Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Huizenbouw in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Huizenbouw in Amerika

Bericht door RiverCola »

Mag ik dan wel even duidelijk maken dat IK daar geen rol in speelde?

Ik heb alleen op een gegeven moment aangegeven dat de discussie onnodig vervelend was geworden.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Neu, er zijn hier gerust heel slecht gebouwde huizen, denk aan pre-fab en trailers.
De kwaliteit van een prefab kan net zo goed zijn als een huis dat ter plekke gebouwd wordt hoor. Een groot voordeel, behalve de kosten, is dat ze van het weer geen last hebben als het in elkaar getimmerd wordt. Er zal niks nat worden voordat het dak erop zit.
Ik hoef hiervoor (waar ik woon) geen enkele vergunning aan te vragen. Ik mag dat gewoon doen.
hierdoor zijn mijn kosten veel lager.
Mij lijkt dat er nog maar weinig plekken zijn waar je zoiets groots als een stuk aanbouwen geen vergunning nodig hebt. Wij wonen in een buitengebied met toch wel een losse regelgeving voor bouw, maar zouden voor zoiets zeker een vergunning nodig hebben.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

GoBieN schreef:Mij komt het soms omgekeerd over. Misschien krijg ik nu boze reacties. maar ik vind dat hier op het forum kritiek op de USA niet aanvaard wordt.
Jullie komen af met klimaat redenen, iemand die duidelijk professioneel ervaren is plaats een goede technische uiteenzetting als tegen argument.
En de reactie is direct verdedigend en afwijzend zonder geldige argumenten.

Jullie kunnen me nu wel een ... vinden maar het is niet omdat we Amerika zo'n mooi land vinden en het zo'n vriendelijke mensen zijn, dat we zomaar alles moeten vergoddelijken.
Als je sommige neder/belg amerikanen hoort spreken over hun thuisland is het hier precies een hel ...

Dan hebben we het nog niet eens over de manier waarop men in de VS met hun elektriciteitsnetwerk omgaat.

Zo was ik aantal jaar terug in Californie met een groep. Bij die groep was er een elektricien bij. Die keek vol van verbazing toen ie zag de manier waarop het elektriciteitsnet bestaat in de VS. In de steden nog bovengrondse kabels, zekeringen die zomaar aan een paal hangen en noem maar op. Elektriciteitscentrales die hun beste tijd al lang gehad hebben.

Die man zei vlakaf zulke ouderwetse toestanden bestaan in Belgie en Nederland al 10 tal jaren niet meer
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

els70 schreef:Die man zei vlakaf zulke ouderwetse toestanden bestaan in Belgie en Nederland al 10 tal jaren niet meer
toen ik nog in nederland woonde en wij woonden niet te ver van duitsland af ..daar zag je ook nog wel in dorpjes de electriciteits kabels boven de grond hangen.

ik denk dat ze hier wel de kabels onder de grond willen leggen .. maar dat de kosten te hoog zijn en het ongemak voor al het verkeer.
wij moesten 6 jaar geleden ongeveer 1000 dollar betalen om de tv/internet kabel tot bij het huis te krijgen. ( boven gronds ) ..ondergronds was veel meer .
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Hier in mijn straat en dit is in Belgie is de electriciteit nog maar net ondergronds gelegd ..de straat hierover loopt alles nog bovenaan zoals op vele plaatsen .

In Amerika is het op sommige plaatsen nu eenmaal moeilijk om die electriciteit ondergronds te krijgen ,heel veel rotsformatie ...iets wat hier in onze zandgronden natuurlijk een lachertje tegen is .De gebieden zijn daar nu eenmaal zo uitgestrekt en eigenlijk helemaal niet te vergelijken met hier .
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hier ook nog geen 2 jaar alles ondergronds, en we zijn dan nog wel een 'rijke' gemeente...
Zelf heb ik jaren geleden voor een elektriciteitsintercommunale gewerkt, en ik dacht dat een ingenieur daar ooit eens zei dat in bv. aarbevingsgevoelige landen men prefereert om het elektriciteitsnet bovengronds te houden, omdat het herstellen van de schade dan veel goedkoper is. Geen idee of dat klopt...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

els70 schreef:Zo was ik aantal jaar terug in Californie met een groep. Bij die groep was er een elektricien bij. Die keek vol van verbazing toen ie zag de manier waarop het elektriciteitsnet bestaat in de VS. In de steden nog bovengrondse kabels, zekeringen die zomaar aan een paal hangen en noem maar op. Elektriciteitscentrales die hun beste tijd al lang gehad hebben.
Wij hebben hier aan de lopende band aardbevingen maar daarentegen weinig storm: bovengrondse kabels kun je nu eemaal gemakkelijker bij voor reparatie. Dat geldt vooral rondom huizen, waar het anders niet altijd even een gat graven zou zijn, maar opbreken van structuren zoals een oprijlaan zou betekenen.

Gr., Flipje
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

In deze omgeving wordt al sinds de jaren zestig in "nieuwe" (nu dus oud ;)) buurten de bedrading ondergronds gelegd. Onze straat is nieuw in een buurt van voor de zestiger jaren, dus onze bedrading is ondergronds, maar in het grootste deel van de rest van de buurt niet. Mooi is het niet, al die palen en draden, vooral als je leuke oude huisjes wilt fotograferen, maar het schijnt inderdaad erg duur te zijn om achteraf nog te begraven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Eerlijk gezegd vind ik het altijd wel charmant. Op reizen die ik maak maak ik altijd foto's van electriciteitspalen met bedrading. Het geeft zulke mooie lijnenspellen in een straatbeeld :)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het leukste is het, als er eekhoorntjes overheen rennen. Die hebben me toch een evenwichtsgevoel, zelfs nu net, met keiharde wind, zag ik er eentje over een telefoondraad rennen, alsof het niets was.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Alle voorzieningen komen met een kostenplaatje. In Florida kan de electriciteit makkelijk ondergronds en zou ook beter zijn, ivm de hurricanes. Echter daar zijn kosten aan verbonden en niemand wil dat belastingen omhoog gaan.

In onze sub-division is alles ondergronds, echter de electriciteit er naar toe word geleid bovengronds, als er een storm is, is er een mogelijkheid dat wij een behoorlijke tijd zonder stroom komen te zitten. Er hoeft maar een paal om te waaien oid.
Het is anders natuurlijk als je in een buitengebied woont, maar in een stedelijk gebied?

De wegen zijn van mindere kwaliteit, wat vooral te merken is als het regent en de vele "potholes", die levensgevaarlijk kunnen zijn.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Het geeft zulke mooie lijnenspellen in een straatbeeld
Is waar, maar soms zitten ze ook lelijk in de weg als je een mooie foto van een landschap wil maken.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De infrastructuur in veel gebieden is aan modernisering toe. Je kunt veel zeggen over de Obama administratie, maar dit is voor het eerst in lange tijd, dat ik op het nieuws hoor, dat de stimulusgelden van de Federale regering worden besteed aan verbeteringen aan het wegennet, de watervoorzieningen (onze county krijgt een nieuwe waterzuiveringsinstallatie) en andere publieke voorzieningen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik had al eerder beschreven dat je bij wijze van een graafmachine nodig hebt om in missouri je konijn te begraven, laat staan een heel elctriciteitsnet.
In nieuwere subdivisions wordt het nu wel ondergronds gemaakt(gelijk met riool en waterleiding)
Ze hebben in Springfield wel eens een studie gedaan hoeveel het zou kosten om alles ondergronds te krijgen en dat liep in de miljarden dollars om alles te begraven.
Bij grote ijsstormen is dat handig.

Ook moet je beseffen dat de afstanden hier groot zijn. Ondergronds is dan geen doen.(niet te betalen)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

els70 schreef: Die man zei vlakaf zulke ouderwetse toestanden bestaan in Belgie en Nederland al 10 tal jaren niet meer
Daarom betalen jullie ook veel meer belastingen dan wij hier. Ik woon in een ouder deel van Atlanta, en inderdaad is alles bovengronds. In de nieuwere delen van de stad is het allemaal ondergronds en volgens mij is dat zelfs verplicht. En de belangrijkste reden dat het in mijn deel van de stad nog niet onder de grond ligt, is zoals altijd geld. Hier niet zozeer rotsen, maar wel vele honderden oude bomen die soms zelfs hele stoepen overhoop trekken met de wortels. En daar is natuurlijk wel wat aan te doen, maar er hangt wel een prijskaartje aan. En zoals al aangehaald, de afstanden zijn hier groter. En bovendien heeft Atlanta andere, grotere problemen zoals het waterleidingnetwerk dat ernstig aan vernieuwing toe is. Kortom: je hoeft geen rocket scientist te zijn om te zien dat een en ander "ouderwets" is, dat zien we hier zelf ook wel. Maar nogmaals: het is geen Nederland.
"Keep Georgia On Your Mind"
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Elektriciteitsnet in België is ook slechts ondergronds in de steden en bebouwde centra. En daar hebben wij geen zo'n enorme afstanden zoals in het zuidwesten bvb.
Ik geloof best ook wel dat elektriciteitsnet bovengronds in aardbeving gebieden de voorkeur heeft.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

els70 schreef:
Zo was ik aantal jaar terug in Californie met een groep. Bij die groep was er een elektricien bij. Die keek vol van verbazing toen ie zag de manier waarop het elektriciteitsnet bestaat in de VS. In de steden nog bovengrondse kabels, zekeringen die zomaar aan een paal hangen en noem maar op. Elektriciteitscentrales die hun beste tijd al lang gehad hebben.

Die man zei vlakaf zulke ouderwetse toestanden bestaan in Belgie en Nederland al 10 tal jaren niet meer
Dan zou die electricien beter moeten weten... 75% van de branden in huis zijn door kortsluiting.
Als de zekeringen buitenshuis zijn kan een brandweerman deze ,zonder gevaar voor eigen leven, eenvoudig uittrekken.
Daar al eens over nagedacht???
Electriciteitsmeters worden (in centraal Florida althans) maandelijks opgenomen om zo een juiste afrekening te kunnen opmaken zonder dubieuze voorschotten zoals wij ze hier kennen.
Kan jij je voorstellen dat je elke maand één dag thuis moet blijven als de heren (of dames) van de electriciteits maatschappij deze komen opnemen.
Juist... ik dacht het niet!
Om positief af te sluiten i.v.m. het nieuwe jaar zou ik hier graag Johan Cruyf willen citeren "elk foordeel heb se nadeel".... :lol:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Niet helemaal waar disneygolf
100% van de nieuwere huizen hebben de zekeringen binnen in het huis en 90% van de oudere huizen.
Het is zelfs verplicht om bij electra upgrades de zekeringkast naar binnen te brengen.
Waar jij mee in de war bent is de meter. Die zit aan de buitenkant in Amerika en is makkelijk af te lezen.
Ik heb trouwens een duplex waar het allemaal op afstand gaat. komt geen mannetje meer aan te pas.

Echter de belgische electricien heeft niet veel verder gekeken dan zijn neus lang is.
Nogmaals de VS is een heel groot land met heel veel verschillen.
california heeft black outs. daar heb ik in Missouri nou nog nooit last van gehad. Daarbij zijn mijn kosten voor electriciteit hier veel lager dan in California. It is called your politicians at work :roll:
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Ik bedoelde de hoofdschakelaar, niet de zekeringskast... :oops:
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Uhm..bij ons komt iedereen elke maand een mannetje kijken (ik blijf het vreemd gingen, maar goed...), maar onze meter hangt echt aan de buitenkant van ons huis. Ik heb de beste man dus nog nooit gezien..

Ik had het met manlief over deze discussie, en de hele hout-baksteen discussie (die onze familie ook zo vaak voert als wij er zijn). Een opmerking die hij nog maakte is dat je hier in het zuidoosten echt niet met beton of baksteen wil bouwen, omdat je huis dan veel minder goed kan "ademenen". Het is hier, voor Nederlanders, onvoorstelbaar vochtig. Huizen krijgen "weer" aan de schaduwkant van het huis, kleding wordt (behalve deze tijd van het jaar) niet droog als je het buiten legt, en je haar neemt ongekende proporties aan door de vochtigheid. Als je dan een geweldig geisoleerd huis gaat bouwen, dan beschimmelt dat binnen de korste keren...want een raam of rooster open zetten, dat is hier in de zomermaanden (van Mei tot Oktober) echt niet bij. Wij woonden in Duitsland in zo'n bakstenen/ concrete huis, en de eigenaren hadden overal briefjes en informatie bulletins hangen over het belang van goed luchten ivm eventuele schimmel...we moesten dus altijd de ramen in de keuken en badkamers open hebben tijdens en na gebruik...dat wil je hier met onze temperaturen echt niet.

En ook al schiet ik nu toch weer in de verdediging (sorry :) ), ik denk niet dat de NederAmerikanen hier niet tegen kritiek kunnen, of dat wij iets van een discussie maken dat het niet is. Ik denk dat het probleem er in zit dat iemand zonder enige lokale kennis elk argument neermaait met kennis die, alhoewel heel technisch, totaal niet van toepassing is op de Amerikaanse situatie. Ik ben dan misschien geen architecht of ingenieur, maar ik woon hier wel, en zie wat werkt en wat niet werkt. En daar wordt volledig aan voorbij gegaan.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer