeds een identiteitsbewijs gevraagd om de handtekening te controleren.

groetjes, elke
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Uit de andere topic begrijp ik dat dit de route is die de OP wil nemen:
24 maart, we landen in Seattle
25 maart, oppikken huur wagen - Forks
26 maart, Forks - Olympia
27 maart, Olympia
28 maart, Olympia - Multnomah falls - Roseburg
29 maart, Roseburg - Redwood NP en aanliggende parken - Fort Bragg
30 maart, Fort Bragg - via Bodega Bay langs de PCH (1) naar San Fransisco
1 April, SF
2 april, SF - via pch naar cambria om landinwaards te gaan naar - trail of 100 giants - Lake isabella
3 april, Lake Isabella - DV (racetrack valley) - DV (telescope peak) - DV Stovepipe wells village
4 april, DV - Rhyolite - Las Vegas
5 april, Las vegas
6 april, Las vegas - Hoover dam - Phoenix
7 april, Phoenix - Phoenix (op bezoek bij vrienden)
8 april, Phoenix - Montezuma Castle NP - Barringer Crater- Flagstaff
9 april, Flagstaff - Grand Canyon village - Page
10 april, Page - Angels Landing Trail - Hurricane
11 april, Hurricane - Zion - Hurricane
12 april, Hurricane - Provo - Salt lake city
13 april, SLC - (bezoek bij vrienden)
14 april, SLC - inleveren wagen, en huiswaarts keren
Ik begrijp dat zij in elk geval de Grand Canyon en Death Vallley als 'doorrit' willen gebruiken. Maar in de route zit ook nog wel een aantal andere parken zie ik.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

van Flagstaff naar Page via Grand Canyon Village vind ik toch niet echt een 'doorrit'. Dan ga je toch echt bewust via de Grand Canyon.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer